رواية الريان الفصل السادس 6 بقلم شغف الاعصار
عند سندس كانت تجلس مع ساره ويضعون خطه من أجل التخلص من فيروز
دخل عليهم سامر اخو همام وزوج سندس
ساره:بابا وذهبت وحضنته
سامر:حبيبت ابوها وحشتيني
ساره:انت اكثر
سامر:طب روحي نامي يلا يا سوسو
ذهبت ساره
سندس:شرفت ياخويا
سامر:يا تري عملتي اي مصائب في غيابي
سندس:انت بتسمي اني باخد حقي وحقك مصائب ها
سامر ومسكها من ايديها:متحوليش ت*أذي حد من عائلتي فاهم
وذهب وخرج إلى غرفه ثانيه
سندس:في داهيه والله ما هسيب حقي
عند فجر كانت تجلس تنظر إلى الهاتف وفجأه سمعت صوت مهره وهي بتهلوس وهي نائمه ذهبت ورئتها نائمه وسخنه جدا وبت*هلو*س ذهبت فجر واحضرت كمادات وسهرت الليل تضع لها كمادات إلى حين غفت بجانبها
مر عدي من جانب الباب قال يدخل يشوف لو محتاجين حاجه دخل لقي فجر نائمه على الكرسي وسقعانه شالها وحطها على الكنبه وجاب غطي وغطها كويس ونظر لها بضع دقائق ومشي
خلص اليوم.....
في الصباح نزل الجميع معادا مهره اللى نائمه
سامر سلم على الكل
عاصي حب يفك الجو :بس ياحاج انا معتش نائم جمبك
همام:ليه يا روح امك يكونش بعض
عاصي:لا يا خويا بقالك سنين واحد سنجل وما صدقت حد ينام جنبك شويه والاقيك واخدني في حض*نك وبتقول صباح وحشت*يني يا صباح ما تجيبي بوسه قبل ما عاصي الرخام يجي ها حتي وانت نائم بتش*تمني ولما ابعد عنك تقولى صباح خديني في حضنك يا صباح
همام:انا
عاصي:ايوه يا نم*س
همام:اسكوتي يلا غور قوم يلا قوم شكلك عايز تتربي من تاني
عدي :هنغيب يومين يا بوي
همام:ليه يا ولدي هتروح وفين وانت ومين
عدي:انا والمقدم فجر هنروح الصحراء لان المهمه قربت
همام:ربنا معاكم يا ولدي
عدي ووجه كلامه لفحر:تجهزي هنمشي بعد الفطار
همام:وفرح عاصي اخوك
عدي:طب هحضره وبعدين هنسافر
همام:طيب سامر تعالى يلا نشوف الأوضاع
سامر:يلا ومشيوا
سندس:انا رايحه لأختي ومشيت
ساره:انا رايحه لوحده صحبتي ومشيت
ذهب الباقي وجلس في الصالون
عاصي ذهب وجلس بجانب فيروز
عاصي:عامله اي يا مرات اخويا
فيروز:الحمد لله انت عامل اي يا استاذ عاصي
عاصي:استاذ اي الاحترام ده انا اسمي عاصي وبس
فيروز:طيب يا عاصي
كان يجلس ريان يعبث في هاتفه ويعمل نفسه انو مش مهتم وهو هيموت ويقوم يكس*ر دماغ عاصي
وفجر كانت تتكلم مع عدي على المهمه وفجأه سمعوا صوت مهره طلع الجميع إلى غرفه عاصي
مهره:ابوييييي انا عايزه ابوي
عاصي:مهره اهدي
مهره:عاصي هتلى ابوي وبدأت في العي*اط
عاصي:اطلعوا بره انتم وانا ههديها
خرج الجميع وبقي معها عاصي وبدأ يهديها لغيت لما هدت وهو قال:
عاصي بمرح:عملك مفجأه
مهره:اي
عاصي:هنتجوز
مهره:ازاي يعني
عاصي:انا اصلا مش موافق بس الحاج قال ولازم ننفذ
مهره:انا مش موافقه
عاصي:ما انا كمان مش موافق
عاصي:طب هنتجوز سنه وبعدها نتطلق تكوني خلصتي كليتك
مهره:موافقه
وجه وقت الفرح
خلص الفرح وطلع العروسين
عاصي:روحي غيري هدومك
مهره:دخلت غيرت هدومها ولبست عبايه بيتي ولفت طرحه وخرجت وعاصي كان لبس بنطلون رياضي وتيشرت
عاصي بسخريه:اي يا اخت مهره هو أنتِ خارجه تشوفي الضيوف
مهره بعدم فهم:مش فاهمه
عاصي بتزمر:خارجه لابسه عبايه تاخد معاكي اتنين ولفه طرحه اي انهارده جوازنا فين الاحمر والأصفر كده
مهره:يلا يا روحي احنا اتفقنا
عاصي وهو بيقرب:تعرفي تبليه وتشربي ميته
مهره:هو اي
عاصي:الاتفاق
مهره:عاصي ابعد عاصي متقربش انت مالك انهارده
عاصي:مالى ما انا حلو اهو وخلع التيشيرت
طلعت مهره فوق السرير
عاصي:خودي يابت خودي بس
مهره:عاصي بينا اتفاق وطلعت جري على الحمام وقفلت الباب
عاصي:هتفضلي يعني في الحمام انا مستانكي وبعدها ضحك وذهب ونام على السرير وقال اطلعي يا مهره والله ما هلمسك
مهره:متأكد
عاصي:والله ما هلمسك الا لو طلبتي
مهره خرجت وراحت ناحيه الكنبه ونامت هو فضل مستنيها لحد ما نامت وراح خلع ليها الطرحه وشالها وخدها في حضنه وباسها من راسها ونام
عند عدي وفجر كانوا راكبين عربيه عدي ووصلوا منطقه صحراويه
عدي:هنساعد بعض ونعمل خيم ونام فيها
فجر :تمام
وبدأ يساعدوا بعض وخلصوا وولعوا نار وقعدوا
عدي:خلينا ننسي خنقتنا وتعالى نكلم بهدوء
فجر:نكلم في اي
عدي:والله ما اعرف
فجر:تعالى نلعب لعبه
عدي:اي هي
فجر:السيجا شبهx 'oبس انت هتجيب ثلاث حاجات صغيره متشابهين وانا هجيب ثلاث برده صغيرين مختلفين عن بتوعك
عدي:موافق وبدؤا اللعب وهي فازت
فجر:يلا هحكم عليك
عدي:احكمي يا ستي
فجر :استني وذهب واحضرت بجامه ارنب وقالت البس دي وتعالى قال طيب وذهب ولبسها وطلع وكان متعصب
عدي:اي دي
فجر:هههههههههههه شكلك فظيع يلا هشغل اغنيه ارنب ارنب مغرور ونعمل فيديو عليها وانا هلبس سلحفاه
عدي:مستحيييييل اعمل كده
بعد خمس دقائق
عدي وفجر بيسمعوا الفيديو بتاعهم وبيضحكوا