close

رواية عشق بلا حدود الفصل العشرون 20 بقلم عائشة الكيلاني


 رواية عشق بلا حدود الفصل العشرون 20 بقلم عائشة الكيلاني


عائشة :ـ احم عايزة روبرت 

ادهم قام  :ـ نعمممم ياختي 

عائشة قامت قربت منه حاوطت رقبته و تقول بدلع:ـ يادهم انا مش طلبة حاجة كبيرة ولا الماظ انا كل الى عايزاه حد يونسني و يتكلم معايا زى زبونة ما كانت بتتكلم مع سارة و بعدين يا حبيبي يرضيك ابنك يطلع في جس.مه وحمه على شكل روبوت ذات انك مهندس شاطر و ذكي يعني لو 

ادهم حاوط خصرها:ـ بت انتي متخلنيش اتجنن عليكى و اه يرضيني مانا مش مجنون علشان اخلي حد في بيتنا 

عائشة ابتسمت بسخرية و عشق :ـ هو فين بيتنا دا و بعدين يا حبيبي هو مش بنادم يعني علشان تتعصب كدا و مرمجه على طريقتك بس وافق بليز ها وافق 






ادهم بزهق لان عارف زنها:ـ خلااااص بطلي زن اهلك دا افصلي و نامي ستات هم كتكم الارف كلكم 

عائشة:ـ عايزاه زى لذيذ الى في بيتنا روبوت 

ادهم بص لوجهها بعشق:ـ هفكر يا حبيبتي هفكر 

كان رايح يقبلها عائشة حطت ايديها على ص.دره و بعدته عنها راحت للسرير اتغضت و هى مسكة نفسها من الضحك 

ادهم:ـ بقا كدا ماشي يا عائشة 

عائشة بضحك و فرح:ـ ماشي ليه مانت قاعد.. نام يادهم علشان ورايا شغل 

ادهم راح ليها شدها لحضنه و ضغط على خصرها بغيرة:ـ لا مهو مفيش شغل بعد الى عملتيه دا و المجانين دول تقطعي علاقتك بيهم او خليكي معاهم بس بلاش تسمعي ليهم كتير علشان منزعلش من بعض 

عائشة بصت له بعشق:ـ احنا هنرجع بيتنا امتي البيت وحشني و بعدين انا زهقت من المكان دا 

ادهم قبل راسها بعشق:ـ اخلص بس من موضوع اهلي و وعد نرجع البيت يلا نامي بقا صدعتي اهلي نامي يا بنتى ربنا يهديكي و يهديني انا كمان 

"تانى يوم في الشركة في مكتب عصام"

عصام:ـ يعني البيه كل دا بيضحك علينا و انت ساكت و بطبل له ماشي 

مصطفى:ـ مش معاه الحق و بعدين 

ادهم فتح الباب من غير اذن:ـ و بعدين الحق لازم يرجع لصحابه تعترف ببنتك و تطلاق امي و الا متلقيش اسمك في السوق و اهد الشركة الحلوة دي على دماغنا كلنا 

عصام كان هيضرب ادهم ادهم مسك ايديه بقوة و ضغط:ـ كفاااية بقا كفاية يا عصام اي فاكر انك تغلط و تاذي في خلق الله و متردش ليك جزء من افعالك ج

مصطفى ربع ايديه:ـ معلش يا ادهم اصلا دا عصام بيه الايباري الى مهما حصل و عمل محدش يقدر يقوله انت بتعمل اي بس شوف ربنا عيالك اتجننو و بنتك اتاتل..ت بطريقة دا ذنب الست 

ادهم ببرود و سخرية:ـ عيب يا مصطفى دا برضو ابوك مش كدا ياخي 

مصطفى ضحك بقهرة:ـ ههه لا حلوة منك اي اب دا هاا اي اب الاب الى كل همو مصلحتو و بس ولا قصدك عصام بيييه عصااام بيه الى ات.ل لينا علشان متجوزهاشش فكرك مكنتش هعرف نفسي اعرف انا اذيتك في اي علشان تحرمني منها للابد ( بص لادهم) علشان كدا اتصلت بعائشة و قولت ليها على جوازتك علشان ابوك كان نوي يغدر بيك و يات..لها بس في غيابك مكنتش عايزك تعيش وجعي الى بقلي سنين عايشو 






ادهم:ـ اه صحيح و كل الصفقات الى وقعت الفترة الى فاتت كانت بسببي ما مش معقول بعد الى عملته في غيرك اسيبك مبسوطة كدا حتي تبقا عي.ب في وشي اه صحيح من النهاردة تنسا انك عندك ابن في ادهم انا سبت الشركة و البيت 

مصطفى:ـ اساسة مش نفعنا بحاجة و محدناش غير التعب سلام يا عصام بيه 

مصطفى خرج و هو حاسس بنتصار 

ادهم بص لعصام بحزن و مشي عصام على الكرسي بتعب حط راسه بين ايديه 

"بعد وقت في بيت اهل ادهم"

هاندا بهدوء:ـ انا كنت عارفه انك خاي.ن بس مش لدرجة ان ان يبقا عندك عيال من غيري و كمان مش عايز تعترف بيها دا اي الجبروت دا تصدق انت أسوأ غلطة علطها في حياتي 

عصام غمض عيونه بوجع:ـ انتي طالق يا هاندا طالق بالتلاتة 

هاندا ساكتت دقائق:ـ لووووولىىىىىىىىىىى اخيرا قولتها انت كنت سجن و خرجت منه خدا حاجاتك و متورنيش وشك تاني برا بيتي يا عصام برررا بيتي هو انا مقولتش ليك انى لم عرفت نقلت كل حاجة باسمي و بامض منك بس حضرتك دائما متسربع ف مقرتش الى في الورق البيت و الشركة بقوا بتوعي حتي عربيتك مانت  كتب ليا كل حاجة بيع وشراء و دلوقتي برا من غير مطرود تمشي بالهدوم الى عليك 

عصام بص ليها بصدمة و حزن و مشي 

ادهم:ـ عاااائشة يلا انزلي 

عائشة نزلت بهدوء و الشاغلين نزلين وراها بالشنط 

هاندا بعدم فهم:ـ اي دا يا ادهم 

ادهم بص لعائشة بحب و رجع بص لى هاندا بثبات:ـ رايحين بيتنا يا امي كفاية كدا 

هاندا:ـ يعني هنا و هنا و مالوا 

ادهم:ـ لا هقعد في بيتي للابد مش معقول ابني يتولد يلقو ابوه قاعد عند اغراب مانا من زمان حاسس بكدا بس اوعدك اني هربي ابني كويس و هخلي يحب بيته هخلي الامان يكون معايا انا و عائشة مش العكس هحبو و هخاف عليه و مش هعمل حساب للناس على حسابه زى ما حضرتك عملتي معانا مهتمتيش لحد مننا حتي ميس الى ماتت قهر عائلي ادهم مشي هو و عائشة في عربية ادهم 

عائشة بفرح:ـ ياااه أخيراً مروحينا 

ادهم:ـ اكيد هنرجع بيتنا بس الاول ريحين مشوار صغير 

عائشة بقلق:ـ مشوار اي دا 

ادهم بهدوء:ـ لم نوصل هتعرفي 

عائشة:ـ تمام 

بعد وقت وصلوا ادهم فتح الباب لعائشة:ـ وصلنا انزلي يلا 

عائشة:ـ مش مطمنة ليك النهاردة بس تمام 

عائشة نزلت من العربية و بصت على المكان 

عائشة بصدمة .... 

رايكم بقا  البارت دا و رايكم في هاندا و تصرفها 

و عائشة اتصدمت من اي 

عشق بلا حدود 

عائشة الكيلاني


            الفصل الواحد والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا     

تعليقات
close