رواية احببته رغما عني الفصل الرابع 4 بقلم ميساء عنتر
الفصل الرابع
تيم قرب من نور بهدوء وضر*بها بالقلم : فوقي بقي ي نور انا مستحيل اكون ليكي انا مش خا*ين ها نا كل دا عامل حساب أن احنا قرايب وسابها ومشي
نور مسحت دموعها ودخلت : انا موافقة ع العريس ي بابا
مالك ببرود : دا غصب عنك اطلعي جهزي نفسك
نور بصتله وطلعت بهدوء شقتهم بصت ع صورة متعلقة : ياترا لو كنتي عايشة ومعايا كنت عملت كدا وكملت بدموع : نا مكنتش هخلي تيم يلمسني والله ي ماما بس كنت عاوزة أبين ضعفه ع يتجوزني مكنتش عارفة بعمل اي نا اسفه اسفة جدا سامحيني ويارب بابا يسامحني
مسحت دموعها وقامت تاخد شاور وتبدأ تجهز عشان العريس
سراج بحدة : ف اي ي مالك البنت لو مش موافقة خلاص
مالك : هي قالت انها موافقة ونا موافق وخلص الكلام في الموضوع دا وبص ليحيي : تعالي علي المكتب عاوزك
يحيي : ماشي يلا
قامو دخلو جوا "
مالك : مفيش اخبار جديدة
يحيي : لو عرفنا مين الراس الكبيرة القضية خلصت
مالك ببرود : امممم طيب بص ******
يحيي : حد يعرف المعلومات دي
مالك : لا لسه هنعمل اجتماع سري وهعرفهم
يحيي : تمام
****
ف انجلترا"
زين : سارة انا نازل عاوزة حاجة
سارة : لا سلامتك
زين : لو محتاجة حاجة رني عليا اجبهالك
سارة : تمام ي زينو
زين مشي وسارة قامت بدأت تعمل الاكل
سارة : الله عليكي يبت يسارة شيف والله وكملت بحب : يارب يعجبك يزين
زين نزل وقابل واحدة ف كافيه
ريماس : كل دا عشان تيجي ي زين
زين : معلش ي حبيبتى اديني جيت اهو
ريماس : وحشتني اوي بقالك يومين مش بتجيلي
زين : حقك عليا اوعدك هجيلك النهاردة ونقضي الليل سوا
ريماس : ماشي ي حبيبي هروح اجهز الدنيا بقي متتأخرش
زين : حاضر
ريماس مشيت وزين قام راح علي شغله
***
باليل"
مالك دخل لقي نور قاعدة شاردة ولابسة دريس هادي وسايبة شعرها وحاطة ميكب خفيف اتكلم بحدة : قومي يلا ليث تحت
قامت من غير كلام ونزلت معاه
نور : سلام عليكم
الكل : عليكم السلام
رجاء ام ليث : ماشاءالله تعالي ي حبيبتى جمبي
نور بصتلها لقتها باين علي وشها الطيبة ابتسمت وقعدت جمبها
اتكلمو شوية وبعدين
رجاء : مش هنسيب العرسان لوحدهم بقي شوية
مالك : اكيد اتفضلي
مالك ورجاء طلعو قعدو مع العيلة
ليث ببرود : عندك أي أسئلة
نور استغربت بروده بس مهتمتش : هو حضرتك عاوز تتجوزني ليه
ليث : اممم مزاجي كدا
نور بحدة خفيفة : يعني اي هو الجواز بالمزاج
ليث قام وقف : كتب الكتاب والفرح كمان اسبوعين وطلع ليهم برا
نور بانزعاج : ر*خم والله
مالك : اي اتفقتو
ليث : ايوا كمان اسبوعين من النهاردة أن شاءالله كتب الكتاب
رجاء حضنت نور بحنان : مبروك ي حبايبي
انزعاج نور راح اول م رجاء حضنتها بالحنان دا وافتكرت والدتها
اليوم عدااا وسط الفرحة والمباركات
بقلم... ميساء عنتر
نور ومالك طلعو شقتهم ومالك متكلمش معاها خالص ودخل أوضته
نور خبطت ودخلت بصت ف الأرض : نا اسفه ي بابا صدقني نا مكنش في نيتي اعمل حاجة غلط نهائي ارجوك سامحني
مالك بتنهيدة خد نور في حضنه : ينور انتي اغلي حاجة عندي انتي وزين اخوكي صدقيني مش هكون مبسوط ونا شايفة بتعملي غلط انتي بنت ولازم دايما يكون عندك كرامة وترفعي راسك لفوق مش انتي ال تتحايلي أو تعملي خدع عشان واحد يتجوزك حتي لو كان الواحد دا مش متجوز مينفعش المفروض هو ال يحاول ويجري وراكي عشان يتقدملك
نور بدموع : اسفه اوعدك مش هعمل كدا تاني وتيم من النهاردة زي اخويا مش اكتر
مالك بتنهيدة : تعاملك معاه يقل خالص ينور فاهمة
نور : حاضر انا اسفه
مالك حضنها بحنان هو عارف ان موت مامتها مأثر فيها لحد دلوقت وياسمين وماجدة مش قادرين يعوضوها : حصل خير ينور عيني ها بقي قوليلي اي رايك في ليث
نور : هو كويس مش وحش اكيد هتعرف عليه اكتر الايام الجاية
مالك : أن شاءالله ي حبيبتى ونا معاكي ف اي حاجة وفي ضهرك دايما
نور باسته من خده وقامت راحت اوضتها
*****
بقلم... ميساء عنتر
زين راح عند ريماس وسكروا وريماس وقعت نامت من كتر الشرب
وهو روح البيت وهو بيطوح سارة جريت عليه بخوف وقلق : انت كويس كنت فين لحد دلوقت الساعة 4
زين بسكر : شششش بحبك اوي وقرب منها وباسها بشغف وقسوة وحنية
سارة حاولت تبعده بس قلبها اتغلب عليها وشالها و ****