رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثلاثون 30 بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثلاثون 30 بقلم محمد طه


البارت 30


_الدكتوره... حد مشغلهم مين يا نور


_نور... مدير المستشفى


_الدكتوره بصدمه... بابا


_(الجميع اتصدمو لأن مفيش حد فيهم

يعرف ان مدير المستشفى يبقا أبو الدكتوره

حتى كل اللي شغالين ف المستشفى مايعرفوش) _


_نور بعدم استيعاب... بابا مين يا دكتورة


_الدكتوره منهاره... أنا مش مصدقه.. مستحيل.. مستحيل


_نور... هوا مدير المستشفى يبقا أبوكي يا دكتورة


_الدكتوره... أنا مش قادره أتكلم.. دماغي هتنفجر


_نور... إحنا من حقنا كلنا نعرف اتكلمي يا دكتورة


_الدكتوره وعنيها غرقانه دموع... هقولكم على كل حاجه..

لما أبويا ما*ت كانت أمي لسه حامل..

والمدير ساعتها كان لسه دكتور صغير..

وبعد ما اتولدت بسنه.. المدير اتجوز ماما..

وشهادة لله ما حرمنيش من أي حاجه..

عمره ما زعلني.. عمره ما قولتلو على حاجه وقالي لأ..

عمره ما حسسني إني مش بنته..

ولما بدأت أكبر.. لاحظت ان اسم أبويا..

اللي ف شهاده ميلادي.. غير اسم أبويا اللي قدامي..

سألت ماما.. قالتلي على كل حاجه..

زعلت إنو مطلعش بابا الحقيقي..

وزعلت أكتر على مو*ت بابا الحقيقي..

بصراحه الراجل دا مقصرش معايه ف حاجه خالص..

علمني ودخلني أحلى مدارس..

وبفضل ربنا ثم هوا بقيت دكتوره.. 

أنا مش مصدقه انو ممكن يعمل كده


_(الدكتوره تسرح وتتكلم بينها وبين نفسها) _


_ليه كان كل ما أقوله يركب كاميرات ف باقي

الغرف يقولي حاضر ومينفذش


_وتعلي صوتها... أنتي متأكده يا نور إن هوا اللي مشغلهم


_نور بأسف... متأكده يا دكتورة وهخليكي..

تتأكدي أنتي كمان بنفسك







_(نهله كانت واقفه عالباب مراقبه الطرقه..

وشافت هبه جايه عليهم) _


_(الغرفه كان فيها بلكونه دخلو كلهم البلكونه

وقفلوا الباب والستاره) _


بقلم... محمد طه عبد المجيد


_(دخلت هبه وقفلت الباب وراها) _


_نور... مين اللي دخل


_هبه... أنا هبه


_(وراحت قعدت قدامها على السرير) _


_نور... ها يا هبه عملتي ايه


_هبه... اترفضتي


_نور... عشان عميا


_هبه... لأ.. عشان بتتكلمى وبتسألي كتير..

وشغلنا دا عايز 3 حاجات.. وبالنسبالك..

هيبقوا حاجتين بس.. لا تسمعي ولا تتكلمي..

وكده كده أنتي ما بتشوفيش


_نور... ما هوا طبيعي ف الأول اسأل وأعرف..

وبعد كده هتلاقيني ج*ثه.. لا هسمع ولا هتكلم..

وكده كده ما بشوفش


_هبه... الليله هاجي آخدك ع الغرفه الخاصه للمقابلة


_نور... إيه الغرفه الخاصه دي


_هبه... وبعدين معاكي بقا متخلنيش أقلق منك


_نور... يعني الغرفه الخاصه دي للمقابلات بس


_هبه... اه.. هيتعملك فحص واختبار عملي


_نور... إختبار عملي.. اللي هوا إزاي يعني


_هبه... إيه اللي هوا إزاي.. هوه أنتي فاكره..

هنديلك ورقه أسئله وورقه إجابه تحلي فيها


_نور... قصدك يعني


_هبه... اه.. بالظبط كده.. هتبقا دخلتك الليله يا عروسه


_نور... دا معناه ان اللي مشغلنا راجل


_هبه... اه راجل.. ودي الحاجه الوحيده اللي هتعرفيها عنو.. وأنصحك متحاوليش تعرفي حاجه عنو..

هاجيلك بالليل عشان أجهزك يا عروسه


_(تخرج هبه ويدخلو اللي كانو ف البلكونة) _


_الدكتوره... يا ترى الغرفه الخاصه دي تبقا فين


_نور... مش مهم تبقا فين.. المهم هنتصرف إزاي دلوقتي


_الدكتوره... يا رب ما يكونش هوه.. يا رب ما يكونش هوه


_نور بعصبيه... هوه ولا مش هوه..

فكروا معايه هنتصرف إزاي


_علي... اطمني يا نور أنا معاكي ومش هسيبك


_نهله... وأنا معاكي وخلي حد يقربلك


_أم محمد...وأنا على جث*تي لو حد لمسك


_نور... هيا الدكتوره خرجت ولا إيه


_الدكتوره... أنا لازم ابقى موجوده..

في الغرفه دي وقت المقابله.....


_ويتبع.........

_بقلم محمد طه 🖋️


         الفصل الواحد والثلاثون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×