رواية زواج قاصر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم اية عرفات
زواج قاصر البارت الثامن وعشرون
زينب اصل مريم مش بنت بنوت
ادهم انتي مجنونه انتي ازاي تقولي كده علي مراتي
زينب تقدر تقولي ليه بتبعد عنك كل ما تحاول تقرباله
ادهم مين قال الكلام ده
زينب تقدر تقولي متجوز بقالك شهرين ونص ملمستش مراتك ليه
ادهم انتي مالك بالكلام ده علي العموم انا هريحك انا ومراتي كويسين اوي وواخده بنت بنوت والي قالك اني انا ملمستهاش يبقا كداب ده حتي كانت نايمه في حضني الصبح
زينب انت كداب
ادهم انتي اتخطيطي حدودك معايا لحد هنا وكفايه لو سمحتي خليكي في حالك ومتدخليش في امور غيرك
زينب بعصبيه انا حبيت انصحك وانت حد
زينب مشيت ومريم كانت سمعه كل حاجه جت من وره ادهم وحضنته من ضهره
ادهم يا مجنونه احنا في الجنينه
مريم واحضنك قدام الناس كله
ادهم انتي هنا من امته
مريم لسه حالا في حاجه وآله اي
ادهم لا متشغليش دماغك
مريم ممكن اعمل حاجه
ادهم اتفضلي
مريم حضنتها وباستها من خده
ادهم اي ده بجد
مريم بحبك
ادهم يعني انتي مش همك انينا في الجنينه والناس بتبص علينا
مريم لا بدام معاك ميهمنيش اي حاجه في الدنيا
ادهم شدها من وسطها وباسها من شفايفها بوسه عميقه طلع فيه كل حبه ليها
مريم انت مجنون
ادهم جنان بجنان بقا بقولك اي متيجي نطلع نرتاح شويه
مريم سيبني
ادهم علشان تجري مني
مريم لا مش هجري اوعدك
ادهم هنطلع نرتاح فوق شويه
مريم طبعا
ادهم فكها من حضنه وهي طلعت تجري تاني
ادهم تاني طب ماشي
كان زينب شايفه كل ده ومتغاظه جدا
زينب كانت عاوزه تعمل اي حاجه تبوز علاقة مريم بادهم
زينب بقا دي تتجوز الجوازه دي مال وجمال وعايشه في فيلا وانا في الاخر اتجوز بدر الي مبيعرفش يقول كلامتين علي بعض انا لازم اتصرف وبسرعه
زينب راحت لجده
زينب كانت عايزك في موضوع يا جدي
مختار اقعدي يا عروسه خير عايزه اي
زينب انا جاي اعرفك الي بيحصل من وره ضهرك يا جدي
مختار خير يا بنتي قلقتيني في اي
زينب مريم متجوزه بقاله شهرين ونص يا جدي صح
مختار ايوه صح وانا الي مجوزه
زينب طب تفسر باي أني جوزه لسه لحد الان ملمسهاش
مختار بصوت عالي انتي بتخرفي تقولي اي
زينب دي الحقيقه يا جدي انا سمعتها بتقول لامها كده جوزه لحد الان ملمسهاش
مختار دي تبقي وجعه سوده
زينب ده ملوش غير حاجتين ياما مريم فيه حاجه ومش عاوزه حد يعرفه مثلا أنه مش بنت بنوت أو اني جوزه يعني
مختار اخرصي يا قليلة الحيه متقوليش علي ولاد عمك كده
زينب امال معني اي يا جدي
مختار ده حاجه ميتسكتش عليه ابدا وانا لزم اعرف الحقيقه فين وآله الكلام ده غلط انا هضربك عيارين في دماغك
وزينب ولو صح لزم تطلقهم من بعض علشان مينفعش يفضلو عايشين مع بعض كده
مختار سكينه يا سكينه
سكينه نعم يا حاج
مختار حضريالي الكل في البرنده دلوقتي حالا
سكينه حاضر
بعد نص ساعه
الكل موجود ومتجمع حوالين الحاج مختار
مختار ادهم ومريم يقفو قدامي هنا
ادهم ومريم باستغراب وقفوا قدام مختار
مختار طلقها
ادهم نعم
مختار بقولك طلقها
ادهم اي الي انت بتقولو ده يعني اي طلقها
مختار هطلقها ياما قسما عظما اضربك عيار ودلوقتي حالا
ادهم بص لمريم نظرة عتاب وافتكر أنه عاوزه كده ودي رغبته بدا يحبس دموعه في عينه
ادهم لسه جاي يطلقها مريم حضنتها وسط كل الموجودين
مريم اي الي انت بتقولو ده يا جدي
ادهم روحو رداتلو تاني
مريم وقفت قدام جده
مريم انت باي حق تطلقنا من بعض
مختار بحق اني جدك واعمل الي انا عايزه
مريم ليه بقا انشالله انت الي تقرر تجوزنا من بعض وانت الي تقرار تطلقنا من بعض
مختار ولو قوحتي قصادي هقتالك تقدر تقوليلي بدام بتحبه بعض اوي كده ليه لحد الوقتي ملمسكيش
مريم من الصدمه رجعت لورا وادهم فضل يبرقله
مريم مين قالك كده كل ده كذب انا وجوزي متجوزين وعملنا الحلو الشرعيه مع بعض ومفيش اي حاجه من الكلام ده
ادهم اي يا جدي واكيد الي بلغك كده حابب يخرب بيني وبين مراتي
ادهم كان بيبص لزينب
مختار وآله عال العيشه في مصر علمتك الكدب علي جدك ده انا الي مربيكي علي ايدي
مريم بس انا مبكدبش يا جدي
مختار ماشي يا ام مريم
ام مريم نعم يابا الحاج
مختار بنتك قالتلك اي بالظبط
ام مريم مقلتليش حاجه خالص يا بوي
مختار والله لو كذبتي عليا زي بنتك لخلي ابني يطلقك ويرميكي في الشارع بنت قالتلك اي لمسها وآله ملمسهاش
ام مريم بدموع ملمسهاش يا بوي
مختار سمعتي يمتعلمه يا بتاعت الكليه
مريم انا مش عارفه ليه بتدخلو في حياتنا لمسني واله ملمسنيش انتم دخلكم اي
مختار ويتري ملمسكيش ليه اوعي تكوني العيشه في مصر خلتك تغلطي يا بنت الكلب
ادهم بعد اذنك يا جدي مسمحلكش تغلط في مراتي
مختار وانت بداري عنه وآله بداري علي خيبتك
ادهم خيبت اي وقرف اي اصرو خلاصه الكلام ده اي
مختار تطلقه دلوقتي حالا
ادهم مبطلقش ولو عايز تقتلني اقتلني
مختار لا راجل يا واد زي ابوك ابوك عامله من قبلك بس انا مش هعمل زي ما عملت مع ابوك انتم قدامكم حل واحد
ادهم خير حل اي لاني تعبان وعاوزين ننام انا ومراتي
مختار تطلع دلوقتي اهو وتدخل عليه وحالا ولو محصلش هيكون ليا تصرف تاني معاك
ادهم بس كده
ادهم شال مريم قدام كل الموجودين وطلعو الأوضه
زينب الغل ولع في قلبه مكنتش فكره أنه هيحصل كده وكانت خايفه ليحصل. وينام معه
ادهم اول ما دخلو الأوضه ونزل مريم
مريم حضنته جامد
مريم انا اسفه سمحني
ادهم بتعيطي ليه يا روحي
مريم انا السبب في كل الي حصل ده
ادهم انا بحبك ومستحيل اتخلي عنك مهما حصل
مريم نظرة للأرض لانكسار
مريم انا جاهزه ممكن تاخد حقك الشرعي مني دلوقتي
ادهم رفع وشها بصبعه وبص في عينيه وباس رأسه
ادهم حقي منك انك تفضلي جمبي وانا واخد وعد علي نفسي ملمسكيش غير لما تكوني انتي عاوزه كده وعمري ما هلمسك لمجرد بس انك خايفه منهم بره
مريم انا مش خايفه منهم انا خايفه يبعدونا عن بعض
ادهم محدش يقدر يبعدنا عن بعض لاني بحبك والحب وعد والوعد دين
مريم رجعت حضنته تاني
مريم وهنعمل اي
ادهم قلع الجلابيه الي لبسه وفضل بالبنطلون بس
ادهم العمل عمل ربنا خليكي هنا لحد ما اجيلك
مريم لا مش هسيبك انا خايفه عليك
ادهم متخفيش هرجعلك تاني
ادهم خرج ليهم بره وكلهم قاعدين
مختار استر نفسك مبين درعاتك ليه
ادهم هو انا كانت بخطب في الجامع كلكم عارفين انا كانت بعمل اي
مختار نقول مبروك
ادهم قول مبروك يا جدي وافرحو
مختار امال مش شايف معاك وآله المحارم وآله الملايه
ادهم دي حاجه تخصني انا وانت تشوفه ليه
مختار علشان اطمن علي شرف بنتنا
ادهم وانتم بقا عندكم الشرف بالحاجه دي
مختار بلا كثرة حديث ياتدخل وتجيب الملايه ياما اقتلك واقتله دلوقتي حالا
..............................