رواية امبراطورية ال العمراني الفصل السابع 7 بقلم شغف الاعصار


رواية امبراطورية ال العمراني الفصل السابع 7 بقلم شغف الاعصار  


في المستشفي وصل ليث وأسد وملاك 

جبل:مين قالكم تيجوا 

ملاك:مش وقته صقر عامل اي 

جبل:لسه مغمي عليه

ليث قعد على الكرسي بضعف وكان أول مره يشفوه منهار

اسد:ليث ليث لكن ليث لم يرد عليه ليييييييييث

جبل:ماله كمان 

اسد:مبيردش ،شاله اسد ووضعه في غرفه من الغرف 

وصلت العائله ذهب رامز لليل 

رامز:متخفيش يا ليل هيبقي كويس 

ليل:أن شاء الله 

ساره ذهبت لجبل وحضنته

ساره:هيفوق يا جبل متخفش

جبل بعدها عنه:إن شاء الله 

محمود بضعف:اخوك عامل اي 



جبل:شويه وهيفوق 

محمود:ليه ترجع للماضي بس يا جبل 

جبل:من يوم ما انت رجعت الماضي رجع 

ثم مشي وسأله ونظر لليل لاقي انو رامز بيكلم معاها 

قال في سره:ماشي يا ليل ماشي ثم ذهب خارج المستشفي قعد على كرسي ونزلت من عيونه اول مره منذ سنوات دمعه مسحتها ليل وقالت

ليل:عيط يا جبل 

جبل:مبعيطش وادخلى جوه يلا 

ليل:هتفضل كده غبي طول عمرك 

استيقظ صقر وليث وتم دفن جني وذهبت العائله السرايا وذهب كل منهم للنوم

خرج صقر من غرفه نومه وقعد في الحديقه ينظر لصوره جني بحزن لقي اللى بيحط ايده على كتفه نظر وجده ليث 

ليث:ما خلاص بقي يا عم هي راحت للاحسن مني ومنك 

صقر:مش قادر يا ليث مش قادر 

جبل من خلفهم:هتقدر يا صقر هتقدر 

صقر:فكره اني اصحي الصبح ملقيش جني لوحدها مخلياني انهار 

عدي من خلفهم:هتقدر يا صقر متخفش لأن الموت هي الحقيقه اللى في حياتنا 

اسد من خلفهم:بطلوا بقي حزن دا انتوا عائله كئيبه

عدي:اسسد 

اسد بخوف:نعم يا عدي باشا 

عدي:غور نام يلا علشان مدرستك 

اسد:مدرسه اي يا عم مش فيه عندنا حاله وفاه وراح حضن صقر وقال:قلبي عند يا صقر يا خويا 

عدي:اي رأيك بقي هتروح مدرستك ودروسك و هضربكم انت وليث بيه وقام موطئ صوته وقال لاسد وليث قال عايزين تطلعوا الجونه قال 

ليث:عرفت ازاي 

عدي:أنا الرائد عدي العمراني يلا اطلعوا طلع ليث وأسد وفاضل صقر وعدي وجبل 

صقر :ها بعد الخطوه دي 

عدي:شكلهم شربوا الخدعه

صقر:ايوه 



نرجع فلاش باك 

جني قاعده قدام صقر

صقر:عارف انك خونتيني

جني بخوف:لا انت فاهم غلط 

صقر:أنا عارف انو مكنش بإيدك وعاف انك لما شوفتيني حبتين واتجوزنا عن عشق حقيقي بس لما ظهر عشيقك القديم حنيني ورجعتيله 

جني بدموع:أنا اسفه 

صقر:مسامحك بس عايز منك خدمه وبعدها اطلقك بس تطلعي بره البلد 

جني:تمام وقالها تتصل عليه وتقول اللى قالته لانو هيكون متراقب 

نرجع من الفلاش باك 

صقر:بقول اي تعالوا نلعب كره سله ذي زمان 

عدي :تعالوا 

جبل:أنا عايز انام 

عدي مسكه وغصبه على اللعب وقدؤا بالعب

وخلص اليوم ...

في الصباح عند تلك المسكينه فكوها وطلعوها من الغرفه

هي أمام شخص:بتعملوا فيا كده ليه 

هو :أنا عمك وادري لمصلحتك 

هي:كويس انك فاكر انك عمي 

عمها: همس أنا بعمل معاكي كده علشان تنتقمي لابوكي 

همس:منستش ما هو اللى مصبرني الانتقام 

عمها:دلوقتي أنتِ بقيتي جاهزه وهتطلعي انهارده

همس:اخيرا وراحت تجهز نفسها 

في سرايا العمراني.....



استيقظ الجميع ونزلوا على الفطار بعد الفطار ذهب صقر لعمله بأمر من جبل وليل وغرام وعدي لكليه الطب وأسد وليث وعشق وملاك للمدرسه وجبل لتنفيذ المهمه مع زيدان صقر و رامز للشركه وساره للمقابله احد ما والباقي في المنزل 

في كليه الطب...

اجتمع عدي وفريقه 

عدي :ها عملتوا اي 

سامر:مفيش مش عارف امسك حاجه عليه انتم واثقين انو هو ده 

عدي:ايوه هو 

نادر:سألت الكليه كلها وكلهم قالوا عليه مفيش زي اخلاقه شويه ويقولوا أنه أمام جامع 

مهند:مراقب تليفونه ومفيش اي اتصال نشك فيه يا فندم 

يارا: مفيش اي دليل عليه خالص يا فندم 

عدي:وانت ِ يا نهي

نهي:يعني أنا هزود اي مفيش اي حاجه عليه 

عدي :اممم طب شكل المهمه دي هطول 

مهند:أنا بقول كده 

عدي:يلا قوموا علشان محدش يشك 

كان هناك طربيزه عليها مجموعه من الشباب اللى بيعيدوا السنه مره واثنين وثلاثه قام القائد بتاعهم ووقف قصد عدي وفريقه 

وقال (يوسف):شكل الناس الجديده حلوه السنه دي محدش قالك منك ليه انك تيجوا تاخدوا موافقتي انكم تقعدوا هنا في الكافتيريا

عدي لم يهتم له ومشي ولكن أوقفه يوسف:في اي يا نجم مالك كده 

عدي ببرود:شيل ايدك 

يوسف:وان مشلتهاش ها 

مهند:احنا اسفين يا نجم تعالى يا عدي 

غرام وهي تراقب الوضع وعرفت انو عدي في مهمه ويمكن يبوظها قالت:خلاص يا يوسف مش كل ما تيجي دفعه جديده او حد اول مره تشوفه تعمل معاه كده 



يوسف:علشان خاطرك أنتِ بس يا قمر 

عدي :وانا بقي باخد حقي اول بأول ولكم يوسف وكل كلمه يلكمه له كان يفتكر انو اتغزل بمحبوبته فيزيد في الضرب وحاول الكل يحشوهم عن بعض لغيت لما جه أمن الكليه وزدوهم عند المدير

المدير:انت حضرتك جاي كليه محترمه مش جاي سوق علشان تضرب صحبك كده 

عدي:هو الغلطان

المدير:مين هنا المدير علشان تحدد مين الغلطان أنا عايز حد يضمنك بقي

عدي:هو احنا في قسم علشان حد يجي يضمني 

المدير:لا يا خفيف بس علشان أو عملت حاجه تانيه نفصلك 

عدي:طيب 



وعند ليث وأسد كانوا بيلعبوا كره في حوش المدرسه وفجأه رن فون اسد 

اسد:عدي باشا بيرن عليا بنفسه 

عدي:اسمع يا زفت وركز معايا 

اسد:قول 

عدي:هتيجي وهتعمل نفسك عمي هتيجي على كليه الطب بتاعت غرام 

اسد: ليه 

عدي:مش وقته اخلص يلا 

اسد:طيب بشرط 

عدي:مش وقته 

اسد:خلاص 

عدي:خلاص موافق بس تعالى يلا 



الفصل الثامن من هنا 



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×