رواية عشقت مغتصبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين هاني


 رواية عشقت مغتصبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين هاني


بارت12

يوم جديد ملئ بالاحداث

صحيت ليل وهي اول مره تحس انها نايمه مرتاحه صحيت لقت غيث صاحي وبيلبس

ليل. صباح الخير 

غيث. صباح الورد اي كل ده نوم

ليل. مش عارفه محستش بنفسي خالص هي الساعه كام 

غيث. الساعه 10

ليل. انتا نازل الشغل

غيث. ايوه 

ليل. طيب بص عشر دقايق هلبس وانزل معاك

غيث. راحه فين

ليل. هنزل الشغل 

غيث. لا ارتاحي انا مش عايز اتعبك انا هبقا اجيب سكرتيره تاني

غابت ليل دقيقه وفكرت. يعني هيجيب واحده تاني وتكون نعاه في كل حته وتبقا قريبه منو 

ليل. لا طبعا انا السكرتيره وانا هشتغل وبعدين انتا قولتلي مش هتعىف تامن لحد غيري صح صح عشر دقايق وهلبس وقامت جري عشان تلبس بصلها غيث وفي نفسو اي معقول غارت لما عرفت اني هجيب واحده امممم شكلك كده هتعقي في حبي زي ماوقعت في حبك وطلع بره يستناها

غيث. صباح الخير 

سندس. صباح الورد ياعريس اومال رايح فين كده 

غيث. نازل الشغل هكون رايح فين يعني 

ريم. مشاءالله عريس يوم صباحيتو يسيب عروستو وينزل الشغل

غيث. لا ماهي كمان نازله معايا الشغل

سندس. وت؟ احيه ياولاد ده اي العرسان الهنا دول ده بجد 

طلعت ليل

ليل. صباح الخير 

سندس. صباح النور ياعروسه انا سندس عندي 22سنه في تربيه اخر سنه 

ريم. وانا ريم 18سنه في ثانوي عام

ليل. ربنا معاكو انا ليل عندي22سنه 

سندس. يعني قدي لسه بتدرسي

ليل. لا انا اتخرجت السنه اللي فاتت من تجارة 

ريم. متزعليش مننا بقا عشان معرفناش نرحب بيكي بليل بس اهلا وسهلا بيكي في بيتنا ودلوقتي بيتك بالظبط واحنا دلوقتي اخواتك بس عارفه لو زعلتي غيث انا هخليه يراضيكي عادي براحتك 

ضحكو






ليل. حاضر اذا كان كده ماشي واعدو يتكلمو شويه وهما بيفطرو وليل حبتهم اوي وارتاحت معاهم 

غيث. يلا ياليل عشان اتاخرنا وخدها ونزل وبعد نص ساعه وصلو وماسك ايدها وطالعين وكان واقف تحت قريب من الشركه زين واسامه وهند

زين. شايف ياعمي بعينك عشان متفكرش اني بضحك عليك واعد يسخن في اسامه لغايت ماجاب اخرو وراحو عشان يطلع يجيبها

طلعت ليل مع غيث وهو دلخ مكتبو ولغايت ماليل تجبلو القهوه 

واقفت ليل تعمل القهوه وجيه

عز. صباح الخير علي الناس المتأخره حقك ياعم مرات المدير وتتاخري معاه براحتك 

ضحكت ليل. صباح النور اه طبعا بقا شوفت

عز. عاوز اقولك يابنتي زين ماخترتي غيث ده زينة شباب العيله عندنا

ليل. اي دا انتو قرايب

عز. ايوه ابن خالتي وابوه كان يبقا صاحب ابويا من صغرو يعني بص صحاب اتجوزو اخوات

ليل. اهااا واعدو يتكلمو ويضحكو عشان عز كان بيحكيلها عن غيث وطلعو كلهم ووقفو شافو ليل وهي كمان بتضحك مع عز

اسامه. مشاءالله دي الهانم بقا مدوراها في الشركه مع كل واحد شويه وجري بعصبيه عليها. لييل وبباص ليها بعصبيه 

ليل. بابا

اسامه. هو انتي خليتي فيها بابا وضر*بها بالقلم

عز دخل بسرعه ينادي غيث

عز. غيث االحق اهل ليل بره وابوها مد ايدو عليا

غيث. اي وجري علي بره بسرعه 

اسامه. بقا دي اخرتها تمشي علي شعرك يافاج*ره مش كفايه هربتي من البيت لا وكمان مقضيها وضر*بها بالقلم تاني

ليل. اي الي بتقولو ده يابابا

زين. ماهو دي الحقيقه ياليل انتي مش شايفه حالك بقا مايع ازاي 

ليل. زينن انا مسمحلكش وبعدين انتا السبب اكيد انتا الي فضلت تزن علي وادنهم لغايت ماصدقوك

اسامه. وكمان بجحه وبتردي

هند. ليه كده ياليل ليه كده ياحبيبتي اي الغير حالك بس بالطريقة دي انتي مكنتيش كده 

ليل. ماما اي الي بتقوليه ده انتي كمان ياماما هو في اي

اسامه وراح يشدها من الطرحه. انا هوريكي في اي دلوقتي بس مسك ايدو غيث

غيث. مش انا الي حد يمد ايدو علي مراتو وانا عايش وراح مسك ليل وخدها وراه

كلهم بصدمه. اي

زين. انتا كداب طبعا انتا بتعمل كده بس عشان تدراي علي الي بتعملوه

غيث. احترم نفسك ياجدع انتا ومش انا الي اخبي حاجه عشان خايف من حد لا ده انا اعمل الي عايزو ومحدش ليه حاجه عندي طول منا مش غلطان وزي ماسمعتو كده ليل مراتو واحنا متجوزين علي سنة الله ورسوله واي حد اي حد يفكر بس يقللل من كرمتها مش هسكت اي كان مين اصلها بردو كرمتها من كرامتي ياجماعه

زين. اكيد في غلط اكيد ياليل متجوزه عشان مصلحه اكيد لا انتو كدابين فين طيب قسيمة الجواز عاوزين نشوفها عشان نصدقك غير كده هناخدها ونمشي

غيث. اممم مش اقولكم اي بس القسيمه لسه مطلعتش اصل احنا اتجوزنا بليل فا ممكن تروح المأذون تسالوه لو مش مصدقين واه وبص لزين واوعا تفكر بس او شيطانك هيأ ليك ان ليل لسه بتاعتك اوي لسه بتحبك فا لو جيت جمبها مش هيحصلك كويس لاني ساعتها مش هسكت وبص لبوها وامها اما حضراتكم مينفعش اكلمكو لانها بنتكو ومش همنعها منكو واكيد يعني انتو هتحبولها الخير وطبعا طول منتو متصالحين مع بعض انا هكون مبسوط ومرتاح بس لو لسه في مشاكل وحد فكر بس يأذيها بصراحه مش هستحمل حد يجي علي مراتي  ولا علي كرمتها وراح مسك ايدها وحضنها بدارعو يلا ياحبيبتي وخدها ودخل المكتب

هند. يلا يا اسامه وانتا يازين اعتقد كفايه لغايت كده وانسا ليل وسبها في حالها

زين. مستحيل لا مستحيل انساها ليل بتاعتي حته لو وصلت اني اقتلو مستحيل تبقا مع غيري ونزل وهو مش طايق نفسو وناوي علي الشر

ونزلو عشان يمشيو

في المكتب

غيث. ليل انتي كويسه ياحبيبتي بدأت ليل تعيط راح واخدها في حضنو وبدات تنهار 

ليل. بعد كل الغيبه دي مفكروش يخدوني في حضنهم صدقو زين صدقو اني ممكن اعمل زي كده كنت كل لحظه بتعدي بموت في بعدهم بس في الاخر هما كسروني اكتر منا مكسوره كان نفسي يخدوني في حضنهم واحشوني اوي ياغيث واحشوني اوي

غيث. طيب بطلي عياط بصي انا هاخدك انهارده ليهم وتعدي عندهم شويه وتتصالحو وانا هستناك تحت بس لو حسيتي انهم ممكن يعمل ليكي حاجه كلميني علي طول 

ليل. بجد ياغيث هتوديني 





غيث. اه هوديكي وا عتقد كمان ان هما هيتصالحو انهارده ومش هيبقا في زعل تاني مابينكو ومسح دموعها يلا بقا عشان نبدأ الشغل بدل ماخصملك اديني بقولك اهو ابتسمت ليل. حاضر وراحت علي مكتبها وقد اي هي مبسوطه ان غيث دافع عنها وعن كرامتي مش عارفه بس حاسه اني هحبو يارب لو ده العوض فا بركلي ديما فيه واجعلو صالح ليا وفضلت ليل اعده من نفسها شويه وبتفكر في غيث وقالت ترن علي فرح تحكلها

فرح. اتجوزتي ازاي يعني ده تاني يوم شغل ليكي

ليل. بصي ياستي********وبس كده وهروح ليهم باليل وهو هيكون معايا 

فرح. ياسيدي ياسيدي ده الصناره غمزت بقا وكده 

ليل. مش عارفه يافرح بس انا مرتاحه اوي وفرحانه اوي بردو 

فرح. سيبي نفسك ياليل وحبيه مدام هو بيحبك متخفيش ياليل واطمني وعيشي ياليل ورمي الحزن من حياتك وابدأي صفحه جديده بعنوان حياتي الجايه 

ليل. عندك حق انتي اخبارك اي بقا وبعدين مالك كده شكلك مبسوطه 

فرح. بصراحه اه بصي عارفه امبارح ليث جيه ليا وكان عايز يعزمني علي الغدا بس انا موافقتش وعزمتو عندي وجيه واتغدا مع بابا وكان مبسوط اوي وهو اعد معانا وبعد كده قال لبابا عايز اتكلم معاها بس في حاجه تخص الكليه ونزلت معاه بس وروحنا اعدنا علي الكورنيش بسألو بيقولي بصراحه كدبت عشان عايز اعد معاكي شويه وبعد كده فضلنا نتكلم كتير ويسالني عني وعاوز يعرف كل حاجه وبصراحه كان يوم جميل اوي ورن عليا انهارده خمس مرات واعد يتكلم معايا وبصراحه انا هموت من الفرحه لو طلع معجب بيا

ليل. ايوه بقا ياعم ده انتا واقع علي الاخر

فرح. اوي والله ياختي

ليل. خير ياحبيبتي ان شاءلله ربنا يكرمك 

فرح. يارب واعدو يرغو مع بعض 


             الفصل الثالث عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×