رواية سجينة الحازم الفصل الخامس 5 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم الفصل الخامس 5 بقلم ديدا الشهاوي

 رواية سجينة الحازم الفصل الخامس 5 بقلم ديدا الشهاوي


5

حازم وعلا خلصوا سهرتهم مع جاكي (جاكلين)وحازم مكنش طايق نفسه وكان عاوزه السهره تخلص باي شكل  عشان يتطلع علا اوضتها..ويروح هو علي سهرته مع نهي.. 

حازم..يلا  علا عشان نطلع الاوضه  عاوز ارتاح 

علا..تمام يلا وأنا كمان تعبانه وعاوزه انام 

جاكي..اشوفكم بكره  بقي  وبتبص لحازم وتضحك  😊 ياعني علي قلبك مش هرحمك😊

وقبل ماعلاتمشي أكدت عليها اوعي تنسي 

حازم..تنسي اي 

جاكي..بضحكه..لااا تنسي معادنا بكره عاوزين ننزل البحر ..من اول النهار ..وابقي أقول لقربيتك  اصلي حبيتها اوي☺️

حازم..اوكي ..سلام





وصل حازم الاوضه..

حازم...يلا ادخلي ونامي وانا شوي وهاجي

علا.. هتسبني انا بخاف  لما اقعد لوحدي 

حازم..انتي صغيره ياعلا..يلا بقي بطلي دلع

علا..وهي هتدخل الاوضه..صرخت مره وحده  وحطت ايدها  علي بطنها مش قادره

حازم..رجع في اي ماانتي كنتي كويسه  حازم  سند علا ودخلها الاوضه ونيمها في السرير.. اعملك  حاجه سخنه وبص علي ركن القهوه.. حظك في نعناع اهو ..علا بتتلوي وقامت فجأه دخلت الحمام  وافتكرت كلام جاكي

فلاش باك 

جاكي.. اول ما تطلعي في دولاب الاسعافات هتلاقي دوا  لعلاج  الإمساك..  هتحطي ليه   في شاي عشان مفعوله يشتغل بسرعه


باااك

 طلعت علا..من الحمام 

علا.. مش عاوزه نعناع.. هعملي شاي اعملك معايا  

حازم.. لقها فكره عشان يصحصح  للسهره.. بس بسرعه وتقلي الشاي والسكر

علا.. في سرها. ونبي مافي اتقل منك انت والحر*بايه  بتاعتك

علا عملت الشاي وحطت  الدوا وحازم شرب الشاي بسرعه راح   لنهي لتزعل

حازم..يلا انا قايم اتخ*مدي بقي وبطلي مصا*يب 

علا..متتاخرش بدل مااصحي الاوتيل كله 


حازم طلع من الاوضه  وراح  اوضه  نهي وهو بيراقب الدنيا لحسن حد ياخد باله وخبط  ونهي طبعا فتحت له  بقميص نوم   اظاهر عضه كل*ب قبل ماتلبسه  مفتح من كل حته

حازم...يلهوي علي السكر انا مقدرش علي الجمال دا..

نهي..كل دا تأخير زومه وانا مستنياك علي نا*ر..

حازم.. اول ماطلعتها جتلك اهوولسه هيحضنها  وهينزل علي رقبتها.جاله مغص اوي فجاءه اتوجع. 😊

حازم..الحمام فين _بسرعه _يانهي

نهي..عندك علي الشمال 




دخل حازم الحمام..وغاب شوي وطلع

نهي..مالك ياقلبي حسدوك عليا الأرشنات  دول

حازم..سيبك من اي حد.خليني في القميص دا اللي هقطعه باسناني  (يبقي حازم الكل*ب😁)

 ولسه هيحضنها  فجأه المغص رجع ودخل الحمام..غاب فتره بس أكبر


 وعلي دا الحال اربع مرات يدخل ويخرج من الحمام مش علي بعضه من الوجع.. ونهي قاعده علي السرير مستنيه ( فيلم حمامك فين ياشبه) بطوله حزومه 


نهي.. بقولك  اي ياروحي روح  وادخل الحمام في اوضتك و ارتاح   وخدلك دوا 

حازم.. بقول كده برضوا..ولسه هيمشي  .. وقف افتكرت بكره هننزل البحر جهزي نفسك عشان  اقولك كلمه سر في البحر 

نهي.. ان شاء الله  لما تخف وعوجت بوزها 


رجع حازم اوضته وهو ماسك بطنه وبيتوجع ودخل الحمام بسرعه وبعد فتره طويله  طلع وهو عرقان  بس مرتاح اظاهر كان في حرب جوه في الحمام. 😊


وراح يغير هدومه لقي علا نايمه 

حازم.. بيكلم نفسه بصوت عالي  احسن انها نايمه  والا فرحت فيا

وبعدين دي نايمه علي السرير كله  هنام انا ازي  وبص للكنبه  وراح ينام  مرتحش عليها ..فرش علي الارض وهو بيكلم نفسه

حازم..منك لله ياشيخه ظهري ناقص مش كفايه بطني وراح في سابع نومه.....😴😴😴

علا حست وسمعت بكل حاجه فرحت وخصوصا انه نام علي الارض 

علا.. في سرها.احسن دا تمامك ياحازم الكل*ب  وقبل ماتنام بعتت رساله لجاكي.. خطه ١..نجحت ..وراحت في النوم.....😴😴😴




طلع النهار وموبيل علا رن ..كانت جاكي 

جاكي..ياعالم ياكسلانه  اصحوا  بقي مستنياكم  في اللوبي تحت

علا...اك نزلين بعد نص ساعه 

حازم..قلق من الموبيل ..مين..اللي بيكلمك 

علا..جاكي بتستعجلنا  

حازم.. محبتهاش  صحبتك  دي ...بحسها رخ*مه زيك

علا..وانت لازم تحب كله كفايه عليك  الابله بتاعتك ..وبعدين انت كان مالك سمعاك كل شوي تروح الحمام..

حازم..  اااه  لا. دا كان شويه برد في معدتي بس الحمد الله 

علا..طب يلا... عشان مستنيانا تحت

حازم ..انزليلها وانا هحصلكم  انا ونهي 

علا.نفخت هي الست بتاعتك دي مقرر معانا 

حازم وهو قايم..طبعا مش ضرتك


نزلت علا..لجاكي ولاقتها مستنياها

جاكي.. الجميل ماله... وبعدين مجهزتيش ليه

علا.. انا جاهزه اهو

جاكي..مش عاوزه غباء ياعلا.. مش لابسه المايوه ليه وعليه برنس  المايوه

علا..انا مبلبسش  مايوهات  انا

جاكي.. هتلبسي ياعلا..غصب عنك وبكيني كمان🙄  هو انتي طالعه اسكندرية. دي شرم ياحببتي

علا..استحاله.. انا البس بكيني  انتي مخك ضر*ب باين

جاكي ..هتلبسي ولا اقول لحازم انك جبتيله  اسهال 

علا لسه هترد عليها في طالعه  نهي مع حازم ..كانت لابسه  حته مايو..وعليه برنس 




طلعوا علي البحر....

ونهي اول ماوصلت لمكانهم قلعت البرنس وقعدت  بالبكيني  وحازم جنبها ..وجاكي  وعلا مصدومين من المايوه  كان فتله  بيكشف اكتر مابيستر  والله فتله

نهي...يلا زومه ننزل بقي... قام حازم نزل معاها البحر 

نهي.. هي علا  هتنزل كده ولااي  دي فلاحه خالص

حازم.. لا مش هتنزل خالص..وبدوا مع بعض حركات دلع وميا*عه  ولكنهم هم عرسان في ليله دخلتهم بس في البحر ..محدش شيفهم في البحر  كل واحد مع نفسه 


جاكي اتعصبت..لما لاقت عيون علا كلها دموع  ..جرجرت جاكي علا وراحوا محل بالاوتيل  جبتلها مايوه.. كان بكيني بس بيستر حبتين.. وعلا مكسوفه وبداري بايدها جسمها  وشدتها جاكي للبحر 


نهي وهي في البحر وحضنا حازم ..وحازم شغال بو*س فيها

نهي..بص يازومه..شوف مين هناك.. حازم انتبه  لاقي علا لبسه مايوه بكيني __ اضايق وراحلها  في الميه..

حازم..انتي استاذتيني  تلبسي مايوه

علا..أمال هنزل البحر بايه  ولا وخدني معاك خدامه لحضرتك والبتاعه بتاعتك


وقامت سابته وراحت لجاكي  تغمز لها خطه٢ نجحت وانها عصبت حازم

جاكي  كانت واقفه  جنب نهي والموج كل شويه  يخبطها  وجاكي قال اي بتساعدها بس كانت بتوقعها وتغر*قها 

جاكي..في سرها إللهي  تغطسي ماتقبي  يابعيده 

نهي..حاسبي يابتاع انتي هتغر*قيني 

جاكي.. شكلك  مش عارفه تعومي 

نهي..بغيظ..انا سباحه ووخده جوايز 

جاكي.. ماهو باين الشطاره 


حازم رجع لنهي .

وجاكي من غير ماتحس نهي طلعت موس كانت مخبياه  في المايو بتاعها.وقطعتلها  حبل القطعه اللي فوق ...وحبل القطعه  اللي تحت  وسبتها وراحت لعلا😳





وفضلت جاكي تعوم...جاكي سباحه  ومعروفه  في شرم  وشغاله  في رياضه الغطس

 

وعلا..سرحت مع نفسها  وانبسطت من الموج والميه  كانها  بتغسل همومها..

ولاقيت علا شاب جنبها  اجنبي بيتكلم عربي مكسر  هي تغوط  في البحر  وهو معاها ومش عارفه تبعد عنه


ونهي مع حازم..بتتدلع عليه في الميه  فجاءه.🤣.

نهي.. الحقني ياحازم...المايوه شكله اتقطع

حازم..اتقطع  ازي دا وقته 

نهي معرفش وانتبه  حازم .. 

حازم..يادي الفضا*يح..

نهي وقفت  ومسكه  بعزمها  المايوه بتاعها  بايدها ليتقلع منها  وتبقي تريند الموسم 

حازم ..هطلع اجبلك البرنس وتطلعي بيه

نهي.. بسرعه


حازم.وهو طالع بيبص علي علا وجاكي  لاقي جاكي لوحدها  بتعوم... 

حازم...جاكي علا فين 

جاكي.. بتدور وراها كانت ورايا وبقي يتلفتوا عشان يشوفها 


حازم خد باله انها غوطت  وجنبها واحد بيضيقها  وهي بتحاول تبعده عنها وهو بيمسك فيها  وبيحاول يحضنها

حازم...يانهار اسوخ...

يتبع....


#ديدا_الشهاوي

#سجينة_الحازم


           الفصل السادس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×