close

رواية عوضي الحلو الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء تهامي

رواية عوضي الحلو الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء تهامي

 

#عوضي_الحلو

#Bart_14


صحيت علي صوت صراخ منار وهيا بتنده عليها وبتخطب علي الباب 

سلوي: اي مين مات مين غرق مين صحي 

منار: يخرب بيتك انتي لسه صاحيه ي ست هانم قومي ورانا مشوار 

سلوي: يحرق معرفتك ي شيخه انا قولت ف اي 

منار: هو مازن لسه نايم 

سلوي: يلهوي يخرب بيتك واحنا بنزعق كده وناسيين ان مازن ف الاوضه 

منار: لععع مهو طلع الارض من الصبح مع جدي 

سلوي: اطلع بره ي بت اطلعي بره 

منار: وه ي صلاح وقعت قلبك 

سلوي: نينينينيني 





منار: امتي بس هصحي قرة عيني 

سلوي: ف الجنه ي حبيبتي 

منار: 🥺 خلاث هصحيكي انتي لحد م ييجي 

سلوي: ربنا يستر منك 

منار: ليه يختي وانتي فكراني هعامله زيكم كده 

سلوي: اتمنه يكون احسن 

منار: لعع اوحش 🤭🙈

سلوي: كنت حاسه 🙂

منار: طب البسي عشان نمشي دانتي فقر 

سلوي: اطلعي بره 

منار: هنزل استناكي تحت يارب تتاخري 

سلوي: طيب 


نزلت منار بتنده علي مامتها مرات عمها محمد قابلتها 

سميرة: بتعلي صوتك كده ليه 

منار: ف اي ي مرات عمي علي الصبح 

سميرة: انتي لت وطي صوتك شويه 

منار: والله ي مرات عمي اللي مش عاجبه يخبط راسه ف الحيطه اللي قدامه جايه تعدلي عليا وانتي ربايتك مشاءالله يعني 

سميرة: كبرتي ي منار وبتعرفي تردي علي اللي اكبر منك 

منار: الكبير ليه احترامه لما يكون محترم ي مرات عمي 

سميرة: اما انتي جليله ربايه بصحيح 


مدت ايدها عشان تضر*ب منار مسكت ايدها سوسن 

سوسن: لو فكرتي تعمليها تاني هق*طع يدك 

سميرة: شوفي ربايتك ف الاول 

سوسن: اظن كل واحد عارف نفسه هو مربي ازاي ف متتكلميش علي الربايه 


بصتلها بغيظ وطلعت على فوق كانت سلوي نازله بصت ليها وكملت طريقها وسلوي نزلت عند منار


سلوي: مالها دي علي الصبح كده 

منار: والله ياما متحددتش معاها كنت بنده عليكي وهيا قعدت ترمي ف الكلام ف رديت عليها 

سوسن: انا خابره روحي انتوا لمشوارك ومتتاخروش 

منار: يلا ي بت هبهرك 

سلوي: اما نشوف 

سوسن: خدوا السواق معاكم سامعين متروحوش من غيره 

منار: م احنا هناخده ياما هو حد ف رجلين يمشي يلا ي بت 

سلوي: يلا يختي 


طلعوا ركبوا العربيه ووصلوا علي المول كان بعيد شويه 

منار: تصدقي انا كنت هنام ف العربيه انزلي يختي 

سلوي: ف تطورات كتير 

منار: ولسه ده افخم مول ف الصعيد 


دخلوا جوا وابتدوا يتفرجوا علي الهدوم 

منار: بقولك احنا هنطلع علي القسم الخاص بالحريم مش ده 

سلوي: استني بس نتفرج 

منار: طب ده اطفال عشان منضيعش وقت تعالي 

طلعوا فوق كان قسم كله هدوم حريم 

سلوي: اي ده 

منار: اي هدوم 

سلوي: نعم يختي 

منار: تعالي بس هختارلك انا 

سلوي: امشي ي حيوانه 

منار: عنك م جيتي هختار انا 





ابتدت تلف من غير سلوي واللى يعجبها تحطه ف الكيس بعد شويه رجعت ل سلوي 

منار: اشتريتي حاجه 

سلوي: مفيش غير الفستان ده اي كل ده اللي معاكي 

منار: هدوم ليكي 

سلوي: هدوم اي 

منار: يعني هتكون هدوم اي شايفه القسم اللي هناك دي جيتلك منه 

سلوي: 😑حيوانه 

منار: هتشتري حاجه تانيه عشان لسه قدامنا كتير 

سلوي: لا 

منار: طب تعالي نشوف المكياج 

سلوي: يلا 


بعد لف ف المول اشتروا اللي لازمهم وحاسبوا عليهم ورجعوا البيت 

منار: ي ست الكل انا جيت تعالي شوفي اختياراتي 

سوسن: مش وقته دلوقتي طلعيه فوق ف موضوع مهم لازم سلوي تعرفه 

سلوي: خير ي مرات عمي 

سوسن: تعالي اقعدي هنا 

سلوي: كل حاجه كويسه 

سوسن: الموضوع بخصوص ام****

سلوي: اي 🥺😳💔

يتبع

#بقلم_دعاء_تهامي 

دمتم بخير # 🫧🩵


               الفصل الخامس عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
close