رواية انتقامي وحبك الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم رحمه


 رواية انتقامي وحبك الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم رحمه


انتقامي #وحبك 

الجزء التاني البارت 20

#RahmaـTag

مراد بصدمه شديده  دي كانت حامل الله يخر.بتك انت الي عم.لت في.ها كد.ه 

مازن ببرود يع.ني الب.يبي ن.زل 

مراد بصدمه ايوه ي مازن 

مازن برتياح طيب كويس فوق.ها بقا و قعد علي الكرسي برتياح 

مراد خلص 

مازن وقف استناني في العربيه بتاعتي تحت ي مراد و ادالوه مفاتيح العربيه 

مراد ماشي و خد المفتاح و نزل 

مازن بص لثريا انتي طا.لق 

ثريا سكته 






مازن بصلها بقرف و مسك التشرت بتعه و جي ينزل 

ثريا بحقد انت مش خا.يف علي القم.ر مر.اتك

مازن و هخ.اف من أي أن شاء الله 

ثريا بابتسامه مني 

مازن انفجر في الضحك 

ثريا بصالوه بغضب 

مازن ههههه اخاف م.نك انتي طيب قولي كلام غ.ير يله سلام  اه صحيح انتي عرفتي انك ط.الق و ور.قتك هتو.صلك بكره و خدي الشقه مش عوزه يله باي باي ي قطه شو.فتي ندم.تك ازاي احس.اسك اي دلوقتي 

لبس التشرت و بعت ليها بو.سه في الهوه و نزل 

عند ادم بعد مخرج من عند روان كان متعصب جدا و مديق نزل علي السلم لقا شقت جد ليان مفتوحه و خرجه جده ليان بصتلوه بستغراب 

جدة ليان مالك ي حبيبي 

ادم بابتسامه سلمتك ي حبيبتي 

جدة ليان  امال ليان فين 

ادم بتروق الشقه تحت 

جدة ليان طيب ي حبيبي تعالى اتفضل عمله كيك و عصير 

ادم تسلم ايدك هيجيلك شويه كده 

جدة ليان طبطبت علي درعه تعاله ي حبيبي و احكيلي مالك تعاله انا قعده لوحدي و جدك نايم جوه تعاله 

ادم دخل ورها 

جدة ليان اقعد اعبال مجيلك اتخل البيت بيتك 

ادم دخل قعد و رجع دمغه لوره و غمض عيونه 

جدة ليان جت بطبق كيك و عصير مانجا و حطيتهم قدامه 

ادم اتعدل في قعداتوه و قعد عدل 

جدة ليان قعدات جنبوه و مسكت رأسه و حطيتها علي رجليها و بتمشي أيدها علي شعره 

ادم سكت و غمض عيونه و افتكر عنود و دموعه نزلت لاني هو كان بينام علي رجليها مسح دموعه

جدة ليان  مالك ي حبيبي

ادم مفيش 

جدة ليان طيب و مسكت العصير خد اشرب 

ادم قعد عدل و خد العصير و شرب شويه 

جدة ليان ها بقا البت ليان مزعلك ولا اي 

ادم لا والله ي تيتا عمرها مزعلتني هو بس مازن  متخانق مع روان 

جدة ليان بستغراب و انت اي دخلك وحد و مراته متخنقين  و هيتصلحه انت زعلان ليه

ادم بديق بدأ يحكلها كل حاجه و سكت 

جدة ليان مديقش نفسك انا هطلع اتكلم معاها بهدوء و هرجعها بيتها متخفش و متزعلش مني اخوك غلطان 

ادم عارف ي تيتا 

جدة ليان طيب بص متش.لش هم الموضوع ده انا هرجعها شق.تها و متز.علش في الي هتع.ملوه فيه 

ادم لا مش زعلان 

جدة ليان بمكر ماشي ي حبيبي انا هطلع اشوفها وانت البيت بيتك 

ادم وقف عرف ي تيتا انا هنزل اقعد مع يزه 

جده ليان انت انهارده اجازه صح 

ادم ايوه 

جده ليان وقفت طيب ي حبيبي وانا هطلع لروان و هنزلك اقولك حصل أي 

ادم ماشي ي تيتا و مشي علي الباب و نزل قعد في الجنينه يشتغل 

جده ليان طلعت و رنت الجرس 

روان فتحت ليها و عيونها حمره جدا و كانت بتعيط 

جدة ليان حضنتها و روان بتعيط 

بعد ساعه روان قعده في شقتها هي و مازن بس مازن مش موجود و لبست ق.ميص و حطيت ميكب خفيف جدا و عملت شعرها و قعدات علي الركنه و مشغله فيلم رومانسي اجن.بي و  قعده بتتفرج 

الباب فتح و مازن دخل و يصلها بصدمه انها موجوده هنا 

روان بصت ليه بقرف و بصت علي الشاشه تاني 

مازن رح قعد علي الركنه و بص علي الفيلم 

روان وقفت و دخلت الاوضه و قفلت الباب 

مازن فضل بصص ليها و رجع دمغه وره و سند ضهره و بيتفرج علي الفيلم 

الباب خبط 

مازن وقف رح علي الباب لقا ادم 

ادم بقرف اخلص و يله علشان نتغدا مع بعض و هات مراتك معاك و متتاخرش 

مازن حاضر 

ادم نزل من غير ميتكلم معاه 

مازن دخل وقفل الباب و رح علي الباب خبط عليه 

روان فتحت الباب و كانت لبسه بنطلون و تشرت اسود و عمله شعرها ديل حصان 

مازن بصلها في عيونها الحمرا من كتر العياط و قال ادم خبط يله علشان ناكل معاهم 

روان خرجت من الاوضه و ريحه علي باب الشقه من غير متكلم خدات فونها و نزلت و مازن نزل ورها 

الكل كان قاعد عند ادم  و الستات و البنات في المطبخ و الرجاله و الشباب هم الي قعدين 

روان دخلت و مازن ورها 

روان قعدات سكته و مازن قعد جنبها و ساكت 

روان سكته و مسكت فونها  و بتلعب فيه

عليا خرجت و بصت لروان بستغراب انتي جيتي أمته 

روان من غير متبصلها من شويه 

عليا بستغراب من لهجتها مالك انتي لسه تعبانه 

روان لا 

تسنيم خرجت بتضحك من المطبخ بصت لروان اده جيتي أمته 

روان من غير متبصلها من شويه 

تسنيم بصت لعليا 

عليا رفعت كتفها معنها معرفش 

تسنيم هزه راسها و قعدات 

عليا قعدات جنب اسماعيل جوزها  و بصت لتسنيم و تسنيم بصت ليها 

ياسمين خرجت و بصت لروان كانت لسه هطلع انديكي 

روان سابت الفون انا نزلت 

ياسمين قعدات جنبها بقولك اي 

روان من غير متبصلها أمممم 

ياسمين تيجي معايا 

روان بجديه لا مش عوزه و وقفت و رحت علي الحمام و دخلت و قفلت الباب عليها 

ياسمين بصت لعليا و تسنيم 

تسنيم  بصت لعليا انتي الي تعرفي عنها كل حاجه 

ياسمين ايوه ملها 

عليا والله معرفش هي مكلمتنيش اصلا انهارده 

تسنيم بصت لياسمين وانتي 

ياسمين انا لسه شيفها 

تسنيم مسكت فونها و بتلعب فيه 

عليا بصت لتسنيم بعصبية تسنيم 

تسنيم من غير متبص ليها اممم 

عليا مبحبش كده ها و ضربتها علي درعها 

تسنيم ابتسمت و سكتت 

ياسمين بصت لعليا 

روان خرجت من الحمام و رحت قعدات مكنها تاني و مسكت الفون 

اسراء خرجت و بصت لروان بستغراب روان مجتيش الامتحان انهارده ليه 

روان  بصت ليها بتوهان اده انا نسيت 

ريان  بصص لروان بدقه و عرف من عيونها اني فيها حاجه 

اسراء بستغراب  نس.يتي اي ده امتحان ي روان و بعدين في أي انتي متغيره كده ليه 

روان بتوهان  متغيره ازاي يعني 

ليان خرجت بصت لروان بزعل عليها

تسنيم بصت لروان بدقه 

روان بديق تسنيم مبحبش كده 

تسنيم وقفت لا انتي فيكي حاجه والله انا مش هتوه عنك و دخلت المطبخ 

روان وقفت و بصت لليان تعالي و طلعت علي فوق 

ليان بصت لادم و طلعت وراها 

اسراء بحماس انا ه.موت واعرف في أي و طلعت جري 

ياسمين وقفت بحماس و بصوت عالي تسنيممممم تعالي بسرعه و طلعت بتجري 

عائشه قعده سكته 

تسنيم خرجت بسرعه و في أيدها سندوتش و بتاكل منه و بصت لعليا اي 

عائشه  ندوكي فوق 

تسنيم بستغراب تعالي طيب 

عائشه لا مش عوزه شويه كده 

تسنيم ايوه انا عرفكي مش فناسه و طلعت تجري علي فوق 

عائشه قعده سكته و بتلعب في الانسيال الي لبسه و سكته 

اسماعيل بصص ليها و ساكت و الكل ساكت 

ام روان خرجت بصت لعائشه بتعملي اي 

عائشه بصت ليها مبعملش قعده 

ام روان و هي دخله طيب تعالي اغسلي الموعين 

تسنيم نزله من فوق و بتغني و بصت لعائشه اطلعي كلمي روان وانا هتخل اغسلهم 

هائشه وقفت انا هتخل اغسلهم و هطلع 

تسنيم و هي بت.زقها لفوق لا معلش انا بحب الموعين تدعيلي يله اطلعي بقا الله و بجد عوزاكي ضروري 

عائشه طيب استني هقع في أي ملها 

تسنيم عماله تعيط و تقول عوزه عائشه اطلعي ليها 

عائشه بصت لتسنيم بتعيط و طلعت بتجري علي فوق 

تسنيم دخلت المطبخ و هي بتصفر و بتبص لمراد بقرف و مراد مبتسم 

ياسمين نزله من فوق بتلعب في الفون و لسه هتدخل المطبخ 

ابو روان ياسمين 

ياسمين بصتلوه نعم 






ابو روان وقف تعالي و دخل البلكونه ياسمين شالت الفون في جبها و بصت لعمار بستغراب و دخلت وره

اسراء نزله بتعمل شعرها ديل حصان و قعدات  جنب ادم و بصه لمازن بخنقه 

اسراء بصت لمازن انت عملت اي لروان 

مازن من غير ميبصلها هي قالت ليكي اي 

اسراء هي ماقلتش اي حاجه هي قالت إنها مخنوقه شويه 

مازن يبقا مفيش حاجه 

اسراء مسكت ايده بعصبيه مازن متعصبنيش 

مازن بصلها بصدمه انتي ازاي تعملي كده 

اسراء سابت ايده انا اسفه بس انت متخانق مع روان 

مازن بص الفون بتعه تاني قولت ليكي مفيش حاجه و قومي غوري بعيد عني 

اسراء بصت لادم 

ادم بصلها و سكتت 

الباب خبط 

اسراء رحت علي الباب و فتحت 

دخلت نغم كانت لبسه تشرت قط ابيض و بنطلون چينس و كوتش ابيض و بتغني بصوت حلو جدا و عالي  و بتقول 

نغم  منا قولتهلك الدنيا دي ي قاتل ي مقتول كانت فاكر روحي نسيت عشت حياتي و اتلهيت فكره انك اتنسيت كدبه انا كدبتها خد من عمري السنين زود فيا الحنين اهرب يعني اروح فين ده كان حياتي كلها مهما عده و مهم فاااات حبك عمره في يوم ما مااتتت عايشه فيا الذكريااات احساس و عمره ما انتهي

اسراء  بابتسامه الله علي صوتك تحفه 

نغم استسمت و سكتت 

اسراء اتاخرتي 

نغم  قعدت علي أول كرسي اههه رجلي بدل متقوليش تعالي استريحي انا بقالي يومين مروحتش و قعده في المستشفي روحي روحي هاتي مايه أو اقلك هاتي عصير ولا اقولك هاتي حاجه اكلها 

اسراء ضحكت عليها لا هجبلك مايه معندناش اكل احنا ناس معفنه 

 نغم وقفت و قلعت الكوتش و عملت شعرها كحكه و

 نغم بصت لاسراء التلاجه منين 

اسراء شورت علي المطبخ و هي بتضحك هنا 

 نغم  دخلت المطبخ 

اسراء قعدات بتضحك 

ليان نزلت و كانت سرحانه 

اسراء ليان 

ليان بصت ليها بتوهان اي 

اسراء روان بتعمل اي 

ليان نزله

اسراء طيب نغم جت و جوه في المطبخ 

ليان ابتسمت دخلت علي المطبخ صح 

اسراء ايوه 

ليان هزة راسها و قعدات جنب ادم و بصت لادم و سكته 

عائشه نزله و قعدات جنب اسماعيل  

اسراء احم عائشه 

عائشه بصت ليها بستغراب 

اسراء نغم جت 

عائشه هزة راسها و سكتت 

ليان بصت لعائشه انتو لسه مبتكلموش بعض 

عائشه هزت راسها اه 

اسراء ي عائشه دي اختك 

عائشه بصت ليها 

اسراء بلعت رقها و سكتت 

نغم خرجت و مسكه تفاحه بتكلها و بصت لعائشه و نفخت بملل و قعدات علي كرسي لوحدها و بتاكل التفاحه و بتبص لعائشه ب.كره باين للكل و قر.ف 

عائشه سكته و بتلعب في أيدها و ضوفرها

ليان بصت لنغم اي مش هتكلمو بعض ولا اي 

نغم بسخريه ازاي يعني دي مهما كان اختي ولا اي ي عائشه 

عائشه مبصتش ليها 

نغم بسخريه كويس انك سكتها علشان انتي عرفه لو اتكلمتي بيتك انتي الي هيتخرب مش بيتي انا 

اسراء نغم قولتلك متظلميش عائشه انتي ليه مش عوزه تصدقي 

نغم و هي بتاكل التفاحه لا والله يعني هي وكلتك محاميه ولا اي هي مش فيها لسان ولا اي و بصت لعائشه ولا اي ي عشعوش 

عائشه مرداتش عليها و سكته 

نغم انتي متعرفيش انا بكر.هك ازاي انا لو اطول أو.لع فيكي و اقف اتف.رج عليكي هع.مل كده انا مش بط.يقق ولا بطي.ق اس.مك اصلا ولا بط.يق خل.قتك 

عائشه وقفت دخلت المطبخ من غير مترد عليها 

ليان بصت لنغم حرام عليكي ي نغم انتي عرفه أنها معملتش حاجه ليه كده 

نغم حبيبتي انا عرفه انا بعمل اي انا عرفه اختي لو معملتيش كده عمرها مهتعترف بل حصل أي هي بقلها كام سنه سكتها بقلها كتير سكتها مجتش قالت الحقيقه بس انا عرفه الحقيقه و مستنيها تيجي تعرفهاني و صدقيني لو معملتهاش كده.مش بتقولي أنها مظلومه 

اسراء نغم حرام عليكي و بعدين الكلام الي انتي بتقوليه صعب 

نغم سكتت و بتاكل التفاحه

ليان وقفت و بصت لنغم خفي شويه حرام عليكي انتي مشوفتهاش امبارح كانت عمله ازاي و دخلت المطبخ 

نغم بصت لاسراء و سكتت 

روان نزلت و بصت لنغم جيتي أمته 

نغم من غير متبصلها من شويه جبتلك الي انتي عوزه 

روان بصت ليها و قالت لا خلاص ملوش لزوم 

نغم بصت ليها بسخريه اي غير رئيك يعني 

روان هبقا اقولك بعدين فين عائشه 

اسراء في المطبخ 

روان قعدات مكنها تاني و سكتت 

نغم و هي بتاكل التفاح فين ياسمين 

اسراء بتكلم مع ابو روان 

نغم و تسنيم 

اسراء في المطبخ و اسكتي علشان دي بتيجي علي السيره 

تسنيم خرجت من المطبخ و مسكها سندوتش و بصت لاسراء اي ي مع.فنه ماجي زي معوز وانا قعده في بيتك انا قعده في بيت اخويا و بصت لادم عجبك كده انا مش هاجي عندك تاني و كلت من السندوتش 

ادم ابتسم عليهم لا البيت بيتك قبل ميكون بيت اخوكي دي هي الي جيه ضيفه عندك

تسنيم بصت لاسراء بابتسامه انتصار و قعدات و بتاكل السندوتش 

نغم رحت علي تسنيم و هي بتاكل السندوتش قطعته و هو في بق تسنيم و نغم بدأت تاكل في السندوتش و قعدات مكنها تاني 

تسنيم بصت ليها بصدمه اي الرخمه دي ي بت ده السندوتش بتعي

نغم ببرود و هي بتاكل فيه و اي يعنيو بصت لاسراء و مدات أيدها بسندوتش

اسراء خدات السندوتش و بتاكل منه 

ليان خرجت و قعدات جنب ادم 

اسراء مدات أيدها بسندوتش لليان 

ليان خدات السندوتش كلت منه 

ابو روان خرج قعد مكانه 

ياسمين خرجت 

ليان بصت لياسمين و مدات أيدها بسندوتش 

ياسمين خدات  السندوتش كلت منه 

و قعدات جنب تسنيم 

عائشه خرجت قعدات جنب اسماعيل تاني و سكته 

ياسمين مدات أيدها بسندوتش لعائشه 

عائشه خدات كلت منه و بصت لنغم و بصت لسندوتش تاني 

نور خرجت من المطبخ و بتمسح أيدها من المايه 

عائشه مدات أيدها بسندوتش 

نور خدات كلت منه 

غزل نزله من فوق بتلعب في الفون و رحت قعدات جنب نور 

نور بصت لغول و مدات أيدها بسندوتش 

غزل خدات كلت منه و بصت لتسنيم الي بضلهم بصدمه و مدات أيدها لتسنيم 

تسنيم خدات من غزل اخر حتت سندوتش بصدمه و بصت ليهم ي شويه عجول كلتوه السندوتش بتعي 

ليان بصت للبنات و ضحكت 

تسنيم كلت اخر حتت سندوتش بحسره و هي بتبرطم 

الكل ضحك علي ردات فعل تسنيم 

نغم بصت لتسنيم بقولك اي 

تسنيم بصت ليها 

نغم في وحد  كان بيسئل عليكي انهارده 

تسنيم بصت ليها بستغراب نعم مين كان بيسئل عليا

نغم غمزت ليها دكتور القلب 

ليان اده مين ده  






نغم بصت لتسنيم بسخريه من امبارح و هو خنقني الدكتور الي كشف عليكي اخر مره 

تسنيم بعدم اهتمام اههه سيبك منه

نغم الغريب بقا انو هيموت و يتقدملك و هيموت و يخدم رقمك 

تسنيم بعدم اهتمام و بتلعب في الفون سيبلك منه

ليان ليه متشوفي جربي الخطوبه 

تسنيم بعدم اهتمام و هي بتلعب في الفون لا مش عوزه 

نغم يبقا في حد تاني 

تسنيم بصت ليها ولا ليه ولا لغيره فهمتي وانا فهمه دمغك كويس ولا في وحد. و حاجه متحلميش 

نغم بعدم اهتمام  يختي انا مالي انا قولت ليكي علي الي بيحصل اولع.ي 

تسنيم ايوه خليكي في نفسك بحبك وانتي مخليه منخيرك في حياتك 

نغم نعم منخيري 

تسنيم ايوه خلي مناخيرك في حياتك مش في حياتي ده اي ي ربي القرف ده زهقتيني كل يوم جيالي بعريس 

نغم و هي بتغمز ليها ده بيدوبه في دباديبك ي نيمو 

تسنيم احترمي نفسك مهز قه اووي 

نغم بصت لاسراء متكلمي 

اسراء بجديه اتكلم في اي هي مش موفقه علي الفكره أساس

تسنيم خلاص ي نغم ي حبيبتي طلامه صعبان عليكي كده اتجوزيه انتي

نغم بصت ليها بعصبية 

تسنيم وقفت و ابتسمت لنغم شوفتي اتوجعتي ازاي خليكي في حالك و بصت لليان وانتي كمان انا هتخل اكل ده انتو القعده معاكو تقرف ده اي القرف ده و دخلت المطبخ 

نغم بصت لاسراء و رجعت راسها وره و بتفكر في حاجه و عائشه سكته مبتكلموش حد 

ليان بصت لعائشه الي سكته 

ليان بهدوء عائشه 

عائشه بصت ليها 

ليان وقفت تعالي 

عائشه وقفت 

ليان دخلت البلكونه الازاز 

عائشه دخلت وراها 

اسراء وقفت و مسكت نغم من أيدها و دخلت وراهم و ياسمين جريت  و مسكت ايد غزل ورهم و روان قامت جريت ورهم و بتضحك  

البنات كلها جريت علي جوه معاده تسنيم في المطبخ 

الكل شايفهم من بره و سمعنهم 

ليان اول مدخلت قعدات علي الركنه و عائشه قعدات جنبها 

ليان بصت ليها و سكتت 

عائشه قعدات سكته و فكت دبوس الطرحه علشان تعرف تتنفس من الخنقه الي فيها 

ليان بصت ليها عامله اي مع اسماعيل 

عائشه ابتسمت بكسره كويسه 

ليان ازاي كويسه بضحكه دي هو قاسي عليكي 

عائشه بصت ليها اسماعيل  قاسي اوووي ي ليان بيعملني مجرد خدامه في البيت 

ليان ليه 

عائشه بسبب ظروف جوزنا ازاي اديكي شايفه ولا بيبصلي اصلا واحنا قعدين معاكو  

ليان بحزن يعني مش بيقعد معاكي 

عائشه بدموع نزلت و هي مسحتها بسرعه تو احنا بنام في نفس الأوضه بس بيجي متأخر و بيمشي بدري تعرفي اول متقدملي قولت بس هو ده الي هيحبني و يحطني في عيونه بس لم عرفت انو جي مغصوب من روان مكنتش رديه ابدا و قولت يمكن نحب بعض و هو يحبني بس صدقيني اسماعيل عمره من ساعه متجوزها عمري مشفتوه   في البيت ولا قعد في البيت ولا بيتكلم معايه بطريقه كويسه ولا هادي ولا بيزعق هو اه جيبلي هدوم كتير جدا الشقه ولا في الخيال ملبسني دهب كتير و بيته مش ناقص حاجه بس انا مكنش نفسي في كل ده انا كان نفسي حد يبقا حنين عليه 

ليان طبطبت عليها معلشي بكره يقع في حبك وانتي بقا ابقي اتقلي عليه 

عائشه ابتسمت في الحلم صح اقولك علي حاجه 

ليان اممم 

عائشه مبقتش فارقه والله عادي 

روان حقك عليه انا ي عائشه متزعليش ي حبيبتي

عائشه بابتسامه لا عادي وانتي زعلانه من مازن في أي 

روان بصت ليهم و سكتت

اسراء انتي متخنقه.انتي و مازن صح 

روان بدموع اقول ليكو حاجه بس الكلام ده ميوصلش ولا اخواتي ول أبويه 

نغم متقولي 

روان مازن متجوز عليا لا و كمان حامل منه 

البنات بصو ليهم بصدمه معاده ليان قعدات سكته و بصه في الأرض 

اسراء بصدمه لا متهزريش مبحبش الهزار السخيف ده 

روان بعيط مش بهزر علي فكره 

اسراء حضنتها و روان بتعيط 

اسراء خلاص بطلي عياط يمكن بيهزر معاكي 

روان بعيط لا مش بيهزر و لم وجهتوه قالي ايوه هتعملي اي يعني صح ي ليان اكيد ادم حكيلك 

ليان بصت 

في الأرض و سكتت 

روان بعصبية دري 

ليان صح ي روان 

روان مسحت دموعها بقسوه و سكتتت

اسراء وانتي مستنيه اي

روان يعني اي 

اسراء يعني اطل.قي ده متجوز وحده تانيه 

نغم بصي البت بتقول اي بدل مت.هديه ده حته اخوكي 

اسراء بصت لروان و حضنتها و روان حضنتها  و سكتت 

 ليان بصت لعائشه الي سكتت 

عائشه سكته و رجعت راسها علي الروكنه و غمضت عيونها 

تسنيم دخلت البلكونه و مسكه صنيه بطبل عليها و بتقول 

تسنيم سك.سك سك.سك بليمون و الي بحبو طلع مج.نون و سك.سك 

البنات و هي بتضحك سك.سك 

تسنيم سك.سك سك.سك بل الاناناس و الي بحبه طلع فناس و سك.سك و بصت لليان و قالت اخوكي ده تلاجه ده جبل تلج مش عوز يقولي بحبك 

البنات انفجرات في الضحك و عائشه وقعت في الأرض من الضحك و وشها احمر و الطرحه وقعت من علي شعرها و شعرها كان جميل جدا 

و ليان نامت علي الركنه بتضحك  روان انفجرات في الضحك علي تسنيم 

تسنيم قعدات 

ام روان دخلت و مسكه الش.بشب و رحت علي تسنيم مسكتها من شعرها و نزله فيها ضرب بشب.شب و تسنيم ميته من الضحك 

عائشه قامت جريت علي تسنيم و بتهدي في ام روان 

ام روان بصت ليها و مسكها و رمتها جنب تسنيم و بتضربهم بش.بشب و عائشه ميته من الضحك هي و تسنيم 

روان قامت جري و عماله تمسك في ام روان 

ام روان بصت لروان تعالي انتي كمان ي بنت الوسخه اي ده و بدأت تضرب روان بشبشب 

عائشه طلعت فوق الركنه هي و تسنيم بيضحك 

روان بضحك اي ي ماما انا عملت اي 

ام روان لا معملتيش حاجه ي روح امك ي معفنه 

روان بتجري في البلكونه و امها ورها 

ام روان رحت علي اسراء هي كمان 

اسراء برعب طلعت علي الركنه جنب عائشه 

عائشه برعب الله يخربتك انتي ملقتيش  جيه ال جنبي انا 

اسراء اسكتي بقا و 

ام روان وانتي ي اكبر حيو.انه في المجره و بدأت تضرب اسراء و عائشه  بشبشب 

اسراء اهههه طيب عملت اي مبحش اضرب من غير سبب 

عائشه ههههه الشبش.ب بيل.سع والله بي.لسع اههه ي ايدي

ام روان و هي بتنهج وانتي ها و بصت لياسمين الي قعده 

ياسمين جريت بعيد طيب انا عملت اي ها عملت اي 







ام روان جريت مسكت ياسمين من أيدها و بتضربها بشب شب علي ضهرها 

ياسمين و هي بتضحك ههههه لا لا بيزغزغ 

ام روان قعدات بتن.هج ي بنتت الرجل بيحب الست العقله 

روان وانتي الله و اكبر علي عقلك ي ماما 

البنات كلها انفجرات في الضحك و عائشه قعدات في الأرض بتضحك و وشها احمر 

ام روان حدفت الشباب علي روان  ي بنت الوس.خه 

روان مسكت الشب.شب و بتضحك 

ام روان قلعت الفرده التانيه و حدفتها علي عائشه و قالت عجبتك ي روح امك

عائشه مسكت الشبش.ب بتضحك 

ام روان وقفت رحت علي عائشه باست راسها و قالت  حبيبتي مش كل حاجه عياط و مشاكل و الرجل الست بتعرف تخليه يحبها ازاي بس اقولك علي حاجه سر اسماعيل بيعشقك بس مش عوز يبين لحد ربنا يسعدكو و خدات الشب.شب و رحت علي روان و حضنتها وانتي خالي بالك من جوزك خراب البيوت مش سهل و اعملي حسابك انك حامل و خرجت من البلكونه 

عائشه  سكتت 

ليان بخبث بصت لعائشه اي 

عائشه  بستفهام اي 

ليان جريت علي عائشه و بيتكلمه في ودان بعض 

ليان بصت للبنات و قالت يله علشان نننزل المول 

البنات كلها بصوه لبعض بحماس 

ليان يله و جريت بره البلكونه و البنات وراها  و جريت قعدات جنب ادم و بصت لادم حبيبي 

ادم نعم 

ليان ممكن دقيقه و وقفت و رحت وقفت في البلكونه

ادم دخل وراها و وقف نعم  

ليان ممكن يعني ممكن ننزل المول 

ادم مين 

ليان احنا البنات مع بعض 

ادم ليه 

ليان كده هنجيب حجات 

ادم لا 

ليان ي ادم ونبي و رحت عليه و حضنته بليز 

ادم حضنها لا 

ليان لا ليه ي ادم بقا مترخمش عليه لو سمحت و هي بتبعد ايده عنها 

ادم عمال يحضنها و بيمشي ايده علي ضهرها و غمض عيونه وحشتيني اوووي 

ليان عماله تزق فيه ي ادم انا بكلمك في أي وانت بتكلمني في أي بقلك مخنوقه 

ادم بصلها مخنوقه من حضني 

ليان لا ي حبيبي انا بس عوزه أخرج روان من زهقها وحياتي وحياتي وحياتي و عماله تبوس خده 

ادم بخبث هوفق بس بشرط 

ليان بلهفه موفقه 

ادم بخبث مش تعرفي الاول اي 

ليان اي 

ادم مسك وسطها و بيبوس خدها 

ليان و هي بتبعد عنه مش عرفه طيب طيب بص بص لم ارجع ارجع و هاجي اقعد معاك بليز بقا 

ادم عمال يبوس في خدها و مردش عليها 

ليان بعصبية اففف ي ادم بقا رد عليا هروح ها هروح ماشي 

ادم بصلها و قعد خرج سجاره و بدأ يشرب السجاره 

ليان قعدات جنبه بعصبيه 

ادم يصلها و نفخ الدخان انتي زعلانه ليه 

ليان بدموع علشان انت موفقتش 

ادم انا موفقتش 

ليان ايوه انت مرداتش عليا 

ادم كده يعني موفقتش 

ليان بدموع ايوه 

ادم طفه السجاره و قرب منها و مسح دموعها بتعيطي ليه ي روحي انا مقولتش لا هتروحي بس هنسجي معاكو 

ليان بلهفه لا 

ادم بستغراب لا ليه 

ليان بتوتر  علشان  علشان اففف مش لازم تعرف 

ادم انا مش هوديكي غير لم اعرف ليه 

ليان علشان هجيب حاج.ات عيب لنفسي 

ادم اممممم حجات عي.ب طيب بس برده هنيجي معاكو 

ليان بعصبية اففف بقا انت مبتفهمش ليه 

ادم بصلها بغضب 

ليان بتوتر انا اسفه بس بس انا مش هعرف اخد راحتي و بزات وانت موجود انا عرفك قل.يل الادب و هتفضل تقولي هاتي ده و ده و ده انا عرفاك و مش هعرف اختار حاجه علي زوقي 

ادم برحتك روحي 

ليان مسكت ايده ي حبيبي افهمني بقا 

ادم افففف طيب الحراس 

ليان بنفز صبر افففف يعني انا مكسوفه من جوزي مش هتكسف من حراس اي ي ربي ده ي ربي  ربعت أيدها و لوت شفيفها 

ادم  افففف طيب بس الفون يبقا في ايدك تمام 

ليان بلفها تمام 

ادم و هو بيقرب منها بس مش هتنزل علي بليل 

ليان  طيب طيب المهم دلوقتي انت هتخرج تقول الرجاله لاني احنا البنات بس الي هتروح 

ادم بس 

ليان قربت منه و بست شفيفه و بصتلوه علشان خاطري انا 

ادم بستسلام طيب متجيبي وحده تانيه و اخليهم يومين خروج 

ليان  بستوه كذا بوسه من شفيفوه  لم اجي ليك عندي جائزه كبيره 

ادم مسكها من وسطها كبيره اوووي 

ليان حطيت أيدها علي صدره كبيره اوووي 

ادم بس شفيفها و بأس خدها موفق 

ليان  بفرحه شديده وقفت و عماله تشد فيه يله بقا أخرج قول ليهم يله بالله يله يله يله هايييي 

ادم وقف طيب برحه طيب 






ليان عماله تشد فيه لغيت بره و وقفت قصد الكل و بصت لادم يله قول 

ادم بص الرجاله و الشباب 

ادم احم ي شباب البنات شويه كده هيروحه المول 

جد ليان طيب ي ابني طلامه هنروح معاهم خلاص 

ادم لا أصل ست ليان عوزه البنات بس هم الي يروحه المول 

الشباب بصت لبعض 

ادم مفيش اعتراض تمام بعد الاكل هينزلوه المول 

ام روان خرجت و الستات بدأت تحط الاكل 

ليان بصت للبنات و جريت علي السفره و قعدات بتاكل بسرعه 

الرجاله و الشباب قعدات 

الكل قعد و بدأ يكلوه و ليان هي الي بتاكل بسرعه 

ادم حط ايده من تحت الطربيزه علي رجل.يها 

ليان شرقت و فضلت تحك جامد و وشها احمر 

ادم مسك مايه بسرعه و بيشربها و ايده التانيه بيمشيها علي ضهرها و بيمسك ضهرها 

ليان بتشرب و عماله تزق ايده من علي ضهرها 

البنات كلها بصوه لبعض و اتكسفه و بيضحك بصوت واطي 

ام جلال  برحه ي حبيبي علي مهلك انتي كويسه 

ليان و هي بتخد نفسها و بتزق ايد ادم و ادم بصص ليها بسماجه 

ليان ايوه كويسه ي ماما الحمد الله و وقفت 

جد ليان انتي كده.كلتي 

ليان بحماس ايوه علشان هطلع البس علشان أخرج  و طلعت تجري و بتغني 

ادم عوز يطلع وراها و بيبص للكل الي مركزين معاه 

ادم وقف بينفض ايده ايوه ي حبيبتي جيلك  و بص للكل البيت بتكوه هطلع اديها تعلمات و طلع يجري علي فوق 

الكل ضحك بياكله و تسنيم .وبتاكل 

عائشه بتقلب في الاكل 

ام روان كلي ي عائشه 

عائشه وقفت انا اصلا كلت الحمد الله 

ابو روان انتي اصلا مكلتيش حاجه اقعدي بس اقعدي اسماعيل قعد مراتك 

اسماعيل بص بس لعائشه 

عائشه قعدات من غير متكلم.

نغم بصت لعائشه بسخريه و هي بتاكل مش اكلت زمان دي 

تسنيم بصت لنغم بس ي نغم مش وقته 

نغم و هي بتاكل  متدخليش انتي خليكي في حالك انا واختي بنكلم 

روان نغم 

نغم ينفع تخليكو في نفسكو هي عينتكو محامين ليها ولا اي الله كل مكلم اختي كلمه وحده تكلم بدلها 

عائشه بنفز صبر نغم عوزه اي 

نغم و هي بتاكل كل خير تكلمي امك 

عائشه ده علي اساس اني انا الي مش بكلمها 

نغم بصت لعائشه والله علي اساس انك مقطعه الفون عليها و بتطمني عليها 

عائشه انتي في حاجه في دمغك صح 

نغم بصت ليها و هي بتاكل ببرود والله الي حصل زمان ماضي و خلاص نسينا وانتي مش عوزه تقولي الحقيقه الي هتبرئك و الي احنا عرفنها اساس و امي كل ده مستنياكي تيجي تقولي ليها الحقيقه أو حته تروحي تقولي ليها انا اسفه و خلاص مش متكلمهاش 4سنين ولا حته تسئلي عليها 

عائشه و مين قالك اني مبسئلش 

نغم بسخريه و انتي بتسئلي 

عائشه بعصبيه شديده و صوت عالي متعصبيش الوحد بقا بطريقته كلامك دي ده الوحد بيد.عي علي نفسه كل يوم انو ميق.ومش من النوم و يرتاح من الدنيا  و وقفت دخلت الحمام 

نغم بصت لاسراء فون نغم رن  و سابت الاكل و مسكت الفون و حطيته علي ودنها و متكلمتش و قالت 

نغم اي ي ماما 

....





نغم لا قعده 

..

نغم مش عوزه تكلم حد ي ماما 

...

نغم انتي عوزه تكلميها يعني 

...

نغم طيب استني بقا و وقفت و رحت علي الحمام و خبطيت علي الباب 

عائشه فتحت نغم مدات أيدها بفون 

عائشه خدات الفون و قفلت الباب في وش نغم 

نغم بعصبية و هي بتقعد علي الكرسي متربتيش ولا شميتي رحتها ي عائشه ي كلب البحر 

اسراء متتهدي بقا ده انتي تعصبي ي بنادمه 

نغم بصت ليها خليكي في نفسك ي ام ماصرين كبيره كلي كلي 

تسنيم بعصبية متبس بقا مش عرفه اكل مبعرفش اكل و حد بيكلم اسكته بقا ده اي القرف ده محدش عارف ياكل 

روان بسخريه تكلي اي ي تسنيم ي حبيبتي ده انتي خلصتي السفره 

تسنيم بتخمس في وشها و هي بتاكل 

بعد ساعتين البنات  في المول بيشتره هدوم و حاجات و مشيت و في شباب وراهم بيعكسوهم و بيقولك كلام وحش و في وحد حط ايده علي كتف تسنيم  

تسنيم بزهق وقفت و قلعت الكوتش و مسكت الود الي مسك أيدها و بدأت تضرب فيه و نغم مسكت شب فضلت تضرب فيه  و ليان و غزل و روان و نور و ياسمين و قفين بعيد و عائشه عماله تبعد تسنيم عن الشب و بتعيط و الامن خد عائشه و تسنيم و نغم و الشباب القس.م 

ليان بعيط مسكت الفون و رنت علي ادم 

ادم فتح الفون الو ي حبيبتي 

ليان بعيط ادم الحقني 

ادم بخضه في أي 

ليان بعيط خدوهم الق.سم 

ادم بخضه مين دول 

ليان عائشه و نغم و تسنيم


        الفصل العشرون الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا     

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×