رواية عشق الفهد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم منه احمد


 رواية عشق الفهد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم منه احمد


الفصل 33

عشق الفهد 


عشق رفعت اديها ونزلتها بسرعه في جنبها

فهد وسيف:  عششششششششششق لاااااااااااااا 

وفجاءه في ايد مسكت ايد عشق بسرعه  قبل ما تتعمق  في جمبها وشدت اديها و انجرحت في جمبها وبقت تنزف د. م وعشق  فاقده الوعي 

وكلهم بصو لقوه مازن  

مازن بخوف وهو بيمسكها قبل ما تقع علي الارض :  عشششق عشق انتي كويسه 

سيف جري عليها هو وفهد وكلهم جرو عليها 

مروه بصدمه:  عششششق بنتي 

اسيل بخوف:  عشق قومي حد يطلب الاسعاف بسرعه 

سيف وهو بيحط رسها علي فخذه وبيحضن وشها بأيدو 

سيف:  عششق قومي متسبنيش مش عوز اخسرك انتي كمان عشق بالله عليكي قومي متسبنيش لوحدي 

عفاف قعدت علي الارض بتعب و بعياط :  بنتي بتروح مني يااا ناااس 

فهد بعد سيف و شلها بسرعه 

فهد:  هتكوني كويسه يا قلبي وهتغير عشانك و هعمل المستحيل عشان تسامحيني  

وخرج جري بيها و جري بيها علي العربيه وحطها في العربيه من وراه وركب وساق بسرعه 

فهد بدموع وندم :  هتكوني كويسه انا اسف اسف علي كل حاجه قومي يا عشقي و هعودك عن كل حاجه 

( ماذا 

يفيد الندم 

بعد 

فوات الاوان)  


وزود السرعه 

و محمد قوم عفاف:  خليكي هنا انا هروح وراهم 

عفاف:  لااا مش هسيب بنتي 

وخرجت جري 

وكلهم خرجو وراها 

عفاف ومحمد منه وميرنا ركبو عربيه ومحمد ساق بيهم بسرعه 

و فريده ركبت مع سيف وساق بسرعه 

و مازن ومروه و اسيل ركبو عربيه مازن وساق بيهم بسرعه  

مازن شاف سرعت فهد 

مازن:  ابن المجنونه هيعمل حدثه بسرعتو دي 


فهد وصل المستشفي ونزل شال عشق بسرعه ودخل بيها 

فهد:  ددددددكتوووووره بسررررررعه 

وكان كلهم وصلو ونزلو بسرعه ودخلو المستشفي 

الممرضين جم و حطوها علي النقاله 

الدكتور جه 

فهد بغضب :  قووووووولت دكتوووووره 

الدكتور مشي بسرعه وخوف من غضبه فهو يعرف من هو الفهد 

والدكتوره جات ودخلوها اوضه العمليات بسرعه 

فهد وقف بره وبص لباب الاوضه الي اتقفل بحزن وندم 

عفاف جت 

عفاف بعياط:  انت السبب يااافهد انت السببب دي الامانه الي امنتهالك روح ربنا يسمحك ااااه بنتي يارب نجيها يارب يارب قومها بسلامه 

عفاف داخت ومحمد لحقها وسندها

عفاف بدوخه:  بنتي يا محمد بنتي بتروح مني 

و اغمي عليها ومحمد شلها 

محمد:  دددكتوووور بسرررعه 

محمد اخدها والدكتور كشف عليها 

الدكتور:  ضغطها عالي جدا عطيتها ابره وان شاء الاه هتكون كويسه و ياريت تبعدوها عن اضغط 

الدكتور خرج و سابهم 

محمد بحزن علي عشق فا هو يعتبرها بنتو وعلي مراته:  يا رب قومهملي بالسلامه يا رب 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻





قدام غرفت العمليات 

سيف:  اختي لو حصلها حاجه مش هسمحك يا فهد وهنسي انك صاحب عمري واني بعتبرك اخويه وهدفعك حق كل دمعه نزلت من عنيها 


فهد سبهم ومشي وراح مسجد المستشفي 

فهد اتوضي وراح صلي 

فهد:  يا رب انا عارف اني بعيد عنك وعارف اني غلط كتير بس انت غفور رحيم يارب نجي عشق يا رب قومها بالسلامه يا رب انا عارف اني غلط فاحقها كتير بس مش بايدي والله مش عارف انا عملت كده ازي.. انا افتكرت الي حصل واتعصبت غضبي عمني  كنت شيف عشق هيا اااااااااااه يارب انا تعبت 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻ 

قدام اوضة العمليات 


ميرنا حست بألم جامد في قلبها 

ميرنا بالم:  ااااه 

اسيل كانت واقفه جمبها 

اسيل:  مالك 

ميرنا بالم:  مش عارفه الم كبير في قلبي 

اسيل:  طب تعالي نروح نكشف و نطمن الي يكون فيه حاجه 

ميرنا بالم:  لا شويه و هبقي تمام هروح اشرب ميه وجيه 

اسيل:  ماشي تعالي هجي معاكي 

اسيل اخدت ميرنا و مشو 

 راحو  و ميرنا شربت  

اسيل:  انا هروح الحمام 

ميرنا بتعب:  طب روحي انتي عشان انا مش قادره امشي وعوزه اروح اشوف ماما 

اسيل:  خلاص روحي وانا هدخل الحمام وهجي عشان اشوفها 

ميرنا: ماشي 

ميرنا مشت 

اسيل مشت 

و دخلت الحمام 

اسيل دخلت لقت واحده هي عارفها 

اسيل بهمس:  يخربيتك هو انتي ديما كده بتنزلي بقميص النوم 

سوزي:  اوه انتي 

اسيل بقرف:  لا خيالي 

سوزي: لسه  بيئه زي ما انتي 

اسيل بقرف : انتي الي بيئه وقرفه انا مش هضيع وقطي وطاقتي علي وحده زيك 

اسيل زقتها بقرف وودخلت الحمام 

سوزي بصتلها بكره وحقد 

وشافت مفتاح في الباب و جت في بلها خطه خبيثه 

وخرجت قفلت عليها الباب من بره بالمفتاح  واخدت المفتاح 

سوزي: وريني بقا هتخرجي ازي 

ومشت 

اسيل جوه خلصت 

خرجت غسلت ايديها 

ومشت و جات تفتح الباب مش بيفتح تحاول مش بيفتح

اسيل:  بنت الصرمه قفلت الباب  اعععع اه لو اشوفها هنتف شعرها المعفن ده شعرايا شعرايا 

 اسيل فضلت تخبط علي الباب 

اسيل:  ياااا نااااس حد هناااا حد يفتح يااااناااااااااس 

اسيل:  وكمان نسيت الموبايل في الشنطه في العربيه يا ربي اعمل اي دلوقتي 

اسيل فضلت تحاول تفتح الباب  تاني مش نافع 

اسيل فضلت تخبط 

اسيل:  يا نااااااااااس حد يفتح البااااب 

اسيل سمعت صوت رجل حد 

اسيل فضلت تخبط:  حدددد هنااااا افتحووووو انا محبوسه هنااااااا يااامااااماااا 

.....:  في حد حوووه 

اسيل:  ايوووو اناااا..  انا عارفه الصوت ده كويس...  

༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻





فريده راحت الاوضه الي فيها عفاف 

محمد بخضه: عشق كويسه

فريده بحزن: لسه الدكتوره مخرجتش

فريده بدموع: هي كويسه 

محمد: اه 

فريده قعدت قدمها علي الكرسي ومسك ايديها 

محمد حس انها عوزه تقعد معاها لوحدها في سبهم وخرج راح لعشق 

فريده حطط رسها علي اديها 

فريده بعياط:  تعرفي انا شوفت معاكم عيلتي الي نستني شوفت حنان منك محدش عملني بيه غير داده نعمه و حسيت وسطكم بحب عمري محستو مع حد من علتي الي هي علتي حسيت امعاكي باحساس الام وحنانها علي ولدها وطيبه وحب كبير اوي مخدتهوش من امي الحقيقيه ابويا مات لما كان عندي 10 سنين  مات و سبني مكنش فيه حد حنين عليا قدو اه مكنتش بشوفو كتير بسبب شغلو بس كان موجود في حياتي امي بعد موت ابويا مكنتش بتهتم بينا انا وفهد وقبل ما يموت بردو مكنتش عوزه تخلفنا اثلا كانت بتقولي بسبب خلفتك انتي واخوكي جسمي باظ كنت لما اقوم من النوم و اكون خيفه  و اروحلها واصحيها اقولها تعرفي كانت بتقولي اي كانت بتقولي غوري اتخمدي انتي متخلفه بتصحيني من النوم عشان تقوليلي انك خايف وانا مالي كانت خلفه سواده انتي و اخواكي كانت بتقولنا انها بتكرهنا 💔😭 وبعد سنه من موت بابا سافرت و اتجوات ونستنا وكل شويه سافريه جديده و جوازه جديده لدرجت اني نسيت كلمت 

اكملت بوجع وعياط: ماااماا معرفتش يعني اي ام بجد غير معاكي.. كنت ببقا صحيه لما كنتي بتطلعي طتمني عليا انا ومنه وفكره يوم لما تعبت وكنت سخنه فضلتي جمبي طول الليل تعمليلي كمادات ومقمتيش غير الصبح لما نزلت الحراره خالص و اول لما صحيتي جيتي تطمني عليا انا امي مكنتش بتعمل كده امي الي هي من دمي معملتش كده و  اخويه فهد مكنش بيعتبرها امه كان ديما بيعملها وحش مش عارفه لي  وهي مكنش بيفرق معاها كنت بشوف البنات الي في المدرسه علي طول يتكلمو عن امهاتهم و يقولو ماما عملتلي ماما جبتلي وانا مكنتش ماما بتعملي ولا بتجبلي يوم قولتلها عشان تيجي معايه حافله في المدرسه كنت بمثل في المسرح في الحفله دي قالتي انا مش فاضيه للهبل ده روحي ابقي خدي الداده ومشت لصحبها في الناي وانا روحت لوحدي مع الداده وكان كل الي كانو مشتركين معايه في المسرحه  معاهم امهم وكانت مامتهم بتشجعهم وكانو فرحنلهم وانا مكنش معايه حد يشجعني ولا يفرحلي زيهم تعرفي عمرها ما حضنتني عمري ما حسيت بالدفء الي حسيتو معامو 


واكملت ببعياط و وجع اكبر:  اما بقا اخويه الي عايش معايا في نفس البيت وكانو مش موجود انام قبل ما يجي واصحي بعد ما يمشي وساعات مبيجيش اصلا ولو اتقبلنا صدفه كان بيتعامل بجفاء كنت ديما لوحدي مكنش عندي صحاب كنت وحيده اوي لحد ما عرفتكم... انا حسيت مع عشق ومنه وميرنا و اسيل معنا الاخوات و صحاب بجد حسيت وستكو بدفا جميل وحب وحنانو عرفت يعني اي أسره  تخاف علي بعض  ياريت كنتم انتو علتي 

( قلبي 

ينزف 

من 

كثرت 

الالم 

اريدكي 

بجانبي)  


فريده حست بايد بتتحرك علي شعرها بحنان 

فريده بعياط:  ماما 

عفاف رفعت وشها بأيديها  بدموع :  تعالي في حضن امك 

فريده بصتلها بعياط و فرحه 

فريده حضنتها جامد وفضلت تعيط  وعفاف حضنتها بقهر علي هذه الصغيره التي تحملت كثير و استغربت فكيف لام ان تفعل في اولادها هذا 

عفاف بدموع:  كفايه يا قلبي احنا علتك و هنفضل علتك علي طول وانا امك 

فريده :  بجد

عفاف: اه يا قلبي 

فريده:  ربنا يديمكو ليا 





عفاف:  يلا بقا كفايه عياط يخربيتك خلتيني اعيط انا كمان مخزناهم ولا اي يا بت 

فريده ضحكت 

عفاف:  ايوا كده خلي الشمس تدخل 

فريده مسحت دموعاها 

عفاف بحزن :  عشق 

فريده:  هتبقي كويسه متقلقيش 

عفاف:  عوزه ارحلها خديني عندها 

فريده: بس انتي تعبانه 

عفاف: انا كويسه يا قلبي يلا 

عفاف قامت وقفت وفريده سندتها و راحو لعشق 

محمد:  اي الي قومك من السرير بس 

وقعدها علي الكرسي 

عفاف بحزن:  عشق 

محمد بحزن :  لسه الدكتوره مخرجتش.

فهد كان  رجع من المسجد و كان واقف جمب الاوضه 

والدكتوره خرجت وفهد جري عليها هو وسيف 

سيف بلهفه:  اختي 

فهد بلهفه مماثله :  عشق كويسه صح 

الدكتوره:  الحمد الله السكينه مدخلتش في الكليه ولا سببت ضرر ليها  وانا خيط الجرح بس هي عندها انهيار عصبي و نفسيتها مش كويسه خالص و جسمها ضغيف جدا يا ريت تهتمو باكلها وبلاش ضغط عليا و لا حاجه تزعلها ويريت لو تعرضوها علي دكتور نفسي يكون احسن 


منه بحزن علي اختها وصديقتها:  ينفع نشوفها 

الدكتور:  اه بس لما تتنقل اوضه عاديه ..  عن اذنكم 

الدكتوره مشت 

وعشق اتنقلت اوضه عاديه 

وكلهم دخلولها 

فهد اول واحد دخل وقعد جمبها ومسك ايديها 

ومحمد قعد من الجه الاخري وحط ايدو علي رسها ومشي ايدو علي رسها وشعرها ومسك اديها 

وفريده قعدت عفاف قدمها علي الكرسي 

محمد:  اسف يا قلبي اني سبتك لوحدك عمري ما هسيبك تاني 

عشق بدات تفوق 

عشق فتحت عنيها 

عشق:  انا فين 

عفاف بدموع:  انتي كويسه يا قلبي حاسه بحاجه 

عشق:  انا كويسه متخافيش

عشق سحبت ايديها من فهد 

وفهد بصلها بحزن 

ميرنا:  بت يا عشق  

عشق:  يانعم 

ميرنا:  عوزه اعترفلك بحاجه كده مش ولا بد 

عشق:  لاااا اوعي تقولي اكلتي الشكولاته الي كانت في التلاجه لععععععع 

ميرنا:  ايوان كان طعمها مقولكيش... واكملت بتلذذ:  اممممم كانت كده بتدوب ولا طعم البندق يلهوي يلعوي عليه 

عشق: اععع  انا مردتش اكل منها قطعه حتي  استني بس لما اقوملك هنتف شعرك 

ميرنا:  خلي قلب طيب بقي يا قشقش 

عشق بقرف:  قشقش 

ميرنا:  ايوا لو مش عجبك طلقني

عشق:  كتك الارف في شكلك غوري يا بت من هنا 

ميرنا:  لا انا قاعده مربعه علي قلبك 

عشق بتمثيل:  اااه مش قادره قلبي شلوها من علي قلبي هتخنقني يخربيتك تقيله اوي 

كلهم ضحكو علي جنانهم

༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻





عند اسيل 


اسيل:  اسررررر

اسر: اسيل هو انتي 

اسيل:  ايووا خرجني من هنااا بالله عليك 

اسر:  طب استني هجيب المفتاح وجي 

اسيل:  ماشي بسرعه متتاخرش 

اسر مشه 

و عدي 10 دقايق 

اسر كان جه 

اسيل:  هو كل ده فين ده لو كان بيصنعو مش هيتاخر كده انت فين يابن المركوب 

اسر فتحلها الباب 

اسر:  ابن المركوب مين ده يا بت 

اسيل:  اهاا لا مش انت خالص ده واحد كده متعرفهوش ولا انا اعرفو 

اسر:  كنتي بتعملي اي هنا 

اسيل: بلعب باليه هكون بعمل اي يعني 

اسر بغيظ:  مين الي قفل عليكي الباب يا اذكي اخواتك  

 اسيل:  ست زفته سوزي بتاعتك

اسر:  سوزي مين...  اكمل بتذكر:  اه مستحيل تعمل كده 

اسيل:  المستحيل بقي حقيقه ده انتا حتي مش فمرها يا شخ اتنيل 

اسر بصدمه:  اتنيل 

اسيل بتذكر:  يلهوي عشق الصعلوقه خلتني انسي 

اسر ببرود :  عشق ملها 

اسيل:  في العمليات 

اسر:  اي الي حصل في اي 

اسيل:  مش عارفه بس روحنا لقنها مسكه السكينه و كانت هتغز نفسها و مازن لحقها ولما شد ايديها اتجرحت جامد و اوعي بقا عشان ارحلها ضيعتو وقتي 

ومشت وسبتو 

واسر مشي  ورها

اسيل:  يا اخينه انت ماشي ورايه ليه 

اسر:  انا مش ماشي وراكي انا رايح اوضت العمليات 

اسر كمل مشي ببرود 

اسيل بهمس :  يخربيت برودك يا اخي ده انت تفوقت علي التلاجه في البروده 

و وصلو قدام الاوضه 

اسيل دخلت 

و وراها اسر 

اسيل بهبل :  انتي فين ياااجهاااد

ميرنا بهبل  :  سلامه  انااا هنااا يااا سلامه

مروه:معلش مخلفه  واحده متخلفه 

اسيل:  ماما عيب كده برستيجي والناس كده يقولو عني اي تعبكي قرفكي  اشحال ما كنتش جيبالك السكر من حلوتي والضغط من هدوءي و رزنتي 

 مروه:  هدوءك و رزنتك  اي معلش ده فين مش شماله ريحه يعني 





اسيل:  ما هو مش بيتشم بيتحس يا وليه 

مروه: يارب الصبر يارب 

كلهم ضحكو عليهم 

ميرنا:  كنتي فين يا بت كل ده كنتي بتتسرمحي فين 

 اسيل:  كنت في الحمام بس في صعلوقه كده وقعت في طريقي فا اتاخرت 

ميرنا:  هستناكي تحكيلي لما نقعد 

اسيل:  خلوصه ( خلصانه)  

منه بغمزه لاسيل:  اهلا اهلا دكتور اسر منورنا وانا بقول اي النور ده يا راجل

اسر ببتسامه:  ده نوركم عمله اي 

منه:  ميت فل وعشره 

اسر راح باس راس عفاف:  عامله اي يا ست الكل 

محمد بغيره بعدو عنها:  اي ياواد الي بتعملو ده ملكش دعوه بمراتي ياولا انت 

ميرنا:  ياعيني علي الي غيران 

عفاف ضحكت بخجل 

ميرنا:  اوبااا علي الطماطم الي طرحت عند فوفه 

عفاف بخجل :  بس يا بت 

اسيل بصت لعشق:  اش اش اش اي الحلوه دي يا بت هو الي بيتعب بيحلو كده 

عشق بغرور :  طول عمري يا روحي حلوه 

اسيل: غرور علي فكره انا بجاملك مش اكتر 

ميرنا:  اوبا طحن خواطر 

اسر:  الف سلامه عليكي يا عشق 

عشق:  الله يسلمك يا اسور 

فهد بصلها بغضب وغيره 

عشق لمحمد:  بابا عوزه امشي من هنا روحوني  البيت 

محمد:  بس كده يا قلبي من عنيا 

سيف:  انا هروح اشوف الدكتوره واخليها تيجي تكشف عليكي و تكتبلك علي خروج 

عشق:  متتاخرش عليا يا واد 

سيف بضحكه:  حاضر يا مجنونتي 

عشق:  قلب مجنونتك 

فهد بص لسيف بغضب وغيره 

فهد بتملك :  انتي مجنونتي انا بس وهعمل المستحيل عشان تسامحيني وتبقي ليااا حتي لو هخطفك غصب تاني 

استوووووب


صلو علي النبي 

بقلم:  منون احمد


      الفصل الرابع والثلاثون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×