رواية صغيره على قسوتي الفصل الثالث 3 بقلم سما احمد

رواية صغيره على قسوتي الفصل الثالث 3 بقلم سما احمد

رواية صغيره على قسوتي الفصل الثالث 3 بقلم سما احمد


 

#صغيره_علي_قسوتي

#بقلمي_سما_أحمد

البارت 3

مروان بزعيق:- اي اللي مقعدك هنا انتي مكانك مش هنا مكانك مع الخدم 

مليكه بزعل وكسره وحزن:-حاضر

مشيت مليكه وهي حزينه ومكسور وكانت ماشيه مش مظبوطه بسبب الحرق اللي في رجليها مروان شافها واخد بالو بس مهتمش. راحة اوضه الخدم واكلت معاهم والخدم بيبصوا ليها وهي صعبانه اوووي عليهم 

بيجي الليل وبيوصل الحج سالم أبو مروان من سفريته ( لانه كان بيشرف علي الشركات في القاهره)

بيدخل من بابا القصر ب هيبته الطاغيه وباين عليه الكبر والغرور 

الحاجه ناديه بحب :-نورت يا حج والله البيت كان مضلم من غيرك 

سالم الأسيوطي :- بنورك يا ام مروان والله ؛ اي كده فين مروان وعروسة ابني

ناديه بحزن :- ابنك نايم في اوضته وسايب مراته مع الخدم جوه يا حبت عيني البت صغيره اووي يا حج 

الحاجه سالم بزعيق:-ازاي يسيب مراته لوحدها لا وكمان مع الخدم والله عال عرفت اربي.  فرحه بت يا فرحه(الخادمه)

الخادمه(فرحه):- نعم يا عم الحاج

الحاج سالم:- روحي ناديلي مروان من فوق دلوقتي

فرحه:- حاضر يا حاج

بتطلع فرحه جري وبتناديه عليه بتبخبط علي بابا اوضته 

مروان بنوم:-مين 

فرحه ؛- انا يا باشا الحاج سالم عاوزك تحت ضروري 

مروان:-تمام غوري

نزلت فرحه وقالت ل سالم انه نازل.   دخل اخد شاور ونزل لبس قميص لونه ابيض وبنطلون اسود وصفق شعره وكان وسيم جدا 






في الصالون  الحاج سالم ل فرحه:- روحي ناديلي مليكه 

فرحه :- حاضر يا حاج

بتروح فرحه وتنادي علي مليكه وبتقولها كلمي الحاج بره 

مليكه:-مين ده اللي عاوزني

فرحه :- ده يبقي ابو الباشا مروان اطلعي كلميه يلاا 

مليكه بتهز راسها وبتمشي تطلع تشوف عاوزاها ليه 

مليكه:- نعم يا عمو 

سالم بأنبهار ل جمالها وحجابها عكس نجوي خالص:- اقعدي يابنتي علشان هتتعشي معانا 

مليكه بتوتر:-بس مش هينفع مر،،....

سالم ب حده:-مفيش كلمه في البيت ده تمشي غير كلمتي ويلا علشان تاكلي يابنتي 

نزل مروان وهي بتاكل ادايق لانها قاعده راح ناحية ابوه وسلم عليه 

مروان:- اي مقعدك يابت انتي هناا

سالم بزعيق:- لا قوم خدها ب القالمين احسن 

مروان:- مش قصدي 

سالم :- ولا قصدك ولا غيره مليكه زيها زيه غيره (يقصد نجوي) وليها اوضتها ومكانته في البيت ده وانت هيبات عندها يوم وعند نجوي يوم ده عدل ربنا ولا ايه يا استاذ مروان

مروان بزعيق:- بس انت عارف اني مش عاوزه اتجوز وانت اللي غصبتني عليهاا 

هوب قلم نزل علي وشه :- لما تتكلم معايا تتكلم ب احترام مش علشان كبرت هتكبر عليا انا عمري قليل في الدنيا دي وانت ابني الوحيد وعاوز اشوف حفيد ليا هترفض ليا اول طلب اطلبه منك 

مروان بزعل:-حقك عليا يا حاج مش هتكرر وباس ايده 

وكملوا اكل وخلصوا وقاعدو كلهم في الصالون مع بعض 

سالم:- وانتي في سنه كام علي كده يا مليكه

مليكه بخجل:- انا في تانيه ثانوي علمي 

سالم :- طب تحبي اقدملك في مدرسه يا بنتي

مليكه بفرحه وخجل :- اللي تشوفه 

الحاج سالم ل مروان:- بكره تقدملها في مدرسه يا مروان 

مروان بضيق :- حاضر يا حاج 

دخلت نجوي وهي شايله كياس كتير 

نجوي :- هاي يا جماعه 






ناديه بضيق:- وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

الحاج سالم :- اهلا يا نجوي عامله اي 

نجوي:-الحمدلله يا انكل انت اخبارك اي 

الحاج سالم ادايق لانه مش بيحب كلمه انكل دي :- تمام يا بنتي 

نجوي:- مروان تعال شوف انا جبت اي يا حبيبي 

الحاج سالم بخبث:- النهارده ليلة مليكه يا نجوي بكره يبقي يشوف اللي انتي عاوزاه

نجوي ب مصدمه:-مليكه مين دي اللي تشركني في جوزي 

الحاج سالم بسخريه:-اي مش ده اتفقنا ولا اي يا نجوي 

نجوي بتوتر:-اه اه اتفقنا هطلع فوق انا وطلعت وهي بتشتم في مليكه وبتتوعدلها

مليكه وهي خايفه انه هينام معاها في نفس الاوضه 

الحاج سالم ل مروان:-قوم يبني خد مراتك واطلع اوضتك 

مروان بزهق:- انا خارج لما اجي هدخلها 

الحاج سالم بضيق منه:- اللي تشوفه هقوم انام انا تصبحوا علي خير 

مروان :- وانت من اهله 

الحاجه ناديه:-استني هاجي معاك يا حاج

قام مروان وطلع اخد عربيته وراح يسهر في بار دي عادته لما بيبقي مدايق بيروح ل صاحبه مازن 

مازن:- فينك كده برن عليك من وقت ما خرجت من الشركه فينك يا جدع

مروان:- كنت نايم يا صحبي والله ومدايق اووي

مازن بمرح:- من اي بس ده انا معاك بدل الواحده اتنين 

مروان :- الاتنين مغصوب عليهم حياتي كلها غصب حتي نجوي كل حياتها فلوس فلوس خروجات سفر انا عامل زي الكارت بتاعها 

مازن بزعل علي صحبه:- طب مش ممكن التانيه تبقي كويسه 

مروان :- كلهم كلب فلوس يا صحبي

مازن بضيق من صحبه ع فكرته:- مش كلهم يا صحبي والله واحد 

مروان :- كلهم عاوزين فلوس ومصلحه كلهم كلاب يا صحببببي

مازن:-ربنا يهدي الحال يارب 

قعدوا شويه لغايت الساعه 2 وبعدين روح وهوه وطالع علي السلم افتكر انه لازم يروح ل مليكه دخل اوضتها لقيها ناميه بالحجاب بتاعها استغرب راح مسك كوباية مايه وكبها علي وشها 






مروان ب سخريه:-اي متعرفيش انك لازم تستني جوزك لما يجي ولا اي

مليكه ب شهقه وصدمه :-اي في اي 

مروان :-فزي قومي انتي نسيتي نفسك ولا ايه 

مليكه بدموع وكسره :- ليه بتعمل كده انا عملتلك اي لكل ده ارحمني شويه حرام عليك

مروان بضيق:-شغل  دموع التماسيح ده مش بحبها اناا واخلصي خلينا نخلص 

مليكه :-مش فاهمه حاجه انت عاوز اي 

مروان :- انتي جايه هنا علشان تجيبي ابن ليا يلا اجهزي 

مليكه ببرءاه:- يعني انا برضو اعمل اي 

مروان استغرب انها مش فاهمه بس برضو هيعمل اللي في دماغه 

مروان بزهق:- بت اخلصي مش ناقص انا 

وابتدا يقرب منها وهي ترجع ل ورا بخوف منه

مليكه:- انت بتقرب ليه كده مني ممكن تبعد شويه 

مروان بسخريه:- ابعد ازاي امال هنجيب الوريث ازاي 

مليكه فهمت قصده وخافت وفضلت تبعد عنه وهوه مسك ايديها وفضل يقبل*ها بعنف ....اغتص""بها بوح**شيه مرعاش صغر سنها ولا خوف*ها اخد عذريتها بد*م بارد اغمي عليها من معاملته معاها وهي فضلت تنز*ف د**م كتير وهوه ببرود ولع سجاره وطلع بره ولا كأنه اغت**صب رو*ح بنت صغيره وطفله بريئه 


استوووووووووب ♥♥ 


             الفصل الرابع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×