رواية وقعت فى حب خادمتي الفصل العاشر 10 بقلم فرح القصاص


رواية وقعت فى حب خادمتي الفصل العاشر 10 بقلم فرح القصاص


الفصل العاشر

يزن انفعل من كلامها وضر*بها بالقلم


بيدخل عليهم انس مره واحده وهو متعصب وبيروح لعند يزن بيز*قه بعيد عن سما وبيضع سما ورا ضهره 


انس بزعيق: انت ازاي تضر*بها ولا تمد ايدك عليها انت مين عشان تعمل معاها كدا؟؟ 

يزن بعصبيه: انت ازاي تدخل الاوضه بطريقه دي في حاجه اسمها تذتأذن قبل ما تدخل وانت مالك بتدخل في الي ملكش فيه لي

انس: انا دخلت لمه سمعتك بتزعق ليها ولمه فتحت الباب لقيتك بتضر*بها هي مش عبيده عندك يا يزن مش عشان بتشتغل هنا بيقا ليك الحق تتعامل معاها بالاسلوب ده 

يزن: برضو انت مالك هي بتشتغل عندي ولا عندك وهي تخصني 

انس: وتخصك في اي بقا هي مراتك؟؟... لأ اختك؟ لأ يبقا تخصك في اي؟ 

يزن: هي تخصني وخلاص تخصني ازاي بقا دي حاجه بتاعتي

انس بيتلفت لسما: انتي ازاي ساكته ع كدا؟ 

سما كانت بتعيط ومبتردش 

انس: مش عشان الشغل تهيني نفسك وكرامتك يسما كله إلا الكرامه

سما مازلت علي نفس الوضع 

انس بيمسك ايدها 

اول ما حست بلمست ايدو نظرت ليزن بخوف 

يزن بعصبيه: اااااانسسسس سبهاااا وإلا مش هيحصل خيررررررر فااهم 

انس بينظرله وهو متعصب وبصوت عالي: اعمل الي تعمله انا مش هسبها تعيش هنا ولا تشتغل تاني هنا وهخدها معايا وكان مازل ماسك ايدها وبيشدها معاه 

سما بتحاول تسحب ايدها بس انس مسكها بأحكام

سما بعياط: لو سمحت ياانس سبني انا مش هروح في مكان 

انس: انا مش هسيبك كفايه لحد كدا ده لسه ضر*بك بالقلم اومال بعدين هيعمل اي 

يزن كان بينظر ليهم وخصوصا حاطت نظره علي مسكت ايدهم وهو في نار بتغلي جوا وبيقرب منهم وبيشد سما من ايدو بقوه لدرجه دراعها كان هيتكسر في ايدو وبيمسك انس بيضر*به 

انس بيضع ايدو ع فمه وبيلاقي د*م بيتعصب هو كمان وبيضر*به والاتنين بيمسكو في بعض

سما بشهقه وبتروح لعند يزن وانس تبعدهم عن بعض بس مبتعرفش 


سما بتطلع بره الاوضه 

سما بصوت عالي وبنبره خوف: داده عزيزه... أليس هانم حد يجي بسرعه هيمو*ته بعض 

أليس بقلق: مين دول الي هيمو*ته بعض

سما: يزن بيه وانس بيه 

أليس بتطلع ع طول لعندهم


وعزيزه اول ما بتسمع كلام سما بتروح لحامد


:-


عزيزه؛ حامد بيه حامد بيه 

حامد: خير يعزيزه في اي مال وشك مخطوف كدا لي 

عزيزه: يزن بيه وانس بيه مسكين في بعض هيمو*ته بعض يبه 

حامد بيقوم من علي السرير ع طول بخضه

حامد: هما فين 

عزيزه: في اوضته يزن بيه 

حامد بعصبيه: دول اتجننه وبيروح لعندهم


:-


أليس بزعيق: يزننننن اانسسس ابعدو عن بعض انتو اتجننته 

سما: والله لو مبعدو عن بعض انا هروح اقول لحامد بيه 

يزن وانس وبيتجاهلو كلامهم وبيفضلو بيضر"به في بعض

علي دخول حامد

حامد بصوت جهوري: اييييييي اليييي بيحصلللللل هناااااا

يزن وانس بيبعدو عن بعض اول ما بيسمعو صوت حامد 

حامد بعصبيه: ايه الي انا لسه شايفه ده؟؟ 

يزن وانس كانو ساكتين 

حامد: اي شغل الهم*جيه دا مفيش اي احترام ليا؟؟ خلاص مبقاش ليا لزمه

كانو هما مازل ساكتين 

  حامد: يارتني كنت م*ت مع ابني ياسين ولا اشوف المنظر ده انتو خليتو اي للناس الغريبه؟؟ 

يزن: بابا حضرتك متعرفش الي حصل 

حامد: و اي الحصل يخليكو تضر*به في بعض انتو كتير اتخانقته بس عمره محد فيكو فكر مجرد تفكير يمد ايدو علي تاني... اي بقا الي خلكو تعملو كدا في بعض وبشخط انطقههههه

انس: تسمحلي اقولك انا يعمي

حامد: قول

انس: بيحكيلو من ساعت مشاف يزن وهو بيضر*ب سما لحد مامسكو في بعض 

حامد بينظر لي يزن: ده الي حصل يايزن معقول ابني يزن الكبير العاقل يعمل كدا؟؟ 

يزن: بابا ينفع نتكلم لوحدينا 

حامد بعصبيه: هي كلمه واحده انت مديت ايدك علي سما؟ 

يزن: يبابا.... وبيقاطعو 

حامد: سماااا 

سما: نعم 

حامد: تعالي هنا يبنتي 

سما بتروح لعنده 

حامد بيضع ايدو علي راسها: قوليلي انتي يسما يزن مد ايدو عليكي متخافيش من حد طول منا معاكي قولي ومتخافيش

سما بدموع بتهز راسها بمعني(ايوا) 

حامد بيروح لعند يزن 

يزن: بابا اسمعني ب.... وبيقاطعه قلم بينزل علي وجه قدام الكل


سما بتضع ايدها علي فمها بتفاجأ متوقعتش انه هيضر*به


يزن بينظر لي سما بكرهه اكتر ان اول مره في حياته حامد يمد ايدو عليه وكمان قدام الكل وبسببها 


أليس: اي الي انت بتعملو ده يعمي ده مهما كان ابنك مينفعش تهينه وتضر*به قدامنا كلنا وكمان عشان خدامه؟؟؟ 

حامد: هي مين دي الي خدامه؟ 

أليس: الي تضر*بت يزن بسببها 

حامد: سما خدامه؟ 

اليس: ايوا 

يزن بيغمض عينه جامد 

سما بتحاول تغير الحديث: حامد بيه كفايه كدا لازم تروح ترتاح 

حامد: استني يسما انا بس عايز افهم مين قال لي أليس انك خدامه

انس: انت قصدك اي يعمي يعني حضرتك مش عارف مين اللي بيشتغلو عندك

حامد بصوت عالي؛ مييييييين الييي مفهمكو ان سما خداااامه؟؟؟ وبينظر لي عزيزه.. انتي يعزيزه 

عزيزه: لا والله يبه مقولت حاجه 








سما: انا يحامد بيه انا الي قولتلهم

حامد: انتي يسما 

سما بإرتباك: ع. عشان دي الحقيقه

حامد: وانت ساكت لي يزن؟ موافق ان الكل بيقول عليها كدا مبسوط؟ 

أليس بدون فهم: انا مش فاهمه حاجه طب هي مين لو مش خدامه 


حامد: سما بتكون مرات.... 

وائل: حامد بيه 

حامد بعصبيه: انت مش شايفني بتكلم؟ 

وائل: انا اسف يبه بس 

حامد: بس اي قول 

وائل: لميس هانم جت 

الكل بيظهر علي وجههم التفاجأ والفرح 

حامد بفرحه: لميس جت 

يزن: هي فين 

وائل: قعده تحت مستنيه حضرتكم

أليس بفرحه: ليلو جت وبتنزل علي تحت بسرعه وحامد ويزن وانس كلهم بينزلو 

وعزيزه كانت نزله 

سما؛ داده عزيزه ثانيه

عزيزه: ايه 

سما: هي مين لميس دي 

عزيزه: انزلي وهتعرفي مين وبتسبها و تنزل 

******************************


حامد: ليلو 

لميس بتنظر خلفها وبفرحه كبيره: جدووو وبتروح تحضنه 


سما بستغراب: جدو؟؟ 

حامد بيشيلها: حبيبت قلب جدو وحشتيني 

لميس: وانت كمان اويي اويي يجدو

يزن: انا موحشتكيش

لميس عنيها بتلمع من الفرحه: نزلي يجدو نزلي 

حامد بضحك: حاضر بس علي مهلك وبينزلها 

لميس بتروح تحضن يزن 

لميس: وحشتيني اوي بابي

يزن بيرفعها يشيلها بحب: وانتي وحشتيني اكتر يروح قلب بابي

سما بصدمه وبصوت مسموع؛ بابي؟؟؟؟ 

الفصل الحادي عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×