رواية حب مشوه الفصل الثاني 2 بقلم عائشة الكيلاني

رواية حب مشوه الفصل الثاني 2 بقلم عائشة الكيلاني

رواية حب مشوه الفصل الثاني 2 بقلم عائشة الكيلاني

 

نوح بثبات:- شجن مراتي ، عر*في 

الكلام وقع عليهم زى الصواعق 

المأذون مسك الورقة:- كدا الفعلا الجوازة باطل و المدام تبقا مرات الاستاذ 

الاب مسكها من ايديها بغضب و هزها:- انطقي يا شجن قولي حاجة ، متجوزة ااازاي ردي عليا يا بنتي 

شجن بصتلهم:- بابا انا مش فاكرة حاجة من الكلام دا ولا حتي فاكرة دا مين و بيعمل اي صدقني يا كارم و 

كارم رفع ايديه:- بسسس الحمدلله ان الحقيقه ظهرت قبل ما ادبس فيكي انا فعلا انخدعت فيكي بس احنا لسه فيها 

شجن برجاء:- كارم اسمعني علشان خاطري انت بتثق فيا انا عمري ما ضحكت عليك والله العظيم انا معرفش حاجه عن الجواز دا 

بصت لنوح و قالت بصوت مرتعش و رجاءا:- ارجوك قول ان في غلط و ان تشابه اسماء و انى مش مراتك انا معملتش حاجة والله العظيم انا بريئه 

الناس بدات تمشي الا المأذون 

الام من وراها:- بس انتي مراته يا شجن قدام ربنا مراته بنتك معملتش حاجة غلط 

الاب بغضب:- ااانتي بتقولي اي يا ميرفت انطقي ااازاي مراته و ازاي انتي عارفة بتستغ*فلني بتضحكو عليا 

ميرفت بصتله بكره:- كنت بحميها منك كنت بحمي حقي هو مش انا الى تعبت فيها برضو من سهر و تربية و تعببب و البيه عايش حياته تعرف اي عن بنتك هااا لا كلمني ررد تعرف اي عنها سبتني و روحت اتجوزت طلقتني غيابي و في الاخر عايز بنتك هو انت ازاى كدا رررد عليا يا كامل 

شجن حست بدوران و الروية مشوشة و كل حاجة بقت سودة وقعت على الارض اغمو عليها كامل و ميرفت و نوح جريو عليها كارم كان هيمسك ايديها نوح بحادة:- عندك 

نوح شالها و خرجوا برا القاعة حطها في العربية و راحوا على البيت طبعا كارم مشي الدكتورة جت فحصتها و مشيت بعد ما علقت ليها المحلول برا الاوضة 

كامل:- جوزها ازاى و و امتي و فين انطق 

نوح ببرود:- ما تحكي يا حماتي 

ميرفت اتنهدت بهدوء و وجع:- هحكيلك 

فلاش 

نوح :- حضرتك عايزني 

ميرفت بابتسامة:- ايوة يا حبيبي امك عارفة انك هنا 

نوح:- تو 

ميرفت:- كويس اوى. اي رايك في شجن حلوة صح 

نوح:- طبعا شجن جميلة و ذكية ، بس هى مش صغيرة على الجواز 

ميرفت بابتسامة:- يعجبني ذكاك ، و فعلا معاك حق انتوا لسه صغيرين على الكلام دا بس اي رايك نعمل اتفاق مع بعض 

نوح بانتبه:- اتفاق اي 






ميرفت:- تتجوز شجن و لم تكبرتو تطلاقها الحقيقة أنا خايفة عليها باباها هيخدها لانها كبرت و مش محتاجني جانبها و لم يعرف انكم متجوزين مش هيقدر يخدها أو يجي ناحيتها 

نوح بعدم تصديق:- دا بجد انتي بتهزري يا طنط ازاى 

ميرفت:- يا ابني مش كل كلمة تعلق عليها انا عارفة انتوا هتتجوزو و طلاقها لم المحنة دى تعدي على خير و كمان هر بتحبك ، و غير كدا انت عارف حالة شجن بتنسا معظم الوقت و بتحبك زى ما انت بتحبها 

نوح بكدب:- اه بحبها جدا 

ميرفت:- و بيم انك ابن اعز صديقه ليا ، ابن اختي و بتحبها ف مش هستامن حد على بنتي غيرك ، و المقابل انك هقنع امك تكمل تعليمك برا مصر خلص الثانويه و هتسافر دا وعد 

و بالفعل اتجوز نوح و شجن عرفي محدش كان عارف غير امها 

مشهد تاني 

نوح مسك ايديها:ـ شجنن اسمعني بقولك 

شجن بتضربه بعصبية و جنون:- اسمع اااي انت خااين انا بكرهك و عمري ما هسامحك 

نوح:- انا اصلا عمري ما حبيتك انتي مجرد تسلية

شجن مسحت دموعها:- تمام يبقا تنساني فاااهم و تبعد عني و الا قسما بالله لتكره الدنيا على أيدي 

نغم مشيت و هى حاسه بوجع حطت ايديها على قلبها و مشيت 

باك 

طبعا حك كل حاجة بس مقالش الى دار بينه وبين شجن 

نوح:- و بعدين سافرت قبل الامتحانات ما تبدا بكتير و نسيت كل دا زى ما شجن نسيت بحكم مرضها زى لم تصحي دلوقتي مش هتفتكر حاجة انا اقرب حد لشجن اقرب ليها منكم و حقيقي انا رجعت علشان اصلح الى حصل زمان كنت مش مدرج الى بعملو كنت طايش 

كامل:- ربنا يخد*ني فضح*تني اانتووا دمرتو البت انا مش عايزها و انتي تطلعي برا البيت و مشوفش وشك ولا وش بنتك تاني ، ااانت تتجوزها حالا فاااهم و تخدها و تغورر في داهيه 

كامل اتصل بى المأذون الى جاه و بدأوا في اوضة شجن كانت بتفتح عينيها بتعب و برضو بتبص لنقطة معينة فضلت سرحانة و مسمعتش الباب 

كامل بغضب:- امضي و خلصيني مش وقت استهبل 

شجن فاقت من سرحانها و اتنفضت:- بابا مالك حضرتك كويس ، هو اي الى حصل و فين كارم 

تبص حواليها بعدم فهم:- هو مش المفروض نكون في القاعة علشان اتجوز انا و كارم 

كامل بابتسامة سخرية:- امضي يا شجن امتي و خلصينا 

شجن بصتله بصدمة:- لا مش همضي الى برا دا كداب بيعمل كدا علشان يبوظ حياتي بابا متصدقوش علشان خاطري بلاش تتخلي عني و تسبني لوحد غريب 

كامل:- شجنننن اخلصي 

شجن رفعت عينيها و بصتله بسخرية و اكنها واحدة تانية مضت و رمت القلم:- حاجة تانية يا كامل باشا 

كامل بصله باستغراب نوح دخل :- يلا يا شجن 

شجن بهدوء غريب:- اوكي يلا يا روحي 

قالتها بشر و سخرية مسك ايديها و خرجوا من المكان كله 

ركبوا العربية كانت سرحانة بتبص لفراغ نوح كان بيبصلها بهدوء و حزن ندم اشتياق معقول هى دى شجن هو دا الى وصلت له 

مسك ايديها:- شجن 

شجن فاقت:- افندم يا نوح باشا مش اسمك نوح برضو 

نوح بابتسامة:- ايوة يا ستي اسمي نوح و كونا اقرب الناس لبعض 

شجن ببرود:- مش مهم ادني بتستكشف حياتي 

نفضت ايديها من ايديها و سندت راسها على الازاز بعد وقت وصلوا قصر الجبالي 

الام:- كنت فين يا نوح و ليه قافل تلفونك حصلك حاجة 

الكل سكت و بص بصدمة على الى مسكة فستانها و واقفة جانب نوح 






نوح بهدوء:- اعرفكم شجن مراتي و دى امي 

الام بعدم فهم:- شجن مين و مراتك اااي اانت اتجننت سايب خطبتك و فرحك و الناس و جاي في اخر الليل تقولي مراتي اانت فضح*تنا 

الام سكتت و كملت:- مش دى بنت ميرفت 

نوح:- بنت صاحبتك 

الام:- متجوزليييي مشووهاااا جيبلي المشوهااا لحد عندي و تقولي مراااتك طلاقها حااالا الحكاية مش ناقصة مجانين 

شجن درجات قلبها بقت سريعة ملامحها اتغيرت نوح مسك ايديها :- والله ما في مشوه غيركم 

تالين:- يعني سابني و سايب الناس تتكلم عليا و جايلي و معاك دى و تقولي مراتك طلامة بتحبها اوى كدا جتلي ليه علقتني بيك ليه دا انا حبيت نفسي و غيرتها علشانك 

قالتها بعصبية و انهيار 

نوح:- والله محدش ضربك على ايدك ولا علقتك و الى عندك اعمليه 

تالين مسحت دموعها:- صح معاك حق 

اتجهت ناحية شجن:- انا هموتك مش هسيبك 

لسه هتضربها نوح مسك ايديها و زقها ببرود و شال شجن و طالع على اوضته تحت غضب الكل 

و نزلها بهدوء:- نورتي بيتك 

شجن قعدت على الكنبة:- تمام عملت المسرحية و فضحتن*ي طلاقني حالا 

نوح بهدوء:- انتي شايفني رايق روحي غيري و نامي 

شجن قامت بهدوء اتجهت لطبق الفاكهة عليه سكي*نة مسكتها و حطيتها على رقبتها 

نوح بصلها بصدمة:- شجن اهدي و خلينا نتفاهم 

شجن بتضغط على السكي*نة:- طلاقني 

نوح بقلق:- حاضر هطلاقك بس مش هينفع دلوقتي الناس هتقول اي اعقلي 

شجن:- ااابعد ناس و لم قولت كدا في القاعة و خطبي سبني مكنش همك الناس 

نوح:- عملت كدا من خوفي عليكي لانه حرررام 

شجن بتضغط اكتر:- و لم طالعتني مش كويسة قدام الناس كلها دا حلال اانت اخر واحد يتكلم عن الحررام و هطلاقني ياما هموت قدام عينيك 

نوح كان هيتكلم لكن بص على رقبتها بصدمة وووو 

يتبع 

الحلقه التانيه 

حب مشوه 

عائشة الكيلاني


                الفصل الثالث من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×