رواية حب من اول رسمه الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مني احمد

رواية حب من اول رسمه الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مني احمد

 

حب من اول رسمه 🖌️🎨

زياد ي نهارك اسود يلا قبل م تموت ونروح في داهيه منك لله دبستيني

ركبت نور مع زياد ومشيو

نور انفجرت من العياط 

زياد اهدي اهدي روقي 

هاخد مكان هادى.

نور هي جبرتني اسوي فيها هيك 

عند صقر وكان في الشركه وفجاه

ابتسم ومسك فونه ورن ع روح 

صقر بقلق دي ساتت رنه ومش عايز ترد 

فضل يحاول تاني وتالت 

صقر لا كدا كتير أنا لازم اروح لها دلوقتي 

اخد مفاتيح عربيته وخرج بسرعه 





وبعد دقائق وصل صقر واستغرب ازاي البيت مفتووح

جري صقر دخل البيت 

صقر بصدمه رووووووووووووووووح

روح كانت مرميه في الأرض والدم نازل من وشها ودماغها

شالها صقر ووداها أقرب مستشفي وهو هيتجن عليها

صقر بسرررعه حاله طارئه

الدكتور بنجها ونضفلها الجروح 

وكان في جروح عميقه أطر أنه يخيط

خرج الدكتور 

صقر بخوف اي ي دكتور 

الدكتور هنعملها اشاعه علي الدماغ لو في اي خطوره

دخل صقر عند روح ومسكلها ايدها وفضل يعيط وكانه فقد امه

صقر وربنا ل انتقم من إلي عمل فيكي كدا بس اصحي يروح اصحي مش هقدر اعيش من غيرك 

إلي عمل فيكي كدا ل اخليكي تاخدي حقك وبنفسك 

الدكتور لو سمحت تقدر تتفضل واطمن أن شاء الله خير 

خرج صقر وكان خايف جدا بيروح ويجي في الطرقه 

وبعد مرور وقت 

الدكتور خرج 

صقر اي يدكتور طمني 

عندها ارتجاج ف المخ 

بس مش خطر هتفضل تعبانه كام يوم لحد م العلاج يجيب مفعول وان شاء الله تبقي كويسه 

صقر اقدر ادخل عندها 

الدكتور اه هي فايقه

دخل صقر عند روح 

وكانت نايمه في السرير دماغها ملفوفه وفي جروح في وشها وايديها

واول م روح شافت صقر الدموع نزلت من عينيها وفضلت تشهق وهي منهارة من العياط 

صقر وعينيه فيها دموع روح اي إلي حصل احكيلي حصل اي وانا اشرب من دم إلي عمل كدا. 

روح للاسف يصقر مش هتقدر تعمل كدا ابدا 

أنا دلوقتي عرفت انك فعلا عمرك م حبتني اتجوزتني شفقه

أنا حياتي معاهم كانت ف عذاب بس احسنلي 

شوفت اتبهدلت ازاي كل دا بسببك يصقر تخيل بقي 

صقر قولي في أي يروح وبلاش الكلام الاهبل دا 

روح حبيبتك يصقر تخيل لما انت بتحبها اتجوزتني لي لي تؤزوني أنا شخص كان اعلي طموحاتي اعيش في سلام مخدتش غير الكلام والاذيا لي بتؤذوني كلكم لي حرام عليكم ودخلت في حاله هيستيريه من العياط 

صقر هي إلي عملت فيكي كدا يروح 

روح بعياط

خرج صقر من المستشفي وهو في قمة غضبه 

دخل البيت والي كان فيها كاميرات خافيها ومحدش يعرف بيها وبدأ صقر يراجع الكاميرات والي كانت صوت وصوره 

صقر يبت ال.......

حفظه ع الفون

عند نور 

اياد هديتي

نور والله بورجيه

اياد فكك خلاص بقي كفايا إلي عملتيه في المخلوقه خلي عندك كرامه هو مش بيحبك هو متجوز دلوقتي 

قامت نور زي المجنونه وهي بتقول

بيحبني ومرح يكون لحدا غيري عم تفهم ولا لا 

واخدت شنطتها ومشيت وبدأت تسجل فيديو وهي بتعيط فيه وبتقول 

اكيد معظم الفنانين في الوسط الفني بيعرفو الفنان الكبير صقر ومعارضه هاد الشخص كان واعدني بالزواج وسافرت اتعالج من الكانسر رجعت اتفاجا انو اتزوج في السر ومحد يعرف بهاالجواز 

لما رجعت قلعني من شركته

وطلعت فون تاني وبتقلب في صورهم

خرجنا مع بعض وحبينا بعض كتير وكان حاكي مع اهلي 

واكملت بدموع والله م حبيت حدا قدو 

اوعوا تثقوا فيوم من الايام بحدا 

ست سنين ضيعتهم من عمري وشبابي 

حسبي الله ونعم الوكيل

وقفلت الفيديو علي كدا وهي بتمسح دموعها وبتقول ل هفضحك ع كل وسائل التواصل

عدي يومين وصقر كان زعلان علي روح ومكنش عايز يشوفها بالحاله دي وكان بيخطط هيعمل اي 

دخل صقر المستشفي ودخل عند الدكتور 

الدكتور اهلا يصقر بيه 

صقر اهلا ي دكتور المدام تقدر تطلع 

الدكتور اه عادي بس بعد يومين تيجو نغير ع الجرح ونعقمه والعلاج دا لازم تنتظم عليه 

صقر تمام 

دخل صقر عند روح وكانت قاعده ودموعها علي خدها 

صقر هنطلع من المستشفي 

روح من غير اي رد فعل قامت من. السرير 

صقر مد ايده يمسك أيدها 

بس روح سحبتها من غير اي كلام 

خرجت صقر وروح 

صقر وصل روح ع البيت




 

 عند نور تواصلت مع حد من معارفها صحفي 

 ‏وقالتله عايزة ابعتلك فيديو وتشيره. 

عند روح وكانت بتعيط ومنهاره من العياط وكل ما تفتكر كلامها والصور تعيط اكتر 

عند وسام 

فجاه لقي الباب فتح وكان أبوه وأمه 

ابوه كان باين عليه الحزن 

اخد كرسي وقعد جنب منه 

وقال اسف يبني سامحني حقك عليا 

معرفتش احتويك وافهمك بس سامحني أنا اتربيت معامله قاسيه ابويا مكنش حنين معايا سامحني يبني والدموع اتراكمت في عينيه

وسام اسامحك علي اي ولا علي اي يبويا

أنا الحمد لله اني مطلعتش مريض 

عمري ما فاكر زكري حلوي معاك ديما ضرب واهانه وفاشل ومش هتنفع عمر ما حد طمني لما كنت بحس بالخوف كنت اخاف اغلط 

ابو وسام سامحني يبني هعوضك صدقني 

وسام بابتسامه ساخره تعوضني عن أي  أنا مسامحك بس هتقدر  تداوي الجرح إلي جويا دلوقتي 

( المجروح من عائلته لا يشفي ابدا 😞)

صقر كان بيفكر هيعمل فيها اي واتجه ل عند قرايب نور 

زياد انزلي ي ست البنات 

نور مرسي زياد 

دخلت نور العماره وفجاه لقت إلي مسكها من أيدها بقوه 

بتبص عليه 

نور بصدمه صقر 

صقر اركبي معايا العربيه يلا انجري قدامي 

نور اترك ايدي وإلا بندمك

صقر تندمي مين يبت انتي انتي نسيتي نفسك ولا اي أنا ملبسكيش جزمه في رجلي عارفه يعني اي 

وضغط ع أيدها جامد ورماها في العربيه 

في الطريق 

نور واخدني ع وين 

صقر اخرسي مسمعش صوتك اكش كنتي موتي وريحتيني منك ومن قرفك 

أنا أقدر دلوقتي احبسك عشان تبقي عارفه ومعايا محامي من اشطر المحامين 

نور  شو وليش تحبسني لك مين انتا

صقر أنا صقر واحبسك لي انتي عارفه انتي تعديتي علي بيتي واتعديتي علي مراتي 

وفوق كل دا طلعتي اشاعات عليا وتقولي عملت  دا انت يومك فل 

نور بترجي ارجوك لا تعمل فيني هيك صقر مشان خاطر الايام الحلوه 

صقر دي كانت ايام سودا علي دماغك مش ايام حلوه جاك القرف في خلقتك 

نور لك حرام عليك 

علي وين بتاخدني

صقر بزعيق اخرسي خالص والا اقتلك حالا وادفنك ومحدش يعرف عنك خبر 

نور بعياط لك انت م عندك قلب 

صقر اخرسي أنا إلي معنديش تعملي في واحده بريئه ملهاش ذنب كدا شوهتي دماغها وجرحتيها

أنا هنتقم منك أشد انتقام ل اخليكي تكرهي اليوم إلي قررتي فيه تعملي كدا 

نور تعرف لو بطول اقتلها واقتلك هسوي هيك لك بكرهكم

صقر 





عند وسام 

ابوه وامه مشيو

وفضل لوحده يعيط وهو بيقول يااارب انت عارف حجم الالم إلي جوايا وانت الوحيد الي هتقدر تشفيه

طلع صقر فونه وكان حد من رجالته إلي مش بيظهرو ديما 

صقر عدي ع المدام اسمها روح هاتها وتعال غ اللوكيشن دا 

حاضر يصقر بيه 

نور شو بدك مني 

صقر روح تاخد حقها بنفس الطريقه 

نور لا عاش ولا كان الي يمد ايده 

صقر انتي واحده زباله تعرفي يعني اي ملكيش ثمن وانا هحبسك 

نور بعياط ارجوك بكفي أنا مستعده. اروح اعتذر 

صقر والفيديو إلي انتي عملتيه وبعتي لصحفي ولحسن الحظ دا صديق ليا هااا

أنا هقدم كل حاجه في القسم 

نور بترجي ارجوك لا 

صقر بزعيق انزلي

نزلت نور وكان في مكان فاضي ف مخزن قديم 

رماها صقر وقال ل الرجاله خدو بالكم منها لو هربت هقتلكم

رجع البيت عند روح وكانت ماسكه فونها وبتفكر في كلام نور 

دخل صقر.عند روح 

وجي يتكلم 

صقر روح انتي عايزة يحصل أي 

لو عايزاها تتحبس احبسها ب كاميرات المراقبه لو عايزة تاخدي حقك بنفس الطريقه مش همنعك 

أنا حابسها في مخزن تتأدب 

روح بعياط صقر سيبها أنا لا عايزة احبس حد ولا عايزة اخد حقي 

صقر بس انا مش هسيب حقك 

روح انت السبب في كل دا هي ملهاش ذنب ذنبها اي انها حبتك وضيعت من عمرها ذنبها اي  

ولو مسبتهاش يصقر تروح لحال سبيلها تطلقني وفي كلتا الحالتين الطلاق أنسب حاجه لا انت شبهي ولا أنا شبهك 

صقر 

يتبع


             الفصل الثامن والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×