رواية أسيرة تميم الفصل الثامن بقلم لارين

 





أسيرة تميم الفصل الثامن بقلم لارين

الفصل الثامن

بعد مرور 3 سنين 

في تركيا))) 


كانت قعده بتكتب ف مذكرتها 

"كنت أحاول أن أقضي حياتي دون أن أخدش قلب شخص واحد، كيف أنخدش قلبي بهذه الغرازة؟"


سمعت صوت حد بيخبط 


اتكلمت بتنهيده: اتفضل 


دخل ساجد وقال بإبتسامه كلها حب: كنت بتعملي اي مش قعده ف الصاله يعني 


بادلتو نفس الابتسامه: عادي قولت اقعد هنا شويه عشان حاسه بملل بس 


اتكلم بعفويه: طيب تعالي اعملك حاجه سخنه نشربها سوا عشان الدنيا برد اووي براا 


طيب حاضر اطلع انت وانا جايه وراك 


رد عليا وهو خارج: طيب


بعد مخرج سرحتت شويه وافتكرت حياتي كانت ازاي من 3 سنين فاتوو 

____________________________


فلاش باك)) 


ساجد قرب كرسي منها واتكلم بقلق: انتي كويسه 


مريم ردت عليه ودموعها نازله ع خدها: لا


ساجد بقلق وقله حيله: طيب احكيلي مالك واي حصل 


-مش قادره دلوقتي


-حاولي عوزه اعرف اي حاجه عشان انا عاوز اساعدك 


-طيب انت تعرفني 


-كنت اعرفك أيام الجامعه ياريم 


هما بيقولو اني اسمي مريم 










=هما مين 


-بدأت تعيط 


=خلاص اهدي بلله عليكي ووحده وحده وانا معاكي وهساعدك 


مريم بدأت تحكيلو وعينو بدأت تدمع مسح دموعه لما خلصت كلام وقال بكل وجع ع حالتها: صدقيني مش هسيب حقك صدقيني وهساعدك تخديه ثقي فيا 

بس يامريم وحده وحده كده ع كلام تميم ان كده اهلك كانو اغنياء ومعاهم فلوس 

والي فهمتو من كلامك ان ابوكي كان شريك ياسين المنياوي الي هو ف الاصل مي'ت حاليا بس ازاي ابوكي اخد الاسهم بتاعت الشركه ولما راحو ليه مرداش يرجعلهم حقهم وطردهم معني كده ان ابوهم مماتش بسبب انو خسر الشراكه او الفلوس او الاسمم وكمان انتي قولتيلي ان مراد راح مع عمو عند ابوكي صح 


رديت بأستغراب: ايوا 


كمل كلامه وقال-مراد كان تحت السن القانوني ومتحبسش معني كده انو كان اصغر من ١٧ سنه يعني اضحك عليه من عمه 


-ازاي؟؟ 


عم مراد ضحك عليهم وفهمهم انو ابوكي هو سبب ف مو'ت ياسين المنياوي وانو اضحك عليه واخد كل حاجه ليه ودا طبعا كله غلط ومش حقيقي وكمل كلامه

بصي انا عارف انك مش فاهمه حاجه بس الملخص 

ان ابوهم ممكن ميكونش ماات بسبب الزعل وممكن يكون ماتت بسبب حاجه تانيه 


-اي هياا 


بصي هنفكر بالعقل يامريم 


-تمام


ياسين كان شريك ابوكي تمام وياسين خسر الشراكه او بلأصح ابوكي فضه معاه الشراكه دا توقعي الاول 

لكن توقعي التاني ان ياسين بااع نص الاسهم بتاعتو وماا'ت وعمك راح لأبوكي عشان يرجع حق مش حقهه ولما ابوكي رفض قت'لو ومراد ساعدو هو وتميم زي ما تميم وانه عمهم ضحك عليهم وقالهم ان ابوهم ماا'ت بسبب خسارتوو وان اهلك السبب لذالك قت'لو العيله كلها دا غير ان ابوهم كان بيحب مامتك ايام زمان دا استنتاجيي


-تمام كده عرفت كل حاجه ممكن تسبني بقا وتخرج براا 


=لا يا مريم انا هساعدك تاخدي حقكك 


اتكلمت وانا بقوم بو'جعع: ازايي اااه 


-وهو بيسندني ارجع انام قال: ارتاحي ومتتحركيش جر'حك كان غويط اووي ارتاحي وانا موجود اهو 


اتكلم بتنهيده وهو بيتمشي ف الاوضه ازاي بقا ياستي بصي: انا هساعدك ومش هسيبك غير لما تاخدي حقكك تاني حاجه انا عندي حق لازم اخدو من العيله دي من زمانن وبالتحديد مع رأفت المنياوي الي هو عم تميم 


-اه كمل 


اتكلم وهو بيقرب ويقعد قدامي: تاني حاجه انتي مش هتبقي مريم تاني ولا ريم مريم وريم ما'توو تمام 


رديت وانا ف دماغي الف سؤال: تمام 


عرف كلامي من نظرات عينيه: اصبري عليا هتفهمي كل حاجه 

ثالت حاجه انتي كده ميته بنسبالهم وبالنسبه لتميم 


زي انك هتغيري شخصيتك واسمك وحياتك وعيشتك كل دا يحصل بس وهخليكي تخدي حقكك 

طيب كل دا ازاي اول حاجه اسمك هيبقي تالين رفعت إسماعيل حاجه تانيه هسفرك برا مصر عشان تبدأيي من اول وجديد وتدربي عشان هتبقي دكتوره معايا +اني هغيرلك شهاده الميلاد بتعتك حتي شخصيتك 


-حاضر 


=مريم مش عاوزك تبقي خايفه مني ثقي فيا


حاضر

الفصل التاسع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×