رواية خادمة قلبي الفصل الثاني 2 الجزء الثاني بقلم زهرة عصام
رواية خادمة قلبي 2 الحلقة الثانية
وليد بانشكاح قال :- جميلة صغيرة في بيتنا اللهم صل على النبي
مالك بصدمة:- اية يا ملوك اللي إنتي عملاه في نفسك دا؟!
ملوك:- شكل اللي في الصورة يا بابي و بصت لـ ملك و قالت:- انتي لو مسمعتيش كلامي بعد كدا انا هخوفك زي العفريته اللي في الصورة يا ملك ماشي
مالك بص لـ ملك اللي بدأت تتحول و كتم ضحكته بالعافية و بص لـ ملوك و قال:- اهربي يا بت بدل ما تاكلك
ملوك مفهمتش حاجة بتبص على ملك لقتها جاية ناحيتها و علامات الغضب على وشها ملوك بصت ليهم كلهم لقتهم بيكتموا ضحكتها
ملوك جريت و هي يتقول:- يلهوي بتتحول
ملك :- تعالي هي هفهمك براحة مش همد ايدي عليكي تعالي بس
ملوك :- لا انتي هتتحولي زي العفريته اللي في الصورة و هتضر’بيني
ملك بصت لـ مالك بغيظ و قالت:- عجبك اللي مقصوفة الرقبة دي بتقوله
مالك:- والله يا ملك هي عندها حق
ملوك بانشكاح:- يا مالك يا جامد خد قلبي يا جدع و الله ما في حد ناصرني في البيت دا غيرك
ملك بصت لـ مالك بغيظ و قالت:- طب يا حبيبي خليها تنفعك أشوفك مهوب ناحية الاوضة النهارده هتنام جنبها
مالك بصدمة:- انتي بتقولي اية انتي بتكرشيني يا ملك
ملك و هي بتنفخ في ظوافرها:- إذا كان عاجبك يا إما هغضب عند أمي و أبات عندها شهر
منال:- تباتي عند مين شهر انا مش هستحملك ساعة واحدة انتي يتاخدي السرير كله خليكي في اوضتك يا حبيبي و جوزك عندك أهو إكرشيه زي ما انتي عاوزه
ملك دبدبت في الأرض جامد و مشيت على اوضيتها و قالت:- والله لسبلكم اليبت و أطفش و مش هتعرفولي طريق ماشي يا عيلة هم ما حد فيكم عارف قيمتي و رزعت الباب وراها
ملوك :- هي الولية دي بقت قماصة كدا لية ؟ مالك طلقها و هات لينا واحدة فرفوشة
ملك من الاوضة:- سمعتك سمعتك يا شبر و نص و حسابك معايا بعدين
ملوك:- دي حاطة كاميرات في البيت يا مالك
مالك كاتم ضحكته عليهم و بص لـ وليد اللي كان سايب كل دا و عمال يحب في منه
مالك :- قولي يا وليد أخبار موزز الوفد اللي جاي النهارده اية
منه :- موزز و بصت لـ وليد و قالت:- بقي سايبني هنا بكرشي و مش راضي تخرجني و مقضيها مع الموزز شايف البت دي هتبات عندها يا خاين يا بتاع الموزز و ربنا لفرحك يا وليد و دخلت اوضيتها و رزعت الباب
وليد كان فاتح بوقه من الزهول دا ملحقش حتي يبرر ليها و اتقمصت
ملوك بترقص كتافها و هي بتقول:- البس يا وليد عشان تبقي تزعقلي تاني طب و ربنا لكون مهدية النفوس
وليد بص لـ مالك اللي نازل ضحك و مش قادر يبطل من منظرهم و قال :- انتوا اية وباء و منتشر يا عم ما تتلموا عننا بقي بنتك مستقصداني و منه بتقلد أختها و انت بقي اية بتدي الشرارة يا أخي بقي ارحموا أمي
مالك :- مش لما ترحمها انت الأول هو انا قولت حاجة غلط دا انا كنت بسال سؤال برئ
وليد لوي شفاشفة و قالت:- دا انت ملاك يا روحي هو انت بتغلط أصلاً
ملوك مسكت ايد وليد و هو بتقول:- بص لـ تحت في كائنات عايشة معاك
وليد شالها و باسها من خدها و قال:- عاوزة اية انتي يا حريقة
ملوك :- هتفسحمي امتي ؟
وليد :- و أنا افسحك لية خلي أبوكي يفسحك
ملوك :- مالك مش فاضي
وليد :- وراه اية افهم
ملوك:- هيجاهد عشان يصالح ملك يسطا
وليد:- يسطا سمعتي الكلمة دي فين
ملوك :- من اليوتيوب يا عم دا انتوا جيل قديم أوي
وليد مسك ملوك من اديها و رماها لـ مالك و هو بيقول خدها اهي ينعل أبو معرفتكوا
مالك مسك ملوك اللي صرخت و قالت:- الحقونااي
ملك خرجت جري عليها و هي بتقول:- في اية حصلها اية اخدتها من مالك و قالت:- اية يا حبيبتي حاجة بتوجعك
ملوك بصت لـ مالك و قالت:- دي طلع عندها مشاعر و أحاسيس يا مالك
ملك بصت ليها و قالت:- ماشي يا بنت الصر’مة ماشي و رزعتها على الأرض و دخلت الاوضة تاني
مالك مسكها من قفاها و قال:- يا بنتي لمي لسانك دا بقي عننا في اية بس كل شوية تزعليها كدا
ملوك :- مهو من ساعة ما بقي عندها نونو و هي بقت قماصة يا مالك
مالك :- والله يا بنتي عندك حق بس هنعمل اية لازم نستحمل هرموناتها بقي و أمرنا لله
ملك هزت ايد مالك لحد ما سابها و قالت بصوت عالي:- مامي مالك بيكلم واحدة وتكة في التليفون الحقي يا منه وليد مشي من غير ما يصالحك و هو بيقول:- أروح أشوف الموزز بدل النكد اللي عايش فية دا
ملك خرجت بعصبية من الاوضة و بصت لـ مالك اللي رفع ايدة فوق كانة قدام ظابط و قال:- والله العظيم برئ يا ملك بنت الكـ ـ ـلب دي هي اللي بتقول كدا من دماغها
ملوك:- انت بتشتم يا مالك بصت لـ ملك و قالت:- من ساعة ما بقي في بطنك نونو و هو مش بيحبك يا ملك صح ؟ كل شوية يزعلك و مش بيجي يصالك صح
ملك بتفكر:- صح يا ملوك
ملوك :- يبقي مش بيحبك يا ملك اكيد هيتجوز واحدة جديدة
مالك بص لـ ملوك ببلاهه و قال:- قاعد مع بنزينه يا جدعان
منه خرجت و هي بتلبس و مستعجلة و بتعيط و بتقول:- الخاين سابني زعلانة و راح يخوني و ربنا ما أنا سيباه يلا يا مالك
مالك بتريث:- يلا فين يا منه
منه بحزم :- جاية معاك الشركة أشوف الخاين يعني يخوني مع أجانب مش مصريين حتي
ملوك:- هو دا كل اللي همك أنه بيخونك مع أجانب مش مصريين عوضي عليك يا رب عيلة تشل و دبت في الأرض برجليها
مالك بصلها و قال:- والله ما طفلة يا جماعة هي واحدة عندها سبعين سنه و متنكرة
ملك :- انت بتتكلم معاها كدا لية يا خاين يا بتاع البنات
ملوك بمسكنة:- شوفي يا ملك بيتكلم معايا إزاي كل دا عشان بقولك الحقيقة و اوعيكي يا ملك بدل مهو نازل طالع يخون فيكي و انتي و بصت لـ منه و شاورت عليها متعيطيش يا هبلة روهي طربقي الشركة عليه و على اللي بيخونك معاها و ابقي قولي لـ وليد ملوك بتسلم عليك
منه بعصبية:- يلا يا مالك تعال وديني لية بدل ما اسخنها انا كمان
مالك بص لـ ملوك و قال:- بقي الشبر و نص دي تعمل كل المشاكل دي و بص لـ ملك و قال في سره و أنا هستغرب لية مهي جينات و بتتنقل كله من الرأس الكبيرة منال هانم
ملك بعصبية:- يلا اية هو مش هيتحرك من هنا الا لما يقولي هو بيخوني مع مين عشان اعرف اعلمها الأدب و بعد ما أعلمها الأدب هيجي دورك يا حنين يا بتاع البنات
منه :- يعني اية يستني معاكي يكون وليد راح مع واحدة من الخواجات الشقة لا يجي يوصلني و بعدين يجيلك تكملوا خناق
ملك و منه بيتخانقوا على مين كلامها يمشي و ملوك شاورت لمالك اللي واقف يشوف مين اللي هيكسب فيهم
مالك نزل لمستواها و قال:- قولي يا حريقة عاوزه اية
ملوك بلوية بوز:- إن حق عليا كنت هقولك اهرب هما بيتخانقوا مش هياخدوا بالهم
مالك بهمس:- اه يا قردة يا صغيرة و اتسحب لحد ما وصل على الباب بس قبل ما يفتحة لقي الاتنين في صوت واحد بيقولوا:- مااللك
مالك :- اللهم لا اعتراض على دي عيلة ولا واحد فيها عاقل بصلهم و قال بابتسامة مصطنعة: حبايب هارتي
—– اذكروا الله
منه مع مالك في العربية عمالة تهري في نفسها و بتقول بقي انا تخوني يا وليد صبرك عليا لما اجيلك و بالله لـ أخلي يوم زي الهباب
مالك بيبص ليها من تحت لتحت و بيقول في نفسة:- الله يرحمك يا وليد
وصلوا الشركة و منه دخلت عليهم الإجتماع فجأة و قالت:- ينهار منيل على دماغكم
يتبع....