رواية عشق الفهد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شيماء ناصر

 

#عشق_الفهد


26🩷


صباح اليوم في الشركه 🩷

وصل مراد علي الشركة واتفجاء ان سارة رجعت مكانها 


سارة قامت وقفت ليه: فهد بيه عاوزك في مكتبه يافندم 


مراد بسخريه: اممم تمام ياريت تركزي في شغلك بعد كده 


من بعيد جه يوسف بعد ما مراد كلمها ومشي

يوسف: كنتي بتتكلمي معاه في اي؟! 


ساره بتوتر: في اي وطي صوتك وبعدين حضرتك بتغير ولا اي 


يوسف انتبه لتصرفه: مش قصدي ا انا بس فكرته رجع يضايقك 







ساره: لا كنت بس بقوله ان فهد بيه عايزه مش اكتر وهو متكلمش معايا حضرتك بتراقبني ولا اي 


يوسف سبها ومشي راح مكتبه... 


ساره خدت نفس وهديت: ماله ده؟ 


في القصر🩷✨

جنة: مبروك ياحبيبتي 


منة: الله يبارك فيكي 


دخلت عشق المطبخ علي صوتهم: مبروك علي اي 


جنة: منة هتتخطب يوم الجمعه عقبالي 


عشق بفرحه: بجد مبروك ياقلبي 


جنة: جبتي الفستان ولا لسه 


منة: لا لسه انا مبسوطه قوي 


عشق افكرت لما ابوها جوزها من غير حتي ما ياخد رايها وانها مفرحتش زي اي بنت سبتهم في المطبخ وراحت الجنينه 


بحزن: الله يسامحك يابابا فيها اي لو كنت فرحت زي البنات ولبست فستان وعملت فرح


بعد شويه جت منة

منة: حضرنا الغداء هحطو علي السفره ويلا علشان تكلي 


عشق: بشرط انتي وجنه تاكلو معايا... عم عادل يا عمم عاادل 


عادل جه بسرعه: نعم ياهانم 


عشق: انده لي عم محمد والناس الي عندك عشان يتغدوا يلا


منة بابتسامه: قلبك طيب قوي ياعشق.... 


بليل🩷✨

رجع فهد علي القصر وملهوف يشوف عشق 

السلام عليكم يابابا 


=وعليكم السلام.... استنا عاوزك تعال 


راح فهد وقعد قدامه: اتفضل يابابا 


مروان: رحت شوفت حور 


فهد باستغراب: لا حصل حاجه ولا اي 


مروان: سيف جالي امبارح يتخانق معايا علي الي حصل وعايز يلوي دراعي بي حفيدي بيهددني لو مطلقتش عشق يبق مش هتشوف ابنك


فهد بلا مبالاه: اتجننو دول ولا اي لو هو عايز كده يبق نتقابل في المحاكم طلاق انا مش هطلقها 


مروان: مينفعش الامور توصل للمحاكم عشان شغلنا ميتاثرش فكر في موضوع الطلاق ده تاني انت كده هتخسر مراتك وابنك الي جاي 






فهد قام وقف: تمام هفكر عن اذنك


طلع لي عشق الي كانت قاعده بتتفرج علي الشاشه قامت وقفت لما شافته 

=حمدالله على السلامة 


فهد: الله يسلمك 


عشق: مالك حاسه انك متضايق في حاجه حصلت 


فهد مردش عليها وراح ياخد شاور بعد شويه خرج وشاف عشق جيبه العشاء 


عشق بحب: يلا عشان تاكل 


فهد: مليش نفس كلي انتي 


عشق سابت الاكل وراحت عنده: انت متضايق بسببي صح 


فهد: لا ياماما


عشق: سمعت عمو مروان وهو بيزعق في التلفون انهارده اسفه اني سمعت هو كان صوته عالي.... و وكان بيقول انه هيخليك تطلقني علشان ترجع حور


فهد بتنهيده خد عشق في حضنه: وانتي اي رايك عوزاني اطلقك 


عشق هزت راسها بالرفض وحطت وشها في الارض... رفع وشها وشاف دموعها 


فهد بحب: طب ولي الدموع دي 


عشق بشهقه بكاء: عشان هتطلقني 


فهد: لا ياحبيبي مش هطلقك انا بحبك ياعشق بحبك مش عارف ازاي الحب يجمع ما بين طفله بسنك ده بيا 


عشق بخجل: وانا كمان ب بحبك... بس انت لزم ترجع حور عشان ابنك متخلنيش احس بالذنب 


فهد قعد وقعدها علي حجره: مفيش الكلام ده... وبعدين اي الحلاوة دي 


عشق: متغيرش الموضوع 


فهد بتركيز علي كل تفصيله فيها:مين الي حطلك الميكب ده 


عشق بفرك في اديها ورجعت خصلة من شعرها وراء ودنها... 

=خليت جنة تحطلي 


فهد بخبث: امم واي اللبس ده جيباه منين مش قصير قوي 


عشق بكسوف: يعني انا خدته من دولاب حور 


فهد قرب وبيحضنها وهي علي حجره وبيشم راحتها... 

=عملتي فيا اي؟ حاسس اني بقيت متعلق بيكي و... قطع كلامه رنت تلفونه مسك تلفونه وفتحه بضيق

=الو حضرتك تعرف صاحبت التلفون ده 


فهد بقلق: ايوا لي؟! 


=صاحبت التلفون عملت حادثه واحنا دلوقتي وخدنها علي المستشفى... 


عشق: في اي؟ 


فهد: حور عملت حادثه... 


يتبع....


            الفصل السابع والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×