close

رواية غرام نمر الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نرمين حمدي


 رواية غرام نمر الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نرمين حمدي


#غرام_نمر_الصعيد

الصور وصلت علي موبايلاتهم كلهم الكل بقي باصص في الصور ومصدوم 

ليقف يونس وبغضب شديد بيمسك ورد من شعرها وبيحط الموبايل قدامها: ااااااااي دييييي اااااي الجرف ديه يابنت ال****

ورد بعياط وصريخ: يايونس والله انتو فاهمين غلط

يونس مبيستنهاش تخلص جملتها وبتلاقي قلم نازل علي وشها خلاها تقع في الارض: انتتتتتي مش متر*بيه 

زين بقلق: يايونس افهم بس

ليذهب يونس اليه ويضربه قلم تلو الاخر وبيمسكه من قميصه: انتتتتتتت تكتم  خالص يالي كنت معتبرك اخوي مش بس واد عمي ياو*سخ ياوا*طي






جليله نزلت في ورد ضرب لحد مغرام لحقتها من تحت ايدها بالعافيه: يامررررك ياجليله دي اخرت تربيتي فيكي 

عتمان ضرب زين بالقلم: طيب هي وصغيره وطايشه وانت اي ياكبير ياعاجل

زين: ياجدي والله

لم يكمل جملته لتقاطعه جليله: زنبها ايه المسكينه مرتك تشوف قذار"تكم انتو الاتنين

عتمان: بس في الاول وفي الاخر انا الي غلطان لو كنت اعرف انكم هتحبوا بعض كنت وافجت علي جوازكم 

سيف: خلاص ايه المشكله انه يتجوزها 

عتمان: لاه طبعا كلامي مش معناه انهم مغلطوش المفروض اني رفضت الجوازه وهو اتجوز واحده تاني يبجي الموضوع يتجفل مش يحصل الو*ساخه دي

وعقابا ليكم لو انتو اخر اتنين علي وجه الارض مش هجوزكم لبعض 

وبالنسبالك اعتبري انك مش هتكملي جامعتك وهتتجوزي الي اجول عليه انا وانت هتكمل مع مرتك حبيتها محبتهاش هتكمل غصب عنك 


زين: انا موافج 

همس بعياط: بس انا مش موافقه  ... انا مش ر*خيصه للدرجادي عشان اعيش مع راجل بيحب واحده تانيه


زين قرب عليها: ياهمس انتي فاهمه غلط والله انا

لتقاطعه همس: انت الله يسامحك عايشه معاك ذي المغفله... انا هروح اجهز شنطتي ياريت ورقتي توصلي 


زين بقي يرجع شعره لورا بحيره وبيبص لورد بلوم وطلعلها فوق


ورد: ياجدو ابوس ايدك انا عايزه اكمل جامعتي 

عتمان: واثق فيكي كيف ياعالم بتعملي ايه في الجامعه 

كلامي نهائي انتي كتب كتابك الليله علي سيف 

سيف سمع اسمه اتصدم: سيف!!  مالي انا ومال الموضوع ديه

عتمان: وانت عايز حد برانا يعرف بالي حصل وبعدين دي بت عمك وانت اولي بيها اهي ادبا ليها تعيش خد*امه ليك ولبنتك

سيف: انا مش عاوز اتجوز انا 

ورد: ياجدو لا مش عايزه اتجوز والنبي

عتمان: هو ديه الي عندي خلص الكلام 

ورد فضلت تعيط وغرام اخدتها لاوضتها

ورد بعياط: مش عايزه اتجوز انا ياغرام مش عايزه

غرام: مهو الي عملتوه ميصحش برضو ياورد

ورد: هو انا عملت اي يعني 

غرام: ايدك محاطه رقبته عايزه اي تاني سيبتي لمراته ايه

ورد: انا بحبه ياغرام وهو اتخلي عني

غرام: ياورد دا خلاص بقي راجل متجوز علي الاقل كنتؤ تفكري في مراته عارفه لو مكانش اتجوز كان جدو عتمان هيجوزكم لبعض بس زنبها اي همس 

ورد: همس همس همس هي دي الي اخدته مني 

غرام: سبيها في حالها كفايه صدمتها في زين

******

همس وهي بتلم هدومها وبتعيط

زين: ياهمس والله انا بحبك والي حصل كله كان سوء تفاهم

همس: سوء تفاهم!!  دي كانت ناقص تحضنك وتقولي سوء تفاهم

زين: والله هي الي عملت كدا انا معملتش حاجه

همس: زين مش محتاج تبرر انا مش عايزه اصعب علي حد المكان الي مش هلاقي فيه قيمتي هسيبه وامشي بهدوء من غير اي مشاكل فلو سمحت طلقني وكل واحد يروح لحاله وانت بقي تتجوزها متتجوزهاش انت حر

زين مسكها من درعاتها بقوه: انا مش هطلجك انتي عايزه تبجي لحد غيري انسي ياهمس 

همس بزعل: لا متقلقش صدمتي فيك تخليني متجوزش طول عمري

زين: طيب اديني فرصه اخيره والله انا بحبك انتي وعاوز اكمل معاكي بجيت حياتي عشان خاطري اديني فرصه انا عارف اني ظلمتك اني مجولتلكيش من الاول بس ورد دي صفحه واتجفلت ومش هفتحها تاني سواء كملت معاكي او لا

همس: وانا مليش اني احاسبك علي حاجه قبل جوازنا ومزعلتش انك مقولتليش انا ليا بالي شوفته في الصوره ودا كان بعد جوازنا للاسف يازين انت بتحاول تنساها بيا لكن انت لسه بتحبها 

همس اخدت شنطتها وكانت نازله

زين قفل الباب بالمفتاح: مفيش مرواح لحته 

همس بعياط: زين لو سمحت كفايه لحد كدا

زين: جولت مفيش مرواح في حته 

همس: يعني هتجبرني اعيش معاك غصب عني

زين: ايوا هجبرك

******






في المساء حضر المؤذون عشان كتب كتاب سيف علي ورد 

فريده الفرحه مش سيعاها اخيرا هتبعد ورد عن زين ومش هيبقوا لبعض ابدا

المؤذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

سيف مضايق جدا لانه بيتجوز واحده في قلبها واحد تاني وهو مكانش عايز يتجوز من الاساس

بس بيوافق احتراما لجدو وليونس

عتمان: تعالي ياسيف عايزك

سيف بضيق: ايه ياجدي

عتمان: انا عارف انك مضايق ومش زنبك تتجوز واحده مش بتحبك ولا بتحبها بس ياولدي دي بت عمك وانا مش هلاجي حد يخاف عليها كدك وغير كديه بتك دارين متعلجه بورد وانت هتبجي مطمن عليها وانت في شغلك

سيف: الي تشوفه 

********

سيف وورد طلعوا لاوضتهم ومعاهم دارين 

ورد بخجل: انا اسفه

سيف وهو يعطيها ظهره: وهيعمل ايه الاسف

ورد: انا عارفه انك اتورطت فيا وانت مش طايق تبص في وشي بعد الي شوفته وحقك علفكره انا مش هلومك بصراحه انا استاهل كل الي يجرالي انا كنت انانيه مفكرتش غير في نفسي وبس 


سيف بضيق: ممنهوش فايده الكلام ده انتي هتعيشي معايا معززه مكرمه بس نلغي اي حجوج بينا 

ورد: الي تشوفه 

سيف: تصبحي علي خير نامي انتي علي السرير

ورد راحت نامت علي السرير ودارين سابت بباها وراحت جنب ورد 

وورد اخدتها في حضنها ونامت سيف بقي باصص عليهم ومبتسم 

******

عند يونس وغرام

يونس قاعد علي الكنبه متعصب وبيحرق في سجا*ير

غرام بتاخد منه السجا*ره وتطفيها: كفايه مش كدا

يونس:  الاتنين دول حرجوا دمي

غرام: معلش والحمدلله اهو الموضوع اتحل وسيف طيب وهيحافظ علي ورد 

يونس: بس هو مين الي بعت الصور دي وجاب ارقامنا كلنا منين


غرام:  الصور متصوره في البيت يعني هيطلع حد مننا مش غريب 


غرام بمناسبه الارقام وكدا بتفتكر ادهم: يونس هو ادهم جاب رقمك منين

يونس: مهو الي وصل رقمي لادهم نفسه الي صور ورد وزين دا احنا بيتلعب بينا الكوره 

غرام: انا مش مطمنه 

يونس: اطمني هعرف مين وساعتها مش هرحم الي خلفو*ه


ادعو لفريده عشان هتتنفخ قريب😂

         

        الفصل الخامس والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
close