رواية جعلني ملتزمه الفصل العاشر 10 بقلم اسراء جمال

 


رواية ملتزمة فصل العاشر 10 بقلم اسراء جمال


فى منزل حياة

حياة بتقول اية ياماذن نعمل فرحنا اذاى مع عبد الرحمن يعنى 

ماذن بهدوء وفيها اية يا حياة انا شقتى جاهزة ومش ناقصنى حاجة واظن انتى كمان مش ناقصك حاجة

حياة بتوتر ها لا مش حكاية نقصنى حاجة او لا بس انا مش مستعدة للجواز دلوقتى ياماذن

ماذن ياحببتى افهمينى بالله عليكى انا عاوزك تكونى معايا يا حياة وبعدين اخوكى هيتجوز ف الشقة هتقعدى معاه هو ومراتة وهما لسة عرسان اذاى بس

حياة بسخرية لا وهما فرحنين ببعض اووى اشحال اننا ضاغطة عليهم

ماذن بغيظ انا معرفش انتى اذاى تصدقى عن اخوكى حاجة زى دى وبعدين صحبتك دى شكلها كدابة اصلا

حياة باانفعال ماذن ارجوك بلاش تغلط ف شذى شذى قبل ما تكون صحبتى هتكون مرات اخويا وكرامتها من كرامتة ومسمحش لحد يهينها ابدا

ماذن باالسف انا اسف يا حياة مقصدش والله

حياة بعفوية حصل خير ياماذن 

بس بردو انا مش موافقة اننا نعمل فرحنا معاهم خليها بعد امتحانات اخر السنة 

ماذن برضا زى ماتحبى يا حياة المهم تكونى مرتاحة 

***************



ايوا ياشذى انا جيت تحت البيت مستنياكى 

شذى ماشى ياحياة ثوانى ونازلة

شذى بصدمة اية دة مين قالك تجيبى الشئ دة معاكى يا حياة

حياة وهى تقرصها ف دراعها يابت احترمى نفسك دة مهما كان اخويا يلا عشان شكلو زهق من الوقفة وابتسمى بلاش تكشير دااحنا رايحين نجيب فستان فرح مش رايحين نعزى 

وصلت حياة وشذى الى مكان عبد الرحمن شذى وهى تمد يدها لو ازيك 

عبد الرحمن وهو ينظر اسفل قدمية ويضغط ع اسنانة اسف مابسلمش ع ستات 

شذى بردح نعمممم ستات دة اية ان شاء الله واية مبتسلمش دى لية شايفنى جربة قدامك خايف تتعدى



عبد الرحمن بهدوء لا طبعا انا مش شايفك اصلا ومبسلمش عشان حرام انى اسلم ع ست مش من محارمى

شذى بحنق جاهل ومتخلف 

عبد الرحمن بغيظ حضرتك دة مش جهل دة دينى ربنا امرنى بية ورسولى علمهولى انتى متعرفيش حديث النبى صل الله علية وسلم اللى قال فية : لإن يُطعن أحدكم في رأسه بمخيط من حديد خير من أن يمسّ امرأة لا تحلّ له

شذى بلا مبالة يلا يا حياة دة لسة هيقعد يخطب خطبة الجمعة ف الشارع 

عبد الرحمن بغيظ من تصرفاتة اتفضلى ياحياة خلينا نخلص من المشوار دة

شذى باانفعال ولما المشوار مش جاى ع هواك اية جابك معانا اصلا

عبد الرحمن ببرود ببساطة لانى مقدرش اسيب اختى تخرج لوحدها وتعمد ان يتجاهل ذكر وجودها معهم

شذى بغيظ طيب 

حياة بهدوء ممكن تبطلو نقار بقا مع بعض وتستهدو بالله كدة مش معقول دة شكل عريس وعروسة فرحهم بعد اسبوع رايحين يشترو فستان فرحهم 

عبد الرحمن ف سرة جوازة الندامة

شذى جوازة مهببة كلو منك يا حياة 



وصلا عبد الرحمن

حيث اتلية يوجد بة بعض فساتين الافراح نزلت شذى وحياة واستناهم عبد الرحمن ف الخارج

حياة الله دة جميل اوى ياشذى 

شذى بقرف ييييع دة بلدى جدا 

حياة ابدا والله دة تحفة 

شذى لا لا دة طويل اوووى وبكمام انا عاوزة واحد كاب وقصير القى عندكم

حياة بغيظ كاب وقصير دة عبد الرحمن كان خرب الدنيا

شذى ببرود ميهمنيش حياة لو عاوزة الجوازة دى تكمل سبينى انقى الفستان اللى يعجبنى

حياة بغيظ براحتك ياستى وانا مالى 

بعد شوية خرجت شذى وحياة من الاتلية وتوجهو لسيارة عبد الرحمن 



شذى باامر اطلع يسطا خلاصنا

عبد الرحمن باانفعال اللهم طولك ياروح اية اطلع يسطا دى شيفانى سواق حضرتك ياهانم 

شذى ببرود امممم ميشرفنيش انك تكون السواق بتاعى 

حياة بهدوء معلش يا عبد الرحمن حقك عليا انا شذى متقصدش

شذى بعند لا اقصد بقا

عبد الرحمن شايفة ياحياة شايفة المصيبة السودة اللى وقعتينى فيها

شذى ببرود اذا كان عاجبك

فضل عبد الرحمن السكوت لحين ان يختلى بها و اقسم انة سيدفعها تمن مافعلتة بة غالى

انطلق بهم حيث بيت شذى وبعد ذالك انطلق الى منزلة

يتبع ...... .



الفصل الحادي عشر من هنا 



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×