رواية انتقامي وحبك الفصل السابع عشر 17 الجزء الثاني بقلم رحمه


رواية انتقامي وحبك الفصل السابع عشر 17 الجزء الثاني بقلم رحمه


انتقامي #وحبك 

الجزء التاني البارت 17

#RahmaـTag

جلال بص لادم ادم 

ادم بهدوء وانا موفق شوفها عوزه تطلق أمته 

الكل بصله بصدمه 

ادم بهدوء بص ي جلال انا طلاق مش بطلاق و قول لاختك الكلام ده 

جلال بص للكل و بص لادم و هز رأسه و دخل الاوضه 

ادم قعد ساكت 

جد ليان متزعلش يبني هي بس زعلانه هي مش فهمه بتقول اي 

ادم هز رأسه  و قال و هو بيبص للكل  هي مش حسه انا زعلان ازاي محسساني أنهم مكنوش ولادي انا كمان و موجوع زيها بظبط دول ولادي مش هزعل عليهم 

ابو ليان بحزن استهدا بالله ي حبيبي ربنا يصبرك انتو الاتنين و يعوضكو خير ان شاء الله ربنا ديما بيختار لينا الاحسن يبني قول الحمد الله 

ادم سكت

جلال خرج و فتح الباب اتخله ي جماعه اتخله 

جد ليان مسك ايد ادم وقفه و دخله و الكل دخل لها قعدها علي السرير زعلانه و سكته و دموعها نزله 

الكل دخل و قعد و قفلوه الباب و ادم قعد جنب السرير الي ليان قعده عليه مربع ايده عند صدره و بصص لليان و ساكت و الكل ببصص لبعضه 

الباب مره وحده فتح و ممرضه دخلت بتنهج و جميله اووي و عمله شعرها ديل حصان اسمها نغم صحبت ليان من تلات سنين 

ليان بصت الممرضه و قالت بصوت ضعيف نغم 

نغم قفلت الباب و رحت علي ليان بخضه و قعدات قصدها 

نغم بخوف و هي بتنهج  فيكي اي انا عرفه من الاستقبال تحت من اسمك 

ليان مفيش كويسه 

نغم بتنهج و سكتت و بصت بصدمه لليان و قالت 

نغم هو انتي الي كأنتي في عمليات  الطوارئ 

ليان هزت راسها و سكتت 

نغم بدموع لا اوعي تقولي انهم ماتوه 

ليان بصت ليه بدموع و سكتت 

نغم مسكت ايد ليان و قالت 







نغم بابتسامه متزعليش ربنا مبيعملش حاجه وحده لحد اكيد ي بنتي ربنا شيلك حاجه احسن والله صدقيني ربنا بيختار لينا الاحسن و الافضل متزعليش و متعيطيش هم في الجنه و صدقيني هيعوضك عوض جميل 

ليان بصت ليها و دموعها نزلت 

نغم حضنتها و بطبطب عليها و ليان بتعيط 

الباب اتفتح و دخلت تسنيم و في أيدها محليل و مسكه عمود المحلول  و قفلت الباب 

تسنيم بخضه في أي مالك 

نغم بعدات عن تسنيم و برقت ليها 

تسنيم اوعي انتي لسه هتبصيلي مش قدره اقف و زقت نغم و قعدات في أي مالك 

ليان بتعب انتي بتعملي اي هنا 

تسنيم كانت تعبانه و جيت علقولي حديد و محليل و كانت مع نغم الحيوانه الي اول مشافت اسمك سبتني تحت و طلعت تجري وانا اعبال موصلت مش قدره نفسي انقطع 

نغم منتي الي رخمه صحيح لنا الشفت بتعي خلاصان من اربع سعات و قعده علشان خاطرك و هموت و انام 

ليان بصت ليهم و سكته 

تسنيم بصت لليان لقت دموعها نزله 

تسنيم مسحت دموع ليان بتعيطي ليه طيب عمو ادم مزعلك ولا مرديش يديكي السكاته 

ليان ابتسمت و زقت ايد تسنيم احترمي نفسك انتي قليلت الادب 

تسنيم انا عرفه اني قليلت الادب انتي لسه هتقولي معروفه ي ماما 

نغم تسنيم اهدي ي ماما انتي كأنتي بتموتي تحت اتهدي بقا سيبي البت في حلها تعبانه 

تسنيم بصت لليان الي سكته و سكتت 

نغم وقفه و سكته 

الباب اتفتح و دخلت ممرضه معاها محليل و علاج 

الممرضه بصت لنغم انتي مروحتيش ليه 

نغم شويه كده هروح و مدات أيدها 

الممرضه اي هتعملي اي 

نغم اي صحبتي هاتي انتي ايدك تقيله 

الممرضه بس 

نغم هاتي بقا انتي رغيه اوووي و خدات المحليل و العلاج روحي بقا انا هعقل ليها المحليل 

الممرضه طيب ماشي اروح انا يعني 

نغم ماشي انا هروح شويه كده 

الممرضه بصت لليان بابتسامه الف سلامه عليكي ي مدام ليان متزعليش نفسك ونبي يختي ربنا شيلك حاجه حلوه 

ليان بابتسامه و احترام الله يسلمك شكرا 

الممرضه ابتسمت و بصت لنغم شويه كده الاكل هيجي لازم تاكل 

نعم ماشي 

الممرضه خرجت و قفلت الباب 

نغم بتظبط المحليل 

ليان بصت لنغم و قالت أنا عوزه امشي 

نغم و هي بتجهز المحلول هتخلصي محلول و العلاج و هروح لدكتور الي متبع حلتك و هنشوف مسموح تخرجي ولا لا 

جد ليان الدكتوره قالت تخرج عادي 

نغم بصتلوه بابتسامه يبقا هتخلص المحلول و تقدر تروح و بصت لتسنيم اي ي اختي انتي خللتي من كتر المحليل الي كل يوم تعلقيها و رحت علي تسنيم بتقفل المحلول و بتشيل المحليل بعيد 

تسنيم و هو بمزاجي يعني مش الدكتور الي بيكتبهم و بصت لليان و هي زعلانه علي زعل صحبتها 

نغم رحت علي ليان  و مسكت أيدها و مسكه ابره فيها محلول و حطيتها و بصت لليان ال سرحانه 

نغم ضربت الابره في  الكلنه و بصت لليان الي سكته و متوجعتش و علقت لليان محليل 

 ليان  حطيت راسها علي المخده غمضت عيونها و نامت بعمق و دموعها نزله  

 ‏جد ليان هي نامت ليه 

 ‏نغم و هي بتلم الحاجه الي فتحتها اثار البنج و كمان الدكتوره كتبه مهدئ علشان شكلها انهارت و كمان هي تعبانه فا كانت هتنام من غير متخد حاجه 

 ‏ادم بصص لليان و سكت 

 ‏نغم قعدات علي كرسي و بصت لتسنيم الي سكته 

 ‏نغم قومي ي تسنيم اهلك مستنينك تحت 

 ‏تسنيم بخنقه لا مش هسيب ليان لوحدها  انتي قومي رواحي انتي عوزه تنامي 

 ‏مغم لا مش هنام علشان هعلق ليها محليل تاني بعد دي 

 ‏الكل سكت و نغم سندات راسها علي الباب.  و غمضت عيونها 

 ‏ تسنيم  سندات علي السرير و سكته 

 ‏جد ليان قومه ي بنت روحه 

 ‏تسنيم  مش هنسبها لوحده 

 ‏ابو ليان بس ي بنتي مينفعش 

 ‏نغم من غير متفتح عيونها انا كده كده مش هروح دلوقتي علشان في ادويه هتخدها لم تصحه 

 ‏ابو روان بس انتو عوزين تنامه 

 تسنيم لا مش عوزين ننام 

 ‏بعد ساعه و الكل ساكت و ادم بصص لليان بحزن شديد 

 ‏ فون نغم رن و كل ده نغم نامت 

 ‏نغم فتحت عيونها و وقف 

 ‏تسنيم بصت ليها مين 

 ‏نغم  و هي بتدعك في عيونها ده منبه و رحت علي المحليل شلتها و بدأت تركب وحده تانيه 

 ‏جد ليان ي بنتي انتي عوزه تنامي 

 ‏نغم لا 

 ‏ليان فتحت عيونها بوجع و بصت لنغم بطني 

 ‏نغم اي 

 ‏ليان بصوت بيطلع بعفيه بطني وجعاني 

 ‏مراد وقف و رح قعد جنب ليان علي السرير 

 ‏مراد هي بطنك هتوجعك شويه بس بعد كده هتخف 

 ‏ليان بدموع لمراد و بصوت تعبان هو انا مش هخلف 

 ‏مراد دموعه نزلت و مسحه بسرعه و بس راسها 

 ‏مراد لا ي حبيبتي أن شاء الله هتخلفي كتير اووي 

 ‏ليان بعيط انا مش عوزه كتير انا عوزه وحد بس 

 ‏مراد هششش الجرح هيوجعك اهدي  

 ‏ليان بعيط  بشحتفه انا مش هسمحها ابدا انا بكرها هي الي عملت كده فيه ولادي ماتو بسببها هو انا عملت ليها اي علشان تكرهني كده دي امي انا عمري مزعلتها ولا رفعت عيني فيها كانت بتعذبني و هي عايشه و بتعذبني و هي ميته  انا بس نفسي في طفل نفسي امسكه و احضنه مش عوزه حاجه تاني انا جبت هدوم ليهم و ظبط الدنيا و كانت مبسوطه ليه تعمل كده مكفهاش كل العذاب ده انا بكرها و عمري مهسمحها 

 ‏مراد حضنها و بيطبطب عليها و ليان حضنتوه بتعيط في حضنه 

 ‏مراد فضل يطبطب عليها و هو حضنها و بيمشي ايده علي شعرها و هي بتعيط و حضنه 

 ‏ادم قعد بصص ليها و مديق جدا و نفسه يحضنها 

 ‏ادم بهدوء ليان 

 ‏ليان اول مسمعت صوته سكتت و دموعها نزله 

 ‏ادم بصبر ليان 

 ‏ليان بعيط مش عوزه اتكلم معاك علشان انت الي نزلت عيالي 

 ‏ادم وانتي كأنتي عوزهم ليه 

 ‏ليان بصتلوه بعصبيه و صوت تعبان  وشها احمر دول عيالي هو اي ال عوزهم ليه انت الي قولت لدكتوره أنها تنزلهم 

 ‏ادم بغضب و صوت عالي و عروق جسمه كلها بانت  يعني كأنت اسيبك تموتي انتي عبيطه و بعدين انا قولت ليكي مش عوز عيال بقالي تلات سنين بقولك مش عوز زفت انتيييي مبتفهميش

 ‏ليان بدموع وانا مش عوزك طلقني 

 ‏ادم بغضب وانا طلق مش هطلق 

 ‏ليان بعيط لا هطلقني ملكش دعوه بيه 

 ‏ادم  بغضب و هو يقرب منها قولت ليكي مليون مره مبحبش كلمت طلاق دي صح و انا رديت عليكي و قولتلك مش هطلق بشخيط سمعتي 

 ‏ليان طلقني و بصت لجلال انا عوزه امشي 

 جلال وقف و رح عليها شلها و رح الحمام حطها في الحمام و خرج بص لنغم سعديها لو سمحتي 

 ‏نغم حاضر و دخلت الحمام و قفلت الباب 

 ‏جلال بغضب لادم انت متكلمش اختي كده تاني انا اختي تعبانه و مش مستحمله و بعدين بدل متهديها أو تكلمها برحه تشخط فيها 

 ‏ادم بعصبية يعني انت مش شايف اختك بتعمل اي 

 ‏جلال بعصبيه والله الي انا اعرفه اني الوحد لم مراته تتعب بيكلمها برحه يخدها في حضنها يطبطب علي قلبها مش يشخط فيها و يزعق 

 ‏جد ليان ي جلال اهدا انت شايف اختك و هو  برده زعلان 

 ‏جلال ماشي ي جدي يتكلم معاها برحه مش يتكلم بطريقه دي 

 ‏ادم قعد ساكت و هو مش عوز يزعق مع جلال 

 ‏بعد شويه و الكل قعد

 ‏ليان خرجت من الحمام و هي مغيره الهدوم و نغم قعدتها علي السرير 

 ‏جلال بص لليان اسمعي جوزك للآخر انتي حكمتي من غير متسمعيه و بص لادم وانت فهمها برحه و بص لكل يله ي جدعا تستنهم في العربيات 

 ‏الكل خرج و قفله الباب 






 ‏ليان بدأت تعيط 

 ‏ادم قعد جنبها علي السرير و حضنها 

 ‏ليان بعيط ليه ليه تمضي مكنتش مضيت

 ‏ادم بدموع انا بحبك و مش قدر بجد مش قدر 

 ‏ليان بدأت تعيط بحرقه و شحتفه 

 ‏ادم و هو بيبوس راسها و بيحضنها  ي نور عينيو كمان هم ي نور عيوني كانو متوفين يعني كان هيجيلك تسمم مخخخ، متعيطيش علشان الجرح هششش صدقيني ربنا هيعوضنا ربنا مبيعملش حاجه وحشه لحد ابدا هششش كفايه 

 بعد شويه من عياط ليان نامت 

ادم شلها و بأس راسها 

ليان بنوم حطيت راسها في رقبتوه 

ادم فتح الباب و خرج و الناس بتتفرج عليه و هو شيلها و خرج من المستشفي لقا العربيات وقفه و الكل وقف 

مازن فتح باب العربيه علشان ادم 

ادم يله ي جماعه علي الفيلا 

مازن بستغراب فيلات اي 

ادم فيلتي هقولك علي طريقها 

مازن ماشي 

ادم ركب وره و خد ليان في حضنه 

العربيات مشيت و ادم وصف لمازن الطريق وصله قصد الفيلا و لقو فيلا جميله اوووي خمس ادوار و جنينه حلوه جدا و في حراس كتير جدا 

الحراس اول مشافوه ادم جريوه عليه وحد فتح باب ادم 

ادم نزل و هو شايل ليان الي نايمه في حضنه و الكل ماشي وره في حارس فتح باب الفيلا و وقف علي الباب 

ادم و الكل دخل 

ادم بصلهم هطلعها الاوضه و هاجي البيت بتكو و طلع علي السلم 

الكل  بص علي حيطه  كبيره جدا عليها صوره ليان حضنه ادم و مخبيه وشها في رقبته و هو حضنها و بيضحك لكاميره و الحيطه التانيه عليها صورت ليان و هي مش وخده بلها و ادم حضنها من وسطها و بيبوس راسها و ليان بتضحك 

يزن اتفضله ي جماعه اقعده 

الكل قعد 

في بنت   خرجت من اوضه معينه بتلم شعرها و بتدعك في عيونها و رفعت عيونها و بصتلهم بصدمه

البنت وقفت و بصت في الارض  و قالت اهلا و سهلا تحبو تشربوه اي 

جد ليان مش عوزين ي بنتي اتخلي كملي نوم 

ادم نزل من علي السلم و بص للخدامه 

ادم معلشي ي غرام صحيتك 

غرام و هي عيونها في الأرض ولا يهمك ي فندم شوف حضرتكو تشربوه اي 

ادم بص للكل ها ي جماعه تشربوه اي 

يزن مش عوزين خليها تدخل تنام 

غرام و هي عيونها في الأرض  ي فندم مش عوزه انام انا كانت بذاكر شوف حضرتكو تحبو اي 

ادم بص لغرام  خلاص خوشي كملي مذكره انا مكنتش عووزك تصحي دلوقتي مين صحاكي اصلا 

غرام محدش صحني ي فندم انا كانت بذاكر و خرجت اشرب مكنتش اعرف اني حضرتكو جين قهوه صح 

ادم لا انا مش عوزه قهوه شوفيهم هم يشربه اي 

بعد شويه الكل قعد ساكت 

غرام خرجت و بصت لادم هي فين استاذه ليان مجتش مع حضرتك ليه 

ادم ليان فوق نايمه اطلعي شوفيها صحيت ولا لا 

غرام  طلعت علي فوق 

يزن بص لادم بابتسامه زوق مين بقا الفيلا

ادم انا الي مختار كانت باجي سعات انا و ليان هنا 

غرام  نزلت بتجري و بتنهج 

ادم اتخض و وقف في أي 

غرام  مدام ليان مش موجوده فوق 

ادم بخوف اي و طلع جري و الكل وره بيجروه وره 

ادم قبل ميدخل اوضت النوم بص علي اوضه الاطفال رح عليها و الكل وره 

ادم دخل الاوضه و الكل وره لقو ليان قعده علي السرير و حطه هدوم البيبي علي السرير و العب الاطفال و حضنه هدوم البيبي و بتعيط 

ادم رح عليها و قعد قصدها علي السرير و بيمسح دموعها و بس خدها خلاص ي ماما كفايه انتي تعبانه 

ليان بعيط ااهدا ازاي ي ادم 

ادم ي حبيبتي هم في مكان احسن صدقيني والله في مكان حلو اوووي هم في دار الحق هم في الجنه هم عند الي احسن مني و منك عند الي احن مني و احن منك خلاص احنا كده مش في النهايه لا احنا في الابديه

ليان بعيط هم مجوش علي الدنيا بس الوجع صعب ي ادم 

ادم حضنها و بأس راسها عرف اني الوجع صعب بس انا مش قدر أشوفك كده صدقيني انا قلبي وجعني عليكي كفايه عياط صدقيني انتي مش لوحدك في الوجع و الحزن 

ليان حضنتها بضعف و بتعيط 

الكل بص لبعضه و خرج من الاوضه و نزله تحت 

ادم بص لتسنيم الي لسه وقفه وري كل وحد الاوضه بتعته ي غرام  معلش  و شوفيهم لو محتجين حاجه 

غرام حاضر و خرجت و قفلت الباب 

ادم خدها في حضنه و نام علي السرير و هي حضنه هدوم البيبي و غطها و فضل يبوس راسها لغيت لم ليان نامت في حضنه و هي بتعيط و ادم بصلها بعد منامت و غمض عيونه و هو كمان نام 

تحت 

الكل قعد 

غرام نزلت و بصت ليهم اتفضله الاوض بتعتكو جهزه 

جد ليان اوض اي انا علشان الستات هروح

بعد شويه 

كل الرجاله قعده سكته 

الباب اتفتح و حرس دخل و عيونها في الأرض و كل الستات و البنات دخلوه 

ام جلال بخضه فين ليان 

ابو ليان انتو جيتو ازاي 

اسراء ادم بعت لينا الحراس علشان يخدونا و يجبونا 

غرام بصه لاسراء بابتسامه 

ام جلال بخضه كلها حصل ليها اي وانتو ازاي متصحونيش لم بنتي تبقا تعبانه 

جد ليان أهدو و اقعدو ليان كويسه 

ام جلال بغضب مش ههدا غير لم اشوف ابنتي سمعتوني 

مراد ي ماما متخفيش و وطي صوتك علشان متصحاش 

غرام اتفضلوه اقعدو 

البنات قعدات و غرام وقفه علي جنب 

ام جلال بنفز صبر اهو قعدت قولولي بقا بنتي ملهاش رحت المستشفي ليه 

يزن الاطفال نزلوه 

البنات اتصدمت 

ام جلال بدموع اطفال اي 

ابو جلال كانت حامل في تلاته ماتو و نزلتهم 

ام جلال عيطيت و بصت ليهم عملت عمليه 

مراد قيصري فتحنا بطنها 







ام جلال عماله تعيط بحرقه و تقول ي بنتي ي حبيبتي دي كانت فرحانه بيهم تلقيها دلوقتي بتعيط و زعلانه حسب الله و نعمل وكيل في السبب يعني عليكي ي ليان مش مكتوبلك فرح ابدا دلوقتي قلبك محروق ي بنتي 

جلال بعصبيه خلاص بقا ي ماما ليان مش ناقصه الي فيها مكفيها المفروض تصبروها 

ام جلال بعيط هي عامله اي دلوقتي 

ابو جلال فوق صحيه 

غرام ببرئه لا نامت هي و استاذ ادم 

يزن نامت أمته 

غرام واحنا فوق ي استاذ بعد مخرجتوه بشويه فضلت وقفه لاستاذ ادم يحتاج حاجه لم نامت نزلت

جد ليان تعالي ي بنتي اقعدي 

غرام شكرا 

فون ارضي رن 

غرام رحت حطيت الفون علي ودنها الو 

ادم غرام هم صحين 

غرام ايوه ي فندم 

ادم طيب معلشي حضري فطار و حضري شربت خضار لليان و فراخ وهننزل 

غرام حاضر 

ادم و اعمليلي قهوه و شوفي الطلبات النقصه و خالي معتز   يجبوهم 

غرام حاضر و قفلت الفون و رحت علي ورقه و قلم و بتكتب حاجه في الورق و رحت علي زرار في الحيطه معين داست عليه و رحت كملت كتابه في الورقه 

باب الفيله فتح و دخل حارس طول بعرض و عيونه عسلي و ابيضاني و لبس بنطلون و تشرت و كوتش 

معتز بص لاكل سلام عليكم 

الكل عليكم السلام 

معتز بص لغرام  افندم مش هنخلص من طلباتك احنا 

غرام بتكبر و هي بتكتب والله مش بتجبلي من جيبك 

معتز بغيظ عوزه اي نديتيني ليه 

غرام و هعوز منك اي يعني ده استاذ ادم قالي خليه يجيب الحاجه دي اتفضل و مدات أيدها بورقه 

معتز بغيظ وانا الي قولت بتكتبيلي جواب حب 

غرام بعصبيه معتز قولتلك قبل كده متكلمش معايا بطريقه دي انا غلطانه اني بكلمك اصلا و هقول لادم 

معتز بغيظ شد الورقه هاتي ده انتي رخمه و علي فكره بقا ادم ميقدرش يعملي حاجه 

غرام بابتسامه نشوف اتفضل بره و متدخلش بحاجه خالي اي حد من الحراس يدخلهم 

معتز انا ادخل زي معوز ماشي 

غرام بابتسامه وسعه و بتشور للباب بره خد الباب في ايدك 

معتز و هو بيقرب عليها بعصبيه وأقسم بالله العلي العظيم ادفنك مكانك 

غرام بابتسامه لو جدع قرب ليا وانا الي هخلي ادم يدفنك مكانك 

معتز بسخريه والله 

ادم و هو نازل علي اسلم بعصبيه معتز انت هتهزر ولا اي 

معتز بعصبيه يعني مش شايف ي ادم 

ادم بص لغرام الي مبتسمه ببرئه 

غرام و هي انا معملتش حاجه صدقني 

معتز ده اي القرف ده ي عم انا غلطان اني عينت نفسي حراسه ليك صاحبيه معفنه 

ادم بص لمعتز 

معتز بنرفزه حاضر و خرج و قفل الباب 

ادم بص لغرام 

غرام بابتسامه معملتش حاجه صدقني هو الي بيعصبني 

ادم قولت ليكي كام مره متكلميش صحبي بطريقه دي 

غرام وانا عملت حاجه ي ادم 

ادم بص لاسراء و مازن 

ادم شور علي مازن ده مازن اخوكي الكبير و دي اسراء اختك الكبيره 

غرام بصت لمازن و اسراء بقلق 

اسراء بصت لادم بستغراب 

مازن بصله و مش فهم حاجه 

ادم اختكو غرام الصغيره بابا قبل يموت بشهر اتجوز و لم صفاء عرفت مضيتوه علي تنازل و قتلتوه و ام غرام كانت حامل فيها بعد كده فتح ورق بابا من المحامي بتعوه عرفت اني عندنا اخت غرام 

مازن بص لغرام و بص لادم و انت تعرف من أمته 

ادم قعد اعرف من خمس سنين 

اسراء و مقولتلناش ليه 

ادم غرام الي مكنتش عوزه تقول ليكو  ول لاي حد علشان خايفه لتكرهوها 

ادم  رجع دمغه لوره 

مازن بص لغرام و ليه خايفه نكرهك وانتي زنبك اي نكرهك 

غرام حطيت وشها في الأرض 

ادم شد أيدها و قعدها جنبوه و بأس راسها متخفيش هم مش بيعضوه و ابتسم 

غرام ابتسمت و بصت لمازن و اسراء بقلق 

اسراء ودات وشها النحيه التانيه و سكتت 

ادم بص لمازن و اسراء و غرام 

ادم دلوقتي الكل عرف انك اختي و محدش عملك حاجه شوفتي انك كأنتي خايفه علي الفاضي 

مازن وانتي عندك كام سنه 

غرام بابتسامه عند 19سنه 

مازن و فين مامتك 

غرام جوه نايمه 

ادم بص لاسراء الي موديه وشها الناحيه التانيه

ادم اسراء 

اسراء بصتلوه 

ادم مش عوزه تكلمي غرام 

اسراء بعصبية مش عوزه اكلم حد ولا اعرف حد و وقفت انا هطلع لليان و طلعت علي السلم و هي متعصبه 

ادم بص لغرام الي بصت في الأرض 

ادم متزعليش ي غرام هي مش قصدها 

غرام لا عادي و وقفت انا هتخل احضر الحاجه الي طلبتها و دخلت المطبخ 

في باب اتفتح و خرجت وحده جميله اووي و عمله شعرها ديل حصان  مرات ابو ادم  ام غرام اسمها دلال بصت للكل بتوتر و بصت لادم 

دلال عامل اي ي ادم ي حبيبي 

ادم الحمد الله تعالي ي خالتي اقعدي مرات أبويه ام غرام ي جماعه 

دلال سلمت عليهم بهدوء و ابتسامه و قعدات سكته 

ادم عرفه علي الكل 

دلال اهلا و سهلا و بصت لادم مراتك فين 

ادم فوق 

دلال هزت راسها و سكتت 







غرام خرجت معاها صنيه اكل و بصت لادم اطلعها 

ادم لا هتيها و وقف مسكها و طلع 

غرام بصت لامها 

دلال اي مصحيكي 

غرام كانت بذاكر 

دلال بشك و فين معتز 

غرام بقرف ادم بعتوه يجيب حاجات 

دلال وانا قولت ليكي و معتز هنا متفضليش صحيه صح 

غرام انا كانت بذاكر ماشي مخيلتك مترحش لبعيد ي ماما  

الباب خبط 

غرام رحت فتحت لقت معتز 

معتز اوعي من وشي 

غرام بعدات عن الباب 

معتز فضل بصص ليها بعصبيه 

دلال اتخل ي معتز وقف عندك ليه وانتي ي غرام اتخلي جوه 

غرام طلعت من غير متكلم علي فوق 

معتز بص ل  دلال بملل ارحميني بقا دي خطبتي ي شيخه مبشوفهاش حرام عليكي 

دلال حرمت عليك عشتك ي بعيد هات الحاجه دي كده و يله امشي 

معتز لا عيب اشيلك انا هدخلهم و دخل علي المطبخ

ام جلال وقفت انا مش هرتاح غير مشوف بنتي و طلعت علي فوق جري 

دخلت الاوضه لقت اسراء قعده و ادم و ليان بين عليها التعب و ادم بياكلها بعفيه 

ليان اول مشافت ام جلال بعدات عن الأكل بفرحه و بصت ليها بدموع 

ادم وقف بعيد و بصص لليان بحزن

ام جلال رحت قعدات جنبها و خدتها في حضنها و دموعها بتنزل 

ليان انفجرات في العياط و حضنتها 

ليان بعيط ملحقتش افرح ي ماما 

ام جلال بدموع قولي الحمد الله ربنا مبيعملش حاجه وحشه لحد ي حبيبتي قولي الحمد الله 

ليان بعيط انا بكرها هي السبب انا بكرها 

ام جلال اوعي تقولي كده الله يرحمه ميجوز عليها غير الرحمه ي عيوني هششش خلاص و بطبطب عليها و بتبوس راسها 

ليان بتعيط

ام جلال بدموع هششش  خلاص هتتعبي زياده خلاص و عدلت ليان و مسكت وشها 

ام جلال بابتسامه يختي هتجيبي عيال تاني بس انتي شدي حيلك و صدقيني عيالك هيجروه قصدك لكن لو فضلتي كده مش هتعرفي تجيبي عيال و ادم هيتجوز عليكي 

ليان ابتسمت و سكتت 

ام جلال يله بقا كلي هات ي ادم تاكل 

ليان بتعب مش قدره اكل

ام جلال بحزن وحياتي عندك هتزعليني يله ي حبيبتي كلي 

ادم جاب الاكل و حطوه قصد ليان و ام جلال 

ام جلال  فضلت تاكل ليان و ليان مش قدره تاكل

ليان بتعب خلاص مش قدره 

ام جلال طيب 

اسراء شالت الصنيه و نزلت 

ليان  غمضت عيونها من التعب

ام جلال حضنتها 

ليان بدموع هي عملت فيا ليه كده انا بنتها عرفه يعني اي بنتها ولا في مره طبطبت عليه و لا خدتني في حضنها مفيش غير مره الي خدتني في حضنها و ضحكت بسخريه لم شربتني السم حضنتني عمرها مفرحتني ولا جبرت خاطري زعلت عليها جدا لم ما.تت لدرجت أني كانت بعيط قبل منام و قولت في الجنه بس هي ليه بتعمل كده ليه حته و هي عند ربنا بتزعلني و بتقهرني كده ليه كل حاجه وحشه بتحصلي تبقا هي السبب ليه 

ام جلال هششش خلاص كفايه عياط ي حبيبتي خلاص 

بعد اسبوع من اكتئاب ليان محدش عرف يخرجها من الكتئاب لدرجت ادم كان خايف عليها مبقاش يروح الشغل 

        

        الفصل الثامن عشر الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×