close

رواية غرام نمر الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم نرمين حمدي


 رواية غرام نمر الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم نرمين حمدي


 #غرام_نمر_الصعيد

يونس حاضنها وهو مش دريان بنفسه تفكيره في غرام وبس: بحبك جوي ياغرام

فريده اتصدمت لما سمعت اسمها كانت فاكره ان الكلام ليها هي

فريده بتخرج من حضنه: غرام!!  انا فريده يايونس

يونس بيرجع لوعيه: اااا غرام ايه انا مجولتش غرام

فريده: لا قولت يايونس الظاهر انها خلاص جننتك 

يونس: يوووووه 

فريده: يايونس انت كدا بتظلمني نفسي تعاملني ذي مبتعاملها هو انا مش مراتك ولا اي نفسي مره تقولي بحبك يافريده 

فريده صعبت علي يونس لان كلامها صح غرام نسته انه متجوز تاني

 فريده بعياط: يونس لو انت مش عايزني طلقني لكن مبقاش مراتك ومش عارفه اقضي معاك شويه وقت

يونس أخذها وصعدوا الي غرفتهم

فريده مرت من امام غرفت غرام وضحكت بصوت عالي  لتسمعها غرام وتتجنن خاصه لما تسمع صوت الباب بيتقفل

يونس بحده: ايه الحركات دي

فريده: في اي حرام اضحك يعني

يونس: وهي دي ضحكه ع المسا متتعدلي البيت في رجاله ولا هي الضحك احلو جدام اوضتها يعني

فريده: الي حصل بقي سيبك انت متخليهاش تبوظ علينا يومنا 

فريده بتقرب منه وبدلع بتفك زراير القميص بتعته وبتقبله علي صدره 

يونس للحظه شاف غرام في فريده ليمسك بوجهها ويطبع علي شفايفها بقبله قويه لدرجه خلت فريده تستغرب اما هو فظل يقبلها بقوه 

***

في غرفه ورد كانت صاحيه بتفكر في زين 

ورد: هنت عليك يازين تتجوز واحده غيري بالسهوله دي بعد سنين حب تبقي لغيري 

*

اما في غرفه غرام

غرام فضلت تعيط بصوت عالي مش طايقه تشوفه معاها لحد منامت مكانها من التعب

******

في اليوم التالي 

نعيمه بتخبط علي غرفه زين وهمس 

زين كان في الحمام بياخد شاور وهمس نايمه لحد مخرج زين وهو عاري الصدر وبينشف شعره بالفوطه فتح الباب

نعيمه شافته كدا وقعت صنيه الاكل من التوتر فشكله كان جذاب جدا 






زين بضحك: في ايه يانعيمه سلامتك

نعيمه بتوتر: يامري انا اسفه يازين بيه اسفه هجيبلكم فطور غيره 

لتراها صباح: ايه الي هببتيه ديه يانعيمه

نعيمه: هلم كل ديه حالا ياست صباح

صباح: وانت ياخويا طالع للبت بعضلاتك دي حجها متبجاش علي بعضها

زين: ملحجتش البس هههه

صباح: طيب روح شوف العروسه وخلي بالك ليغمي عليها 

زين دخل وهمس كانت بتقوم من النوم وشعرها مفرود علي المخده 

همس اول مبتشوفه بتحط ايدها علي وشها بسرعه: ياخرااااااابي

زين: في ايه عاد في ام اليوم ديه

همس: حضرتك معندكش هدوم ولا اي 

زين: لا اتعودي علي كديه عشان مش هتشوفيني غير كديه

همس: يعني اي يعني زنبي اي انا اشوف الحلاوه دي قصدي يعني عيب عييييييب

زين بضحك: عيب ايه انتي مش مرتي برضو ولا ايه

همس: مهما مقلوليش كدا خاااااالص

زين: هما مين دول

همس: اهلي مقلوليش انك ما شاء الله يعني حلو كدا ووو كدا يعني

زين بضحك: ماانا مجلوليش برضو ومتكلمتش 

همس: مقلولكش اي

زين: انك دمك خفيف هههه

همس: اممم دمي خفيف تسلم وتعيش


*****

في اوضه غرام كانت بتعيط وتشنق ذي الاطفال وبتلم هدومها في الشنطه 

حتي دخل اليها يونس وبيشوفها 

يونس: انتي كل يومين هتطلعيلي بالحركه دي

غرام: انا ماشيه وهريحك مني ومن قرفيييي ورايحه لبابا

يونس: مفيش مرواح في حته لا بابا ولا ماما

غرام: انت عايز مني اي عايز توجع قلبي وبس وبعدين انت جاي هنا لي روحلها وروحلها يلا ونام في حضنها انا بكرههههههك بكرهكككككك


يونس كان واقف وحاطط ايده في جيبه وبيملي عينه منها ومن غيرتها 


غرام فضلت كل الهدوم الي في الدولاب ورمته في الارض وكل الي علي التسريحه رمته علي الارض حتي الحمام مسلمش منها دخلت وكسرت المرايا وكل حاجه باظت في الاوضه حتي اللابتوب بتاعه كسرته وهو  واقف يتفرج لحد متخلص 

غرام بعياط قربت منه: انا بكرهك يايونس طلقني طلقنيييييي

يونس يتنهد: انا برضو بجول كفايه لحد كديه

غرام بصدمه: يعني اي!! 

****

في غرفه سيف كان نايم عاري الصدر وفجأه بيلاقي دارين داخله عليه وبتترمي في حضنه 

وبعدها بثواني بتدخل ورد: هييييي فييين 

سيف: استتتتر عملت ايه

دارين كانت مستخبايه ورا بباها وبتضحك وورد عايزه تمسكها والاتنين بيلفوا حولين سيف 

ورد: هتروحي مني فين تعالي بقولك

دارين جات من ورا ورد وزقتها علي سيف  وبتجري علي برا

ورد بتتكسف جدا: ااانا اسفه اا

سيف بيحط ايده علي رقبته باحراج: انا الي اسف الظاهر اني معرفتش اربي ههه هي عملت ايه

ورد: اخدت كل الميكب الي عنده وبهدلته مخلتش حاجه سليمه عن اذنك بقي هروح اديها علقه موت

سيف: ههههه ماشي

****






يونس: مش انتي عايزه تطلجي خلاص هطلجك 

غرام قربت منه وقعده علي ركبتها قدامه: يونس انا بحبك

يونس:انا مينفعش اكمل حياايتي معاكي 

غرام بتقف بغضب: لا هينفع هينفع يايونس عشان انت بتحبني وانا بحبك وفجأه بيغمي عليها وبتقع ليجري علي يونس: غراااااااام جومي غرام فيكي ايه

شالها ونيمها علي السرير واتصل بدكتور بسرعه لحد مالدكتور جيه العيله كلها جات وكانو قلقانين جدا

يونس كان ماسك اعصابه بالعافيه وخايف يحصلها حاجه بسببه

الدكتور كشف عليها

يونس: هاااا يادكتور مالها

الدكتور: الف مبروك المدام حامل

هنا يونس كأنه روحه ردت فيه الخبر الي بقالو كتير نفسه يسمعه اخير سمعه 

وجليله زغرتت 

عتمان بفرحه: الف الف مبروك يايونس ياولدي

اما عن فريده فالخبر نزل عليها كالصاعقه لانها متأكده ان الولد هيتكب باسم غرام 

لتترك الغرفه وترحل وصباح بتروح وراها

جليله: الف مبروك ياولدي 

يونس: الله يبارك فيكم 

عتمان: يلا انزلو سيبوها ترتاح شويه

الكل نزل وفضل يونس معاها

غرام علي قد مهي فرحانه علي قد مالخوف سيطر عليها بسبب كلام يونس انه هيحرمها منه 

****

صباح: مبروك يافريده كلها 9شهور وتبجي ام ابن يونس النمر


فريده: الحمل دا لازم ميكملش يونس خلاص ياماما وقع في غرامها دا بقي بينادي باسمها وهو معايا انا مش هستني لحد مالبت الز*باله دي تجيب الولد ويلهفوا كل حاجه 

صباح: يبقي نخلص منها هي وابنها ونخلص ولو علي الولد نجوزه واحده تانيه تبقي تحت طوعنا

***

غرام: لسه عايز تطلقني

يونس: مش انا الي عايز انتي الي مصدعاني بالموضوع ديه

غرام: بس انت لسه قايل انك مينفعش تكمل معايا

يونس: ودي حجيجه انا وانتي الي رابطنا ببعض هو الولد وبس              

            

         الفصل الواحد والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا    

تعليقات
close