ندمت لحبها له الفصل الاول بقلم ياسمين عماد
الفصل الاول
تبدأ أحداث قصتنا عند ذلك الجالس في مكتبه يقرأ بعد الصفقات ويعمل بجد واجتهاد دخل مدير أعماله ومساعده الأيمن ومن يثق فيه خالد
خالد : لؤي
لؤي :اممم
خالد :فريده رجعت من السفر
لؤي بصدمه :ايي
فلاش باك
رحمه :روحي يلا
فريده :تفتكري يكون بيحبني زي ما بحبه
رحمه :ما تخفيش يا حبيبتي اكيد بيحبك مشفتهوش كان عامل ازاي لما احمد ايجاا كلمك
اخذت نفس عميق وطرقت أحد غرف ذلك القصر
لؤي :ادخل
دخلت فريده التي لم تتم حتي 18 عاما
لؤي : فريده كويس انك جيتي كنت هندهلك تجي علشان نتناقش في موضوع احمد
فريده :بس انا مش جايه هنا علشان موضوع احمد
لؤي: امال
فريد : لؤي انا
لؤي :انتي اي
فريده :انا بحبك
وقف لؤي امامها: انتي بتقول اي
فريده : زي ما سمعت انا بحبك لا بعشقك من وانا صغيره وانا بحبك ي لؤي
لم تلتقي غير تلك الصفعه الي دوت أصواتها في القصر أعطها صفعه أخري وظل يصفع فيها حتي أصبح وجهها ينزف دما
لؤي بعصبيه : انا مستحيل احبك فاهمه انتي ..انتي مجرد بنت يتيمه شفق عليها جدي وجبها هنا وبعدين انتي طفله عارفه يعني اي طفله ثانيا
وبعدين انا هبصلك ليه من حلاوتك انا بحس أننا ٤ ولاد احفاد لجدي مش ٣
لم يسمع في هذه غرفه غير توبيخ لؤي وشهقات تلك المسكينه
لؤي : عموما انا و سمر هنتجوز قريب
صدمت فريده
: انت بتقول اي لؤي متعملش فيا كده لؤي انا بحبك
زقها لؤي وخرج بره الغرفه
وقعت ع ارض تضم رجليها وتبكي مسحت دموعها : والله لاندمك يا لؤي الشناوي
وخرجت خارج الغرفه مسرعه
اب (لؤي) محمود : بابا انا جاي اقولك ان لؤي هيخطب الخميس الجاي
محمد :ربنا معاه ويوفقه
باسم :الف مبروك يا اخويه
محمود : الله يبارك فيك
عبير: الف مبروك ي ابتسام
ابتسام ( ام لؤي) الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبال أسر و ساجد
عبير : يختي انا كده كده حاجزه مريم ل ساجد
مريم وهي نازله :لي هو انا تلاجه بتحجزوا عليها
ضحكوا الجميع
مريم :الف مبروك يا أبيه
لؤي اوما : الله يبارك فيك ي روما عقبالك
مريم : استغفر ربنا ي ابيه دانا عندي هم ما يتلم
عبير : ههه شوفتوا لماضه البت الي عندها 15 س
مريم علفكرا مش 15 ي بيرو كلها كام يوم واتم 16س واتجوز
نزلت فريده من ع السلم
مريم فريده عندي ليكي خبر عسل كده زيك أبيه هيتجوز ابله سمر
بابتسامه مكسوره : مبروك يا أبيه
اوما لؤي
محمد: فريده تعالي ورايا
ذهبت فريده مع جد الي أحد غرف القصر
محمد: انا حجزتلك تذكره لي باريس
فريده : لي يا جدو انت زهقت مني
محمد:مقدرش انا عارفه انو صعب عليا ابعدك عني انتي بقيتي روحي خلاص بس انا عارف عارف انك بتحبي لؤي وخايف تتاذي بسببه فبعدك عنه
انهارت فريده في حضن الجد بعد تذكرها لكلام لؤي
:ماشي ي جدو الي تشوفه
:خلاص بكرا طيارتك
تعالي نقولهم
خرجوا معا
محمد :في خبر جديد
باسم خير يا بابا
محمد : فريده هتسافر بكرا
محمود: اي انتا بتقولو ده ي بابا ازاي تسبها تبعد عننا وكمان لسا صغيره
ابتسام وعبير في نفس الوقت : فريده مش هتبعد عننا
مريم: لا يجدو متعملش فينا كده
محمد خلاص دا الي عندي كل واحد ع اوضته
ذهبت فريده الي غرفتها وتعجبت من ذلك الصامت الذي لم يفتح فمه بحرف : معقول لدرجادي بيكرهي
باب غرفتها انفتح بعفويه نظرت رأت
عبير وابتسام ومريم لؤي وساجد وأسر
ابتسام : معقوله هانت عليكي تسبينا وتمشي
مش بايدي ي ماما ابتسام مش بايدي وحضنتها
عبير : وماما عبير مالها في الحضن
وحضنت الاثنين
مريم : فريده انا مش هعرف اعيش من غيرك
فريده : لا هتعرفي يا مريم وحضنتها هي الأخري
ساجد : طب ومين هيدايق فينا دلوقتي
ضحكت فريده وسط بكائها
مريم انا موجود
ساجد : لا فريده ارحم
مريم : اه يا ساجد كل*ب
ونزلوا يجروا ورا بعض
أسر : مين هيترجملي كلمات الانجليزي
فريده: جوجل ي أسر جوجل
عبير :طب نسيبك تريحي ع أما اجهزلك الشنط
أومات فريده خرجوا جميع عدا ذلك الواقف
فريده : وانت مش هتودعني
لؤي بسخريه: متخيلتش انك ضعيفه كده علشان تسيبي بلدك علشان تنسيني طفله
وخرج تركها منهاره من جديد
في الصباح
فريده ماما عبير انتي هحطالي سندوتشات هو انا راحه المدرسه
ابتسام :انا قولتلها تحطلك افرضي جوعتي في الطريق
عبير: دا غير وصيت حازم عليكي وع اكلت الضعيفة
خلاص طيب
ودعهتم جميع عدا لؤي لأنه خرج باكرا للعمل وسافرت فرنسا
لكي يصلك البارت فور نزوله اكتب في بحث جوجل رواية ندمت لحبها له عشاق الرويات وستصلك الرواية كاملة
الفصل الثاني من هنا
لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا
جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريا لعالم عشاق الرويات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله