رواية كارينا الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسماعيل موسي


 رواية كارينا الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسماعيل موسي


#كارينا


    12


رحل جيش ازميردنا نحو قلعة الذئاب القابعه فى منتصف الغابة البرتقالية


__حينها تحول فارس لهئيتة البشرية


انت إلى انقذتنى؟ همست كارينا بخجل


ابتسم فارس، اه انا.... بس


كارينا بس ايه؟

 همس فارس _انتى انقذتينى قبل ما انقذك

احنت كارينا راسها تجاه الأرض بخجل، انقذتك ايه بقا

دا انا كل ما افتكر إلى حصل اموت من الكسوف


سألها فارس بخبث، حصل ايه؟

قذفت كارينا حجر صغير برجلها فتدحرج ثم سقط من ارتفاع على الأرض

نمت فى الجحر معاك


صوب فارس عيونه على الوادى وعشبه واشجارة حيث عادت العصافير للشقشقه مره اخرى


انا ممتن لك يا كارينا، انتى انقذتينى من نفسى، انا كنت مجرد ذئب كل همه الطعام والنزوات لكن ظهورك خلينى اكتشف ان لحياتى قيمه أكبر.


هنعمل ايه فى الاميرات يا زعيم؟

سأل احد اتباع فارس بصوت رنان، كان ذئب نحيل ملامحه كلها مكر وعيونه تتحرك فى محجرها بطريقه مريبة


بص فارس على الثلاثة ذئبات الراقدات على الأرض يلعقن شعر جسدهم

اوريانا ذات الشعر الاحمر الامع، فاتى وشعرها الأصفر واخيرا

باراديس بقوامها الجذاب


نهض ادم من جلسته، تحول لذئب مرة أخرى ثم قفز فوق صخره مرتفعه

ركل الصخر بقدمه، ثم صرخ، الاميرات سيجددن الولاء الطاعه لى ومن ينقض العهد سيكون مصيرة الموت







وقف فبلمتون وكيل فارس إلى جوار الصخره ورفع صوته

الاميره اوريانا حفيدة مليشندر، مشت اوريانا ببطيء انحنت امام فارس وقبلت قدمه

الاميره فاتى... مشت فاتى ثم توقفت بتردد ثم همست بتحد تعرف مثل كل ذئب ان اعلاننا الولاء لك وتقبيل قدمك يعنى اننا حريمك وزوجاتك، فالذئبه لا تنحنى الا لسيدها ورجلها

بص فارس على كارينا ورجع بعنية لفاتى وانا لن اغير قانون الذئاب

قبلى قدمى، قبلت فاتى قدم فارس ثم بارايس


كان هناك الكثير من الذئاب الشاردة إلى اتجمعت حول فارس

همس فارس بصوت واثق لازم نخلق لينا وطن ورغم ان اعدادنا قليله وبص على كارينا إلى بعدت عن المجموعه شويه ورفع صوته، كل واحد هيكوم ليه مكان عندنا


هبط فارس الجبل خلفه اتباعه اختار قلعة صغيره فى منتصف الطريق تحيط بها الجبال ويمر أمامها نهر

وأمر اتباعه متثقتولش طفل او امرأة او ذئب مسن

ثم تسلل وفتح باب القلعه حدث اشتباك محدود لكن قوة فارس كانت واضحه حتى لكبار الذئاب ولم يمر يوم حتى أخضع فارس القلعه وجلس على كرسى الزعيم

ووزع الغرف على حريمه وجعل غرفة كارينا أقرب غرفه من غرفته


عندما وصل رسول هنطاع قبضة الغول لازميردنا غضبت غضب شديد جدا

انا اجوز هنطاع؟

ذئب ليس له اصل


همس اخوها برتون، الظروف بتحكم احيانا يا زعيمه

لازم هنطاع يساعدنا والا كل حاجه هتضيع، بعدين اتجوزيه

وبعد ما يخلص مهمته اقتليه


لازم يكون فيه حل تانى لازم


همس المستشار للأسف مفيش حل تانى، فارس قوته كل يوم بتزيد ومش بعيد يهجم على القلعه


صرخت ارميردنا فارس لازم يموت، ايه اخبار الجاسوس إلى بعتناه هناك؟

همس المستشار الجاسوس اندس بينهم ومنتظر التعليمات

لقتل فارس


لا لا، همس ازميردنا مش هيقدر يقتل فارس لكن يقدر يقتل

كارينا، لو قتل كارينا فارس هيدمر لانه بيحبها

ثم كارينا هدف سهل ابعت الأوامر بقتل كارينا


وابعت رسول لهنطاع ان هجوزه واحده من أميرات الذئاب

اوريانا او فاتى يختار بينهم


لكن الاميرات أسرى عن فارس صرخ برتون بمكر


قالت ازميردنا، لازم نخلصهم من الأسر بسرعه

           

           الفصل الثالث عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات