دمرت فرحتي الفصل الثالث بقلم شهد احمد

 





دمرت فرحتي الفصل الثالث بقلم شهد احمد

الفصل الثالث

مراد. منك لله ي ليله دمرتي حياتي

بدل ما كان أهم يوم في حياتي واكون مبسوط ببدايه حياتي الجديده واني خلاص هكون مع الانسانه اللي بحبها 

خونتيني ومش بس كده اتهموني ب اني حاولت اقت،،لك 

وكمان بقيت قاعد في السجن انا مش عرف لسه هيحصل لي اي ي رب وقف معاي انت عارف اني مليش دخل في اللي حصل ليها دي 

وبعد يومين مراد كان جاب اخره وأنه لسه مفيش حد بلغه ب اي جديد حصل ولا أنها فاقت ولا لا وفضل ينادي ي حضره الضابط ي حضره الضابط

الضابط. في اي عامل وش ليه وعمال تزعق 

مراد. انا قاعد هنا بقالي 3 ايام هو مفيش جديد طيب هيا فاقت ولا لا صدقني والله انا معرفش ايه اللي حصل

الضابط. البنت لسه مش فاقت وكمان هنحولك علي المحكمه. 

مراد. بس لو اتحولت علي المحكمه كده التهمه هتتثبت عليا وانا معملتش حاجه

الضابط. احنا بعمل اللي علينا والمحكمة هيا اللي تحكم إذا كنت عملت ولا لا

مراد. بعصبية وخبط علي الحديد طلعني من هنا انا معملتش حاجه

الضابط. سابه ومشي






مراد. اعااا وبعصبيه فضل يض،رب في الحديد ويقول منك الله ي ليله معرفتك كنت سوده عليا ي ريتني ما عرفتك ولا شوفتك انا بكككرررهك اعاااا وقعد علي الارض وانهار من كم المشاكل والصدمات اللي بيتحط فيها 

ابو مراد. وكل محامي ل ابنه وكان بيحاول ب اي طريقه يطلعه حتي لو بكفاله بس مينفعش لان دي محاوله قت،ل ولازم يثبت أنه هو مش عمل كده ولازم ليله تفوق علشان تقول الحقيقة وان مراد مش هو اللي عمل فيها كده

ابو مراد. راح الفندق اللي كان هيعملوا فيه الفرح ويحاول يشوف اي دليل أو كاميرات أو اي حاجه بس مفيش اليوم ده الكاميرات اللي في الفندق كانت متوقفة ومفيش اي دليل يوضح أن مراد مش هو اللي عمل كده

ليله. كانت لسه مش فاقت ابو مراد طلب من الدكتور أنه يحاول يخليها تفوق ب اي طريقه لانه محكمه ابنه بكره ولازم تشهد وتقول أن مراد مش عمل كده بس مفيش فايده كانت زي ما هيا وعدا اليوم ومراد كان بيدعي ربنا أنه تبين الحقيقه وجاء وقت المحكمه ومراد عنده ثقه في ربنا أنه هيخرجه من المشكله دي لانه ملهوش ذنب فيها وأنه ربنا مش هيعاقبه علي حاجه هو مش عملها 

وبعد شويه كانوا وصلوا إلى المحكمه مراد فضل يبص حواليه وهو في الزنزانه علشان يشوف أبوه بس مكنش موجود لقي أصحابه المقربين منه وبس وحاولوا أنهم يطمنوه وبعد شويه كانت بدءت الجلسه والمحامي كان بيترافع عن مراد 

القاضي . عندك اي دليل يثبت أنه هو برئ 

المحامي. للاسف لا لان في اليوم ده الكاميرات مكنتش شغاله 

القاضي. كده التهمه هتتثبت عليه لانه مفيش دليل علشان يكون بريء وحكمت المحكمه علي المتهم مراد ب 

ابو مراد. استني ي حضره القاضي ودخل وكان معاه ليله وكانت الصدمه 😳 وقال أنا ابو مراد ودي البنت اللي اتهمتوا ابني ب محاوله قت،لها وهو بريء 

القاضي. اتفضلي ي منصه الشهود 

ليله. حاضر وراحت وقالت إنه مراد ملهوش ذنب في اللي حصل وأنها كانت حادثه 

القاضي. كانت حادثه ازاي ممكن توضحي 

ليله. مراد لما طلع من الاوضه وسابني انا انهرت و وقعت على الأرض وكان فيه سكينه مرميه علي الارض وانا مأخدتش بالي والسك،،ينه جات في جانبي 

القاضي. انتي متاكده من اللي بتقوليه ده وأنه مفيش حد ضغط عليكي علشان تقولي كده 

ليله. لا دي الحقيقه

القاضي. حكمت المحكمة علي مراد أنه بريء 

مراد. الحمد لله ي رب كان عندي ثقه فيك انك مش هتخليني اتعاقب علي حاجه انا مش عملتها وسجد علي الارض. وبعد الإجراءات مراد كان طلع وهو طالع من المحكمه قابل ليله مراد 

مراد. سابها وكان ماشي مش عاطي ليها اهتمام 

ليله. راحت عنده ومسكت أيده وقالت سامحني ارجوك ومتسبنيش ي مراد انا مليش غيرك

مراد. غوري بعيد عني مجاش من وراكي الا كل اذي انا معرفش كنت هببت اي في حياتي علشان يحصل معايا كل ده انا مش عايز المحك قدامي تاني انتي فاهمه 

ليله. بدموع 🥺 مراد لا متسبنيش انا بحبك 

مراد. بعصبية وانا بككرهك ي ليله غوررري ومشي 

ابو مراد. سيبي ابني في حاله بقا كفايه اللي حصل ليه من وراكي انا حظرته منك ومكنتش موافق على جوازكم بس ابني كان اعمي بحبك وبعد اللي عملتيه فيه خلاص كرهك وسابها ومشي. 

ليله. بدموع لا لا مراد متسبنيش انا بحبك مش هقدر اعيش من غيرك وانهارت وراحت رمت نفسها قدام عربيه كانت جايه سريعه وبصوت عالي مررراد و وقعت على الأرض سا،يحه في د،مها 

مراد. كان واقف مع صحابه واول ما سمع الصوت اتصدم لما لقي ليله العربيه داست عليها والناس جريت عليها وراح قرب منهم بس مرضيش يقرب من ليله وكان مصدوم وخلاص ليله مات،،ت 

مراد. دخل في حاله نفسيه وحشه ودخل مستشفى علشان يتعالج من الصدمات اللي اخدها في حياته 

انتهت احداث الروايه نتمني أن تكون قد نالت اعجابكم شكرا لزيارتكم عالم عشاق الروايات


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×