رواية محبوبتي الفصل السابع 7 بقلم مريم عبدالحميد

رواية محبوبتي الفصل السابع 7 بقلم مريم عبدالحميد

 

محبوبتي البارت السابع
نوح بدموع=ملااك ثم نظر لحازم بصه جحيميه ارعبت حازم نوح وهو يجري عليه 
نوح=برضو عملت اللي فدماغك نوح وهو يضربهو بالبوكس كنت متاكد طول السنين دي انك بتخطط لحاجه
حازم بوجع وكره=ااييي اتفجأت أنها مش شريفه كان برضاها يابا معملتش حاجه حاجه غصب عنها مسك نوح فيه وفضلو يضربو بعض مع دموع ملاك وصدمتها من الدم اللي علي السرير ملاك لنفسها اي الدم ده انا حازم ملمسنيش معقول يكون لمسني ومحستش 
منصور بزعيق وكسره=ببسسس بس انت وهو كان شريف وأحمد ومحمد نزلو تحت 
جريت الداده علي ملاك وحضنتها وهي تبكي 
ملاك وهي تبكي=انا معملتش كده حطلي مخدر والله انا معملتش كده 
نوح بعصبيه ووكسره =انتي اسكتي خالص هئ مطلعتيش سهله وكنتي مغفلاني انتي تعملي كده يفاج*ره وجري عليها عشان يضربها لكن وقفو منصور 
منصور=بس ينوح احنا هنجوزهم 
ملاك بسريخ=لا لا انا معملتش كده لاا أغمي علي ملاك نوح طلع يجري عليها 
الداده اطلعوا بسرعه ألبسها لبستها الداده وخدوها للمستشفي بس حازم مرحش معاهم وصلو المستشفي ودخلوها 
ف القصر نزل نوح عشان يمشي دخلو عليه شريف وأحمد
شريف بقرف=انت اي يا اخي معندكش من الاحمر ازاي تعمل كده فملاك هي دي الامانه اللي جدي وعمي سبهولنا 
حازم=بقولك اااي متعمليش فيها الاخ الحنون قلنا كان برضاها وانا عمري مأذيت ملاك وقدامكو طول السنين اللي فاتت دي عمري مأذتها عشان بحبها 
احمد بسخريه=بتحبها ولا كنت بتمثل انك بتحبها عشان تعمل الليله دي وتتجوزها وتاخد فلوسها 
حازم بنفس السخريه=احمد باشا لتكون فكرت انك اخونا بجد وهتعتبر نفسك واحد من العيله لا يلااا متتعوجش عليا وتنسي اصلك ده انت ابن حرام 
احمد بغيظ من كلامو ادالو بالرسيه 
احمد بزعيق=لتكون فاكر اني هحط راسي ف الأرض واسكتلك لا يروح امك انا مش ابن حرام انا اشرف منك يزباله ومسكو فبعض بعدهم شريف عن بعض وجت سما علي صوتهم 
سما=تعالي يا احمد خلاص سيبك منو خدتو سما وراحوا الجنينه 
سما بخضه=يلهوي انت اتعورت استني هنا هجيب حاجه جت سما بالاسعفات 
سما=اعد هنا اطهرلك الجرح
احمد=لا مفيش داعي 
سما=احمد يا احمد لو سمحت اعد احمد وبدأت تطهرلو الجرح 
احمد باستغراب=لي خدتيني انا من الخناقه ومخديش حازم
سما باستغراب اكتر منو=معرفش اهو اللي كان قدامي خدتو انا خلصت هطلع انا بقا مسكها احمد من ايديها 
حازم=متاكده تنحت سما فيه وهي مش فهمه نفسها بجد مشيت سما من سكات وطلعت فوق يما لنفسها=هو انا بعمل كده ليه معقول ابقا لا لا اكيد مهو طول عمرو بيحاول يكلمني وانا مش بديلو وش من أمتي يعني انا هنام احسن 
ف المستشفي خرج الدكتور
نوح بقلق=ها يدكتور مالها ملاك








الدكتور=البنت جتلها صدمه نفسيه وشكلها كده هتفضل فتره مش بتتكلم لازم تودوها لدكتور نفسي تتابع معاه ويتابع حالتها 
محمد بصدمه=يعني مش هتتكلم تاني 
الدكتور=لا متقلقوش ده بيبقا مؤقت عقبال متفوق من صدمتها ياريت لو سمحت محدش يتبعها ولا يضغط عليها جامد وبالشفه بأذن الله هي هتعد معانا يومين بس وبعد كده تقدر تخرج معاكو
منصور=يلا ندخلها
نوح=لا روحو انتو انا هدخلها 
محمد=تمام وبراحه عليها ينوح متعملهاش حاجه دخل نوح وهما مشيو
نوح بقهره=ليه يملاك عملتي كده 
أعدت ملاك تهز راسها بلأ وهي بتعيط 
نوح=اي اللي امال مسرختيش ليه مسمعناش صوتك لي ادام مهو مش برضاكي 
حوطت ملاك ايديها علي وشها وهي تبكي 
نوح=متعيطيش كده هي خلصت هتتعلجي وهتجوزي حازم نزلت دمعه منو مع اني مكنتش أتوقع أن دي النهايه بس نعمل اي منا اللي كنت بقسي عليكي وهو اللي كان بيطبطب مش هقدر اعاتبك وسابها ومشي 
نوح=طنط اميره ممشتيش ليه
الداده بقهره علي ملاك=هبات معاها يبني يعني هسبها لوحدها 
نوح=طيب إدخللها ولو احتجتو اي حاجه كلموني 
ف القصر 
محمد=فين حازم
شريف=اتخانق هو وأحمد وخرج 
منصور=اول ما ييجي تبعتهولي علي مكتبي وطلعو كلهم دخل صلاح علي مراتو 
صلاح=امال فين حازم 
سمر=معرفش 
صلاح=تؤتؤ معقول انتي متعرفيش حاجه وبعدين دانتو حبايب ازاي متعرفيش 
سمر=مقولنا معرفش 
صلاح=مسألتيش علي ملاك يعني 
سمر بتوتر=اه صح يحبيبي معلش هي عمله اي والدكتور قالكو ايه 
صلاح قرب علي سمر ولوا دراعها وحيات ربنا يسمر لو اكتشفت أن دي لعبه من الاعيبك الوس*خه هتبقي فيها طلاقك يسمر 
سمر وهي تحاول أن تتمالك نفسها=اي اللي بتقولو ده يصلاح انا مالي باللي عملو حازم وبعدين انا عندي بنت اخاف عليها 
صلاح=لما نشوف ودخل الحمام وسبها 
منصور= شريف حازم لسه مجاش وفين نوح مش ظاهر
شريف=لا يعمي الاتنين لسه مجوش دخل حازم عليهم
حازم=بتسال عليا يعمي 
منصور بقرف=ورايا علي المكتب وانده ابوك يشريف خليه بجيلي دخلو واول ما دخل منصور ادالو بالبوكس 
حازم بوجع=انا قولتلكو الموضوع كان برضاها الدليل أنها مسرختش 
منصور=ولو مع اني مصدقش ده في حاجه غلط انت ازاي تعمل كده فبنت عمك الله يرحمو دي امانه يحيوان
دخل محمد عليهم واول ما دخل ادا لحازم بالقلم
حازم=هو في ايه هو اي حد يشوفني يمسي عليا قولنا ام رضاها 
محمد بغضب=اخرس يوسخ دي أنضف منك طول عمري بقول عليك زرعه شطاني مش معقول انا اخلف ابن زيك 
منصور=ملاك جتلها صدمه نفسيه هتتعالج منها وتتجوزها 
حازم بخبث=وانا موافق وعمري ما ارمي بنت عمي عشان بحبها وهصلح غلطتنا مش غلطتي لوحدي 
محمد بقرف=امشي يلا اطلع بره خرج حازم وسبهم
محمد=منصور انا نفسي بقولك انا شاكك فابني ده عيب زباله
منصور=بس الدم كان ع السرير يمحمد ولو برضاها أو مش برضاها لازم يتجوزو 
عند نوح في مكان هادئ علي النيل مفهوش ناس كان يبكي مثل الطفل كده يملاك انتي تعملي كده فيا انا كنت هقولك اني بحبك والله وهعوضك عن اسوتي عليكي وهعوضك عن أي غياب بس انتي جرحتيني بعد مكنتي بتمشي فدمي بقيت بتمني اموتك يملاك فعلا والله الحياه مش كمله عمرها مهتديك كل حاجه كنت بتحلم بيها وفي الاخر هتكتشف ان الناس دي اصلا متستهلش انك تحطهم من ضمن احلامك انا هسيبها للظروف واكيد ربنا هيجبر بخاطري انا هقف جنبك عشان انتي بنت عمي الله يرحمو وبس انتي امانه لازم نحافظ عليها اتجه نوح لسيارته للبيت عندها شعر أن الشمس تشرق دخل القصر 
منصور=قلقتني عليك يبني اتاخرت ليه
نوح وهو يحاول أن يداري عنيه الحمراء من كتر البكاء اسف يبابا كنت مع صاحبي ف شغل هطلع انام عشان تعبان
منصور بحزن=بتحبها ينوح 
نوح سمع الكلمه وكان يكاد أن يبكي 
نوح=هي مين دي 
منصور=انت عارف ينوح 
نوح=انا مبحبش حاجه غيري لمسها 
منصور=مش عايزين نظلمها يبني استني لما تتعالج بس ونسمع منها يمكن يكون عندها حق يبني 
نوح=انا طالع انام يا بابا 
عدا اليومين وملاك طلعت اول مدخلت سما بخبث=حمدالله علي السلامه يملاك 
سمر بشماته=سيبيها يسما يحببتي اصلها مش هتعرف ترد عليكي 
صلاح بزعيق=خلاص فضناها اطلعي يملاك يحببتي علي فوق طلعت ملاك وهي تبكي من غير صوت 
احمد بغيظ=ممكن لحظه يسما دخلت سما معاه فهي لا تعرف لماذا تسمع كلامو 
احمد=ليه يسما انتي ليه بتعملي كده سما انتي مش كدا انا اكتر واحد شايفك من جوا انتي مش وحشه وانتي بتحبي نوح انتي فكرا انك بتحبيه لكن انتي بتنفذي أوامر طنط سمر وبس لكن لو ركزتي فمشاعرك هتلاقي انك اصلا مش بتحبيه وانتي دلوقتي بتتريقي علي ملاك تقدري تقوليلي اي المضحك ف الموضوع بتاع ملاك تقدري تقولي 
سما بدموع=احمد انا قطعها احمد 









انتي مش بتكرهي ملاك يسما انتي بس برضو بتسمعي كلام مامتك بتعد تقولك لازم تكوني احسن منها هي مش احسن منك فحاجه هي هتاخد نوح منك ومركزتيش فمره يسما انتي عايزه ايه مفكرتيش فمره تكتشفي شخصيتك الحقيقه اصل انا شايف دلوقتي امك معندكيش شخصيه وان اي حد يمشيكي انتي مش كده يسما اتغيري لو مكانش عشان خاطر الناس يب يبقي عشاني يسما ركزي يسما وشوفي اي سبب كرهك لملاك مش هتلاقي سبب وسبها ومشي طلعت سما الاوضه وهي بتفكر احمد عندو حق هي ملاك عملتي ايه بالعكس دي طيبه بجد و علطول بتساعدني بس انا ببقا قليله الذوق معاها جدا هو قال عشانو قال عشانو ليه ممكن يكون بيحبني لا خلاص انا مش هكدب مشاعري انا فعلا بحبو وبحب اهتمامو بيا وانا مش وحشه وهسبتلو اني ليا شخصيه عند أحمد 
احمد=اي اللي بفكر فيه ده مش معقول اكون بحب سما دي حقوده احمد لنفسو يعم بس ممكن تتغير اما نشوف عند ملاك 
كانت تبكي بحرقه علي بختها الباب خبط وكانت سما 
سما=ملاك انا اسفه انتي معملتليش حاجه وحشه عشان اشمت فيكي ملحقتش تكمل الكلمه وحضنتها ملاك وهي تبكي بحرقه سما صدمها الحضن فهي لم يحتضنها أحد من قبل حتي والدتها بادلتها سما الحضن 
سما=ملاك انا عرفه انك بريئه وانك لسه بنت انا سمعت حازم وهو بيكلم صاحبو بيحكيلو علي اللي هيعملو عشان تتجوزو ياخد ورثك طبعا مقدرتش تقول انو كان بيكلم امها عشان امها ميحصلهاش مشكله ملاك فرحت اوي وحضنت سما تاني وفجأه ملاك قالتلها ربنا يخليكي ليا
سما=انتي اتكلمتي 
ملاك بفرحه انا اتكلمت أعدو يضحكو هما الاتنين 
سما=لو عايزه تاخدي حقك من حازم خليكي ممثله انك مش بتتكلمي ومعلش استحملي شويه عشان اعرف اجبلك حقك منو صح واخليه يندم بس خليكي بتمثلي عليهم انك لسه ف الصدمه 
ملاك بفرحه=تمام يكوتش وكانت سما أن تخرج اوقفتها ملاك 
ملاك=امال اي اللي غيرك معايا كده يسما
سما=تقدري تقولي فقت و شوفت الحقيقه أكن حد اداني قلم
ملاك=ربنا يهديكي علينا يست     

                

               الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×