رواية المجنون الذي احببته الفصل الخامس 5 بقلم اسيل محمد

رواية المجنون الذي احببته الفصل الخامس 5 بقلم اسيل محمد

 رواية المجنون الذي احببته الفصل الخامس 5 بقلم اسيل محمد


#البارت_الخامس

#المجنون_الذى_أحببته

صرخت ، بس لقت ايد قويه بتلحقها قبل ماتقع بس رجليها اتجزعت

اسيل بخضه ومغمضه عنيها وبتمسك ف كتاف الشخص اللى لحقها قالت: الحمدلله الحمدلله

فتحت عنيها ورفعت راسها بس اتصدمت لما لقته موسي وباصصلها بعينه الحاده ومركز ف عيونها العسلي جدا 

موسي اتكلم وقال وعينه بتجري ع كل ملامحها: مش تحاسبي

اسيل لما استوعبت وقفتهم بعدت ع طول لقت الخدامه جايه عليها وبتقولها: انتى كويسه

اسيل هزت راسها وقالت: الحمدلله

الخدامه كانت ليه هتمشي ، اسيل قالت: هوا فين جدو وطنط وعمو راحوا فين

الخدامه واسمها (شيماء): خرجوا بعد مافطرو وقالو رايحين مشوار مهم

اسيل بهدوء: تمام روحي انتي

موسي اتكلم وهوا واقف جمبها وقال بتمثيل الطفوله: طب ليه مخادونيش معاهم

اسيل بصتله ب شك وقالت: معرفش ياموسي والله انت تعرف هما راحوا فين؟

موسي هزلها راسه ب لا ،وسابها ونزل تحت

اسيل تابعته وهوا نازل ببصه مش مفهومه ودخلت اوضتها

________________________







نروح لمكان تانى ، وكان موجوده الشافعي وفاتن وممدوح و محمد (ابو اسيل)

قاعدين ف الصالون ، اتكلم الشافعي

الشافعي بهدوء: طب هنعمل اي يابشمهندس 

محمد بحيره: والله مانا عارف ، انا بس عايز احميها

لسه ممدوح هيتكلم دخلت عليهم واحده باين عليها الطبيه ف سن ال٥٠ ،وكانت شايله صنيه عليها القهوه وحطتها ع الترابيزه وقعدت واتكلمت وقالت

منال (مرات محمد *ابو اسيل*): طب ماتقولولها الحقيقه 

ممدوح اتكلم: هنقولها اي يعني ان هيا كانت احتمال تتاخد ف الرجلين من العصابه اللى بيتاجرو ف السلاح واللى كانو واخدين شقه ف العماره اللى فيها عيادتها وكانو هيفجرو العماره بعد ما العمليه تتم واننا خلينا سكان العماره يمشو وضحكنا عليها بموضوع موسي وانه عيل صغير ومكانش متجوز ولا اي حاجه من دي ، تتخيلي ممكن تعمل اي احنا اه بنحميها بس احنا كدابين وهنستفاد اي لما نجوزها لموسي؟ مش يمكن مش يحبو بعض؟

____________________________

اما عند موسي نزل تحت ف الجنينه وطلع موبايلو وعمل مكالمه

الخط فتح و رد

موسي: الو ازيك ياسياده اللواء عامل اي

حمدي: الحمدلله ياموسي انت اي اخبارك

موسي: بخير الحمدلله ، كنت عايز اقولك ان فاضل شويه بس ونقبض عليهم

حمدي بأبتسامه: جميل جدا كويس ياحضرت المقدم موسي ممدوح الشافعي

موسي بعدم استيعاب: تمام ياسياده اللواء أأأ.....

موسي سكت بثدمه ورجع اتكلم تانى بصدمه وقال بعدم تصديق: حضرتك قولت اي؟؟

حمدي بضحك: لا انسي مش هكررها ، المهم عايزه بكرا تجيلي المكتب محتاجكك ضروري

موسي بفرحه: تمام ، مع السلامه

قفل المكالمه ودخل جوا جري و ع وشه ابتسامه حلوه اوي

______________________

كان فيه واحده واقفه متبعاه وهوا بيتكلم ف الموبيل وبصاله بصه مش مفهومه.

______________________

ع الناحيه التانيه كانت اسيل قاعده ف اوضتها بتفكر ان ازاى وفيه ميت سؤال ف دماغها سمعت الباب بيتفتح فجأه ودخل موسي ف اتخضت 

اسيل بخضه وقامت وقفت قدامه: فيه اي اي اللى دخلك كدا

موسي بفرحه بس منسيش يقلد الاطفال: انا مبسوط اوي يااسيل اوي

ومنغير مقدمات باسها من خدها 

ف اتصدمت اكتر وبرقت عنيها لقته سابها وطلع من الاوضه وهيا لسه واقفه مكانها مصدومه

قعدت ع السرير وايديها ع خدها وقالت: قليل الادب...

يتبع.....


               الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×