رواية بنت الشارع الفصل الرابع 4 والاخير بقلم محمد طه

رواية بنت الشارع الفصل الرابع 4 بقلم محمد طه

 رواية بنت الشارع الفصل الرابع 4 والاخير بقلم محمد طه


الرابع والأخير


#اسكريبت_بنت_الشارع 


_وهي بجواره بالسياره أعطاها شيأ لتشربه..

وكان به مخدر أصابها بالنعاس..

وأخذها سامي وسافر بها إلي مكان خاص به 


_أستيقظت أمل لتجد نفسها نائمه على سرير..

وسامي جالس على المقعد أمامها..

ويحتسي الخمر وكان في حاله سكر..

من كثره الخمور التي إحتساها 


_فزعت أمل جدا من منظره المخيف..

وجسدها كان ينتفض من الخوف 


_أمل 

أنا فين..وإيه اللي حصل..وأنته عايز مني إيه 


_سامي 

إنتي عندي..ولسه ما حصلش حاجه..

وعايز بقي منك إيه..عايزك 


_أمل والدموع ملئت عيناها

الخاتم بتاعك معايا أنا مخبياه ف الإشارة..

وديني الإشارة..أديلك الخاتم بتاعك وسيبني 


_سامي 

بس أنا مش عايز الخاتم..أنا عايزك إنتي..

وإنتي خلاص بقيتي بتاعتي وملكي 







_وبدأت أمل تصرخ بأعلي صوت..

لتستغيث بأحد لينقذها من يد هذا المغتصب 


_سامي بهدوء 

إصرخي لحد ما تتعبي..إحنا ف صحرا..

مفيش حد هيسمعك..ولا فيه حد هيسأل فيكي 


_أمل بدموع وتوسل

أنا غلطت..وربنا الخاتم بتاعك معايا..

دفناه ف التراب ف الإشارة..

خدني هناك وأنا هدهولك 


_سامي 

إنتي عارفه الخاتم دا يساوي كام..

يساوي 20مليون..

إنما اللحظات اللي هقضيها معاكي دلوقتي..

تساوي 100مليون..عيزاني إنتي بقي..

أسيب ال100مليون..وأروح للعشرين مليون..

وبعدين أنا بعد ما هستمتع بيكي واشبع منك..

هقط،عك وهبيعك قطع غيار للي عايز يشتري 


_أمل 

أنته بتقول إيه..أبوس إيدك ما تعمل كده..

أبوس رجليك أعتقني لوجه الله..

والنبي سيبني أمشي 


_سامي يخرج تلفونه ويتصل بصديقه لؤي 


_لؤي غاضبا 

عايز إيه يا زفت مش كفايه اللي عملته 


_سامي بهدوء 

أهدي يا عم روميو..وبعدين إن كنت أنته زعلان..

عشان حبيبت القلب..ف أنا ضاع مني خاتم..

فيه بضاعه ب 20مليون وبسببك 


_لؤي

وبسببي ليه وأنا مالي أنته هتلبسني مصيبه وخلاص


_سامي 

لما إتخانقت أنا وأنته ف إشارة المرور..

الخاتم وقع مني..يبقي بسببك ولا مش بسببك 


_لؤي

لأ مش بسببي..دا بسبب طفاستك..

وأنك كل ما تشوف حاجه تبقي عايز تاخدها 


_سامي 

ومنار دخلت دماغي وهاخدها..

برضاك بقي غصب عنك هاخدها..

وأسمع بقي المفيد ومتبقاش غبي..

أنا دلوقتي ف الشاليه الخاص بتاعي..

ومعايا بنت صغيره وخااااااااام..

أعتبرها بتاعتك خد منها مزاجك..

وبعدين قط،عها وبيعها لحبايبك..

اللي عايز كليه اللي عايز فص كبد..

أنته وشطارتك بقي..بس قبل دا كله..

منار من اللحظه دي بتاعتي وتخصني..

نقول مبروووك 


_لؤي بعد تفكير 

مش قبل ما أعاين البضاعه الأول 


_سامي مبتسما 

حقك وأنا ف إنتظارك أنا والعروسه..قصدي البضاعه 


_أمل من شده الخوف والرعب الذي تملك منها 

وأنها سوف تفقد حياتها وستفارق الحياه 

فقدت الوعي تماما 


_سامي إنتهي من إتصاله وبدأ يستعد 

للفريسه التي إصتادها 

_بقلم..محمد طه عبد المجيد 

_عند لؤي


_لؤي في خاطره 

_ماشي يا سامي..عايز تاخد مني منار..دي بعينك..

أنا بقي هاخد البت اللي معاك..

 ومش هتشوف ضفر منار..

ما أبقاش لؤي إن ما علمتك الأدب..

وإيه حكايه الخاتم اللي فيه بضاعه ب 20مليون ده


_ويخرج تلفونه ويتصل بصديقته منار 


_لؤي 

ألووو يا منار قلبي 


_منار 

لا قلبك ولا عقلك مفيش بينا كلام..

إلا لما تجبلي حقي من صاحبك قليل الأدب ده


_لؤي 

ما أنا بكلمك عشان أقولك إني هجبهولك..

الليله متكتف وهرميه تحت رجليكي..

تعملي فيه اللي إنتي عيزاه 







_منار 

الكلام مفيش أسهل منو..لما تجيبو تحت رجليا..

أبقي أصفالك غير كده هفضل زعلانه منك 


_لؤي

وأنا ما يرضينيش زعلك يا قمر..

إستعدي لليله الحساب إستعدي للا،نتقام 


_ف الشاليه الخاص ب سامي 


_أمل ما زالت فاقده للوعي..

وقرر سامي أن يأخذ منها ما يرضي شهواته..

قبل أن يأتي صديقه لؤي..وبدأ يقترب منها..

وبالفعل أخذ كل ما يريده منها بكل بساطه..

لأنها فاقده للوعي ولم تقاومه..

وبعد أن إنتهي وأستكفي منها..

إستلقي بجانبها على السرير وبدأ يش،عل سيجار 


_وأمل بدأت بإستعاده الوعي وإنهارت عندما..

رأت جسدها عا،ري أمامه وأنها فقدت عذريتها..

ظلت أمل تبكي وهي ترتدي ملابسها..

وتركت له الغرفه وبدأت تتجول ف المكان..

تبحث عن مخرج لتذهب من هذا المكان..

لكنها لم تجد مخرج لتهرب منه..

دخلت المطبخ فوجدت أمامها سك،ين..

أخذتها وذهبت إلي غرفه النوم..

لتجد سامي غارقا ف النوم..

فذهبت إليه وطع،نته بقوه في صدره..

ولكنه سرعان ما فاق من نومه..

ودفعها عنه بقوه فوقعت أمل على الأرض..

وأصتدم رأسها بقوه على الأرض وفقدت الذاكره 


_وسامي لم يتحمل طعنه السك،ين وفارق الحياه 

ثم جاء لؤي ورأي الحادث..

سامي مقت،ولا وبنت صغيره على الأرض..

تكاد أن تكون مقت،وله أيضا..

فذهب مسرعا لكي لا يتهم فى هذا الحادث..

وترك الباب مفتوحا على مصراعيه..


_ولكن من سوء حظه أنه كانت تراقبه..

سالي أخت سامي ورأته وهوا خارجا مفزوعا..

وكأنه إرتكب شئ ما 


_فبعد أن خرج لؤي دخلت سالي..

لتجد أخيها مقت،ولا فخرجت مسرعه وراء لؤي..

وطاردته بسيارتها حتي إصتدما الأثنان..

واشت،علت سيارتهما وفارقا الحياه 


_أما أمل فبدأت تستعيد وعيها..

لكنها فقدت الذاكره ورأت سامي وهوه مقت،ولا..

لكنها لم تتذكر شئ..وما الذي حدث 

رأت أمل باباً مفتوحا فخرجت منه 


_وبدأت تركض وهي تبكي ولا تعرف إلي أين تذهب 

أو ما الذي حدث أو من هي أو ما أسمها 

*****************************

_دائما يكون البطل على حق..

لكن ف النهايه هوه بشر وخطأه وارد 

وبطلتنا هنا أخطأت وكذبت وتمادت فى كذبها 

وأخذت ما ليس لها فحدث لها ما لا يحمد عقباه 

وأخذت جزائها 


_وفى المقابل من أذاها أخذ أيضا نصيبه من العقاب

لأنه أراد أن يأخذ أيضا ما ليس له 


_أتمني أن تكون قد نالت إعجابكم..رأيكم يهمني 


_تمت بحمد الله 


_محمد طه 


_تحياتي لكم


تمت

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×