رواية خيانه اختى وزوجي الفصل الرابع عشر والاخير بقلم دنيا ثروت

 





خيانه اختي وزوجي الفصل الرابع عشر والاخير بقلم دنيا ثروت

الفصل الرابع عشر

تلفون نيروزه بيرن : الو

الشخص : حضرتك معايا مرات الاستاذ عاصم

نيروزه : طليقته مع حضرتك.. في اي

الشخص : استاذ عاصم عمل حادثه واتوفي علي الفور.. نطلب من حضرتك تيجي تستلمي الجثه

وقع من ايدها التلفون.. اتصدمت وافتكرت كل لحاظتهم وهي مش مستوعبه..

مر العزا واندفن ورجعو كلهم علي البيت

فيروزه = دلوقتي اي اللي هيحصل

نيروزه : هنمشي كلنا ونسيبك انتي واملاكك.. انتي والقصر وفلوسك كل حاجه..

فيروزه كانت لسه هتتكلم اغمى عليها..

جابو الدكتور...= المدام حامل مبروك

نيروزه بصدمه : ازاي يعني اي

... بعد ساعتين فاقت...

فيروزه بفقدان وعي= اي اللي حصل

نيروزه بدموع : انتي حامل.

فيروزه بعد استيعاب : مستحيل انا لازم انزله مستحيل

نيروزه مسكت ايديها : حرام الأرواح اللي هو قت'لها متبقيش انتي كمان كدا يافيروزه...

فيروزه : متسبنيش ارجوكي يانيروزه متسبنيش هديكي كل حاجه بس خليكي جنبي...













مر 7 شهور نيروزه قبلت ان تساعدها.. رغم كل اللي عملته معاها بس فكرت في الأرواح اللي مات' ت وفكرت في كل اللي حصل كان ذنب عاصم وبس وحاولت بكل مابوسعها ان تبقي جنبها

رغم ان نعيمة رفضت بس فكرتها ان الفلوس دي كلها ترجع ليها وإن هي كأنها بتوفي بكل الفلوس اللي عاشت بيها واتعلمت..

فيروزه كانت كل تدعي ربنا ان يغفر ليها كل اللي حصل كان كل اللي بتفكر فيه ان هي عملت زنا وان الطفل اللي جاي ملهوش أب ماهو الا ولد غير شرعي اتي في الدنيا ولكن من الناحيه التانيه فكرت وشافت ان الطفل ده جه نجا ليها وجه عشان يعرفها قيمة اللي عملته.. حاولت بكل وسعها تقرب من ربنا وهي عارفه ان المعصيه اللي عملتها لا تغفر بسهوله ولكن الله يحب التوابين وهي قربت من ربنا احسن ماتبقي في نفس الخطأ....

بااااااك 💔✍️

نيروزه : انتي كويسه يافيروزه

فيروزه بوجع : اه ااااااه مش قادره يانيروزه

نيروزه : فيروزه لسه فاضل شهرين علي الولادة ازاي يحصل دلوقتي..

علطول ودوها المستشفى....

الدكتور بأسف : حياتها في خطر.. احتمال بسيط ان تطلع عايشه بعد الولاده صدقيني قولتلها من البدايه ان خطر لكن مسمعتش كلامي...

وعدي شهرين.. واتوفت فيروزه أثناء الولاده

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

ياحبيبي لما تكبر شوف الفيديو ده.. انا ماما ياحبيبي عارفه ان في حاجات غلط كتير عملتها في حياتي انتقمت من خالتك واذتها كتير بس صدقني من اول مانا عرفت انك موجود حسيت اني روحي رجعت واتغيرت صدقني هتوحشني اوي.. دلوقتي هيودني العمليات ومش عارفه هطلع منها ولا لا بس لو مطلعتش فعايزاك تقتكرني دايما عايزاك تحب خالتك وتفتكرني في كل لحظة الحزن والفرح... هتوحشني ياأجمل ملاك

..........

نيروزه وفي بتدمع وهي شايله زين علي حجرها وبيشوفو الفديو =وحشتيني اوي

زين بتأتأه= ما. ماما..

.. خالد من وراها : يلا يانيروزه نمشي

نيروزه : يلا ياحبيبي... دار الايتام عملت فيه اي 

خالد : كله تمام علقو اليفطه وسميناه زي ماطلبتي دار أيتام فيروزه.. والناس بتتبرع ليه الحمد لله 

نيروزه بحب وسعادة = الحمد لله ياحبيبي ربنا يجعله في ميزان حسانتها ويغفر ليها يارب 

... نيروزه اتجوزت وابن فيروزه اتكتب بأسم نيروزه (تبني) وصيه ليها عشان هي اتوفت ومفيش قسيمة جواز.........

💔💔💔💔💔✍️✍️في المقابر ✍️✍️💔💔💔💔💔💔

نيروزه وهي بتحط الورد علي قبره =ربنا رزقني باللي يشيلني جوا عيونه ياعاصم.. عارف مين ده.. ده زين ابنك..انت وفيروزه. هو في امانتي بس صدقني مش هقوله علي كل القرف اللي عملته.. فيروزه اتوفت في ولادته.. عارف اللي واقف بعيد ده مين 

خالد.. اللي حس بقيمتي واعترف اني ليا قيمة في حياته عيشني كأني ملكة وراعي ربنا فيا والحمد لله عليه وعلي نعمة وجوده جنبي.. انا حامل منه وربنا يتمم لينا علي خير.. 

ربنا يغفرلك انت وهي ياعاصم بس قلبي مش مسامحك.. 

اتجهت الي خالد = يلا بقا نمشي لاحسن اللي بطني مش قادره منه 

خالد بعدم فهم : بطنك اي... مش ف.. بيبصلها بضحك = متهزريش والله ماتهزري مستحيلللل انا انا هكون اب واخيرا 

بتحضنه بدموع = اه ياحبيبي 

انتهت احداث الروايه نتمني أن تكون قد نالت اعجابكم شكرا لزيارتكم عالم عشاق الروايات

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×