رواية ادخلتني الي قلبها الفصل السادس عشر 16 بقلم حنين محمد

 رواية ادخلتني الي قلبها الفصل السادس عشر 16 بقلم حنين محمد 


ريهام ايه اللي مخبيه عليا يا آدم يخلينا نخسر بعض 

ادم بتوتر لا يا حبيبتي مفيش 

ريهام متكدبس عليا يا آدم انا مش عيله صغيره تضحك عليا ب كلمتين انا سمعت بودني 

ادم قولتلك يا ريهام مفيش وجاي يخرج 

ريهام وكانت عينيها مدمعه علي فكره يا آدم انت اتغيرت اوي الاسبوع ده 

ادم راح عندها ومسح دموعها ضغط شغل بس يا حبيبتي 

ريهام طب ايه اللي مخبيه عليا 

ادم كنت يا ستي عملك مفاجاه ومكنتش عيزك تعرفي 

ريهام وده اللي هي خسرنا بعض 

ادم لا علشان الهدي بتعتك بسنت اهدتها 

ريهام بشك ماشي يا آدم عادي انا وبسنت واحد 

ادم ماشي يلا تعالي تشوف ماما وهستناكي علشان نفطر سوا زي كل يوم 

ريهام ماشي و روح انت انا هلبس واجي علشان كمان هروح الجامعه انهارده

ادم امم طيب 



ادم خرج بيقول انا اسف يا ريهام اني كدبت عليك بس مينفعش تعرفي دلوقتي وبيروح لمريم

مريم بزعل 🥺 ادم انا اسف انا عرفت غلطتي

ادم بغضب متأخر اوي يا هانم بصي يا بت هتروح لكريم وتجيبي ورق الصفقه اللي انتي سرقتيه وتجيب زي ما سترقتيه اتسرفيي انتي بقي ومتفكريش اني بقالي اسبوع مخليكي في القصر انا بس مخليكي عقبال ما أفضى لكريم ده في الوقت المناسب واخد منه اللي انا عايزه 

مريم بزعل اه م انا عارفه 

ادم بيخرج وبيرزع الباب

مريم وهي بتعيط خلاص والله عرفت غلتطتي 

مروه بتدخل ايه يا مريم بتعيطي ليه 

مريم مفيش وبتدخل الحمام وبتقفل الباب وراها 

مروه 🤔 مش عارف هو اليومين دول البيت اتشقلب حاله ليه كدا لنا اروح اشوف الوليه عبير وبتروح اوضه عبير 

عبير تعالي يا مروه مالك 

مروه معرفش بس البيت حاله بقي غريب اوي اليومين دول يا عبير 

عبير اه أخدت بالي بس اهم حاجه أن ريهام وادم قريبين ومريم عدلت أسلوبها شوايه في معاملتها مع ريهام 

مروه اه صحيح كنت عايزه ننزل انا وانتي انهارده نجيب كام حاجه كدا من السوق 

عبير خلاص ماشي 

مروه ماشي هروح اجهز انا 

عبير ماشي 

_________________________________



عند ريهام بتلبس فستان لونه زيتي وطرحه بيج و كوتشي ابيض و بتروح عند لميه

ادم كان قاعد مع مامته

ريهام بتدخل ازيك يا ماما

لميه الحمد لله يا قلبي

ريهام هنزل اهلي حد يحضلك الفطار 

لميه لا انا فطرت انا وادم 

ريهام بزعل هو ادم فطر 

لميه اه يا حبيبتي

ريهام ماشي يلا خودي الدواء

ادم يلا يا ريهام علشان اوصلك الجامعه

ريهام مش بترد و يلا سلام يا ماما 



لميه سلام يا قلب ماما لمسه بتقول في ودن ادم انت مزعلها ولا ايه يلا

ادم لا والله وانا مالي يا لمبي 🤭مزعلتش حد 

لميه ماشي يلا روح وصلها 

ريهام بتخرج 

ادم مالك بقي يا قلب ادم 

ريهام ب الهناء والشفاء فطرت يعني 

ادم اها وانتِ زعلانه علشان كدا بقي 

ريهام تو تو يلا علشان اتاخرت و بتنزل وبتسيبه 

ادم بينزل وراها وبيوصلها الجامعه خلي بالك من نفسك ولما تخلصي رني عليا 

ريهام حاضر 

ادم بيروح الشركه 

ريهام بتدخل الجامعه

روڤان وكندا بيجروا عليها وحشاني موت يا ريهام 

ريهام وانت اكتر يا روحي 

روڤان وكندا كدا الجواز خدم مننا 

ريهام لا خالص المهم انت علقتك عامله ايه مع دكتور سالم عرفت كدا من البت روڤان أنه عينه عليك 

كندا بصراحه كدا 🙈انا شكلي حبيته اوي 

روڤان الحب ده محن اوي 



ريهام بس انت علشان سنجل ف متعرفيش ايه هو الحب 

روڤان خلاص يا ختي منك ليها انتي لسه هتحلمي تعالي ندخل المحاضره وبيدخلوا 

وبعده المحاضر

سالم بينادي علي كندا 

ريهام روحي يا كندا شوفي دكتور سالم عايز ايه بينادي عليكي

كندا نعم يا دكتور

سالم البيت عندكم فاضي انهارده

كندا نعم ليه 

سالم اصل عايز اشرب كوبيتين انا والحاج

كندا بخجل اه يا دكتور تنور 

سالم بيغمز لها اه هنور 

كندا بتمشي بسرعه

ريهام ايه الغمزه ديه 

روڤان لا بس يا ريهام غمزه قمر 

كندا بتضربها بس بقي دا قال إنه عايز يشرب كوابيه شاي مع الحاج

ريهام يبقي جاي يتقدملك يا هبله

كندا بجد وفرحنه اوي ويتخلص كل محاضرت بتعتهم 

وريهام بتروح القصر بيكون مفيش حد في القصر غير تسنيم لأن عبير و مروه في السوق و عصام وادم في الشغل و بسنت خرجت مع يوسف و مريم كانت بتشم هوا برها البيت



تسنيم ايه يا ريهام

ريهام عامله ايه يا روحي 

تسنيم الحمد لله

ريهام انا عايزاكي في موضوع كدا 

تسنيم ايه انت لقتيني

ريهام لا متقلقيش انا هغير واجيلك

ريهام بتطلع تغير وبتصلي فرضها وبتقراء قرآن وبتلبس وبتروح عند تسنيم وهي ناويه تقولها أنها اختها  

تسنيم تعالي يا حبيبتي

ريهام بتروح عندها ويتمسك أيدها 

ريهام تسنيم انا عايزه احكيلك علي حاجه بس ياريت تتفهمي الموضوع 

تسنيم ايه يا ريهام

ريهام بصي يا تسنيم انا عرفت مين عائلتك

تسنيم استحالة يا ريهام انا كل يوم بدور عليهم ويحاول افتكر اي حاجه ومش فكره 

ريهام لا عرفت وعندي دليل علي كلام 

تسنيم بفرح مين يا ريهام استني قبل ما تقولي انا اول حاجه هعمله هش ف امي و وحضنها جامد اوي بس هي ممكن تكون مش عيزاني م هي متوردش عليا

ريهام استني يا تسنيم اهدي عليتك هي احنا يا تسنيم

تسنيم انتم مين 

ريهام مامت تبقي عبير و انا ابقي اختك 

تسنيم بدموع استحالة ازاي وبتقوم توقف

ريهام عندي دليل بتوريها حصلت شعرها و بتوريها التحليل اللي تخليها تصدق فعلا انها اختها 

_______________________ 



عند ادم انا مش عارف قلبي مقبوض ليه خايف اوي زي أكن هخسر حد 

انا هرن علي ريهام وبيتصل وريهام مش بترد 

ادم بقلق هي مش بترد ليه 

نور السكرتيره الاجتماع هيبدا يا استاذ ادم

ادم ماشي وراح حط الفون في جيبه و دخل الاجتماع

عند ريهام

ريهام اهدي يا تسنيم و الله احنا قلبنا عليكي الدنيا معرفناش نلايقي علشان هويتك كانت متغيره 

تسنيم يعيط شديد بجد يا ريهام 

ريهام بتروح وحضنها اهدي يا حبيبتي ♥️ هعوضك عن كل حاجه 

تسنيم عايزه مائه 

ريهام حاضر 

ريهام بتنزل المطبخ وبيكون النور قاطع تحت ريهام بتنادي عم غفران يا عم غفران هو راح فين خلاص هدخل المطبخ في الظلام وخلاص وبتدخل بتلاقي حد ط*عن باطنها بسك*سنه🔪اه بطني بموت

تسنيم ريهاممممم

يتبع



الفصل السابع عشر من هنا


 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×