رواية حياة نوح الفصل الرابع 4 بقلم همس حسن

 

رواية حياة نوح الفصل الرابع 4 بقلم همس حسن

رواية حياة نوح الفصل الرابع 4 بقلم همس حسن


البارت الرابع 🔥🔥

#حياة_نوح 💖🔐


وبين كل التوهة دي فجأة حد جه من ورا حياة وضربها بحاجة على دماغها وقعت فقدت الوعي تماماً


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


** وبعد ساعة مجهولة تماماً بالنسبالنا **


حياة بتبدأ تفوق .. بتحس بوجع فظيع في دماغها وبتحط ايديها عليها وهي بتفتح عينها 


حياة بتتفزع وبتبص حواليها .. لقت اوضة كبييييييرة مليانه كراكيب ومقفلة من كل الجهات بحيطان صاج ناشفة جداا


حياة بتبص حواليها بخوف : ايه ده انا فين !!!

ايه المكان الغريب دهههه 

دموعها بتنزل وبتحط ايديها على بوقها ونبضات قلبها بتزيد


مين اللي هناااااااا .. بتجري ع البيبان وبتحط تدب عليها 

"اللي برا يفتحلللللي" بتجري ع الحيطان الصاج وبتدب وصوت تخبيطها بيرن في المكان 🔊






لحد ما فجأة وسط القلق اللي هي عملاه سمعت صوت طفل بيعيط .. وقفت تخبيط وثبتت مكانها 


حياة : ايه الصوت ده !


صوت عياط الطفل بيعلى


بتبص حواليها في كل مكان وبتحط ايديها على قلبها 


حياة : ياربي مين العيل اللي بيعيط دااااا 


بدأت تمشي واحدة واحدة وتبص في كل مكان وتحت اي حاجة وتدور على البيبي اللي سامعة صوت بيعيط ، وتقف لحظات تسمع الصوت جاي منين وتحاول تمشي وراه 

ودماغها تودي وتجيب ياترى مين البيبي ده وليه بيعيط كدا ومين اللي خاطفها وبيعمل فيها كدا اصلا 


وتدور علي الصوت وصوت البيبي يعلى .. لحد ما فجأة رفعت مسند وبتبص تحته 

لقت سماعه طالع منها صوت البيبي اللي بيعيط 🔊

واول ما مسكت السماعه في ايديها الصوت سكت .. رزعت السماعة في الأرض .. يعني ايه يعني 

ايه اللي بيحصل دههههه .. وهي بتلف عينيها شافت كاميرا مراقبة في زاوية من الزوايا .. راحت وقفت قدامها 


انا معرفش انت مين اللي بتلاعبني بس لو انت راجل اطلعلي ولو انتي ست اظهري قدامي متبقيش جباااانه .. حرام عليكوووو انا مش حمل تعب اعصااااااااب

وهي بتتكلم فجأة لقت السماعة اللي قدامها طالع منها صوت عااااالي جدا لدرجة انها اتخضت وبعدت بعيد عنها 


" ازيك يا حياة ..

أولا عشان متحيريش نفسك كتير انا راجل مش ست وعندي إستعداد أظهر قدامك دلوقتي حالا بس انا مش هظهر ومغير صوتي ببرنامج كمان عشان مليش مزاج اعرفك انا مين دلوقتي ، او زي ما تقولي مش دي خطتي .

انا جبتك لحد هنا عشان أعرفك اتواصل معاكي واوصلك رسالة تخرم ودانك عشان ابقي قدام ضميري نبهتك

*اللي انتي بتدوري عليه مش هتلاقي في نهاية الطريق اللي انتي ماشياه يا حياة .. انتي ماشية في الطريق الغلط وبتضيعي وقتك ع الفاضي واخرتها هتفضحي نفسك بنفسك قدام كل الناس .. حطي عقلك في راسك يا بنت الناس وركزي كويس لو مش عشان نفسك يبقي عشان ااااا إبنك


***حياة بتبرق ***


ههههه الله يرحمه طبعا 

نسيت اقولك .. انتي هتكملي معانا اليوم النهاردة عشان تبقي قدام عيني كدا وبإذن الله بكرا اول ما تصحي هتلاقي الباب مفتوح 

يلا يا قمر خلي بالك من نفسك لحد ما نتقابل .. واليوم ده قرب اوووووي خلي بالك"


وفجأة الصوت سكت ..

حياة وقفت لحظات باصة قدامها و في توهة فظيعة وكأنها لسة داخله حياتها جديد !


مين اللي كان بيتكلم ؟ وعايز مني ايه ؟ ايه الطريق الغلط اللي انا ماشياه ؟ وفين الصح ! انا إبني عايش ولا ميت ؟؟

ولو عايش هيعيش ازاي وهو مدفون جنب ابوه اصلا !!

طب انا مين اللي خاطفني وايه نوع العداوة اللي بيني وبينه اصلا عشان يخطفني ؟؟؟؟؟ 

ويعني ايه مش هيخرجني النهاردة كمان ! يعني انا هبات يوم كامل في المخروبة دي ولوحدي ؟!


وهي بتتكلم فجأة حست بخبط ورزع الباب من برا وكأن حد بيحاول يدخلها .. يرزع في الباب ده شوية ويحاول يفتحه ويسيبه ويروح للباب ده ويحاول فيه 


وحياة واقفة ساكتة مبتحاولش تعمل اي نشاطات ومستنية تشوف اللي برا هيعمل ايه 

فضل يدب هنا وهنا .. لحد ما الصوت سكت شوية حلوين .. وفجأة لقت حد ماسك شنيور وبيحاول يقطع في الصاج ده لحد ما قدر يفتح باب من الأبواب ودخل 

وطلع الشخص ده 🔥نوح🔥






جري عليها ومسكها من دراعاتها الاتنين 


نوح بلهفة : انتي كويسة ؟؟ حد اذاكي 

حياة اتكلمي انتي كويييييسة ؟!!!!! مين اللي عمل فيكي كدا


حياة بتنزل ايده من علي دراعاتها وبتزقه بعيد بعزم ما فيها 


نوح بصدمة : ايه ده ؟؟ مالك في ايه يا حياة !!


حياة : انت بتخطفني يا نوح ؟؟ 

عايز تعمل حتة صاسبنس صح !


نوح : صاسبنس ! 

بيقرب عليها : ايه الهبل اللي بتقوليه ده 


حياة بزعيق : ابعدددد يا نوح متقربش اكتر من كدا 

انت اللي خطفتني وعملت الفيلم ده كللللله وعيشتني كام ساعة رعب عشان في الآخر تيجي تنقذني وتبقي البطل اللي أنقذ البطلة صح ؟؟؟

متعرفش اني أذكى من كدا بكتير


نوح بيضحك : وعمالة تقولي علم نفس وعلم بتنجان وبفهم الناس من نظره 

انا آسف في الكلمة يعني بس انتي طلعتي عايشة في السبانخ 😂


حياة : سبانخ ايه وبتنجان ايه انت فاكر نفسك هتضحك عليا بالكلمتين دول 

ابسط حاجة خاااالص .. انت عرفت مكاني ازاي وعرفت تيجي ازاي؟ وجاي عامل حسابك في شنيور شميت علي ضهر ايدك اني محبوسة في اوضة صاج صح ؟!


نوح : اممممم

واضح ان أعصابك تعبانه 

يلا ياحياة نروح البيت انتي محتاجة ترتاحي 


حياة : شوفت بتهرب من الكلام ازاي !!!

عملتلك ايه يا نوح عشان تعمل فيا كدا وتلعب باعصابي بالمنظر ده  .. ياشيخ منك لله 


نوح بيحاول يمسك اعصابه وميتنرفزش 


نوح : طب يلا يا حياة بعد اذنك نروح البيت 


حياة : وانا بقولك مش هروح معااااااك

انا هخرج لوحدي وهروح لوحدي ولو قربتلي هصوت والم عليك الناس


**بتلف عشان تمشي**


نوح اتحول فجأة حواجبه اترفعت وعينه احمرت وشدها من دراعها وهي ماشية ومسكها جامد


نوح بصوت تخين : حيااااة انتي لحد دلوقتي متعرفيش نوح كويس .. الأحسن لينا احنا الاتنين انك متطلعيش الشيطان اللي جوايا عشان انا اللي فيا مكفيني وشايل كتيييير


*حياة بتبصله بخوف وبتبص لايده اللي ماسكها بيها*


نوح : هو انا لو عايز اخطفك هستني المدة دي كلهااااا واخطفك قبل فرحنا ب٣ ايام ؟؟؟ 

هخطفك واجي بنفسي انقذك ؟؟؟

هخطفك واديكي فرصة تشكي فيا ؟؟؟


حياة عينيها بتدمع : انت بتوجعني علي فكرة 






نوح بيفوق وبينزل ايده بسرعة : انا آسف ياحياة 

بس غصب عنك او بمزاجك مش هتخرجي من هنا قبل ماتسمعي الكلمتين دول 

انا لما شوفتك هناك عند البيت مصممة انك تمشي ومتقوليش رايحة فين ملحقتش اجيب عربيتي وامشي وراكي طلعت مسكت زينب وضغطت عليها تقولي انتي رايحة فين لحد ما خدت تليفونها ومن حسن الحظ انك اصلا كنتي طالبة اوبر من تليفونها عشان تليفونك كان بيشحن وتفاصيل الرحلة كلها كانت قدامي نزلت جري روحت ع المستشفي وقعدت ادور عليكي ووانا هناك جاتلي الرسالة دي من رقم غريب


طلع الفون وفتح شات الواتس واداها الفون 


لقت ان رقم غريب باعتله رسالة فيها لوكيشن 

وبعدها "خطيبتك في العنوان لو خايف عليها وريني سرعتك بقي "


نوح مسك ايديها وخرج بيها برا الاوضة .. منطقة واسعة وفاضية مفيهاش غير الاوضة دي 

وبعد كام شارع فيه شارع مليان محلات 

محل كوتش ومحل نجارة وبنزينة وقهوة وسوبر ماركتات


نوح : ولما وصلت وشوفت الاوضة دي واتاكدت اني مش هعرف ادخلك روحت ادور علي اي حد اجيب منه حاجة افتح بيها مكان ادخل منه لأني كان عندي احساس شبه يقين انك جوا


ده اللي حصل عايزة تصدقي صدقي مش عايزة يبقي سوء الظن ده بينك وبين ربنا 

بس انا المهم عندي دلوقتي اعرف مين اللي عمل فيكي كدا اصلا وغرضه ايه 


حياة بصاله وبدأت تصدقه .. سرحت وافتكرت اللي حصل 


حياة : طب ازاي الشخص ده بعتلك رسالة يقولك تيجي تلحقني وفي نفس الوقت قالي انا هسيبك هنا لبكرا ؟؟


نوح : مين اللي قالك ده 

هو انتي شوفتيه؟


حياة: لا مشوفتوش .. انا هحكيلك اللي حصل من ساعة ما جيت بس تعالي الأول نمشي من هنا عشان هو زمانه شايفنا وسامعنا


نوح : ازاي يعني نمشي وانتي بتقولي شايفنا وسامعنا انتي بتهزري !!!


حياة : طيب تعالي وهحكيلك في الطريق 

نوح : استني طيب .


سابها وفضل يلف في الاوضة ويدور علي اي حاجة توصله بالشخص ده .. اي دليل اي صورة اي إسم


وطبعاً ملقاش اي حاجة توصلهم لاي معلومة فقرروا انهم هيشموا .. 

بدأت حياة تتحرك وبتحط ايديها علي دماغها عشان وجعاها 

قرب منها نوح وسندها ومسكها لحد ما راحوا ركبها العربية ولف الناحية التانية ركب


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥






*بعد ساعة *

*عند البيت*


نوح وحياة داخلين من البوابة .. سمعوا صوت زعيق جاي من جوا 


حياة : ايه ده مين اللي بيزعق !!


نوح : تعالي ندخل بسرعة نشوف في ايه 


فتحوا الباب الأساسي وداخلين ع الريسبشن .. لقوا جمال واقف بيزعق بصوت عالي 


جمال : انت ازاي تعمل كدا من غير ما تقولنا !


بيبصوا .. لقوا العيلة كلها واقفة 

وزينب واقفة عينيها مدمعة ومصدومة

ووليد واقف وجنبه هدير (اخت معتز ) اللي كان جوز حياة 


حياة : هدير !!

خير فيه حاجة ولا ايه 


وليد : اه فيه 

انا اتجوزت هدير .. وجيبتها تعيش معانا هنا في البيت 


حياة بصدمة : ايه ؟؟؟


......يتبع


          الفصل الخامس من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا علي التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×