close

رواية زواج للتجارة الفصل الرابع 4 والاخير بقلم زهرة الربيع


 رواية زواج للتجارة الفصل الرابع 4 والاخير بقلم زهرة الربيع


#زواج_للتجاره_الأخير

لقيناهم يا باشا طلع عنده بيت في منطقه معزوله على البحر هو والبنت هناك 


الحناوي وقف وابتسم وقال.... عفارم يا رجاله ...والله وقعت يا راغب ومحدش سمى عليك المره دي يلا بينا يا رجاله

 وطلعوا كلهم  على المكان اللي راغب موجود فيه


راغب  كان واقف بيحضن انهار وهي بتبكي في حضنه رفع وشها ليه وبقى يمسح دموعها وقال ...خلاص بقى هما يوم ولا اتنين اللي هنقعدهم  مع بعض ما تخلينيش افضل قلقان عليكي 


انهار مسحت دموعها بسرعه وقالت ...لا متقلقش عليا انا مش عيزاك تبقى قلقان ولا زعلان انا عايزه اعمل لك كل اللي انت عايزها ...مهما كان...يعني لو..و كملت بكسوف وقال..لو عايز  نكمل جوازنا انا ما عنديش مشكله 


راغب ضحك على براءتها وقال... لا طبعا


انهار بصتلو بدهشه وقالت.... معقوله يعني مش عايز


راغب  ابتسم وقال بسرعه... لا طبعا عايز قوي.. ده انا هموت كمان... بس انا مش عايز تعملي حاجه زي دي علشان ترضيني ولا علشان زعلانه عليا ..انا كنت متمني نعيش مع بعض براحه واول ليله لينا تكون مميزه بس ملناش نصيب 


انهار قربت منه قوي وقالت.... احنا نقدر نخليها مميزه ..وكملت بكسوف وقالت.... انا مش بعمل كده علشانك انا بجد عايزه نقرب من بعض


راغب  بلع ريقه بارتباك شديد  وقال بتوتر.... مش هينفع احنا هننفصل و


انهار قاطعتو وحطت صباعها على شفايفه وقالت... احنا

 حاليا ما فيش حاجه تفصلنا خلينا في دلوقتي وبس انا بعشقك وانت ...بتعشقني


 هنا راغب فقط اخر ذره من عقله وما بقاش قادر يفكر في اي حاجه شالها بسرعه ودخل بيها على البيت  وهي متعلقه في رقبته


حطها  على السرير برقه وقرب منها و بص لعيونها وقال... يا انهار انتي متأكده ...انا خايف تبقي حامل و


بس قاطعتو لما ضحكت جامد وقالت.... هبقى حامل من مره وحتى لو حصلت انا مراتك و اتمنى انك تسيبلي حاجه منك وكملت بمشاكسه وقالت..هو الاسد ومش واثق من نفسه ولا ايه 


راغب ضحك جامد وقرب منها وباسها بعشق كانت مشاعر متبادله جدا ما بينهم


 عند الحناوي كان قرب يدخل على المكان خلاص وما فيش دقايق وصلوا المكان وبقى يضرب هو ورجالته نار ورشاشات كثيره ضربوا على البيت بكميه كبيره وكسروا الباب

بقلم...زهرة الربيع


 بس اتصدموا بشده لما ما لقوش حد في البيت بقوا يدوروا في كل حته بس ما كانش فيه اي حد 


الحناوي بص للراجل اللي قال له وقال بغضب...انت متأكد انهم كانوا هنا

 الراجل قال برعب... ايوه والله يا باشا 

بقم يبصو للمكان لقو كل حاجه بتدل انهم كانوا هنا بص للراجل بتاعه بغضب وضربه بالرصاص وقال.... يبقى خدو بالهم منك يا غبي


 اما راغب كان هو وانهار راكبين تاكس وراغب بيقول..بسرعه يا اسطى سوق اسرع 


 انهار قالت بزهول.... مين قال لك يعني انهم جايين علينا عرفت ازاي





راغب قال بارتباك..... انا من رجالة  الحناوي ودراعو  اليمين وكنت معاه في كل حاجه وكنت بخاف منه قوي علشان كده كنت حاطط له جهاز تعقب في العربيه بتاعته ..ومن شويه جاتلي اشاره ان عربياتهم قريبه مننا...دلوقتي  كل ما بنبعد  الاشاره بتبعد معناها يمكن يكونو  وصلوا البيت


 انهار كانت لسه بالعبايه بتاعت نونا بس راغب لبسها عليها قميص من قمصانه شاورت على  العبايه وقالت بغيظ كله من دي انا قلت لك نجسه نجسه 


السواق بص بطرف عينه في  المرايه 

وراغب بص لها بغيظ وقال.... ودي دخلها ايه في الموضوع هي دي اللي عرفته مكانا 


انهار قالت بغيظ... لا وشها شؤم زي صاحبتها هو الحرام لازم يجيب البلاوي 


راغب ضحك وقال...احنا هربنا على فكره يعني عديناهم خلاص ووشوشها في ودنها وقال....انتي  بس  شكلك زعلانه على الليله اللي اتضربت


انهار  بصيت له بغيظ وقالت.... بهمس  وانا ازعل ليه  انت اللي راحت عليك


 ابتسم وبص لعيونها وقال.... راحت عليا فعلا كان نفسي اقص الشريط واعدي المحيط ... بس ما ليش نصيب


السواق التفتلهم تاني

وانهار اتكسفت وراغب قال ...احم....سوق بسرعه يا اسطى


ورجع بص لانهار وقال بصوت واطي ... قولي لي على بيت خالتك خليني اوديك عندها وانا هطلع على المينا صاحبي هيطلعني في المركب بتاعته بتهاجر هجره غير شرعيه  ..اول ما هبقى في مياه دوليه مش هيقدر يقرب لي ولا يعرف مكاني حتى ... بس لازم الاول اطمن عليكي و اوديك عند خالتك 


انهار قالت بدموع... ليه خلينا نلاقي مكان تاني نروح فيه..او..او  تعالى معايا عند خالتي 


راغب ابتسم ومشى ايده على خدها بخفه وقال.... هتوحشيني يا اجمل حاجه حصلت في حياتي.. يا انهار كان نفسي ارتوي منها 


انهار نزلت دموعها بغزاره  وقالت.... يعني مصر ما تاخدنيش معاك


راغب بص لعيونها بابتسامه وقال ....علشانك والله يا عيوني مش هقدر امرمطك معايا


انهار قالت بسرعه ....انا عايزه اتمرمط 


راغب ضحك بخفه على كلامها وقال .....بس انا مش هقدر اشوفك بتتمرمطي يلا بقى يا نهار اعقلي وخليكي جامده كده مين عارف الزمن بيدور ويمكن يكتبلنا  لقاء تاني وكمل بالم وقال ويمكن ربنا يكون كاتبلك حد احسن مني


انهار قالت بدموع...مفيش احسن منك يا راغب

ابتسم بدموع ولسه هيرد السواق حمحم بضيق وقال....يا مسهل الحال يارب مقولتوش على فين يا عصافير


راغب اتنهد وقال قوليلو على العنوان

انهار ادتو عنوان خالتها وكان قريب جدا من المينا 

راغب اتنهد وقال...تمام ده احنا تقريبا وجهتنا واحده ... اول ما اوصل وامن نفسي في اي مكان هطلقك لو عايزه اطلقك دلوقتي قبل ما امشي 


انهار قالت بسرعه.... لا مش عايزه اسمعها منك لما توصل احسن


وبعد شويه وصلو عند بيت خالتها وراغب نزل من التاكس واخدها عند البيت و قال... اشوف وشك بخير يا انهار


انهار  مسكت ايده وقالت بدموع ....مش هتحضني


راغب  نزلت دمعه من عيونه وقال ....ما بلاش يا بت انا ماسك نفسي بالعافيه شكلي هيبقى عره لو بكيت


انهار ضحكت بدموع وسندت راسها على صدره وقالت... هتوحشني يا حبيبي هتوحشني قوي يا ر اغب


راغب حضنها بقوه الحضنها وبقى يشبع منها وقلبو بينزف حرفيا...و سابها ومشي وهي بتبص له بدموع


راغب مسح دموعه وجري بسرعه علشان يلحق المركب قبل ما الحناوي يوصل على المينا 


وفعلا طلع على المينا كان في واحد صاحبه مستنيه ركبو المركب وطلع على  سطحها و كان بيعد الدقايق بتوتر شديد ومستني  المركب تمشي قبل الحناوي ما يوصل


بقلم...زهرة الربيع

 كانت الناس ابتدت تيجي واول ما المركب اتملت وطلعت جاتلو اشاره في الساعه بتاعته ان الحناوي قريب من المينا ابتسم وقال.... تعالى يا باشا واللي معاك اعمله


 وطلعت المركب واختفت عن الانظار ووصل الحناوي وبقى يحاول مع كل اللي موجودين على المكان يعرف اذا كان راغب طلع ولا لا بس كان راغب طالع من غير ورق هجره غير شرعيه ومحدش عارف عنه اي بيانات


الحناوي وقف بغضب شديد وهو هيتحرق من جواه ومش مصدق انه قدر يهرب منه






 بعد وقت كان راغب واقف على سطح المركب وبيبص للبحر بيفتكر انهار و كل لحظاته معها وقت ما شافها اول مره ووقت ما اتعرف عليها كل الوقت اللي قضاه معاها ووقت ما كانت بين ايديه في البيت وكانت ارق لحظات عدت عليه وهيه في حضنه ....كل لمسه منها وكل كلمه كانت بتعدي عليه زي النسيم البارد اللي بينعش الروح ابتسم بدموع وقال.... يا ريتني عرفتك في مكان تاني يا انهار انا بجد عشت معاكي اجمل ايام مش عارف ازاي هعيش من غيرك 


بس اتصدم بشده لما سمع صوتها من وراه بتقول...وتعيش من غيري ليه ما تعيش معايا


راغب اتجمد معانو و التفت بزهول لقاها واقفه قدامه وقربت من السور اللي هو واقف عنده وقالت وهيه بتبص للبحر.... رجاله مش عند كلمتها خالص يا اخي..لما هتعيط كده ومش هتقدر تعيش ايه لازمه الفيلم الهندي اللي عملته


راغب  بص لها بصدمه وقال ...انتي بتعملي هنا ايه الله يخرب بيتك 


انهار ضحكت على صدمته وقالت... مفاجاه مش كده


راغب  ما كانش عارف يوصف شعوره وتوتره في نفس الوقت ومش فاهم اي حاجه قال بزهول.... انتي ازاي هنا انا مش فاهم حاجه


انهار قالت بابتسامه...عادي ضحكت عليك انا بيت خالتي مش هنا اصلا بس نزلت جمب المينا علشان اقدر احصلك...ولما جيت المينا لقيت واحد يعزك قوي قلت له ان احنا بنحب بعض وانت مش عايز تطلعني معاك على المركب وربنا يكرمه وافق يطلعني وخلاني تحت اول ما لقيت المركب بعدت ومش هتعرف تنزلني طلعت لك


راغب  بص لها بصدمه لما فهم منها ان  صاحبه اللي طلعه على المركب هو اللي طلعها كمان واتصدم انها عملت الخطه دي وضحكت عليه قال بغيظ منها....بتشتغليني يا انهار.. يا بت انا مش قلت لك مش هينفع تيجي معايا انتي هبله هتتمرمطي الله يخرب بيتك في الشوارع معنديش مكان اروح عليه و


 بس  قطعت كلامه بشفايفها وباسته بسرعه وهيه محاوطه رقبته بايديها وبعدت وقالت بهمس قدام شفايفه ...بس بقى بقول لك بحبك مش قادره ابعد عنك افهم يا اخي هعيش ازاي من غيرك..وكملت  بغمز وقالت... انا لسه صغيره على الشوق 


راغب ضحك بخفه على جنانها و حضنها ليه وقال ...خايف عليكي كان نفسي اعيشك  عيشه حلوه مستقره ويبقالك بيت واسره 


انهار  قالت بابتسامه... وانت مين قال لك اننا مش هنعمل كل ده احنا هنعمل كل ده سوا... انا معايا حتتين الذهب اللي لابساهم دول وانت معاك مبلغ هنأجرمكان نقعد فيه مؤقتا بعد كده هنشتغل انا وانت وربنا هيفتحها علينا ويكرمنا باذن الله...ويمكن شويه لقدام نعمل  مشروع سوا المهم اننا مع بعض...انا عايزه اقف جنبك يا راغب نفسي امسك بايدك متسبش ايدي ارجوك 


راغب اتملت عيونه دموع وحضنها بقوه وقال...انا  مش مصدق اني اخيرا بقى لي حد في الدنيا...مش مصدق ان فيه حد قالي  عايز افضل جنبك انا بجد شوفت   الحياه اللي كانت ناقصاني في عيونك يا انهار 


انهار ابتسمت وبصت لعيونه وقالت...وانا شوفت فيك  الامان والسند والحمايه لو اللي حصل لي ده حصل لي مع اي واحد غيرك كان زماني ميته هناك ...مدام كده كده كانوا ناويين ياخدوني من هناك يبقى حتى لو بعتو غيرك كانو هياخدوني بس انت وقفت في ضهري  وحمتني ...و مسكت ايده وقالت بحب....انا هعوضك اللي ناقصك هنقف جمب بعض  وكل اللي ناقصه حاجه ياخدها من الثاني.... ما تقلقش عليا يا حبيبي عمري ما همل ولا هخاف من العيشه معاك ولا هحس ان حاجه ناقصاني....وسندت راسها على كتفه وقالت بابتسامه.... ربنا يعوضنا ببعض يا حبيبي ونعيش كل اللي تمنيناه وما لقيناهوش... كفايه انك جنبي 


راغب  حضنها وبقوا يبصوا للبحر بحب و قال...من فتره قريبه جدا كنت مش قادر اتنفس ومخنوقه ومش طايق نفسي جيتي سبحان الله زي ما تكوني بلسم للروح خليتي كل حاجه جميله حاسس الورود بتفتح في الانهار يا انهار❤


كنتم مع🌹 زواج للتجاره🌹 بقلم زهرة الربيع زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون💘

تمت              

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا  

تعليقات
close