رواية كبرياء ابنة الخادمة الفصل الرابع عشر 14 بقلم سحر السحرتي


 رواية كبرياء ابنة الخادمة الفصل الرابع عشر 14 بقلم سحر السحرتي


كبرياء ابنة الخادمة 

حلقة ١٤

: بتهربي مني ليه

*بصيت له بدهشة 

 :انت عرفت انا هنا منين 

*تليفونك مقفول سالت في الفندق قال لي خرجت قلت اجرب مكانك المفضل 

*ابتسمت :لا ظابط بجد

 :بتعيطي ليه ورافضه تشوفيني 

:افتكرت شويه حاجات وبعدين انا مش رافضه اشوفك انا لقيت نفسي اتحسنت شويه فحبيت اتمشى وافكر في شويه امور 

*مسح دموعي بايده 

:ممكن وانا معاكي ما اشوفش الدموع دي

 :حاضر مش هعيط النهارده 

:لا النهارده ولا بكره ولا اي يوم وانا معاكي

: لا ما انا بفكر اسافر بكره كفايه كده 

:ليه زهقتي مني 

:حاسه اني معطلاك عن شغلك 

:ولو قلت لك اني كنت كاره الشغل هنا ولما جيتي بقى له طعم حلو مش عارف لما ترجعي هعمل ايه

 :بجد يعني ما زهقتش مني انا قلت انك محرج بما اني اخت صاحبك مضطر تجامله وخصوصا انه وصاك عليا 

:صدقيني لو مش عايز كنت قلت له مشغول و هيعذرني لانه عارف قد ايه القضايا نازله ترف على دماغي 

: هههههه ما هو واضح

: ايه قادره تركبي عجل

بقلمي سحر السحرتي 






*لو قلت اه هيعرف اني كنت بكذب واني مش تعبانه

 :لا طبعا مش قادره 

*سحبني من ايدي وقال لي 

:خلاص تعالي نركب مركب سوا 

*حسيت احساس غريب قوي وهو ماسك ايدي بس احساس جميل 

*كان نفسي اركب معاه لوحدنا جبتها بطريقه ثانيه

: بلاش يا يوسف تعبانه و دوشه الناس والاغاني في المركب هتصدعني 

:لا احنا هنركب لوحدنا عندي كلام مهم عايز اقوله لك

: ماشي بس بلاش نتاخر اصل لسه تعبانه عايزه انام و اريح 

*قلت ارسم الدور شويه ...  فعلا اخذ مركب صغيره و ساقها هو 

*على قد ما الموضوع رومانسي مش عارفه ليه خفت برده قلت بلاش اقولها بشكل مباشر 

:هو انت بتعرف تسوق

: اه خايفه

 :خايفه تعطل زي العجلة  والمراكب هنا قديمه

: لو حصل حاجه نتصل عليهم ما انا اخدت رقمه عامل حسابي 

*وصل بينا لمكان شبه فاضي وقعد جنبي ومسك ايدي الاثنين بحنية وكان ضاممهم قوي 

: حلا انا من يوم ما شفتك وانا معجب بيكي بس كنت بقاوم لانك كنت بتحبي واحد ثاني وخفت لو اتكلمت وقتها ابقى بديل له مش حبيب

 :امال خطبت ليه لما انت معجب بيا 

:حاولت انساك ما عرفتش بس الكام يوم اللي قضيناهم مع بعض حسيت فيهم قد ايه بحبك

*كنت سعيدة قوي باللي قاله وكنت لسة هتكلم 

*قام حضني بعدها مسك وشي بايده و باسني بوسه حب وكان لسه هيتمادى زقيته جامد ولقاني بعيط 

*على قد ما حسيت الموضوع رومانسي على قد ما حسيته اهانه  .... مش عارفه ليه وقتها بالذات حضرني مشهد دنيا سمير غانم في فيلم الفرح وهي بتقول 

:انا ما بتزنقش في خرابات يا روح امك

*لقيتني انا كمان بتكلم بعصبيه ودموعي ماليه عينيا بس ما رضيتش اهينه افتكرت أنه وقف جنبي 

:روحني لو سمحت

بقلمي سحر السحرتي 

 *رد عليا بقلق وقال لي 

:حلا مالك يا حبيبتي ايه اللي زعلك 

:انت شايف ان ما فيش حاجه تزعل

 :اه انا بعترف وبعبر لك عن حبي 

:صح انت ما عملتش اي حاجه تزعل أو تضايق لان بمنتهى البساطة بنت الداده تطلع في مركب تحضنها و تبوسها و لازم  تسكت وترضى بقليلها مش كده .... ما انا بنت سايبه عايشه لوحدها وابوها كان مستعر منها انما بنات الناس بتروح تخطبهم ارجوك روحني 

:حلا اهدي مش قصدي والله انت فهمتيني غلط

: فعلا غلط ...  الغلط اللي انت عملته وحتى ما رعيتش ان اخت صاحبك  ...واخت صاحبك ليه ما هو ما كانش يعرف بيا وبيعطف عليا لاني بنت الداده رجعني لو سمحت 

:لا مش هرجعك الا لما اصلح الغلط اللي عملته وتفهميني صح

: بقول لك يا يوسف رجعني والا انت مش عارف انا ممكن اعمل ايه

: اعملي اللي تعمليه لازم تسمعيني الاول  

*قبل ما يكمل كلامه كنت نطه في الميه وعمت لغايه الشط والدنيا كانت ضلمه بس كنت شايفه الشط من النور اللي عليه لكن يوسف ما قدرش يشوفني وفضل كثير يدور عليا

*رجعت الفندق غيرت هدومي المبلوله ولميت شنطتي بسرعه واخذت عربيه مخصوص نزلتني القاهره 

*وبعثت رساله ليوسف 

:شكرا على كل حاجه حلوه عملتها بس ارجوك تنسى انك تعرف واحده اسمها حلا بنت الداده و جدعنه مني مش هقول لسامح على حاجه انا رجعت الحاره اللي انا منها 

*قفلت التليفون واول ما وصلت بلغت بابا وسامح اني رجعت و هفصل التليفون لاني عايزه اعمل شويه تركيبات جديده محتاجه تركيز 






*طلعت كل غضبي في شغلي وعملت منتجين من احسن المنتجات اللي عملتها ...  غير اني ركبت عطر و سميته فاديه من احلى العطور الرجالي و الحريمي وقررت انزله السوق عشان شاهنده وكل الناس يشوفوا اسم امي الداده بقى منتشر ازاي 

*الناس عجبها قوي في فتره قصيره حقق ارباح عالية وبقى مطلوب 

*يوسف حاول يكلمني من أرقام مختلفة بس كل مره بسمع صوته بقفل الخط 

*كان سامح بيحضر لفرحه هو وصافي اللي بدات تسحلني  معاها في التجهيز 

*يوم الفرح لبست فستان حلو وملفت لاني كنت متاكده ان يوسف هيحضر وكنت عايزه اندمه بطريقة مختلفة .... و عزمت ادم 

*هنا عزمت مؤيد اللي ارتبط بيها واوهامها انه بيحبها وعايز يتجوزها 

*يوسف انتهز الفرصه انه يقف جنب صاحبه وكان اول واحد وصل القاعه و بيشرف مع بابا على كل حاجه ....  ولاد خالتي كمان كانوا واقفين جنبه اتعمدت   اتاخر دخلت بعد زفه العروسه بحجه اني كنت مشغوله بتجهيز العروسه فتاخرت على ما جهزت بعدها .... بس طبعا كان قصدي ادخل وكل الناس تشوفني و وزعت على الضيوف بعض منتجات الشركه هديه عينات مجانيه دعايه وكنت بسلم على الناس كلها لغايه مؤيد ما شافني صفر ومسك ايدي لففني حوالين نفسي 

: ايه الجمال ده لا ما اقدرش على كده العروسه جنبك ولا حاجه 

*ضحكت لاني كنت متاكده انه هيعمل ده باس ايدي زي الافلام القديمه ....  ضربته في كتفه بهزار 

:مش هتبطل شغل الافلام العربي الحمضانه بتاعتك دي تعرف اني باكل من الكلام ده 

:نفسي يجيب معاكي بس للاسف حافظاني 

:اسيبك يا بكاش واشوف الضيوف

 *يوسف كان متابعني و متضايق من اللي عمله مؤيد وكان مستني اي فرصه يقدر يكلمني بس تجاهلته 

*ادم حضر الفرح و شافني بان قوي في عينيه انه منبهر بيا  ... كنت مقضيه معظم وقتي معاه لانه كان صديق مخلص بمعنى الكلمه 

*عرفت ان رقصه الكابلز هتبدا بعدت واخذت ركن  ... دموعي كانت ماليه عينيا  ...بس عيب انا مسيطره ما نزلتش غير لما يوسف وقف جنبي وقال بكل ادب

: ممكن ترقصي معايا الرقصه دي اخر حاجه ومش هتشوفي وشي ثاني اوعدك

بقلمي سحر السحرتي 

 *لقيت نفسي وافقت من غير ما احس ودموعي نزلت مسحها واحنا بنرقص بايده وقال لي

: انا اسف انا حاولت اخلق جو رومانسي اعترف فيه بحبي ليكي ... لو شكيت ذره واحده انك ممكن تفهميها كده كنت عمري ما هعملها ولما حضنتك و بوستك انجرفت ورا مشاعري و احاسيسي مش لانك رخيصه انت غاليه قوي يا حلا 

:حقيقي يا يوسف شايفني غاليه مش بنت الداده

: لو اديتيني فرصه هثبت لك انا شايفك غاليه قد ايه وبعدين انت ظلمتيني قوي

: ظلمتك ازاي

: لما بوستك كنت برجع البوسة بتاعتك من اليوم إياه  حقك بالفوائد مش انا اللي اكل حق حد

 *ضحكت قوي : ما تفكرنيش باليوم ده كل ما افتكره بقول انا كنت هعمل في نفسي ايه 

:ده انا اللي علقني بيكي اكتر طريقه رقصك كان ايه 

:اخرس بس لا مش فاكره كل ده 

:احكي لك انا و افكرك 

:ولا كلمه عشان اسامحك 

*الرقصه خلصت وكل الناس بدات ترجع على مكانها  ...جيت امشي انا كمان يوسف مسكني من ايدي 

:استني رايحه فين

 :هرجع ما بقاش فاضل غيرنا حتى سامح رجع قعد في الكوشه 

*فجاه النور اتطفى

#يا ترى النور اتطفى  عشان في مفاجاه هتبسط حلا ولا هتزعلها


            الفصل الخامس عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×