رواية ديجور الشاهين الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم ايلا ابراهيم


 رواية ديجور الشاهين الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم ايلا ابراهيم


#ديجور_الشاهين★19

سندس سمعت خبط على الباب واول ما فتحت الباب اتصدمت بدياب واقف وبيبصلها بغضب.. 

سندس دياب اهلا ياخوي اتفضلي .

دياب كنت مستنيه ايه عشان تبلغيني اللي بيحصل ده..

سندس ايه اللي بيحصل مش فاهمه..

سندس بلاش كدب انا عرفت كل حاجه.. انتي فاكره نفسك مقطوعه من شجره.. انا بعمل ايه .. ابوكي بيعمل ايه في الدنيا دي.. مش احنا اللي مسؤولين عنك.. مش المفروض تترمي بحضن اخوكي. ابوكي لما يظلمك جوزك..

نزلت دموعها ومسحتها بكمها بسرعه وقالت بتهرب انت قصدك ايه يا دياب ....

انا مش هكون دياب اخوكي لو فضلتي على ذمته ثانيه وحده امشي يلاا..

انا مش هسيب بيتي..

بيتك لما يكون الراجل بيقدرك وبيقدر اهلك إنما اللي عمله شاهين ده مالوش مبرر الا أنه مش حاسب لينا اي حساب..

دياب ياخوي استني..

ليجذبها من يديها ويغادر... والغضب تملكه ..

أما سندس فكانت سعيده لوجود أخيها وكلامه لكنها بنفس الوقت لاتريد أن تتخلى عن عائلتها.. فهي تعلم جيدا بأن شاهين تحملها كثيرا وأنها هذه المره هي الخاطئه ...


***********






عاد شاهين إلى المنزل ليتخبره الخادمه بما حدث. وكيف أن دياب أتى وأخذ سندس من المنزل وكان غاضبا جدا  جلس ترتسم على وجهه ابتسامه رضى وهو يقول اعمل اللي انت عايزه يا دياب سندس هترجع لي قريب اوووي .. بس ماشي اعمل اللي انت عايزه دلوقتي براحت راحتك... لينهض وهو يقول استعمل عالشقى بالله ...ويغادر المنزل..


***********

في منزل شاهين

رية انت اللي بلغت اخوها

ايوا ياعمتي انا اللي قلت لدياب عاللي حصل مش هينفع سندس تتحمل اللي بيحصل ده انا غلطت لما سبتك تعملي خطتك دي .. ومحدش دفع التمن الا سندس واها شاهين مطلقهاش وعاوز يتجوز..

انا عملت كل اللي عملته عشانك يابني..

انتي ياعمتي اللي خليتي شاهين يتحوزها من الاول . 

بس انا مكنتش اعرف انك بتحبها..

خلاص ياعمتي انا هتصرف هروح اكلم دياب واقوله اني عاوزها اصلا دياب قال انها مش هترجع ليه على جثته.. وهيطلقها منه..

ريه بلاش تعمل كده يا وسام بلاش تقف فوش شاهين انا خايفه عليك..

متخفيش  انا هعرف اتصرف ..


**********

عند علاا وناصر

كانت علاا في الحمام بتاخد دش عشان تروح الجلسه بتاعتها..

أما ناصر فكان بيلعب في الفون بتاعه لحد ما تجهز لما سمع صوت حاجه وقعت عالأرض.. راح بسرعه يشوف ايه اللي حصل..

خبط على باب الحمام و نده عليها ... علاا انتي كويسه

علا بصوت مهزوز ومتألم ايوا كويسه ولسا بتحاول تقف يعد ما وقعت وجعتها رجلها وصرخت بألم اهه..

ناصر تحبي اساعدك..





علاا صوتها مش خارج ماسكه رجلها بتووجع وهي شبه عريانه .

ناصر بلع ريقه وقال أنا هدخل. شدت الفوطه اللي جنبها بسرعه عشان تغطي جسمها..

ناصر وهو بيحاول مايبصش لجسمها ايه اللي حصل.

علا بدموع مش عارفه وقعت على رجلي.. ومش عارف اقف..

ناصر طب السندي عليا. 

علا حاولت تتسند عليه لكنها مش عارفه .

ناصر كان متوتر من قربها لاول مره. حاسس بنبض قلبه بيضرب بقوه ولكنها لما شافها مش قادره تتحرك شالها بسرعه وهو بيبلع ريقه وحاسس بنعومتها بين ايديها..

علاا بصت ليه  وحاوطة رقبته بايديها  ودفنت وشها برقبته وغمضت عينيها وقالت لما شافها على سريرها بوجع بتوجعني اوووي ..

ناصر بص ناحيتها بتيه وقال بهمس هي ايه...

علاا بانزعاج رجلي يا ناصر..

ناصر احم ..اه .اه ماشي هجيب ثلج ثواني بس..

وغادر باستعجال وهو يمسح وجهها يحاول ان يسيطر على نفسه ...


*********

وصل شاهين إلى منزل عائلة سندس

شاهين بجديه مراتي فين

دياب انت ليك عين توريني وشك 

شاهين انا ماليش كلام معاك .. سندس ياسندس 

ثار دياب غضبا ليمسكه من قميصه مرددا بغضب انت عاوزني ادفنك هنا والا ايه

لم يحتمل شاهين اكتر ليمسك الآخر من قميصه مرددا اخزي شيطاني يا دياب وخلي يومنا يعدي ..

لا بقى انت جاي ناوي عالشر ولسا هيمسكو ببعض .. وقفوا لما 

يتبع...

      

       الفصل العشرون الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×