رواية انا وظابط الفصل الرابع 4 بقلم دعاء تهامي


 رواية انا وظابط الفصل الرابع 4 بقلم دعاء تهامي


#اسكريت_انا_وظابط_4

بصت بصدمه ودموعها نزلت على خدها لما شافت شادي متصا*وب بالرصا*ص اتثبتت مكانها متحركتش عده ثواني والدكتور اتكلم معاهاا 
رولان انتي تعرفيه 
رولان: هو هو 
الدكتور: ف الحاله دي انا مش هقدر اخدك معايا العمليا*ت انتي عارفه قوانين المستشفي 
رولان: بس انا لازم ادخل 
الدكتور: ممنوع اننا نعالج حد قريب مننا لاننا مش هنقدر نستحمل نشوفه ف الحاله ده 
رولان: ارجوك ي دكتور انا لازم ادخل معاك اوعدك مش هعمل حاجه بس لازم اكون جنبه 
الدكتور: افتكري انك وعدتيني 
رولان: اه اوعدك 

دخلوا العمليات وابتدوا ف اجراءات العملية الاصا*بة كانت خط*يرة جنب القلب مباشرة 
بعد تلت ساعات من اجراء العملية قدروا يوفقوا النز*يق ونقلوا اوضة العناية المشد*ده 







رولان: دكتور هو كويس صح قولي انه هيبقا كويس 
الدكتور: مخبيش عليكي الرصا*صة جت ف مكان حساس ف هناخد وقت لحد ما نعرف اذا حصل نز*يف داخلي او اي مضاعفات تاني ادعيلوا لازم تكوني اقوي من كده انتي عارف ان ف المجال ده هيعدي عليكي كتير تعرفي انا اول عملية ليا كنت بعيط علي المريض متستغربيش بس كتر المواقف واننا بنتعامل يوميا مع العمليات اتعودنا ومبقناش نتاثر زي الاول عشان نقدر ننقذه الناس مفكره ان اللي ف المجال الطبي ناس معندهاش قلب بس لولا ربنا بيقوي قلوبنا مكنش حد عاش لدلوقتي كل حاجه بايد ربنا سبحانه  وتعالي ادعيله وخلي ايمانك قوي 
رولان: شكرا ي دكتور 
الدكتور: العفو ده واجبي 

بعد شويه كان وصل اسلام ومحمد وام رولان علي المستشفى 
اسلام: رولان بنتي اي اللي حصل اي شادي 
محمد: ابني فين 
_هو كويس صح
رولان: جي المستشفى كان متصا*وب برصا*صة ودلوقتي ف العناية المركزه لازم يعدي 24 ساعة عشان يشخصوا حالته 
محمد: قعد علي الكرسي وحط راسه بين ايديه واسلام قعد جنبه وحاول يطمنه 
اسلام: متخفش ربنا هيشفيه وهيرجع احسن من الاول بس انت ادعيله 
محمد: مش عايزة يسيبي زي ما مامته سابتني هو اللي بقيلي ف الدنيا دي نفسي افرح بيه واشيل اطفاله قبل ما امو*ت 
اسلام: ربنا يديك طولت العمر وتعمل كل كدا بس صدقني هو كويس مش كده ي رولان ي بنتي 
رولان: اه ي عمي صدقني هيبقا بخير ويرجع احسن من الاول وجودك هنا دلوقتي ملهش لزمه مفيش حد بيدخل العناية المركزه تقدروا تروحوا ترتاحوا وانا هفضل هناا 
محمد: لا انا مش هسيبه وامشي 
اسلام: رولان معاها حق تعال ارتاح ونرجع الصبح يكون فاق وهيا هتقعد معاه لو احتاج اي حاجه 
رولان: واول ما يصحي هبلغكم فورا 
محمد: خلي بالك منه 
رولان: متقلقش ف عيوني 
اسلام: خلي بالك من نفسك ي بنتي 
رولان: حاضر ي بابا 
طلع محمد واسلام ووقفت امها تتكلم معاها 
_انتي كويسه ي بنتي 
اترمت ف حضنها ودموعها نزلت 
_مالك ي بنتي انتي بتعيطي 
رولان: خفت ي ماما عليه اوي 
_متخافيش ي روحي ربنا هيشفيه بطلي عياط 
رولان: 🥺🥺حاضر 
_ما اكلتيش صح 
رولان: مليش نفس 
_لا كلي حاجه عشان خاطري امال ازاي هتهتمي بيه وانتي مش بتاكلي 
رولان: حاضر 
_همشي انا عشان ابوكي وابقا رني عليا طمنيني 
رولان: حاضر 








مشيت امها وهيا راحت تستاذنت من الدكتور انها تقعد معاه ف العناية الدكتور مكنش موافق بس بعد الحاح منها وافق بشرط انهاا تلبس ادوات التعقيم كاملة وهبا وافقت ودخلت العناية عند شادي جابت كرسي وقعدت جنبه 
رولان: تعرف مش عارف ليه حسيت كان حد اخد قلبي مني لما شوفت ف الحاله دي مع اني لسه شفتك من يومين بس حسيت باحساس جميل ناحيتك صحيح بتخا*نق معاك دايما بس مش عارفه ليه ببقا مبسوطه 🥺بس قلبي وجعني اوي لما شفتك ف الحاله دي معقوله اكون. لا لا مستحيل طبعا حب اي لا بصت ليه وضحت 🤭والله شكلك وقعتي ي نوحي مسكت ايدوا وقعدت علي الكرسي جمبوا كل شويه تقيس العلامات الحيوية وتطمن عليه لحد ما نامت علي الكرسي من غير متاخد بالهااا 

ف صباح يوم جديد 🐥

صحيت رولان علي صوت الدكتور 
رولان: صباح الخير ي دكتور 
الدكتور: صباح النور واضح انك واخده بالك منه 
رولان: ها مش عارفه ازاي نمت طول الليل بقيس العلامات الحيوية كانت طبيعية 
الدكتور: متخافيش انا كشفت عليه وانتي نايمه مفيش اي مضاعفات حصلت وهيفوق ف اي لحظة بس هنطمن اكتر لما يفوق 
رولان: بجد شكرا ي دكتور ☺️☺️
الدكتور: العفو ده واجبي روحي اغسلي وشك وافطري وبعدها ارجعي 
رولان: بس 
الدكتور: لسه معاه شويه عشان يفوق 
رولان: حاضر 
طلعت من الاوضة راحت رنت على مامتها وقالتلها بعدها غيرت هدومها واكلت حاجه بسيطة مع كوب قهوة ورجعت الاوضة تاني كان ابتدا يفوق 
رولان: حمدالله على سلامتك هنادي الدكتور ييجي يطمن علي حالتك 
شادي: الله يسلمك بس اي اللي حصل 
رولان: لا دي حكاية طويلة نحكيها بعدين دلوقتي لازم الدكتور يطمن عليك 

جي الدكتور واطمن علي حالته ونقلوه اوضة عادية وكل ده ورولان معاه مسبتهوش 
شادي: بس انتي بتعملي اي هناا 
الدكتور: علي فكره رولان مرضتش تسيبك وقعدت معاك طول الليل 
شادي: ده بجد 
الدكتور: اه والله بالشفاء العاجل عن اذنكم دلوقتي 
رولان: اذنك. معاك ي دكتور 
شادي: ده بجد اللي بيقولوا الدكتور انك فضلتي معايا 
رولان: اه 
شادي: ليه 
رولان: عشان عشان 
لسه هتكمل كلامها باب الاوضة خبط ودخلت الممرضة 
الممرضة: جايه اغير علي الجر*ح 
رولان: تعملي اي 






الممرضة: اغير على الجرح 
رولان: هات ده كده اخدت منها صنيه الادوات انا اللي غير وممنوع تيجي هنا تاني 🫤واتعدلي وبطلي حركاتك دي 
الممرضة: والله انا الدكتور اللي طلب مني وده شغلي 
رولان: نيني قولت مش هتغيري علي حاجه واتفضلي بره 
الممرضة: لا مش هخرج 
رولان: 🙄وانتي واحده بارده تغيري لجوزي وانا موجوده ليه 
الممرضة: اي جوزك 
رولان: اه جوزي 
الممرضة: انا مكنتش اعرف اصلا بعتذر لحضرتك 
رولان: واديكي عرفتي 
الممرضة: طب عن اذن حضرتك 
رولان: اتفضلي 
اصل ده شغل واحده ملزقة 
شادي: وانتي اي اللي قولتيه ده 
رولان: قولت اي 
شادي: اصل ده جوزي 
رولان 🤦‍♀️افتكرت هيا قالت اي واتكسفت من اللي عملته هيا مش عارفه عملت كده ليه بس ف نفس الوقت مش عايزه الممرضة تغيرلوا 
رولان: اصل اصل 
يتبع
#بقلم_دعاء_تهامي
#انا_وظابط 

والحب يدق الباب دون استاذن يدخل •••يتربع عرش القلب ونبضه يحكم •••أحيانا تكفينا ابتسامت من نحب لنسي ما نمر بهي •••فالقلوب يحكمها من يعاملها بحنيه •••اما قسوة القلوب فلا تترك سوا الجروح •••♥


          الفصل الخامس من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×