رواية امبراطورية ال العمراني الفصل الثامن 8 بقلم شغف الاعصار
اسد :مش تعرف اي الشرط
عدي:موافق عليه مهما يكون اخلص تعالى يالا واغلق الخط
ليث:في اي
اسد:وحكي له ما حدث
ليث:أنا اللى هروح
اسد:احسن برده أنا مكنتش عايز اروح بس هتطلع ازاي
ليث وهو بيمشي امام اسد ذهاباً وإيابا اممممم هتطلع ازاي يا واد يا ليث اممم وبعدين نط وقال لقيتها الجميع التفت له
اسد 😅:ههه معلش ليث وعرفينه وبعدين قال بصوت واطي يخربيتك هتفضحنا
ليث:المهم لقيتها
اسد :قول
ليث:هقولك...........
عند جبل ذهب إلى غرفه سريه في غابه توجد تحت الارض وقعد يشرب قهوته ببرود وفجأه قال اخيرا شرفت
زيدان صقر:معلش يا جبل باشا هنفذ دلوقت
جبل قام :ايوه تعالى يلا وذهبوا إلى مكان واتنكروا بلبس اجنبي ولبسوا حامي للرصاص
زيدان صقر:بس ده مش هيبقي خطير على الشباب هناك
جبل:لسه قلبك رهيف زي ما انت متخفش محدش هيحصله حاجه الكليه دي من أكبر الكليات هنا وهما متوقعين أننا هنفكر أنهم هيسلموه في المطار بس انا عرفت من مصادري أنه هيتسلم في الكليه دي
زيدان صقر:وانا اتوقع من الجبل اي
جبل:اتوقع اي حاجه احترس من عدوك مره ومن صديقك الف مره اللى مدينا المعلومات صديقه ما الصداقه اليومين دول بتتباع بأرخص ثمن
زيدان صقر بعصبيه :هفضل اقولك انت فاهم غلط لحد امتى أنا هروح لوحدي ومشي وجبل مشي بعده
عند صقر ...
كان يعطي لرامز شغل صعب وكثير علشان عارف نواياه وحب يربيه
ثم عرف انو اجتماع مهم مع شركه في مطعم فا خرج هو والسكرتيره ليحضروا هذا الاجتماع
عند همس لبست بنطلون وجاكت اسود جلد و ركبت الدراجه الناريه وقالت نهايتك على أيدي يا صقر العمراني ومشيت لشركته وطلعت من غير ما حد يشوفها ودخلت المكتب ولكن فجأه....
عند اسد وليث....
ليث:هعوز مساعده اختك واختي
اسد:ليه
ليث:انت هتروح اكنك.بتعاكس حد.فيهم وهما يعملوا دوشه يتلم المدرستين اقدر اهرب وانت طبعا هتعرف تهرب نفسك
اسد:بقولك اي أنا هاجي معاك
ليث:تعالى دا احنا هننبسط ثم رن على أخته
ملاك:نعم يا ليث
ليث:اختي حبيبتي اجمل واحده في الكون
ملاك:ليث معايا
ليث:أنتِ كالفراشه بل اجمل منها
ملاك:زمانك حد بتعاكس وانا مش فيقالك وأغلقت الخط
ليث:ولاا دا قفلت الخط
اسد :ههههه احسن
ليث رن تاني بس اللى فتحت عشق
عشق:يعني حضرتك رايق وفايق تتصل على بنات الناس روح ياخي ربنا يهديك وقفلت الخط
اسد :هههههه مش قادر
ليث:هات فونك
اسد بضحك:خد
اتصل ليث على عشق
ليث:اسمعي ومتكلميش وحكي لها عن الخطه
عشق:.....
عند ساره كانت تتحدث وتقول:الو يا باشا
الباشا:ها هو عامل اي
ساره:اهو ليحاول يصبر نفسه
الباشا:خليكي مركزه وقولي اي اللى هيحصل
ساره:عيوني يا باشا بس متنسنيش
الباشا:طيب و اغلق الخط
عند همس سمعت اللى بيقول انت مين التفت له وجدته صقر
همس :أنا أنا
صقر:اه خلاص عرفتك أنتِ مندوب الشركه اللى في القاهره
همس:اه أنا
صقر:بس كنتي بتعملى اي في المكتب
همس:أنا
صقر:يلا مش مهم تعالى بسرعه علشان الصفقه ومسكها من ايديها ومشيت وراه وهي مصدومه
عند زيدان صقر وصل الكليه ووقف وبعدها جه جبل ودخلوا
وكانوا بيكتشفوا الكليه
عند ليث اقنع عشق وملاك وبدأت الخطه تتنفذ وخرج ليث وذهب السرايا ولحقه اسد وكل واحد منهم لبس بدله ومشي على الكليه وصلوا دخلوا قعد ليث على الكرسي ووضع رجل على رجل
العميد:حضرتك مين
ليث:ابقي عمه
العميد:بس حضرتك صغير
ليث:علشان بلعب رياضه قولى بقي عمل اي الولد ده أنا قولت انو اخويا معرفش يربي أنا قولت
العميد:ضرب زميله
ليث قام وقال:اه يا قلبي وجه اليوم يا ليث اللى تشوف فيه ابن اخوك بيضرب ويبلطج لي يا بني بس ها حرمينك من اي علشان تسرق المصروف من صحابك وتضربهم
العميد:يا فندم اقعد بس وارتاح
ليث:وهي فين الراحه دي بس وانا عندي ابن اخ شبه ده
عدي وهو يجز على سنانه:أنا آسف يا عمي
ليث قام وقف:ولد انت بتكلمني كده ليه تعالى تضربني كفين قوم ما انت محدش بقي يهمك
عدي بغيظ:أنا آسف
العميد:اقعد يا فندم قعد ليث اكمل العميد ابن اخو حضرتك دمر الكافتيريا وضرب زميله
ليث وهو يحاول أن يمثل أنه رزين:بس برده أنا عارف انو ابن اخويا قليل الادب بس اكيد ضرب الولد لسبب جامد وبعدين ابننا برده اتبهدل والولد ضربه شايف وشه بقي عامل ازاي وبيبص على عدي لاقي انو وجه مفهوش اي اثر لضرب
قصدي يعني اكيد ضربه في مناطق مش باينه أنا مش هسكت حضرتك وقام وقف أنا لازم اجيب حق ابن اخويا وراح حضن عدي وقال معلش يا حبيب عمو أنا هجبلك حقك
العميد:احنا مش عايزين حاجه منك غير انك تضمنه
ليث:حاضر تضمنه مضمنهوش ليه وخرجوا بره
عدي وهو ليمسك ليث من قفاه:دا أنا هطلع عينك
ليث:ياعم دي كلمه شكرا
عدي:شكرا دا أنا هسقفلك على وشك بس استني عليا يلا غور على البيت
ليث:طيب سيب الجاكيته ومشي وندي على اسد اللى قاعد يتكلم مع مجموعه بنات
ليث:بقولك اي أنا مش عايز امشي عايز افض
ل اليوم هنا
اسد:إذن لننطلق يا صديقي
عند عدي خرج وذهب إلى مدرج وقعد جنب غرام وفجأه دخل زيدان وجبل على أنهم اساتذه مهمه من خارج البلد وهيعطيهم محاضره مهمه