رواية جوازة الاسد الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم شهد عبد السلام
حور و شخص كاتم فمها و انسفها شبه منقطعه :امممممم ....
بعد شويه
حور بتعب:اه..
الدكتور:حمد الله علي سلامتك
حور:هو ايه اللي حصل
الدكتور:محاولة قتل
حور بخوف:ده ده انا
الدكتور:اهدي لو سمحتي انتي كويسه
فلاش باك
حور:امممم
اسد مسك القاتل و اول ما القاتل ساب حور غابت عن الواعي و اسد مسك الشخص ده و اتسلم للبوليس
عودة الفلاش باك
اسد في الفون:عايز اعرف هو تبع مين في اقرب وقتت يااحمد
احمد:اطمن هنقوم بالواجب و زياده
اسد:عايز حراصه جنبها في كل حته عشان مايحصلهاش حاجه
احمد: حاضر
اسد:منغير ما تاخد بالها مش عايز حد يشك مجرد شك يا احمد ان دول حراصه
احمد:تمام يا اسد باشا
اسد:سلام
وقفل
ميار بخوف: يا نهار اسود اتمسك ازااي ازااي كده
اصاله :ماتخفيش
ميار:مش هخاف ازاي يا ماما انتي بتقولي ايه الراجل زمانه اعترف علينا
اصاله:يا غبيه و هو لو اعترف عليكي هيكون زمانك قاعده هنا
ميار بخوف:هعمل ايه دالوقتي
اصاله:روحيلو
مياى:انتي بتقولي ايه انتي عايزه توديني للموت
اصاله:يا عبيطه روحيلو و اعرضي عليه فلوس عشان يسكت
ميار:والفلوس هجبها منين
اصاله شاورة ل ميار
ميار:هتعمليها بجد
اصاله:ومنعملهاش ليه بقا
ميار:هيسكت
اصاله:هسكتو
عند تالياا
تاليا:هو انت صاحي ليه
مالك:انتي مالك
تاليا بإحراج :اسفه و هططلع
مالك:استني
تاليا:نعم
مالك:عملتي ايه مع حور
تاليا:معرفش
مالك:تاليااا فوقيي
تاليا:قاعدة معها شويه و جيت
مالك: هتعمل ايه مع جوزهاا
تاليا بغيره:هو انت مهتم ليه
مالك مسكها من دراعهاا:صوتك يبقا واطي سامعه
تاليا بضعف و مش قادره تتحرك بين ايدو:حاضر
مالك و لسه ماسكها :عايزك تموتي من غيرتك يا تيتي
تاليا: دراعي
مالك:نازله من اوضتك ليه
تاليا بتوتر :هااا ..م. معرفش
مالك:فوقي بقولتك هو ايه اللي ماتعرفيش
تاليا بتوتر:..كنتتت...
مالك:كنتي عايزه تشوفيني
تاليا: لا .. اقصد
مالك: انتي عايزه تتعلمي ازاي بنتكلم من الاول و جديد شكلك كده
مالك مستمر في الكلام و دراعهاا بيسيبو واحده واحده
تاليا:هو انا عملتلك ايه الاول غالطه صغيره عاقبتني عليها و كل يوم بتعاقبني علي حاجات انا ماعملتهاش يا مالك انا حتي معرفش انت اسمك ايه مالك ولا احمد
مالك: وكنتي بترجعي ليه هنا لما خرجتي ......... خايفه تقولي!؟
تاليا:معرفش
مالك :هو كل حاجه ماتعرفيش
تاليا:...
مالك: علي فوق
تاليا اول ما سمعت الكلمه دي جريت علي فوق
ومالك رجع المكتب بعصبيه
مالك في تفكيره:دي اعمل معهاا ايه يارب عشان تحبني ربع الحب اللي بقيت احبوهلها بس بردو هي عندها حق انا واحد ماتحبش اصلاا وحياتي كلها بايظه و في عين الناس كلها ميت لو حتي حبتني هبقاا بظلمها
عند اسد
اسد بقرف:ايه يا حبيبتي
مايا:واحشتني اووي يا اسد انت فين
اسد:هكون فين يا مايا في البيت
مايا:طب انا تحت بيتك و طالعه
اسد:بيت مين
مايا:بيتك انت يا اسد
اسد:مايا لو طلعتي هتزعلي اوعي ططلعي فاهمه
مايا:وده ليه بقا حد معاك فوق
اسد بعصبيه: ماياا
مايا بخوف:حاضر انا همشي اهو ومشيت بعربيتها
تاني يوم الصبح
حور طلعت من المستشفي
حور بصوت ظاهر عليه التعب :حضرتك عامل ايه
جاسر بفرحه:الحمد لله انتي عامله ايه
حور ضحكة:هو حضرتك تعرف انا مين عشان تسالني
جاسر:عارفك يا ست حور
حور بستغراب:بجد ده ازاي انا اول مره ارن علي حضرتك
جاسر:معلش بقا هنعمل ايه عارفك من صوتك
حور بإحراج: شكرا كنت حضرتك مكلمني علي الشغل او التدريب
جاسر:اهاا اه فعلا كلمتك بس بقالها كتير اووي
حور:يعني الفرصه مش موجوده دالوقتي
جاسر بغزل:لو مش موجوده نجبهالك
حور بصوت بيدل ان هي بتتكلم بجد :بتقول ايه
جاسر:هاا لا ابد بقولك ان هي لسه موجوده
حور:بس انا خايفه انا لسه اول سنه ليا في الجامعه
جاسر:ماتخفيش انا معاكي اهو ولو عايزه حاجه كلميني
حور بصوت مليان عياط عشان افتكرت اسد عشان دائما كان بيقولها ماتخفيش انا معاكي :شكرا يا دكتور
وقفلت
بعد كام يوم حور كانت بدات تشغل نفسها عشان تنساه وبردو تحسن من نفسها تبقا قويه عشان تعرف تواجه الحياه ودكتور جاسر دايما معهاا وظاهر عليه الاعجاب الشديد و اسد ذي ماهو حزين وبيكمل الخطه و بيقرب من مايا و دايما عيونه علي حور وكل مايشوفها بتقرب من دكتور جاسر وبيبقا هيموت من الغيره و الزعل و طول الفتره دي بيراقبها و حور مش واخده بالهاا و مالك اطلق حرية تاليا و سابهاا عشان شاف ان هو ده الحل المناسب
حور :شكرا يا دكتور
جاسر:قولتلك كفايه دكتور خليها جاسر انتي بقيتي السكرتاريه الشخصيه بتاعتي
حور بابتسامه:حاضر يا جاسر
جاسر:بكره اول يوم ليكي في الشغل تبقي موجوده بدري
حور:تمام
ومشيت
بعد شهرين حور اشتغلة في شركة محمد و مسكت كل الشغل و بقيت واحده تانيه في خلال شهرين بس واحلويت و تاليا كل ما تحاول ترجع الڤيلا تشوف مالك مش بتعرف تدخل واسد متابع حور في صمت و هي بتحاول تنساه
بليل في غرفة حور
حور بعياط:وحشتني حتي وانا عامله جامده مش قادره عايزك جنبي نفسي اشوفك ليه يا اسد سبتني حتي وانت مابتحبنيش انا بردو بحبك بقيت تعبانه مش عايزه اقعد فاضيه ولو دقيقه واحده عشان بفكر فيك في الدقيقه دي وهفضل كده لحد امته كل يوم انام علي صورتك و كل يوم عياط ليه سبتني وبتكمل بجزء من قوتها بس خلاص بقا ضعيفه مش هبقا كده طول عمري ضعيفه وكل الناس جت عليا و ظلموني دالوقتي ماحدش هيقدر يلمسني بحبك اوي وبحاول انساك بس مش قادره مش عارفه عشان كده انا خلاص يتحرم علياا الحب بعد ماحبيتك وهقفل قلبي علي كده
وراحت في النوم وسط عياطهاا
(اسد ساب شغل محمد وده كان طلب محمد عشان اسد عايز يطلقها )
تاني يوم الصبح
تاليا:طب هقوله حاجه و همشي
.....:مش هينفع احمد بيه رافض مقابلة اي حد اتفضلي لو سمحتي
تاليا: شهرين وانا كل يوم هنا ومش بعرف اقابله
..:دي اؤامر يا هانم
مالك في الفون:دخلهاا
..:اتفضلي يا هانم
تاليا بفرحه جريت علي الڤيلا ودخلة
مالك بجمود :جايه ليه
تاليا ومركزه في عيونه:عامل ايه
مالك: جايه ليه يا تاليا
تاليا بردو سرحانه في عيونه
مالك بعصبيه: تالياا في ايهه
تاليا: نعم
مالك نزل من علي السلم وقرب عليهاا
مالك ومسكها من دراعهاا:عايزه ايه
تاليا مش حاسه بوجع ايديهاا:هو انت سبتني ليه
مالك: مش انتي عايزه كده
تاليا: لا
مالك بجزء من الحنيه:طب عايزه ايه
تاليا بتوتر:هاا معرفش
مالك حاول يخفئ ابتسامته وبيحاول يضغط علي ايديها اكتر :بردو ماتعرفيش
تاليا بتوتر:لا لا كنت
مالك:كنتي ايه
تاليا: عايزه اقولك
مالك:اتكلمي
تاليا: عايزه امشي
مالك: علي برا يا تاليا
تاليا: اسمعني بس
مالك بعصبيه ومسكها من دراعها جامد: سمعتي قولتلك ايه و قسما بالله يا تاليا لو شوفتك بتتكلمي مع اي راجل في الصيدليه هموتك
تاليا بخوف:حاضر
مالك: احسن حاجه مايبقاش في شغل فاهمه
تاليا بخوف: بس...
مالك: مافيش بس و بيقربهاا وبيشم ريحتهاا لوقت
مالك وبردو مقرب من رقبتهاا :امشيي
تاليا بخوف:..
مالك جنب اذنهاا:لو جيتي تاني هيحصل حاجه هتزعلك
تاليا بخوف:حاضر ومشيت
قمر:حور هانم مافيش حضرتك هتسافري بالطياره
حور :قولتلك بطلي هانم و لا بالعربيه
قمر:طب ياريت تتفضلي عشان الطريق هياخد وقت
حور:تمام انا نازله
ونزلة
و خلصت شغل وراجعه اخر الليل
حور بتعب:فاضل قد ايه يا ابراهيم
ابراهيم:لسه بدري
حور من كتر التعب نامت نامت في العربيه
بعد شويه
حور صحيت وحد ماسكها من وسطها وانفاسه بتحرق رقبتهاا
#يتبع