رواية ادخلتني الي قلبها الفصل التاسع عشر 19 بقلم حنين محمد


  رواية ادخلتني الي قلبها الفصل التاسع عشر 19 بقلم حنين محمد


ادم مفيش مرواح في حته

ريهام بدموع ده ليه انت اتغيرت اوي بقالك اسبوعين ومخبي  عليا حاجات كتير ومش بسال وبقول عادي لكن تحرمني من الجامعه لا كدا بقي كتير 

ادم خلاص انتي هتعيطي لو هتروحي أنا اللي هوديكي واجيبك

ريهام بعياط ليه وانا صغيره  كلام مش مقنع خالص بجد يا آدم انت اتغيرت اوي 

ادم خلاص يا ريهام انتِ بقيتي بجد شخص نكدي أوي بقيت مش عايز ارجع البيت

ريهام  بعياط ليه بسببي صح  دا انا حتي ولا بسالك رايح فين ولا جاي منين وسايبك برحتك خالص دا انا مراتك يا آدم مراتك يعني لازم اعرف كل كبيره وصغيره عنك لكن انا بقول لا واسيبك برحتك  وبتخرج

ادم اوف بقي اعمل ايه طب اقولك ازاي 

ريهام ازيك يا ماما

لميه الحمد الله ادم عامل ايه

ريهام ادم زي الفل ينكد عليا ويعمل نفسه بريق

لميه بضحك بس قمر 

ريهام وانا في داهيه صح 

لميه يا بت بهزر معاكي



ريهام اه صحيح هاخدك انهارده و نتمشي في الجنينه شوايه 

لميه ماشي وهاتي معانا عبير 

ريهام حاضر  وبتكشف عليها وبتديها الدوا وبتخرج

وبتلاقي ادم في وشها

ادم استني يا ريهام تعالي عايزك 

ريهام عايز ايه مش انا نكديه و نوتي

ادم بضحك اه نوتي تعالي بقي عايزك 

ريهام انا هاجي بس علشان عايزه اجيب حاجه اصلا من الاوضه مش علشان سواد عيونك 

ادم قلبك ابيض انا عارف

ريهام بتدخل الاوضه وبتجيب الكتب من الدرج وبتقعد علي المكتب

ادم قعد نبها علي الكرسي اللي قصدها ولبسها  خاتم 

ريهام سيب ايدي يا آدم ايه ده 

ادم ديه هدي علشان أنا زعلتك 

ريهام والله بعد ما تقول كل اللي نفسك فيه 

ادم خلاص بقى يا قلب ادم كانت مدايق 

ريهام كنت مدايق ف تعكنن عليا انا صح 

ادم بيبوس رأسها انا اسف 

ريهام خلاص صلحتك 



ادم انا رايح المكتب علشان اشوف يوسف كان عايز ايه 

ريهام ماشي بقولك صح انا وماما  و ماما لمسه هنروح سوا 

ادم بضيق ماشي خلي بالكم من بعض 

ريهام ماشي وبتروح تذاكر 

روڤان و عثمان قاعدين علي كافيه 

عثمان مالك يا روڤان 

روڤان مليش خايفه اوي علي ريهام

عثمان إن شاء الله خير .

روڤان عثمان

عثمان قلبه 

روڤان انت مش هتتخلي عني يعني هتفضل مستني لحد ما الامتحانات تخلص علشان نتجوز 

عثمان لو ماكنتش بحبك يا روڤان مش هستناكي لكن انا بحبك



روڤان بكسوف امم 

عثمان متقوليلي كلمه حلوه كدا 

روڤان انام يا عثمان لما نتجوز

عثمان بضيق وانا هستنا ده كله 

روڤان بضحك اه 

عثمان المهم هوصلك بكره الجامعه ايه رايك 

روڤان متتعبيش نفسك هروح انا لوحدي 

عثمان لا هوديكي انا 

روڤان ماشي وبيقعدوا مع بعض وبعدها بتروح 

____________________ 



عند ادم 

ايه يا يوسف كنت عايز ايه 

يوسف كنت عايز اخد منك حاجه تخصك 

ادم ايه العربيه يعني ولا ايه 

يوسف تؤ

ادم اخلص يا يوسف

يوسف انا طالب ايد بسنت

ادم بصدمه نعم 

يوسف فيها ايه يا آدم انا بحبها وهي بتحبني وهي كدا كدا مخلصه تعليم 

ادم وهي رأيها ايه وانت سألتها

يوسف باين يا بني 

ادم والله لا استني بقي لما اروح واكلمها أنا بنفسي

يوسف بفرح يعني انت موافق

ادم اطلع بره يا يوسف

يوسف طالع بس عارف ان قلبك طيب يا بيبي

ادم والله عيل غريب 

___________________



تسنيم بطلع لبس علشان تخرج 

مصطفي بيخبط 

تسنيم ادخل

مصطفي ايه رايحه فين كدا 

تسنيم زهقانه هروح عند صاحبتي شوايه 

مصطفي امم صحيح كنت عايز أسألك انت قريبه ازي ليه من عبير اوي كدا 

تسنيم تعالي يا مصطفى اقعد بص انا مش بخبي عليك حاجه ف هحكيلك ومتقلش لعمو عصام 

مصطفي امم ماشي يا ستي قولي 

تسنيم بتحميله أن هي طلعت بنت عبير 

مصطفي ده ازاي بجد

تسنيم انا اه انصدمت بس فرحت 

مصطفي بس لازم يا تسنيم بابا يعرف 

تسنيم ريهام قالت هتقوله انهارده لما يجي من الشغل

مصطفي ماشي خلي بالك من نفسك ومتتاخريش

تسنيم حاضر

مصطفي بيخرج



وبعد وقت ريهام ولميه وعبير بيخرجوا

ريهام سنده لميه من ايد وعبير من الايد التانيه

ريهام ايه رايك يا ماما لميه في ريحت الجنينه الحلو ديه

لميه والله وحشني الشارع اوي 

عبير معلشي هي خلاص قريتي اخفي وتروحي وتيجي برحتك 

لميه إن شاء الله 

وهما مشين بيكون حد راكب في العربيه وبيخاول يضرب عليهم نار 

ريهام يا لهوي ماما امسكي لميه كويس

والعربيه  بتضرب نار وتجري

ريهام كلكم كويسين

لميه بصدمه اه 

عبير ايه اللي حصل ده يا ريهام مين دول 

ريهام بخوف تعالي يا ماما نروح بسرعه انا معرفش حاجه

وبيرحوا

لميه من كتر الخوف  مش بتتكلم وبتنام 

ريهام انا خايف علي ماما لميه



عبير متقلقيش هي خافت بس يا بنتي موضوع يخوف هو ازاي ده حصل 

ريهام والله يا ماما انا مش عارفه انا رايحه ارتاح علشان اعصابي سيبه

عبير ماشي 

مريم في الاوضه بتعتها طول الوقت ومش بتكلم ب اي حد 

ادم بيرجع البيت بليل

ريهام بتكون بتذاكر

ادم دخل بعصبية

ريهام يا لهوي في ايه يا آدم براحه الباب كان هيتكسر 

ادم شدها من درعها أنتِ متقوليش علي اللي حصل انهارده معاكم 

ريهام بتوتر والله كنت هقولك بس لما تيجي



ادم والله مستنيه حد يحصله حاجه تاني علشان تقولي 

ريهام بزعيق في ايه يا آدم قولتلك كنت هقولك 

ادم بصوت عالي وطي صوتك يا ريهام بدل ما اعمل حاجه مش هتعجبك

ريهام هتعمل ايه هتضربني

ادم اوف بقي اوف 

عند مريم بيجلها مكالمه 

مريم الو 

كريم 😈 ازيك يا مريم



الفصل العشرون من هنا



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×