close

رواية كيان الرائد الفصل العاشر 10 بقلم دعاء تهامي


 رواية كيان الرائد الفصل العاشر 10 بقلم دعاء تهامي


#كيان_الرائد 

#Bart_10🩷🌚

شافت بنت حضنا*ه عيونهاا دمعت وخرجت من المكتب من غير ما تتكلم 


حسام ل البنت:انتي اي اللي جابك هناا 

*جيت عشان اكون جمبك

حسام: مبقاش في بينا حاجه 

*ليه عشان ست الحسن 

حسام: سيرتهاا متجيش علي لسانك واتفضلي بره 

*طب اهدي علي نفسك شويه قولتلك جايه ف شغل ورقتي نقلي اهي يعني انت هتكون مديري 

حسام: شوفي حد غيري 

*دي مش مشكلتي بقا عايز تقدر تقدم طلب رفض 

حسام: سابهاا وطلع من المكتب راح على مكتب كيان 

اول ما شافته مسحت دموعهاا 

حسام: كيان الحكايه مش زي ما فهمتي 

كيان: دي حبيبتك صح 

حسام: كانت بس صدقيني مش زي ما فهمتي 

كيان: الموضوع ميخصنيش وانا اسفه اني دخلت من غير ما تسمحلي وقطعت عليك 

حسام: انتي بتكدبي لو كان فعلا زي ما بتقولي مكنتش اضايقتي لما شفتينا مع بعض 

كيان: لا الحكايه مش زي ما فهمت انا اضايقت من نفسي لما دخلت بس مش اكتر 

حسام: رايك كده 

كيان: ايوه 

حسام: تمام سهر هتكون من ضمن فريقنا 

كيان: ده ازاي 

حسام: طلبت انهاا تكون ضمن الفريق وبعد ما شفت ردك انا وافقت 

كيان: اهاا تمام 

حسام: عن اذنك 

كيان: اذنك معاك 







اعع غبيه خلتيه يوافق 😐

ف اوضة الاجتماعات كانوا مجتمعين 

العقيد: بقدم خالص الشكر ل الرائد حسام والملازم اول كيان انا بفخور باللي عملتوه 

حسام: يارب دايما نكون عند. حسن ظنك 

كيان: انا اللي فخورة اني عند حد زيك يكون قدوتي 


الباب اتفتح ودخلت سهر 

سهر: معلش اتاخرت علي الاجتماع 

العقيد: انا واثق انكم لو كملتوا مع بعض هتعملوا شغل هايل 

حسام: ان شاءلله 


خلصوا الاجتماع وابتدوا يطلعوا كان فاضل العقيد وكيان وحسام وسهر 

كيان: 🌚بقولك ي سونه  انا خلصت شغل تعال نتفسح 

سهر: انتي ازاي بتكلمي العقيد كده 

كيان: الحلوه متعرفش انه بابا ولا اي 

سهر: انا اسفه مكنتش اعرف 

كيان: واديكي عرفتي 

العقيد: خلاص ي كيان تعالي انا كمان خلصت شغل 

كيان: هنتعشاء بره صح 

العقيد: زي ما اميرتي تحب 

كيان: 😹😹😹🦦طب يالا ي بابي 

العقيد: تعالوا انتوا كمان اتعشوا معانا 

حسام: لا شكرا انت رايح مع بنتك بلاش ازعاج 

سهر: لو مفهاش ازعاج اجي معاكم عشان انا معرفش حاجه هناا وكمان فرصه نتعرف على سيادة العقيد 

حسام: مره تانيه ي سهر 

العقيد: هتيجي معانا انت زي ابني 


راحوا المطعم هما الاربعه وطلبوا الاكل 

سهر طول القعده بتحاول تتقرب من حسام وكيان مضايقة من حركاتهاا 


خلصوا اكل والعقيد. جاه شغل مستعجل 

حسن: كيان انا مش هقدر اروح معاكي البيت 

كيان: ولا يهمك ي بابا هاخد تاكسي خلي بالك من نفسك 

العقيد: بس الوقت اتاخر ومش هتلاقي تاكسي دلوقتي 

حسام: لو مفهاش ازعاج اوصلها انا 

العقيد: لا طبعا وانا كده اكون اطمنت عليها 







كيان: وانتي ي سهر ساكنه فين 

سهر: انا نزلت مصر امبارح ونزلت ف اوتيل 

كيان: اهاا الغربه صعبه بردو 

سهر: حسام لو مفهاش غلاصه خدني ف طريقك 

حسام: اركبي فتحلهاا الباب اللي من وراه كيان فرحت اوي لما شافت تعابير وشهاا وراحت تركب قدام 


وصلوا سهر علي الاوتيل وكمل عشان يوصل كيان 

حسام: تقدري تقولي ف اي 

كيان: قصدك علي اي 

حسام: وقف العربيه وبصلهاا واتكلم 

تصرفاتك مش طبيعه من ساعه ما سهر جت ف اي 

كيان: ده اللي هو ازاي 

حسام: مش بتتكلمي زي الاول 

كيان: لا مفيش وروحني عشان تعبانه 

حسام: بقت كده 

كيان: اه 

حسام: ماشي ي كيان 


وصلهاا البيت ومشي وهيا رجعت نامت بعد وقت كبير من التفكير نامت مكانهاا صحيت علي رساله وصلت تلفونهاا غيرت ملامح وشهاا 180 درجه 

كيان: اععع ي ماما الحقي شوفي اي اللي حصل 

صفاء: ف اي ي بت المجنونه 

كيان: هي*********

يتبع

#بقلم_دعاء_تهامي 


             الفصل الحادي عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
close