رواية عشقت طفلة الفصل الثاني عشر 12 بقلم انا كوين


 رواية عشقت طفلة الفصل الثاني عشر 12 بقلم انا كوين


عشقت طفلة _البارت الثاني عشر 


في قصر الراوي 

---


عند عمرو دخل خد شاور ولبس هدومة وخرج 

_ لازم اروح لزين عشان ميشكش في غيابي اكتر من كده 


عند زين كان قاعد علي السرير وسرحان وفجأة الباب خبط 


زين _ادخل 

عمرو بتوتر _ااا... طمني عليك يا زين.... عامل ايه دلوقتي 

زين بحزم_كنت مختفي فين يا عمرو؟ 

عمرو بتلعثم _كان... كان واحد صاحبي تعبان وروحت ااا... عشان اشوفة.... لانه رن عليا وكان عازيني 

زين بشك _واختفيت مره واحده ليه من غير ما تقول لحد؟!! 

عمرو كان بياكل في شفايفة وعيونة وبتلف الاوضة كلها من التوتر 

_ صدقني يا زين انا.... انا م.. ملحقتش اقول لحد... ااا... احم... لانه كان تعبان... تعبان جدا.. ف اضطريت اروح بسرعة وقولت لما اجي اقولكم، ثم اكمل بهدوء، انا عارف اني غلطت لما عملت كده بس انت كانت العيلة كلها جنبك ف عشان كده مشيت انما هو مفيش حد معاة 


زين بشك بسبب توترة الظاهر 

نظر زين اليه وعقد حاجبة وقال 

_هعديهالك المره دي بس احذر مني المره الجايه 

عمرو _مش هتتكرر تاني 

زين بصوت هادي 

_انت حر يا عمرو متلومش غير نفسك بعد كده 

عمرو بابتسامة مزيفة 

_المهم انت طمني عليك 

زين بنفس النبرة _الحمدلله احسن 

عمرو_الحمدلله، هامشي انا، تصبح علي خير 

زين سكت شوية وقال 

_وانت من اهل الخير 






---

بدأ يوم جديد في قصر الراوي


عند جلال 

_ابعتي سعاد بالفطار لزين ي ثريا 

ثريا _حاضر عشر دقايق بس وهنخلص 


خرج ناصر و رقية الي صالة القصر 

ناصر ورقية _صباح الخير 

جلال بابتسامة _صباح النور، خمس دقايق والفطار هايجهز 

رقية _هروح اساعد ثريا 

جلال _خدي راحتك 

ناصر بتنهيدة _وبعدين يا جلال هتقول لزين امتي 

جلال بحيرة _انت عارف اني كنت ناوي اقولة من لما كلمتني علي طول بس اديك شوفت اللي حصل 

ناصر _طب وبعدين 

جلال بجمود _لما يخف ويبقي احسن هبقي اقوله ان شاء الله 

ناصر _تمام 


نزلت ليان من غرفتها 

ليان بابتسامة _صباح الخير 

الكل _صباح النور 

عاملة ايه دلوقتي ي ليان 

ليان _الحمدلله بخير 


وفجأة دخل ادهم 

ادهم صباح الخير 

_صباح النور 

ادهم _امال فين الباقي 

جلال _لسه فوق 


عمرو بمداعبة وصوت عالي 

_مين قال كده انا نزلت اهو 

صباح الخير 

الكل _صباح النور 

عمرو _ الفطار فين انا جعان 

ادهم _دايما همك علي بطنك 

عمرو _اه جدا ههههههه 

ليان _ طيب انا هروح اقعد في الجنينة شوية

جلال _ماشي يبنتي 


ادهم انتهز الفرصة وبقي يتسلل من غير محد يحس بيه عشان يروح لليان 


---

عند زين كان بيتكلم ف التليفون 


زين بجدية _يا استاذ "علي" انت عارف انها صفقة مش سهلة ومحتاجة حد بيفهم كويس عشان كده اختارتك انت 


علي بهدوء _فاهم كده يا زين بيه بس انا برا مصر وعندي ضغط شغل ف مش عارف لو جيت هسيب الشغل لمين 


زين بتنهيدة _انت مش هتاخد وقت ف مصر هما يومين بس، ثم اكمل بصوت مرتفع قليلا، وانا لولا اني مش هقدر اروح الشركة دلوقتي مكنتش كلمتك 


علي _خلاص يا زين بيه متشغلش بالك هنزل مصر بكرة وهخلص كل حاجه بأذن الله.


زين _تمام ماشي لو احتجت حاجه كلمني، وانا هتابع الشغل من البيت وانت مش هتبقي لوحدك عمر معاك 


علي _ تمام ولا يهمك ي زين بيه اطمن خالص 


زين  _تمام ربنا معاك 

علي _يارب 

اغلق زين الهاتف وجلس يفكر في ليان، وفجأة الباب خبط 

زين _ادخل 

سعاد بابتسامة وهي بتحط الاكل ع الترابيزة 

_الفطار يا زين بيه 

زين_ شكرا يا سعاد 

سعاد _ متنساش تاخد الدواء جلال بيه منبه عليا وقالي اقولك 


زين _مش هنسي حاضر 


عند ليان 

---

ليان كانت بتتمشي في الجنينة ووقفها ادهم 


_ليان

 

نظرت خلفها وهي تقول 

_نعم يا ادهم 

ادهم _قولت اجي اتمشي معاكي بدل م تتمشي لوحدك 

ليان بضيق _طيب 

ادهم بخبث _مضايقة ولا حاجه امشي؟ 

ليان بابتسامة مزيفة _لا لا عادي 

ادهم _قوليلي يا ليان 

ليان بغباء _اقولك يا ليان ليه (🙂) 

ادهم _لا مش قصدي كده انا لسه هتكلم 

ضحكت ليان ع غبائها وقالت 

_اه قول 

ادهم _انتي... بتحبي زين؟ 

ليان باستغراب _وبتسأل سؤال زي ده ليه 

ادهم حاول يبن انه ميقصدش حاجه 

_لا عادي حبيت اسألك بس،واكمل بخبث، عشان انا بلاحظ منه كده 

ليان بانتباة _من مين؟ 

ادهم _من زين 

ليان وهي بتداري ابتسامتها 

_امتي الكلام ده 

ادهم بضيق _باين عليكي بتحبية 

ليان حاولت تبقي طبيعية. 

_لا ابدا مفيش حاجه من دي 

ادهم وقف مكانة وابتسم 

_بجد؟ 

ليان بجدية _مالك يا ادهم شيفاك مهتم بالموضوع اوي. 

ادهم حاول يبان طبيعي وقال •

_لا ابدا عادي يعني 

ليان بضيق _تمام انا هدخل جوا عشان اتخنقت. 


مشيت ليان وادهم واقف مكانه

ادهم _هسيبك تدلعي شوية بس انتي ملكي يا ليان 


في المطبخ 


ثريا _يلا يا سعاد خرجي الاكل ع السفرة 

سعاد _حاضر يا ثريا هانم 

ثريا _رقية هاتي الملح من عندك 

رقية بابتسامة _ باين ان الاكل حلو اوي يا ثريا 

ماريا بتصنع _اكيد هيبقي حلو طنط ثريا مش بتعمل حاجه وحشة 

ثريا بفرحة _تسلمولي يا حبايبي 







بعد دقائق اتجمعت العيلة ع السفرة عادا زين 


ثريا _ يارب الاكل يعجبكوا 

جلال بغمزة _اكيد هيطلع حلو عشان حطيتي ايدك فيه 


امنت العيلة ورا جلال وضحكوا 


ناصر بانبهار _لا بجد تسلم ايدك يا ثريا الاكل تحفهة 


ثريا بابتسامة _الف هنا 


جلال بضحك _مفيش بعد اكل 

مراتي 


ضحكت ثريا بخجل 

ليان _ بجد الاكل جميل 

ثريا بفرحة _الف هنا يروحي 


عمرو كان بيتكلم بصعوبة من كتر الاكل اللي ف بوقة 

_الاكل جامد هاتي كده طبق الجبنة اللي هناك ده 


ادهم بضحك_يبني ارحم نفسك يخربيتك 


عمرو _ احلي حاجه في الدنيا الاكل ههههههه 


ضحكت العيلة ع كلام عمرو وادهم 


عدي اليوم وكان كلة ضحك وهزار وكان يوم جميل ف قصر الراوي 


في المساء كانت العيلة كلها متجمعة في الليڤينج بيشربوا القهوة وكان الهوا خفيف وساقع والعيلة كلها مبسوطة 


جلال بابتسامة خفيفة _الجو جميل جدا وهادي 


ثريا بحنان _فعلا الجو حلو جدا 


فجأة سمعوا صوت من ورا 


زين بضحك_وطبعا كل ده من غيري 


ثريا بخوف _انت ايه اللي قومك من ع السرير يا زين 


زين _اتخنقت قولت انزل اشم هوا 


جلال بهدوء_بس انت لسة تعبان 


زين _متخافوش مفيش حاجه 


ليان _متنساش كلام الدكتور يا زين 


زين _ متقلقوش 


جلال بابتسامة _بما اننا كلنا متجمعين متغنيلنا حاجه يا ليان 


ليان بخضة _انا؟ 


جلال _ايوه انتي 


ليان بخجل _لا انا بتكسف 


ناصر _ صوتك حلو يا ليان غني 


بصت ليان لزين اللي كان بيبصلها ويبتسم 


زين _غني يا ليان 


ليان بتوتر وسعادة _حاضر 


(ايه الاجواء الجميلة دي يولاد 😂😂)  نرجع لموضوعنا) 


بدأت ليان تغني وكله مستمعلها ومتاثرين بصوتها 


هو احنا في ايه مشوارنا ده ليه وازاي شايلين وازاي فاضيين حبة ارقام... وسط السكان ولا احنا تمام ولا تايهين... ده طلع في نهار طب انا ليه بنهار.... في الضلمة بعيييد اه يا ليل مشوار... لو بس النور يدخل من الثور... مكاني مش في طابور ده انا مكاني بعيد... ده مكانا في حتة تانية مش جنب الناس التانية خطوتنا بشنا ورنا مش زي ما كنا فاكرين ... ده مكانا في حتة تانية مش جنب الناس التانية خطوتنا بشنا ورنا مش زي ما كنا فاكرين. ده مكانا في حتة تانية لا مش جنب التانيين .... ده انا كنت بنام... من غير احلام... كده فجأة صحيت علي بلة ريق وتاريه وتاريه كل اللي انا فيه سلم مكسور... بعده سما ايييه... انا مش مجنون.... ده براح الكون بقي بيسعني بقي بيسعني.... واكيد يا سنين هتضحكي بعدين علي وشك اهو في لمعة عين... ده مكانا في حتة تانية مش جنب الناس التانية خطوتنا بشنا ورنا مش زي م كنا فاكرين... ده مكانا في حتة تانية مش جنب الناس التانية خطوتنا بشنا ورنا مش زي م كنا فاكرين... ده مكانا في حتة تانية لا مش جنب التانييييييييننن. 


العيلة كلها كانت بتسقف لليان وكله بيهنيها ع جمال صوتها 


ليان بخجل _شكرا اوووي 😊


جلال _صوتك حلو اوى يا ليان 


ليان بفرحة وخجل _شكرا يعمو 


ناصر _ايه الجمال ده كله. 


ليان بفرحة _شكرا 


رقية _كل حاجه فيكي حلوه 


ليان بخجل وسعادة _تسلميلي يا طنط 


ادهم _ايه الحلاوة دي كلها يا ليان 


ليان بخجل _شكرا 


ثريا _البنت وشها بقي احمر خلاص هههههه 


ليان وهي بتبص ع زين _وانت يا زين مقولتش رأيك 


زين ببرود _صوتك حلو اوى 


ليان ابتسمت وسكتت 

وماريا كانت هتتشل من كتر الغيظ والغيرة 


زين وهو بيوقف _طيب يا جماعة تصبحوا ع خير 


الكل _وانت من اهل الخير 






ليان بهتمام _استني يا زين هاجي اوصلك 


زين بيخفي ابتسامتة 


_تعالي 


ليان _عن اذنكم 


اتفضلي يبنتي 


ذهبت ليان مع زين 


زين وهو بيخفي ضحكتة 


_اوعي يا ليان انتي تعبتي انا هطلع لوحدي 


ليان بغضب طفولي 


_اسند نفسك يلا ووريني 


زين بضحك 

_خلاص تعالي اسنديني 

ضحكت ليان وطلعوا الاوضة 


ليان _علي مهلك... اقعد 

زين _ خلاص كده تمام 

ليان _هتحتاج حاجه تاني 

زين _لا شكرا 

ليان بابتسامة _طيب انا همشي تصبح علي خير 

زين _وانتي من اهل الخير 


خرجت ليان من عند زين وراحت اوضتها 


ناصر _طيب انا هقوم انام تصبحوا ع خير 

رقية _استناني، تصبحوا ع خير يا جماعة 


_وانتي من اهل الخير 


عمرو _انا كمان هقوم 

ادهم _خدني معاك 

ماريا _وانا كمان همشي، تصبحوا ع خير 


_ وانتي من اهل الخير 


جلال وهو بيغمز لثريا 


_كده مش فاضل غيري انا وانت يا جميل هههه 

ثريا بخجل _ انا هقوم انام انا كمان 

جلال بضحك خديني معاكي يا قطة 

ضحكت ثريا بخجل 

_ بس بقا يا جلال كسفتني 

ضحك جلال ع كسوف ثريا 


عند زين كان قاعد سرحان وفجأة جاتلة رسالة من رقم غريب 


"انا عارف مين اللي كان بيساعد ياسر السيوفي في تسريب معلومات واوراق شكرتك والشخص 

ده ساعدة في انه يحاول يخلص منك" 


قرأ زين الرسالة وهو عنده فضول يعرف مين اللي بعت الرسالة دي ويقصد مين باللي بيقولوا 


"مين" 


الرسالة دي بعتها زين لشخص المجهول وكان بيستني الرد 


وبكده نكون وصلنا لناية البارت 


              الفصل الثالث عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×