close

رواية ادخلتني الي قلبها الفصل السابع والعشرون 27 والاخير بقلم حنين محمد


  رواية ادخلتني الي قلبها الفصل السابع والعشرون 27 والاخير بقلم حنين محمد


يوسف علي ايه يا بني

ادم بزعل شديد علي اني اتجوزت ريهام في  الاول علشان اغيظ كريم وعلشان هو سرق مني الصفقه ف قولت أسرق منه حبيبته واكشف مريم علي حقيقتها بس انا فعلا من اول يوم كان حبي ليها صادق والله  دا انا بقيت اعش*قها بجد يا يوسف 

ريهام بدموع 😟انت بتقول ايه يا آدم 

ادم بيقعد منه الفون 

ريهام بتدخل تجري علي الحمام وبتقفل علي نفسها 

ادم ريهام افتحي يا ريهام والله كنت هقولك بس مش عايزك تعرفي ب الطريقه ديه 

ريهام بعياط انت خاين يا آدم خاين 

ادم بزعل ريهام ابوس ايدك افتحي ولا اكسر الباب

ريهام بعياط سبني في حالي يا آدم 

ادم يا ريهام أخرجي وجهيني متعمليش كدا 

ريهام بصوت عالي وهي بتعيط كنت انت اللي معملتش كدا وكدبت عليا دا انا كل ده كنت قاعده معاك و انت كداب 

ادم جاي يتكلم 

ريهام بتفتح الباب وبتخرج وهي حطه ايديها علي بطنها

ادم بقلق ريهام انت كويسه وبيسندها وبيقعدها علي السرير

ريهام بعياط اوع سيب ايدي 

ادم يا ريهام انا فهمك كل حاجه

ريهام بعد ايه ها بعد ايه انت كدبت عليا وقولتلي انك اتحوزتني علشان حبتني

ادم انا حبيتك فعلا يا ريهام صدقيني

ريهام انا عايزه اروح عند ماما 

ادم انتِ بتتكلمي جد عايزه تمشي وتسيب بيتك وتسبيني

ريهام يا آدم عايزه اريح اعصابي



ادم ريهام انا مخدرش ابعد عنك ثانيه واحده انت بتقولي ايه بس 

بصي هفهك كل حاجه مريم كانت متفقه مع كريم أنها تسرق شغلي و زي م أنتِ عارفه انها كانت عايزه تموت ماما و كانت بتحبني علشان كدا عايزه تنتقم 

ريهام ف علشان كدا اتحوزتني علشان تنتقم برحتك صح 

ادم يا ريهام بس انا كنت بحبك كنت ممكن اتجوزت واحده تانيه وهعرف اخد حقي يا ريهام بس انا حبيتك صدقي بقي 

ريهام بعياط يا آدم انت كنت عملتك كل يوم بشكل وانا مشكتش فيك بل ي العكس انا كنت بقويك و كنت واثقه فيك في الاخر يطلع منك كدا 

ادم بيحضن ريهام بس انا يا ريهام بقيت اعشقك مقدرش ابعد عنك 

ريهام ابعد بقي يا آدم انا عايزه اروح عند ماما بقول بقي اه مش قادره اخد نفسي 

ادم  بزعل يا ريهام اهدي بقي خدي الدوا بتاعك ده بيتك  انا اللي همشي من هنا  ومش هتشوفي وشي غير لما تريحي اعصابك وانا هخلي بكره طنط عبير تيجي تقعد معاكي بس خليكي فكره يا ريهام  اني بحبك و انت مش عايزه تدني فرصه تانيه دا انت اديتي فرصه لمريم اللي كانت عايزه تموتك مش عايزه تديني فرصه انا وانا بحبك وبيخرج 

ريهام بزعل بتروح تقعد علي السرير و بتتني رجلها وبتقعد تعيط 

ادم نزل وراح القصر عند مامته لمبه وبيدخل القصر وبيطلع لها

لميه في ايه يا بني ايه اللي حاسبك متأخر كدا و فين ريهام

آدم بزعل عرفت يا ماما عرفت 

لميه عرفت ايه يا بني



ادم عرفت اللي كنت مخبيه عليها  و زعلت مني 

لميه يا متخ*لف  انت لازم تكون معاها دلوقتي مش تسبها لوحدها 

ادم مش راضيه يا ماما كانت عايزه تروح عند مامتها علشان كدا انا اللي مشيت

لميه خلاص يا آدم تبقي روح شوفها بكره ريهام بتبحك وقلبها ابيض وهي شاليه ابنكم في بطنها هي بس زعلانه شوايه

ادم انا هحاول أقنعها بكره يا ماما وبيخرج

بيروح الاوضه بتاعته ومش بيعرف ينام خالص 

في صباح يوم جديد

مريم بتخرج من المستشفى في السر قبل ما حد ما يشوفها و بتروح عند ريهام

ريهام بتروح تفتح مين

مريم ريهام انا جاي اقولك كلمتين علطول وامشي هو ادم هنا 

ريهام يا غبيه انتي تعبانه ايه اللي خاليكي تجيلي



مريم بتدخل وبتقفل الباب  ويتتكلم بسرعه وهي بتعيط ريهام انا عرفت انك مديقه ومدايقه مني ومن ادم سمحي ادم هو بيحبك ده حارب الدنيا علشانك دا كذا مره كان بيجيلي متعو*ر  بسبب كريم وكان بيدافع عنك  انا السبب في كل ده انا همشي ومش هتشوفي وشي تاني انا عايزاكي تسمحيني يا ريهام انا كان قلبي اسود أوي بس انتي طيبه وانت عارفه اني استغليت الطيبه ديه انا اسفه  عيزاكي تقولي لبنك لما تقومي ب السلامه أن عمتو كانت بتحبوا بس كان قلبها مليان كره 

ريهام استني يا مريم أنتِ هتروحي فين 

مريم انا غلك كتير مليش مكان هنا وبتنزل علطول 

ريهام بعياط استني ا مريم انا مسمحاكي والله 

بعد وقت ريهام بتلبس وبتروح لادم الشركة

آدم بفرحه ريهام 

ريهام بتدخل وبتقفل الباب ويتمسك ايد ادم ادم انا مسامحك وعايزه نبدا من جديد مع ابننا الجديد

ادم بدموع يا ريهام صدقيني انا اتجوزتي علشان فعلا حبيتك

ريهام خلاص يا آدم انا قولت نبدا من جديد بس بس ط أن انت تسامح مريم

ادم يا ريهام انت بتقولي ايه اسمها ازاي ده هي غلتط

ريهام خلاص يا آدم انا سمحتها هي عرفت غلكها وهي بسببها انا عايشه

ادم ماشي يا ريهام ماشي 

ريهام مريم قالت وهتسافر يا آدم 

هيثم هاي يدخل لادم بيسمع وبيخرج يجري علشان يلحق مريم وبيلحقها فعلا وهي ليه داخله المطار



مريم هيثم 

هيثم اه يا مريم تعالي معايا يا مريم متسفريش

مريم بزعل يا هيثم انا غلك و مليش مكان عند علتي الثقه لما بتروح كل حاجه حلوه بتروح معاها 

هيثم بس ليكي مكان في بيتي انا انا بحبك يا مريم انا بعشق التراب اللي بتمشي عليه

مريم انا مستحقش واحد زيك يا هيثم أنتِ شوف واحد تصونك وتبقي احسن مني

عصام من وراه خلاص يا مريم انت عرفتي غلطتك وخلاص ارجعي معانا احنا سمحناكي

مريم عمي انت عرفت منين

عصام ريهام كلمتني علشان الحقوق

مريم بس يا عمي 

عصام خلاص يا مريم انا قولت اللي عندي ويلا تعالي معانا 

مريم بعياط يا عمي انا والله مش مستعده اقعد في وش حد بعد اللي عملته

هيثم يا ستي ومين قالك انك هتقعدي في وش عليتك انا بحبك يا مريم و هكتب عليك 

عصام بضحك هنشوف الموضوع ده بعدين

عند تسنيم

تسنيم يا مصطفى يا مصطفى

مصطفى ايه ايه 



تسنيم  بفرح و عماله تعيط النتيجه ظهرت و جبت 98٪يا مصطفي

مصطفي بيشلها وبيلف بيها لا بقي كدا تبقي الفرحة فرحتين ونتجوز بقي دا انا مستني الفرحة ديه 

تسنيم انت بتقول ايه يا مصطفى

مصطفي اه انا بحبك 

عبير اه يا تسنيم ده مصطفي قالي بعد ما تخلصي علطول 

تسنيم ده بجد 

عبير فرح حبيبت مامتك وبتروح تحتضنها الف الف مبروك 

مصطفي في ودمها اه بجد 

بسنت الف مبروك 

لميه الف مبروك يا حبيبتي

تسنيم الله يبارك فيكم يا جماعه

بعد مرور شهرين 

ريهام يلا يا تسنيم اجهزي انت وبسنت علشان الميكب ارتست وصلت 

مريم ريهام ادم عايزك

ريهام ماشي يا حبيتي يلا اجهزي أنتِ كمان زمان هيثم العريس جاي 

بسنت يا ربي انا مش عارفه كل حاجه عماله تضيع مش شوفتي يا تسنيم التوكه بتاعتي

تسنيم لا يا كفله في ميت توكه غيرها بسنت دا يا بخت يوسف يبا

مريم خلاص يلا انجهز بقي علشان الناس شوايه وهتيجي



ريهام نعم يا حبيبي عايز ايه

ادم فرحك انهارده يا روحي

ريهام فرحي

ادم بيدخل الميكب ارتست

ريهام ايه ده يا آدم 

ادم انا قولتلك وعدم اني هعملك فرح صح 

ريهام اه بس ده من بدري يا آدم 

ادم وانا بوفي بوعدي يلا انا حبتلك فستان الفرح يلا اجهزي وانا هروح اجهز 

ريهام بتحضن ادم بفرح شكرا يا آدم بحد 

ادم يلا يا هبله

وبعد وقت ريهام بتلبس فستان الفرح وبتيقي شبه الاميره و مريم وبينت وتسنيم بلبسوا فساتين الفرح وبيبقوا قمرات 

و ادم و هيثم ويوسف ومصطفى بينزلوا

كل البنات بتنزل 

يوسف ايه القمر ده يا بسنت

بسنت بكسوف انت احلي 

تسنيم شكل حلو اوي يا مصطفى

مصطفي لا سيبي الكلام ده عليا 

ادم ابننا عامل ايه يا قلبي

ريهام بزعل استني يا آدم ايه رايك في الفستان 



ادم زي القمر 

ريهام انا تخينه صح 

ادم لا يا قلبي زي القمر

ريهام اتحك عليا بكلمتين صح 

ادم يا حياتي انا بحبك زي ما انتي

ريهام وانا بموت فيك يا آدم انا عايزه بطيخ

ادم حاضر يا ريهغ بس بعد الفرح يا بنتي هتتبهدلي

ريهام يا ربي بقي

هيثم بيمسك أيد  مريم مش مصدق انك هتبقي ليا بعد طول الوقت ده 

مريم بجد يا هيثم انت طلعت شخص جميل اوي وانا مكنتش شايف ده 

هيثم قوليلي بحبك يا هيثم

مريم بكسوف 🤭 بحبك يا هيثم

روڤان بس ايه القمر ده يا ريهام 

ريهام اه خلاص اتجوزتي انت وعثمان ولسه فكره تيجي تعبيري وشي



روڤان معلشي بقي  انت عارفه اني لسه عروسه جديده 

ريهام امم ماشي يا ختي 

عثمان الف مبروك يا ريهام

ريهام الله يبارك فيك

سالم الف مبروك يا آدم

ادم الله يبارك فيك وانت الف مبروك من جوازك لكنده

بعد مرور خمس شهور

ريهام يا آدم الحقني الحقني بولد 

ادم بنوم يا ريهام بالك شهر بتقولي كدا 

ريهام بصريخ انا بتكلم حد 

ادم حاضر حاضر تعالي بسرعه وركبها العربيه وبيخدها عند اقرب مستشفى

بعد ساعتين 

ادم هي كويسه يا دكتوره

الدكتور الف مبروك المدام جابت ولد وبنت تقوم

ادم بجد وبيدخل لريهام بسرعه

ريهام بتعب ابني كويس

ادم ابنك زي الفل جبتي ولد وبنت 

ريهام انا بحد مش مصدقه  انا هسمي البنت چوري

ادم وانا هسمي الولد زين ايه رايك

ريهام حلو اوي 

وبعد وقت بتخرج من المستشفى

وبعد مرور سنتين 



بسنت بتخلف ولد اسمه مروان وبنت اسمها جنه

تسنيم بتخلف بنت اسمها كرما

مريم بتخلف والدين و بنت و لد اسمه يونس و التاني اسمه محمد و البنت اسمها ريم

ريهام يا آدم خد امسك زين مش كفايه التوام اللي في بطني 

عبير هاتي يا ريهام يا حبيبتي انت بتخلفي وتحميلي تاني 

ادم وماله يا ماما العيله حلوه 

عصام اصل هو مش بيتوحع زيها 

لميه وآله معاك حق يا عصام بس انت كنت ست قبل كدا 

يونس ابن مريم جدو بقي ست 

چوري عيب يا يونس

زين اخوه چوري ملكش دعوه يلا ر چوري اختي 

مروان ابن بسنت بيقول كرما بنت تسنيم بس ايه القمر ده 

مصطفي خدي هنا كرما لحسن ابن يوسف محدش يضمنه

ريهام بضحك 😂

ادم اهمد 😂يا  مصطفى شوايه

ريهام بتحري ورا جنه  أنتِ يا بت هاتي الفون بتاعي 

يا بسنت تعالي شوفي بنت نفسي انقطع

ادم يا ريهام براحه أنتِ حامل 

چوري بابا هو أنا لما اكبر هتجوز  يونس

ريهام بضحك عيب يا بت 

ادم ده شكل الواد مله دماغ 



يوسف بتقولي اسكت شوفي يا اخويا ابن مريم بيقول ايه 

روڤان بتخلف وبنت اسمها جنات و كندا بتخلف بنت اسمها نور 

ريهام يلا يا آدم تعال اعمل معايا الأكل

زين لا يا ماما خلي جدو عصام يعمل معاكي مش تيتا لميه بتقول أن هو ست 

ريهام بضحك بتجري وراه عيب يلا 

ادم بضحك والله يا ريهام ب اللي بتعملي ده مش هتخلفي علي خير اهدي يا بنتي انت ِ حامل 

و ضحكتهم ماليه القصر كله 



وتمت ♥️


              الفصل الاول الجزء الثاني من هنا

تعليقات
close