رواية صعيدية ولكن الفصل السابع 7 بقلم لوليتا التركي


 رواية صعيدية ولكن الفصل السابع 7 بقلم لوليتا التركي


مصطفي: مرت ابوي تعمل اكده اكمنها كل ما تجول حاجه ابوي يوافق تلجيها عامله ىابوي 

عزت: مش بعيده عليها المهم متخبرش حد بكلامنا ده 

مصطفي عنيا يا اخوي 






___________________

نور ببكاء : يا ابا مجبتش مجموعه وكسرت فرحتك 

مسعد: فرحتي ربنا شفاكي ليا وجودك بالدنيا

تهاني: وجودك وصحتك هما نجاحنا واحنا فرحنيين بيكي وعارفين تعبتي كد اى 

عزت: طيب ما تفرحوني وتجوزوهالي 

مسعد: نجهز على السبوع الجاى الفرح 

مصطفي: واشمعنا انا جهزوا فرحي معاكم 

مسعد: خلى الفرح اتنين ربنا يكملكم على خير 

نور: ايناس عملت اى يا عزت طمني 

مصطفي: نجحت ومجموعها زين بس هتدخل نفس كليتك 

نور: متجبرهاش تدخل اللي عايزاه

مصطفى: والله ما جبرتها هى رايده تبجي وياكي 


وتمر الايام وفى صباح يوم حفل الزفاف ترتدي الفتايات فساتين الزفاف وتعلو الاصوات بالزغايد 

وينتهي الاحتفال 


رئيسه: يالا يا مصطفى يا ولدي جهزتلكم العشا 

مصطفي: بالهنا انتي يا مرات ابوي انا هروح دوارى انا ومرتى

رئيسه: وتعزل مننا برضوا ده كلام يا يا ابو مصطفى شوف ولدك 

محمد: كيف ما يريديا وليه 


تهمس ماجده الي ابنتها قائله: سيبي اليوم يعدي وبعدها نفكروا نخليهم خدامين تحت رجلنا


ماجده: على راحتك يا ولدي بيتك ابوك مفتوحلك 


فى صباح اليوم التالي


مصطفي: صباح الورد يا جمر 

ايناس: صباح النور يا جوزى

مصطفي: جوزى من زمان مستني اسمعها منك

ايناس: جولى كيف مرت ابوك رضيت تخلينا نعيش لحالنا 

مصطفي: ما فكيت كل البلاوى الل عملاها المهم لا تاكلى منيها ولا تسربب ولا تدخلى دارها

ايناس: حاضر 


عزت:يا بت قومي كفايه نوم

نور: هملني شويه والنبي 

عزت: قومي افطرى ونامي تاني 

نور: معيزاش 

ليداعب عزت خصلات شعرها ويمدس عليه ويتركها قليلا ثم أردف قائلا: يا جلب عزت كفياكي اكده وحشاني 

نور: عارف لو جولت وحشاني من الاول كنت صحيت

ليقهقه قائلا: وحشتنى فراولتي 






وتمر الشهور وتلد رئيسه طفله تعاني من قصر احدي قدميها عن الأخرى وتصرخ وتبكي ملكيش ذنب يا بتى 

وتمر ايام اخرى وتتجه الي بيت عزت ونور 

وتطلب رايتها

نور: خايفه منها يا عزت

عزت: انا جارك ووياكي متخافيش 

نور: ازيك يا خاله 

رئيسه: بالله تسامحيني 

نور: على اي يا خاله 

رئيسه: خدت بنطلون ليكي عملتلك عليه عمل وربنا عقابني ببنتي رجل قصيره ورجل كويس 

نور بحزن: ملهاش ذنب طفله صغيره تعاني بسببك بس لو بينك وبين الجنه انى اسامحك والله ما هسامح على تعبي ووجع أمي عليا والايام السوده الل عشانها 

ربنا سقاكي من نفس الكوبايه اللي امى عانت وضاقت الوجع منها 

رئيسه: ابوس رجلك سامحيني 

نور: ربنا يسامحك ويحاسبك باعمالك 


فارس:فاضل تلات شهور 

فاطمه: هانت مش كتير 

ماجده: تلات شهور وتولد 

فاطمه: دى حاجه بيني انا وجوزي يا خاله 

ماجده: انتي بطن فاضيه مهتحبليش خالص 

فاطمه: جوزي راضي

رئيسه: كفايه يمه ربنا دوقنى نفس الوجع اللي سقيتي ليهم ذنبها اى بتي تبجي تعبان العمره كله 

كفياكي يمه وبزياده اكده سامحيني يا فاطمه

فاطمه: انتى الحسنه الوحيده اللي عملتيها فى حياتك اني اتجوزت فارس

فارس:جولتلك وعيدت حديتي كتير وابويا اتحدت وياكي ومسمعتيش لكلامنا ربنا يشفيها بتك وميخدهاش بذنب 

رئيسه ببكاء: سامحوني والنبي 

فاطمه:ربنا يسامحك


صعيديه ولكن 

لوليتا التركي 


                  الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×