رواية عشقت مغتصبة الفصل الرابع والاربعون 44 والاخير بقلم حنين هاني
بارت44
ليث. زي ماسمعتي وكمان خدي الصدمه فرحنا الاسبوع الجاي انا حجزت القاعه وكمان حجزت لغيث وليل معايا وعدوغروي كده مفيش اي اعتراض كملت ابوكي وقالي مفيش مشكله الي يريحكو وعشان تكوني عارفه مش هتنازل ويلا من غير كلام كتير عشان نلجق ننقي الفستان عشان الحق اروح اقول لغيث عشان يجهز نفسي
فرح. اي حيلك حيلك انتا بالع راديو
ليث. لا ده من الفرحه يابت وهنتجوز يافروحه يااااه حاسسس اني عيل اول ومستني حاجه تفرحني
فرح. يعني بتتكلم بجد يعني المفروض فرحنا الاسبوع الجاي
ليث قام وشد ايديها. يلا انتي لسه هتتفاجي مفيش وقت وشدها ونزلو
*********
في المستشفى اهل سما جوم وانهارو واستلمو جثتها وخدو التصاريح ودفونها وطبعا البواليس خد اقوال غيث وعز وراحو مكان الجريمه ولقو السكينه وخدوها وبعدين طلعو
غيث. هتعمل اي دلوقتي
عز. هروح لزينه
غيث. هتعرفها بحاجه
عز. لا
غيث. طيب ماشي روح وطمني عليك وانا هاخد تاكس بقا وخلاص
عز. ماشي ومشي كل واحد لطريقو
نزل الخبر علي مؤمن بصدمه
مؤمن في نفسو. يعني اي الانسانه الي حبتها ماتت؟ ازاي ده كنت بدعي ربنا تمون ليا ويهديها ماتت خلاص طب وكل الحب الي في قلبي ليها خلاص راح الامل ودنوعو نزلت وكلم زينه
زينه. اي يامؤمن وصلت لاي
مؤمن بكسره. سما مووتتت نفسها يازينه
زينه. اي بتقول اي ازاي حصل كده
مؤمن. مش عارف حل الي عرفتو رنيت ورد عليا امخا قالتلي جلهم خبر ان سما موتت نفسها وضربت نفسها بالسكينه ولما وصلت المستشفى كانت ماتت واستملوها من المشرحه ودفنوها حاسس ان روحي بتطلع يازينه ماتت سما راحت مني كان نفسي تبقا معايا واعيش معاها حياتي راح الامل الي كنت بحلم بيه
زينه. ربنا يرحمها يامؤمن
مؤمن. انا هقفل يازينه وراح قفل
زينه. ربنا يرحمك لو كنت ظلماني ياسما فانا خلاص سمتحك وربنا يسامحك ويغفرالك
هند. زينه عز بره وعاوز يتكلم معايا شويه
زينه. حاضر وقامت وخرجت ودخلتلو البلكونه
عز. عامله ايه
زينه. وكان ويهمك امري ده انتا سبتني في المستشفى ومشيت مفكرتش تتطمن عليا
عز. ومين قالك ان طول الوقت الي عدا ده وانا معرفش عنك حاجه
زينه. اه صح تلاقي مانا قالتك بس مش مهم دلوقتي المهم انتا جاي ليه انتا مش صدقت اني ممكن اعمل حاجه زي كده
عز. ومين قالك اني. صدقت
زينه. شوف ردة فعلك وتسبني كل ده متسالش يبقا صدقت
عز. وليه متقوليش كنت بهدا
زينه. تهدا ليه مخلاص انتا كده كده صدقت
عز. لو كنت صدقت مكنتش هتلاقيني قدامك دلوقتي تاني
بصي يازينه انا بثق فيكي اوي والي حصل مهزش الثقه دي بس الموضوع كان صعب عليا حطي نفسك مكاني تلاقني في نفس الموقف وكون قايلك لو حصل اي ثقي فيا ولما تجي تتساليني اقولك مش عارف ومش فاكر غصبن عني وصلت للحاله دي وبعدت عشان اقدر اهدا
زينه. وانتا بقا كده هديت وصدقت
عز. زينه بصي كل الي اقدر اقولهولك ان نعتبرها صفحه واتقفلت
زينه. يعني اي مش فاهمه
عز. يعني مثلا ان ده كلو كان فخ وانتي وقعتي فيه وياريت متساليش اذا ومش ازاي عشان دي حرمة ميت
زينه. يعني قصدك سما الي كانت السبب في كده
عز. اه وياريت تقفلي عشان خلاص هي اتوفت
زينه. موتت نفسها
عز. عرفتي منين
زينه. مش مهم المهم اني عرفت
عز. طيب المهم انك تنسي ومتجبيش سيرة الموضوع ده تاني
زينه بكسره. ازاى بس ده انا ادمرت حياتي
عز. لا مفيش من الي بتقولي عليه ده
زينه. ازاي يعني ده كان
عز. قولتلك كان فخ وانتي كويسه واتمنا تقفلي الموضوع خلاص يازينه الي حصل حصل وكل واحد خد جزاه
زينه. يعني انتا واثق فيا
عز. واثق فيكي اكتر من نفسي عشان حبيتك يازينه
زينه. وانا كمان حبيتك. اوي ياعز اوعدني تفضل جمبي طول الحياه
عز. اوعدك ومسك ايديها وباساها واتصالحو
*******
مصطفى. دكتور ليث انا بحب ريم ودخلت البيت من بابه ليه معترضين
ليث. بص احنا اسفين عشان مردناش عليك بس كان عندنا شوية مشاكل بس وعاوز اقولك والله انتا ونعمه الرجوله كل الفكره انها لو اتخطبت ودخلت في علاقه هتنشغل ودي الحقيقه عشان هي اختي وانا عارفها كويس بس عمتا احنا موافقين عليك
مصطفى. بجد
ليث. ايوه بس مفيش اي حاجه هتحصل ولا هي هتعرف غير بعد الامتحانات
مصطفى. وانا موافق وهتشرف جدا بنصبكو
ليث. واحنا كمان وقفل
فرح. وااوووو ريم هتبقا عروسه
ليث. متعرفيش حد
فرح. موعدكش بصلها ليث
اوعدك اني مش هقول للنمله حاجه
ليث. شطوره
*********
غيث. سلام عليكم مالكو اعدين مسكين ودن بعد كده ليه
سندس. اي الي جابك دلوقتي دي اعدت حريم جيت ليه
غيث. بس يابت وبعدين اي اللمه دي بقا بتجيب سيرة مين
ليل. لا مجبناش سيرة حد طبعا
غيث بنص عين. متاكدين
ريم. طبعا طبعا ياحبيبي احنا ملناش في النم
غيث. صح ايوه المهم ليل فرحنا الاسبوع الجاي
ليل. الف مبروك ربنا يتتم بخي.. نعم فرح مين الي الاسبوع الجاي
غيث. فرحنا انا وانتي وليث وفرح كمان
سندس بدون سابق انذار. لولولوللولوللليييييييييييي
غيث. اي ياماما اكتمي
سندس. ليه عندنا بدل الفرح فرحين
غيث. بس يابت بقولك اكتمي
سندس بثت لريم ورأعو هما الاتنين زغروطه. لولولوللولوللليييييييييييي
غيث. ده انا هقوم اضربو بالجزمة ياشويه 🐕🐕
سندس. خلاص خلاص مش هزغرط
ليل. غيث بتتكلم بجد
غيث. اي هتضحك عليكي يعني
ليل عينه لمعت وهوب رأقعت زغروطه
غيث. احيه وبداو كلهم يزغروطو وكمان وصل ليث ومعاه فرح واعدو يهيصو كلهم للعرسان
طبعا بدأ الكل يحضر للفرح ويعزمو الناس وجابو الفساتين وحضرو كل حاجه وكل حاجه ماشيه تمام والكل فرحان من قلبو وجيه يوم الفرح المنتظر للكل
ليل. شكلي حلو بجد
زينه. انتي زي القمر
ليل بتوتر. كلو تمام يعني
زينه. ايوه والله تحفه
فرح. طب وانا
سندس. وانتي كمان زي القمر انتو الاتنين اميرات بجد ده يابخت اخواتي بيكو
ريم. يلا العرسان جوم زغروطو كل الي في الاوضه ودخل كل واحد لعرستو
غيث. اي الحلاوه دي كلها وراح حضانها جامد
ليل. بجد شكلي حلو ياغيث
غيث. انتي القمر يقولك اتفضلي مكاني
ليث. اي القمر ده معقول القمر ده كلو ليا لوحدي معقول وحضنها والبنات واقفين بيصورو ومبسوطين وبيزغرطو
عز. مخلاص ياخونا في هنا ناس لسه سناجل ومتجوزوش
غيث. الدرو عليك بقا
عز. لا لا لسه بفكر
زينه. طب ياحبيبي فكر مع نفسك انا مش هتجوز
عز. سماعين الي انا سماعو ياجماعه في دبانه بتزن
زينه. بقا انا دبانه ياعز
عز. واحلا. دبانه علي وجهه الارض
غيث. طيب يلا ياحنين احنا هننزل اهو وكل واحد خد عروستو ونزلو اتصور فوتوسيشن وبعد كده راحو القاعه وبدا فرح ملكي للعرسان والكل فرحان ومبسوط والبهجه باينه فين الكل
غيث. قلبي فرحان انو كسب جوهره زيك كده
ليل. وانا مبسوطه اني حبيبتك حقيقي لو لفيت الدنيا كلها مش هحب حد قدك
ليث. ياااه عمري مكنت اتخيل ان واحده تتخطفتي بالطريقه دي
فرح. وانتا حبك اثرني
وعدا اللحظات علي الكل بفرحه وخلص الفرح وكل واحد خد مراتو لشقة الاحلام
ريم. ياااه الشقه فضيت علينا انتي وانتي ياسنجل بائس
سندس. ياااه علي الاحزان الي احنا فينا واعدو يضحكو مع بعض
خلاص يابت هنيعش عيشيه الملوك ناكل برحتنا نصحا برحتنا وهنعيش علي كيفنا
ريم. تفتكري هما هيعدو بيتهم
سندس. لا بس يعني بحاول اقنع نفسي وضحكو
وبعد مرور ست شهور
غيث. اي ياحبيبتي روحتي فين ومشتيي ليه
ليل. في مفجأه
غيث. اي في اي
ليل. انا حامل ياغيث في الشهر التالت
غيث بصدمه. بتتكلمي بجد ولا بتهزري
ليل. لا بتكلم بجد ولسه جايه من عند الدكت... وسكتت غيث انا حاسه ان في عربيه ماشيه وراياه من ساعت ماطلعت من عند الدكتوره
غيث. عربية اي وانتي فين
ليل. مش عارفه ان من قرب المقطم وسرخت ليل والخط قطع كان الي في العربيه حاوض عليها ووقفو في جبل المقطم
ليل. انتا مين وعاوز اي
شال صلا الماسك من علي وشو
غيث اول ما الخط قطع خد حاجتو ونزل علي طول ركب العربيه وكلم ليث يبلغ البواليس وهو يلحقها
ليل خافت من جواها عشان مفيش حد بس مسكت نفسها. انتا لسه عايش ده انا افتكرتك موت بعد العلقه الي خدتها
صلاح. لا منا جاي اخد حساب العاهه دي منك دلوقتي اصل بسببك عيني اتصفت وشال النضاره من علي عينو وكان في عين بايظه
ليل. تسلم ايد الي عمل كده كويس ان سابلك عين
صلاح. فاكره انك عشيتي حياتك خلاص لا انا قدرك الاسود والنهارده جاي وناوي امحكيي من علي وش الدنيا ويسلام بقا علي فرحتي وانتي بتموتي وانتي حامل دب الرعب في قلب ليل خوف علي في بطنها بس لاخر لحظه هي قويه بدأ صلاح يقرب عليها
ليل. لو قربت مني هموتك
صلاح. ولا هتعرفي تعملي حاجه
ليل. بقولك لو قربت مني هموتك بدات ترجع وراه وراح مسكها وهي بتحاول تبعدو عنها وهو بيحاول يخنقها
غيث ماشي بسرعه وشغل التتبع من علي الفون لفون ليل وعرف المكان وكان ماشي باقصي سرعه عندو وبعد من المقامات بدات ليل تضعف لغايت ماصل غيث. ليل وراح جري عليه
صلاح. لو قربت مني هقع واخدها معايا ونموت سوا وكمان الي في بطنها هيموت
غيث. ابعد انتا مجنون
صلاح. عندك حق مجنون في حبها بس هي الي مردتيش لو قربت مني هقع وهموتها معايا
ليل بعياط. غيث الحقني
صلاح. بقولك اي اسكتي
غيث. طيب ابعد عنها ومحدش هيعملك حاجه
صلاح. لا مفيش الكلام ده يابتقا ليا يانموت انا وهي مع بعض
في الوقت ده كان البواليس وصل مع ليث وعز ووقفو بعيد لما لقو الموقف في خطر
غيث كان قريب منهم
صلاح. بقولك ابعد عنهم
ليث. لازم نتصرف ياحضرت الظابط كده هيموتها معاه
الظابط. ماشي وصوب المسدس في اتجاهو انا هعد اول ماضرب تنادي اخوك يلاحقها
ليث. ماشي ماشي عد الظابط وليث بصوت عالي غيثثثث كلهم انتبهو للصوت وجت الطلقه في راس صلاح وبدأ يرجع لوراه وخد ليل معاه
ليل. اههههه غيثثثث لحقها غيث ومسك ايديها في اخر لحظه وشدها وراح حضنها. انتي كويسه
ليل. الحمدلله واغما عليها وخدوها علي المستشفى بعد مخدت مهدأ
عز. اي يام عز خليكي قويه كده
ليل. مين ام عز
عز. انتي ما ان شاءلله هتسمي الواد عز علي اسم عمو
غيث. عشان يطلع فلاتي بتاع نسوان
زينه. اي ده هو بتاع نسوان
غيث. اومال منتي فاكره اي ماهو طاب عن البنات ولما كبر بقا بتاع نسوان ضحكو كلهم وروحت ليل
والايام عدت عليهم بحلوها ومرها وعز وزينه اتجوزو وفرح بقت حامل هي كمان وسندس اتخرجت ونسيت موضوع اياد وعرفت انو كان تعود لنسيان ادم وريم اخيرا خلصت امتحانات بعد معانا
ليث. دخلي الحاله الي بعدها ودخل مصطفى ليث وهو باصص في اللاب وبيتكلم
ها اسمك اي وبتاعني من اي بقا
مصطفى. بعيد عنك يادكتور متقدم لواحده بحبها اخواتها مذنبني ومش راضين نتخطب لغايت ماكنت تخلص وهي خلصت دلوقتي ممكن تقولي الحل
ليث بضحك. هو انتا يابني ده انا تعبتلك
مصطفي. اعمل اي بقا يادكتور الحب بيعمل اكتر من كده
ليث. طيب ياسيدي هتسناك يوم الجمعه مع العائله وهنقرأ الفاتحه
مصطفى. بجد ده احلا علاج ممكن اخدو وراح قايم وماشي من الفرحه
ليث. الواد اتجنن ولا اي
روح ليث قولهم وهي فرحت اوي ان هو حارب عشانها واستنتاها طول الشهور دي وجيه المعاد واتقدم وقراو فاتحه والكل كان فرحان ومبسوط
مصطفى. مبسوط اني انتصرت بحبك في الاخر
ريم. وانا كمان مبسوطه للاصرارك عليا
تمت
#بقلمي_حنين_هاني
#تمت_رواية_عشقت_مغتصبه
تمت