رواية الغدر الفصل الثامن 8 والاخير بقلم فرحه احمد


 رواية الغدر الفصل الثامن 8 والاخير بقلم فرحه احمد


#رويه_الغدر 

البارت الثامن والأخير 


محمود_ ايوا يا فندم بلغوني انك عايزني 

الظابط_ ايوا .....يا عسكري هات المتهمه 

دخل العسكري ومع مني اللي كانت مرعوبه 

الظابط_ احنا لقينها ومعها شنطه فيها دهب وفلوس مكمن تتعرف علي الدهب ده كده 


محمود _هو فعلا دهب امي قتلتيها لي يا مني لي دي لمتك من الشارع 


مني بغل منافي لخوفها ايوا يا محمود قتلتها من الزل اللي كانت معيشاني في سرقتها وقررت اهرب اليوم لاكن هي اللي عملت في نفسها كده وخلتني اقتلها 






فلاش باك 

مني كانت خلاص سرقت كل حاجه دهب وفلوس وقررت تهرب بليل 


تنزل مني تجيب طلبات لقدريه ترجع تلاقي قدريه كانت في الاوضه بتعتها وبتفتش فيها ومع دخول مني  قدريه تلاقي كيس كلو فلوس ودهب وقع علي الارض 


قدريه _يا خاينه يا بنت الك.لب  تسرقيني انا ده انا لميتك من الشوارع بعد ما جوزك رماكي 


مني بغضب _لمتيني علشان تزلي فيا صح انتي كنتي عايزه خدامه تحت رجلك يا قدريه ولاكن لا الدهب والفلوس دي حقي من اللي انتي وابنك عملتو فيا 


قدريه _هاتي الفلوس دي وامشي اخرجي بره 

وبدأت خناقه مابين قدريه ومني 


وانتهت بقدريه دخلت تجيب سكينه وقالت لو خدتي الفلوس دى هقت.لك سامعه 


مني_ لا ده انا اللي اقتلك وقربت مني من قدريه وبدأت خناقه اكبر وانتهت بدخول السك.ينه داخل بطن قدريه مني اتصدمت ولاكن مكنش عندها وقت خدتت الفلوس وجريت من البيت 


بعدها بساعه كانت نعمه نازله تطمن علي امها لقت الباب مفتوح دخلت تدور علي امها وهي مستغربه الباب مفتوح لي لحد ما لقتها واقعه في المطبخ قاطعه النفس رنت علي محمود والبوليس 


باك 

محمود_ بقه انتي تعملي كده في واحده لمتك من الشارع 

مني_ علشان تذلني انا مش ندمانه ولو رجع بيه الزمن هعملها تاني امك تستحق الموته دي من اللي عملتو في حياتها 


الظابط _عسكري خدها علي الحب.س


بيمر وقت ومحمود كان قاعد في بيت امو لقي اسراء داخله ومعها البنات 


اسراء_ ازيك يا  محمود 

جريو البنات عليه ازيك يا بابي واحشتنا اوي 

محمود بحب_ وانتو واحشتوني اوي 

مسك_ احنا عندنا هديه حلوا اوي 

ميار_ وهتعجبك اوي يا بابي

محمود_ شوقتني اي هي

مريم_ هي ان مامي قررت تديك فرصه تانيه 

محمود_ وقف بجد يا اسراء انتي موافقه 

اسراء_ اه يا محمود قررت ادي حياتنا فرصه تانيه 


وهنا تنهي بينا القصه علي اسره سعيده ومتجمعين بحب وفرحه وكل ظالم خد نصيبو 

ومحمود ندم من اللي عملو وقرب من ربنا اكتر وبقه قريب من بناتو ومراتو 

             _______________________


ونعمه بقت حياتها احلا مع عيلها وبقه ابوهم بيشوفهم وحاول يرجع ليها لاكن هي رفضت ده لان حاست انها كانت ظالمه نفسها معه

           ___________________________


وجاسر عرف ان العشره هي اللي بتولد الحب وبقه عايش حياتو ونسي اسراء واتمني ليها الخير 

            _______________________


ومني خدت إعد..ام ومكنتش حاسه باي ندم وشايفه ان قدريه تستحق كده 


            _______________________


وهنا مشهد بعد مرور سنين قاعه كبيره يقف محمود وفي احضانه اسراء وهم ينظرون الي ابنتهم الكبيره مريم وهي في أحضان زوجها وفي يديها ابنها وعلي الكوشه تجلس ميار بجانب زوجها وتقف جانبهم مسك وهي فرحانه لاختها 


اسراء_ اجمل حاجه عملتها لبناتي اني مابعدتش بينهم وبين ابوهم 

محمود_ بغمزه البنات بس ياعني 

اسراء بكسوف _محمود بطل قلت أدب


صافي_ الف ميروك لي ميار يا اسراء 

اسراء بصدمه_ ايدا صافي مش معقول انتي نزلتي مصر امته 

صافي_ نزلنا مخصوص انا ومروان والأولاد علشان نحضر فرح ميار 

حضنتها اسراء بحب _ربنا يخلينا لبعض يا حبيبي 


مريم بفرحه _ميار حلوه اوي اللهم بارك 

سليم بحب_ وانتي جميله اوي يا مريم انا بحمد ربنا عليكي كل بوم بجد 

مريم بخجل_ انا بحبك اوي 

جاء صوت ابنهم زو الثلاث سنين وهو يقول 

بتحبي اكتر مني يا مريومه 

مريم بضحك_  لا طبعا بحب زين قلبي اكتر 

              ________________________







ميار_ مبسوط يا احمد 

احمد _هكون مش مبسوط ازي وانا خلاص ملكت القمر 

ميار بكسوف وفرحه _ربنا مايحرمني منك يا حبيبي 

قطع كلامهم مسك وهي بتقول بضحك 

انسحب انا بقه 

ضحكو عليها ميار واحمد وهي نزلت راحت عند اسراء ومحمود 

خطبت في واحد 

مسك_ انا اسفه جدا 

يوسف _لا عادي ولا يهمك 


وتروح اسراء عند مامتها تلاقي صافي موجوده 

طنط صافي واحشتني اوي 

صافي_ وانتي اكثر يا حبيبي 

سلمت مسك علي مروان وابن صافي الكبيرمالك 

 ايدا مش المفروض انهم اتنين ابنك التاني ده رخم اوي 

صافي بضحك _لي كده هو عملك حاجه 

مسك _لا بس الفضول هموت واشوف شكلو بعد ما كبر آخر مره شوفتو كان عندو ٨ سنين وانا سعتها كنت ٦ سنين  وهو علطول كل ما تنزلو مصر مش بيجي معاكو 

محمود_ عيب كده يا مسك 

مسك_ لا عادي يا بابي هو فعلا معقد مش بيحي حتي في المناسبات 

يوسف_ من وراها لا يستي اديني جيت المناسبه دي وكمان علشان تشوفيني وترضي فضولك 

مسك _حست انها عايزه الأرض بتبلعها 

مسك _احم هو انت يوسف 

يوسف_ اه انا يوسف 

مسك _ازيك انا مسك وبعد الفرح صافي قعدت اسبوع في مصر وفي الفتره دي كانت مسك ويوسف اتعرفو علي بعض وبدو يعجبو ببعض 


مسك_ يعني انت مسافر خلاص 

يوسف _هرجع تاني يا مسك علشانك صدقيني 

مسك_ بحبك يا يوسف 

يوسف _وانا كمان بحبك اوي 

وقريب هرجع علشانك اصفي شغلي بس هناك وهرجهلك 


#بقلمي_فرحه_احمد 


عايزه رايكو انهي الروايه علي كده واعمل جزاء تاني يكمل قصه مسك ويوسف ويكون في اشخاص تانين  ولا اعمل بارت واحد كمان ليوسف ومسك 🥰      


               الفصل التاسع من هنا       

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×