رواية القدر او الحب الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم جوري محمد
كيف يكون الحب أعمى
وأنا أراك حتى في غيابك
مابينى وبينك حرب لا تنتهى
فأنت تغيب وانا أشتاق
وعندما احادثك بعد طول غياب
انفاسي تخرج كطيور
أمضت دهرا في قفص الاشتياق
احيانا يصيب سهم الحب قلبنا ولا نجتمع مع الشخص الذي احبيناه فيلعب القدر ويدخل حياتنا شخصا فيصبح بعد ذلك هو كل حياتنا حب بعد الرضا
كانت الحياه تمر بسلام بين الجميع وبعد مرور اسبوع تحديدا بدات حدوث بعض الاشياء التي جعلت وليد يشك وايضا نور
ولكن وليد عرفه الشخص الذي يشك في اما نور كانت تشك في جميع من كان يعمل في المنزل الا حور
ونبدأ مع وليد الذي كان بدا يلاحظ اشياء غريبه تفعلها حور وخاصه عندما راها تدخل غرفه نور وادم وجلست في الداخل وقت ليس بقليل
وليد غريبه نور انا لسه شايفها تحت يمكن هي قاعده مع ادم وبعد ذلك خرجت سألها وليد هل نور بالداخل
حور لا
وليد يبقى ادم
حور لا يوجد احد بالداخل انا لسه داخله افتكرتهم جواه وخرجت على طول كنت عايزهم في حاجه
وليد لا كنت بسال بس عشان نشرب القهوة سوأ
حور هيا لكي ننزل الى اسفل نشرب انا وانت القهة
وليد هيا
ونزلوا سويا وعند واثناء نزلهم على السلم حور كادت ان تسقط وهنا قام بمسكها جيدا وليد حتى لا تسقط وشاهد في هذه اللحظة علامه كانت ملفته جدا على رجل ماجي وهذا ما جعل الشك يتغلغل بداخل وليد اكثر
حور اشكرك انا كنت هتكسر
وليد كيف تسقط وانا اقف بجوارك ثم قام بلمس ظهرها بطريقه لها معنين اما ان يحاول ان يشعرها بالأمان اما ان يحاول بإثارتها كل شخص حسب طبيعته يفهمها كما يشاء حتى يساعد رد فعلها تأكيد ظنوا بها او نفيها
وطبعا ابتسمت له حور وجلسوا يشربون القهوة
وليد اراك تشربين القهوة بكثره بالرغم من انها تزيد من خطر مرضك
حور وهي تحاول ان ترسم الحزن على وجهها ولماذا اتوقف عن شربها في جميع الاحوال ما بقى لي الا ايام قليله
وليد اعتذر انا لم اقصد شيء
حور ولا يهمك سأصعد لكي ارتاح
وليد اوكي
ونترك وليد ونذهب عند نور وادم نور وهي تتذكر ما حدث معها امس بينها عندما اقترب منها ادم وهي تمشط شعرها او تحاول كالعادة
فامسك ادم يداها و جعلها تجلس امامه وبدا يمشط لها شعرها ويقوم بعمل لها الضفيره بشكلها المحبب لها ثم بعد ذلك بدا يقترب منها ويقبل رقبتها
نور لو سمحت يا ادم
ادم ايه يا نور ما هو انا زهقت زوجتي وكل ما اقرب منك ترفضي يوه ده ما كانش اتفاق دي بقت تعيش تقرف انا فعلا زهقت بس بقى ما تجيش تغضبي لما تلاقيني بعمل علاقه مع ستات تأنيه
نور ادم انت مدرك انت بتقول ايه
ادم. ما هو انا زهقت يا نور
نور على فكره لازم يكون بينا حب عند حدوث هذا
ادم واللي بعمله ده كله معاكي ولسه ما حبتيني خرج وقام باغلاق الباب خلفه
وقد شاهدوا توفيق ادم في ايه
ادم ما فيش حاجه بس انا زهقت و نزل
توفيق يا ادم استنى ولكن ادم ذهب وترك ابيه فدخل توفيق عنده نور بعد ما سمحت له نور بالدخول
توفيق خير بنتي لماذا خرج ادم غاضبا
نور عمي قام بالشجار معي من غير اي سبب
توفيق انا حاسس ادم متغير الايام دي
نور وانا كمان طريقته بقيت غريبه قلت يمكن عشان مامته هنا وبيحاول يتقبلها بس حتى بعد ما بقى علاقته كويسه هو وهي التغير بدا يزيد
توفيق هل تشكي ان ادم رجع لطاعات المخدرات
نور استحاله انا بخرج انا وهو في كل مكان
توفيق يبقى هو وجود حور اللي مخليه مضطرب
نور ان شاء الله خير توفيق انا هانزل تحت وانت شويه وحصليني وانا هاحاول اهدي
نور اوكي يا عمي
خرج توفيق وما هي الا دقائق ودخل ادم نور انا اسف انا مش عارف الايام دي مالي انا فعلا تعبان سامحيني نور
نور لا مخاصماك
ادم بليز نور سامحيني وبلاش خصام
نور انا فعلا مخاصماك انا والبيبي انت كده بتخليني اتنرفز وبحيصل تشنجات في عضلات بطني وبيضربني عشان انت بتزعجه انا ذنبي
ادم انت بتهزري يا نور ابني لسه صغير جدا
نور انت حملت قبل كده
ادم لا طبعا
نور يبقى انت تفهم حاجه في الحمل في شعوري الحامل ده احساس ثم انا دلوقتي بقيت جعانه يلا بينا علشان ننزل نفطر ا
ادم لا مش هفطر انا شربت قهوه
نور على معده فاضيه احنا قلنا ايه
ادم ماما اللي عملتها معاها بس حطيت عليها لبن بس مش عارف معدتي وجعتني بعديها ليه كده
ودخل ادم بسرعه للحمام
نور ادم انت بخير ادم شكلي عندي برد في المعدة
نور لا ابشر في خبر حلو
ادم ايه خير
نور شكلك حامل وراحت جريت وهي بتضحك
وادم بيجري وراها
وليد ايه في ايه مالكم على الصبح
نور حوشوا عني يا وليد عايز يضربني
وليد مين اللي يضربك وانا هنا
ادم انتوا هتتفقوا عليا انتوا الاثنين
نور اذا كان عاجبك
وهنا التوفيق خرج من المكتب على صوتهم خير يا ولاد في ايه
نور الحقني يا عمي ادم عايز يضربني
توفيق يضربك ازاي انت اتجننت يا ادم
نور لا هو مش للدرجة دي يعني تجنن بس هو شكله كده على حافه الانهيار
ادم سماع بتقول ايه
اتفقت هي وليد علي
نور وهي تضع يداها في خصرها و اذا كان عاجبك يا عينيا وكمان عمي معايا صح يا عمي
توفيق يعني لازم اكون في صف واحد منكم
نور اي نعم ويا ريت تكون منصف وتختار
توفيق ما ينفعش اكون واقف حيادي
نور لا ما معايا لا ما معاه
توفيق ادم انت ابني وكل حاجه في حياتي بس هي ام احفادي المستقبلين وايضا بنتي فانا معلش هقف معاها
ادم يا سلام انتم الثلاثة ضدي
نور يلا اعلن استسلامك وعدي اليوم على خير
ادم خلاص استسلمنا ثم قام بسحب يد نور لتصطدم بصدره العريض وتقابلت عيناهم سرح ادم في عين نور التي تلمع من ا الابتسامة فاحمرت وجنتي نور عندما لحظات ذلك ثم قام ادم باحتضان نور
وليد على فكره انا واقف قدامك عيب كده
ادم مراتي يا عم وعلى فكره انا وهي هنخرج نفطر بره و افطروا انتوا لوحديكم يلا يا حبيبي
وهنا دخلت حور استنى ادم لقد قمت بطلب كوب لبن لنور اشعر انا وجهها شاحب اشربي اللبن نور
وليد لبن هههه نور لا تشرب اللبن اطلاقا
حور وهل نور سترفض وانا من قمت بتحضرها لها
توفيق وهو ينظر لها بغضب شديد سيبيها على راحتها حور
حور وقد رسمت على وجهها الحزن خلاص انا اسفه وكانت ستذهب ولكن ادم اخذها منها انت قمت بتحضيرها ولذلك يجب ان تشربها نور وبدا يقترب من نور ونور ترجع للوراء واذام ينظر لها وهو يضحك
نور وقد امسكت ادم من لياقه قميصه لتجعله يقترب من فمها لتحدثوا في اذناه بطريقه وصوت كله اغراء اشربها انت ادم وانا سأقوم بعمل لك مفاجأة اليوم
ادم مفاجأة ايه قلبك جامد كده وهندا المفاجآت وبيغمز لنور اديني فكره بسيطة
نور ولما اقول لك هتبقى مفاجأة ازاي
ادم ماشي اشربها ولكن اذا خلفت الوعد سوف يكون لي تصرف اخر
نور وهل انا اخلفت وعدي معك
ادم بريء انت وقام بشرابها مره واحده
حور ليه كده ادم هي كانت لنور
ادم مش عايزه اشربها غصب عنها علشان ما تتعبش و قام بوضع الكوب وذهب هو ونور لتناول الفطور في الخارج
واثناء جلوسهم في احدى المطاعم
ادم انا هفطرك فطار مصري بجد
نور يبقى هتفطر طعميه
ادم وسخنه وفول اسكندراني وشكشوكه من الاخر
نور انا استعديت لأني بقيت جعانه من دلوقتي
وفعلا قاموا بتناول الفطور واثناء تناولهم بدا ادم يشعر ان بطنه تتألم
نور مالك يا ادم معدتك مش واخده على الحاجات دي ولا ايه يا عم الوحش
ادم اشعر ان بطني تتقطع وبدا يتألم بشده حتى صدر منه صوت يوحي بالالم الشديد حتى سقط فاقد الوعي و بدا يخرج من فمه سائل ابيض
ونور قامت بالنزول الى الارض بجواره وحاولت تجعله يفيق والرعب بدا يدخل الى قلبها ماذا يحدث معه وبدا الجميع يلتف حواليهم
ونور بدات تصرخ وتطلب المساعدة حتى حضرت سيارة الاسعاف
وهنا انتهى الفصل هل ادم يخرج انفاسه الأخيرة هل هذا ما كانت تريده ماجي او المقصود كان نور وماذا وضعت ماجي في القهوة وما المادة التي وضعتها في اللبن لنور