رواية طفلة في حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسيل باسم


 رواية طفلة في حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسيل باسم


حكم على المتهم نوح الشامي بالسجن لمدى الحياة لقتله المدعوة نور البحيري...


اغمض عينيه بقوة  ... 

حكم عليه بجريمة لم يرتكبها .. كل الادلة ضده 

كل العالم ضده لكنه يتألم عند رويتها بهذا الشكل الهزيل 

يحطمه يدمره يضعفه 






نوح

ركض اليها يحتضنها بقوة .. سحق شفتيها في قبلة يعبر فيها عن مدى احتياجه لها 

مقتلتهاش صدقني .. صح اني عذبتها بس سفرتها

و بعدها قفلت على القصة دي

انتي مصدقاني مش كده  

جنا بدموع  يعني بابا كان معاه حق 

نوح بعدم تصديق  بابا

جنا  يعنى انت قت..لتها  ... معقول انا كنت مخدوعة

فيك للدرجة دي ي نوح  .  نور كانت سيئة بس مش تستاهل

تم..وت بالشكل ده مفكرتش فيا وانت بتعمل كده 

نوح  انا مش عارف الراجل ده قالك اي عني بس انتي المفروض اكتر واحدة عارفني انا لا يمكن اعمل كده حتى مع ألد اعدائي ..

جنا طلعت معرفكش ي نوح .. بكرة توصلني ورقة طلاقي 

والا هرفع عليك قضية خلع 

نزلت دموعه بصدمة  .. انتي وعدتيني ي جنا 


انت واخذها على فين ....

وانت مالك ي ولد .. دي بنتي 

ضحك عز بسخرية  هي بنتك بس بالاسم ي عمي

كل السنين دي  وانت بعيد عنها مفكرتش انها بنتك و هي محتاجلك جنبها جاي بعد السنين دي كلها وبتغني بنتي بنتي 

انت فاكرها وكالة من غير بواب حتى تاخذها من هنا 

دي مرات نوح الشامي  ..  وطول م هو عايش هي مش هتخرج من هنا  انت فاهم

وماكاد يرد عليه أحمد حتى قالت له جنا 

جنا ببرود بس انا و  نوح أطلقنا 

هو طلقني  

عز بزهول  انتي بتقولي اي ي جنا  .. نوح بيم..وت ولا يطلقك 

جنا بس هو ده الحصل انا لا يمكن اكمل حياتي مع واحد قا..تل .. انا هسافر بعيد عن هنا انا مكاني مع ابويا و ماما و ابني ونوح معدتش له مكان في حياتي  ....

انساني ي عز انسى انه كان ليك أخت  في يوم من  الأيام 

نظر  لها عز وكان هذه المرة الاولى التى يراى فيه هذا الشخص صعدت جنا ومعها والدتها ووالدها وغادروا 






عز دي مش جنا.. مش جنا خاصتنا ال احنا ربيناها

ريتال بحزن على حاله .. اهدى ي عز وكل حاجة هتبقى كويسة ان شاء الله 

عز  جنا عمرها مقالتش بابا لحد غير نوح

هي عمرها مش هتقول  بابا لعمي .... اكيد في حاجة غلط


نزلت  دموعها بالم على حالها حاوطت بطنها بشدة 

روح ببكاء  اهدي ي عمري ربنا على الظالم و المفتري

أحمد  بغضب اخرسي منك ليها 

مش عايز اسمع صوت اي حد فيكوا لحتى نطلع من البلد دي ... 

جنا ببكاء مش عملت كل اال انت عايزه سبني في حالي أرجوك  ...

أحمد بغضب وبتردي في وجهي ي قليلة الادب 

اقول اي م انتي تربية امك ال ****

كل ال حصل كان لمصلحتك ي غبية لامتي كنتي هتفضلي متجوزة ابن اخوياا  ال مبفهمش ده

حياتك ومستقبلك كلها في ألمانيا خليكي ذكية ذي ابوكي وانتي هتنجحي بس لو تسمعي مني و تنزلي الولد اال في بطنك ..

حنا بغضب وصراخ  .. ابني خط احمر انت فاهم

لا انا هنزله ولا انت هتجبرني انزله والا هقت..لك و اقت..ل نفسي بعدها  .. دي الحاجة الوحيدة ال فضلالي من حبيبي 

وانهارت  تبكي وهي تتزكر كيف كان حاله عندما تخلت عنه مثل الجميع خيبة امل و إنهيار  

احمد خلاص ي حبيبتي محدش هيقرب من ابنك

بس انتي اسمعي و نفذي كل ال بقولك اياها انا مش عايز غير مصلحتك وبس ي حبيبتي 

روح  انت خربت بيت البنت ي احمد لو كنت ناسي

احمد بغضب البنت لسا صغيرة ولسا الحياة قدامها انا مستغرب اصلا ازاي  تجوزيها وهي بالعمر ده ..  المفروض تكمل دراستها تشتغل عشان تجبلنا فلوس ي ح..مارة 

مش تبقى ام وهي بالسن ده ..

جنا متقلقش هجبلك كل الفلوس ال انت عاوزها بس

نفذ وعدك ليا و اثبت براءة نوح 

أحمد  بغضب دي اخر مرة هتزكري فيه اسمه قدامي ..

انسيه ي جنا  عشان منزعلش من بعض ي عيون ابوكي فاهمة 

هزت راسها بنعم ودموعها تنزل بغزارة .

جنا   ببكاء  هفضل احبك لآخر  يوم في عمري ... 






عز  لقوها مقت..ولة في شقة في تونس  ...مطعونة في نص صدرها .   بعد الفحص الجنائي  اثبت انها اتعرضت للضرب و مفيش حتة في جسمها سليم  

و رافت مختفى ومش باينله اثر .... 

نوح  خسر  كل املاكه وامله الوحيد كان زواجي من بنته وللاسف محصلش هيدايق يتعصب 

وكل غضبه وحقده هيطلعوا فيها ....

لاقيه ي عز ولو كان تحت الارض ... انا لازم اطلع من هنا

لازم اطلع  و اعرفها مين نوح الشامي 

وحياة كل لحظة حلوة قضيتها بين اديكي هرجعلك

واخذ كل حاجة منك ....يتبع


ملحوظة نوح  مطلقش جنا


البارت 14

#طفلة_في_حياتي


        الفصل الخامس عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×