شمس الادهم الفصل الاول بقلم اسيل باسم
الفصل الاول
صوت كعب عااالي يملئ المكااان وصااحبته تمشي بكل
عجرفة وغرور دفعت باااب غرفته وجدته م زاال ناائم لكن
لم يكن لوحده
هي بحدة. " يلااا ااطلعي
لفت الأخرى الملاية على جسدهاا وااخذت ملابسهاا ورحلت
هي بغضب وتضربه بالمخدة على وجهه
وكماااان ليك نفس تناااام قوم ي اااادهم قوووووم
امسك يدهاا بغضب جحيمي. " انتي اازااي تتجرااي وتدخلي
ااوضتي من غير ااذني
سحبت يدهاا بقوة " نفس الجراءة ال بتجيلك وااانت بتجيب
ال****** ااوضتك وكمان بتنااام معهم ولااا عاملي اااي
ااعتبااار ااني خطيبتك وبنت عمك
اادهم بغضب" نفس الاااسطواانة ال****
ااطلعي براا ي مريم
مريم بغضب " ٥ دقاائق وتلحقني لتحت ي اادهم
ونزلت وهي غااضبة منه بشدة
فهو لاا يهتم االي بنفسه ومشاااعرهااا ااخر اهتمااماته
مريم بغضب وهي تضربه على صدره بقوة
نفسي ااافهم اانت ااي طينتك ي اادهم ازااي يجيلك قلب
تعمل فيااا كده ده اناا بحبك وبتمنالك الرضاا لترضى بس ااانت
***** ...ااااه
ثوااني وانزل اادهم صفعة على وجههاا بقوة اوقعهاا ارضااا
وضعت يدهاا على خدهااا ودموعهاا تنزل بغزاارة لا تصدق م فعله بهاااا ااادهم..
نزل اادهم لمستواهاا " مش عشاان ساكتلك تشت.. ميني
مريم بعدم تصديق " اانت ضربتني
اادهم وهو يمسك فكهاا بشدة " واكسر رقبتك كماااان
اناا محدش يحكم على تصرفااتي فاااهمة ي مريم
بصتله بكره وهي بتقف " هتندم ي اادهم صدقني هتندم
ذهبت االي منزلهااا وهي غااضبة تبكي بشدة
اامسك والدهااا ذرااعهااا بقلق " في اااي ي مريم مالك
دخلت في حضنه تبكي بشدة وهو يهدااهاا
بعد وقت خرجت من بين احضاانه وهو ينظر لوجههاا وااثاار
صفعته على وجههاا الجميل
والدهااا بغضب " ده اادهم مش كده
هزت رااسهاا وهي تبكي بشدة
والدهااا بغضب دفين " متعيطيش ي حبيبتي هيدفع التمن
صدقني اناا مش دموعك بتك ويني ي حبيبتي
أدهم هيعتذرلك ورجله على رقبته وده وعد مني
قبلهاا على جبينه وهو يخرج لوجهته اماا هي ابتسمت بخبث
مريم وهي تلمس خدهاا " هتدفع تمن القلم ده غاالي ااوي ي ااادهم ...
ممكن اافهم اانت جبتني هناا ليه..
مزاااجي ي عمر مزااجي
ذهبوا وجلسوا في مكااان بعيد نسبياا عن ااي ااحد
ااتى النادل. " نورتنا اادهم بيه..
اادهم ' عااايز المدير
الناادل بتوتر " هو حضرتك احنااا عملناا حاجة ضاايقتك لااا
سمح الله
عمر بضيق " هو مش قاالك انده للمدير
يلاااا ورينا عرض كتافك يلااا..
المدير بتوتر. " حضرتك طلبتني ي بيه
اادهم وهو يعطيه رزمة من المااال " شيري
بصله المدير بتردد فااعطااءه أدهم المزيد من الماال
وهو ينظر للماال بطمع. " تحت اامر البيه حاالاا وتكون عندك
عمر " ومين دي كمان
أدهم بخبث " وااحدةة عاوز ااحط مناخيرها تحت الارض
ابتسم عمر بشد " يظهر اانناا هنتسلى
ااخذ كااسه وشربه دفعة وااحدة عندمااا استنشق راائحتهاا
صوت خلخال يااتى من على بعد منه رفع نظره لكي يرااهااا
لكنه تفاجااء بذالك الشاال على رااسهاا وهي تتبختر في مشيتهااا
ينظر لهااا فقط لا يستطيع ابعااد عينه من عليهاا
وقفت. امااااااامه " ااناا تحت اامرك ي باشاااا
اادهم بخبث " ارقصي
نزلت دمعة يتيمة منهاااا لتستقر في يده نظر لماا يحدث بااستغرااب
بداات تتماايل وكل م تماايلت ااكثر تنزل دموعهاا بغزاارة
وقف بحدة وهو يزيح عنها الشاال ليتفجااءة مماا يراااه اماامه
ليفق على صدمة ااكبر وهي انهاا فقدت وعيهااا بين ذرااعيه....
ضربهاا على وجنتيهاا لكن بلاا فاائدة اامسك عمر يدهاا
عمر بقلق " ااادهم دي نبضها ضعيف ااوي
لازمهااا مستشفى دلوقتي وااالاا
أدهم " ومستني اااي ي عمر روح وهاات العربية لقدام الكافية حاالاا
نظر له عمر بعدم تصديق فاكمل أدهم بغضب
يلااا ي عمر يلااا
وحملهااا بين يديه وخرج بهاااا نحو الخااارج ومقصده المستشفى
ركض النااادل للمدير يخبره..
االحق ي معلم حسن البيه خذ مرااااتك ....
حسن بغضب " ي بنت ال****** ......يتبع
لكي يصلك البارت فور نزوله اكتب في بحث جوجل رواية شمس الادهم وستصلك الرواية كاملة
لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا
جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريا لعالم عشان الروايات تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله