رواية اسيري المتمرد الفصل التاسع 9 بقلم كوثر علي
#اسيري_المتمرد9
خيري...بتفحص الورق ؛ مظبوط برافو عليكي
السيده.... فين بنتي
خيري.... روحي دلوقت
وهتلاقيها قدامك ف البيت
سيده... ثواني
لتقوم بالاتصال علي صباح
سيده ... الو يا صباح. انتي ف
البيت
صباح... ايوا انا ف البيت
السيده... ناهد عندك
صباح....ايوا ناهد هنا شكلها
تعبانه شويه ف ناس جابوها
البيت من شويه مغمي عليها
وبيقولو انها داخت وهي ماشيه
ف الشارع وانا طلبتلها الدكتور
هي مش ناهد جوزها كان بيقول
انها مسافره؟!!!
السيده... يحبيبتي يابنتي انا
جايه حالا
لتغلق الهاتف وتوجه الكلام الي خيري
السيده... عملت ف بنتي اي يامفتري
خيري...معملتش فيها حاجه دي
من تأثير المخدر بس بنتك صاخ سليم
لتستقل السيده السياره
وتسرع الي المنزل
.....................
في الشركه
أسر وقد رتب كل شئ للإجتماع
جاء وقت الاجتماع
وتوجه أسر لمقعد المدير
ليتفاجئ ب......................
أسر... خيري ؟!!!
خيري... استاذ خيري
أسر.. بلا استاذ بلا ذفت انت اي
الا قعدك هنا انت اتجننت
خيري ببرود .. انا قاعد مكاني
ف شركتي
أسر ... بصوت جهوري ... اييييه شرركتك
خيري... ايوا شركتي وانا المدير
هنا وانت ضيف غير مرحب بيه
هناا
أسر...
يعني اي شركتك انت اتجننت
خيري ... وهو يرمي الاوراق
امام أسر دي اوراق امك بتتنازلي فيها عن الشركه والفيلا
أسر... انت بتقول اييي
خيري.... الاوراق قدامك اهي
شوف بنفسك
أسر... وهو يتفحص الاوراق
اكيد الاوراق دي مزوره انا امي
عمرها ما تعمل كدا
خيري... واهي ياحبيبي عملت
يلا بقا لم حاجتك ووريني عرض
كتافك من هنا
أسر... وهو يستشيط غضبااا
هتدفع التمن غالي ؛غالي اويي
ياخيري
احد الموظفين .... العميل
بيسال لو ف مشكله
خيري.... قولو مفيش مشاكل ولا
حاجه ويلا عشان نبدا شغلنا
ليخرج أسر وهو ف قمه غضبه
خيري... اهااا ياريت بقا
تشوفولكم شقه ليك انت وامك
عشان انا بفكر ءاجرها الفتره
الجايه
خرج أسر وتوجه الي منزله
.............................
في ذلك الوقت
السيده .... ها يادكتور طمني بنتي مالها
الطبيب... واضح أن بنتك واخده
نسبه منوم كبيره اوي لدرجه
انها نايمه لحد دلوقت ومش
بتستجيب لأي علاج. بس
اطمني انا اديتها علاج
هيساعدها تستعيد وعيها
ممكن بعد ساعتين لتلاته
السيده ... يعني مفيش خطر
عليها يادكتور
الدكتور.... لا بس ف اثار تعذيب
بسيطه ع جسمها
انا مش عارف لحد دلوقت
حضرتك رافضه تبلغي البوليس
ليه
السيده.... بس اطمن علي بنتي
يادكتور وتفوق اكيد لو بلغنا
البوليس هيطلب شهادتها
لما تفوق هاخدها ونبلغ واكيد
هطلب شهاده حضرتك
...............
يدلف أسر الي المنزل
أسر ... ماما هو ف اييي
الطبيب.... طيب انا هستاذن اناا
خرج الطبيب
أسر ... انا عايز اعرف اي الا
انتي عملتيه دااا
الام.... اقعد بس يااسر وانا
هحكيلك
أسر .... تحكيلي اييي يعني
فعلا إلا بيقولو خيري القلب دا
انتي فعلا اتنازلتيلو علي كل
حاجه.
الام... انا عملت كدا عشان انقذ
اختك
أسر بصدمه... اختي مالها
اختي؟!!!
الام... الحيوان خيري كان
خاطف اختك وكان مهددني
بيها
صباح... وعشان كدا مردتيش
تشهدي عليه لما بلغنا عنو
الام... بالظبط كدا ياصباح
ساعتها كان مهددني
ولما مشيتي ورايا وشفتينا مع
بعض ساعتها طلب مني اتنازل
عن كل املاكي مقابل انو يسيب
بنتي
أسر ... ازاي يماما دا كلوو
يحصل ومتقوليليش
الام... مكنش ينفع اقولك حاجه
انا عارفه انك متهور يااسر ولو
قلتلك علي انو كان خاطف
اختك كنت رحت ضربتو ولا
اتهورت وقتلتو وديت نفسك ف
داهيه
أسر .. وكدا مروحناش ف داهيه
ياماما لما بقينا ف الشارع كدا
مروحناش ف داهيه لما اتهان
ف شركتنا قدام الموظفين
بتوعي من الكلب دا مروحناش
ف داهيه
الام.... لا مروحناش ف داهيه
يااسر انا رأس مالي انت
واختك ولو جرا لحد فيكم
حاجه انا مش هسامح نفسي
طول عمري طلما انتو لتنين
كويسين دا عندي بالدنيا
فداكم فلوس الدنيا كلها
دخل أسر للإطمئنان علي أخته
أسر لامه ولصباح
أسر ... احنا لازم نمشي من هناا
صباح... هنروح فين
أسر ... انا كنت شاري شقه
للزمن وادي جه وقتها احنا مش
هنستني هنا لحد مايجي الكلب
دا يطردنا من هناا
الام... بس اختك ياحبيبي لسه
تعبانه
أسر .... انا هشيلها هوديها لحد
العربيه انتو اطلعو وانا هجيبها
وهحصلكم
صباح.. ماشي
قامو بجمع متعلقاتهم وذهبو
سويا الي الشقه
..............
وصلو جميعا
أسر ... قام بإدخال اخته علي
السرير التي باتت تتململ
وتهرتل بكلام غير مفهوم
بطريقه هستيريه
ناهد. ... راح راح فكوها فكوها
موتوه موتوه. غدرو بيه
الام... مالك ياناهد ياحبيبتي
اهدي اهدي ياناهد انتي ف
البيت ياحبيبتي
ناهد فتحت عيناها ونادت بصوت مرتفع
ناهد ... ماما
وتحتضن والدتها
الام. مالك ياحبيبتي
ناهد ... ببكاء هما إلا قتلوه
ياماما مكنش قداء وقدر هما إلا
قتلوه
صباح... قتلو مين؟!!!
ناهد... قتلو............................