رواية اكرم وحور الفصل الرابع 4 والاخير بقلم منه سامح

رواية اكرم وحور الفصل الرابع 4 بقلم منه سامح

 رواية اكرم وحور الفصل الرابع 4 والاخير بقلم منه سامح


البارت الرابع والاخير "

دخلت حور وايديها باايد مازن وباصة  ببرود لاكرم 

 وقالت :عشر دقايق بظبط وتطلع برة  شركتي 

اكرم كان باصص علي ايديهم بعدم فهم لحد ما قالت شركتي وبصلها وقال بااستغراب:شركتك !! 

حور ببرود وهي بتقعد وتحط رجل علي رجل:مسمعتش غلط متقلقش ....ويلا انج'ز حالك كدة 

اكرم عمال يبصلها وهو م فاهم حاجة:انتي بتقولي اي 

مازن اتكلم وهو بيطلع الورق وبيحطو علي المكتب ببرود:قصدها انك تخلص وتشيل زب'ا*لتك الي هنا وتخرج برة الشركة دي 

اكرم مسك الورق بسرعة واتصدم :ازاي ازااااي 

حور بصت لمازن وابتسمت 

اكرم بصلها بعيون مدمعة وعدم تصديق:مستحيل تعملي فيا كدة ياحور 

حور بابتسامة شماتة :عملت خلاص ...واكملت بكر*هه :انا لو اطول اقت*لك هقت*لك يااكرم بس مستخسرة ادخل فيك السج'ن لانك ارخ*ص من كدة 





اكرم بصلها بحزن وكان هيتكلم قاطعو مازن ببرود:العشر دقايق خلصت ياوحش ...وندهه علي الامن يخرجوه وفعلا دحلو مسك*وه تحت مقاومته 

اكرم برجاء وهو بيز*قهم:حور متعمليش فيا كدة دي تعب سنين ياحور 

حور كانت بصاله باابتسامة نصر وشماتة وهي ساندة علي المكتب مازن بصلها وابتسم وطلع صورة كريم وقال باارتياح:حقكك رجع ياصحبي حقكك رجع 

اكرم واقف قدام الشركة وبيبص علي اسم الشركة الي بتتغير بعجز ودموع وقعد علي الرصيف بقلة حيلة 

ادم وهو داخل الشركة شافه قرب عليه وقال ببرود:م قولتلك هتخسر كل حاجة

اكرم بصله بدموع وعجز ومتكلمش  

ادم زعل عليه بس افتكر مو*ت كريم وامه  اتقلب نظرته بكرهه  تاني وسابه ودخل 

.....

ادم دخل المكتب

حور ابتسمت : اهلا اهلا بالعاشق 

ادم كان سرحان 

مازن بضحك :باين عليه ضايع يابنييي ...وقرب عليه مسك دراعه 

ادم بفوقان:اي 

حور :اي بعد كل ده اي اه مااحنا م حبيبة القلب بقي 

ادم ابتسم و اتنهد بحزن وكان هيتكلم قاطعته حور وهي بتقوم :عارفة انت بتفكر في اي بس محدش فينا ظلمه هو الي ظلم نفسه بنفسه 

ادم بص علي صورة كريم الي علي المكتب وابتسم بهدوء وقال :عارف علشان كدة مرتاح ...واتنهد.وقال بمرح:وكفاية بقي نكد علشان عندنا فرح انا قررت اتجوز خلاص م قادر استني 

نور وهي داخلة بغيرة :ياجدع طب م عيب متعزمناش 

ادم بغمزة:حوار العزايم ده سبتهولك ياعروستي 

نور اتكسفت وقالت بكسوف:ادم 

مازن بحسرة:ماخلاص ياجماعة م كفاية الجفاف الي عندي 

حور بصتله وضحكت: قوله قوله بس عمتا السنجلة جنتلة وانا علي رااي لسة

مازن غمزلها : ماتيجي احنا كمان ننضم ونفكنا من الجنتلة يامزة 

حور اتكسفت

ادم ضحك :طلع طلع الي عندك 

نور ضحكت عليهم وغمزت لادم يطلعو وفعلا طلعو

ومازن قرب علي حور وبصلها بحب:بحبك ياحور بحبك من زمان ...واتنهد بحزن وهو بيفتكر:كنت بشوفك معاه كنت بتق*طع بس كنت بشوفك مبسوطة بتبسط ليكي لحد ماحصل الي حصل علي رغم من اني كنت تعبان من الي حصل وو*ته اثر عليا لان مكنش عندي غيره مكنتش بفكر غير فيكي وفعلا بقيت جنبك...وخد نفس وقال بعشق:حور تقبلي تتجوزيني 

حور دموعها نزلت بندم :انا اسفة اني محستش بيك .....واكملت بحب وهي بتهز راسها بموافقة وقالت بحب:م هلاقي شريك زيك يامازن .

مازن عينه لمعت من الفرحة وحضنها ولف بيها بفرحة وقال بفرحة:هعملك احسن فرح في مصر 

حور سمعت فرح وقالت بصوت متردد:ممكن من غير افراح 

مازن فهم وبصلها وحط ايده علي خدها بااطمئنان وقال بابتسامة:طول ماانتي معايا  متخافيش انا عمري مااسيبك  وبعدين بذمتك انا واحد بقالي عشر سنين مستني اللحظة دي وفي الاخر امشي!! ...ده انا اتحنط مكاني استناكي 

حور ضحكت..وهزت راسها وحضنته بحب 

وهو بدالها الحضن 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد شهر ..في فرح ادم ونور وحور ومازن 

حور بتوتر وخوف:ا انا خايفة يانور انتي متاكدة ادم مع مازن دلوقتي 

نور مسكتها بهدوء: معاه متقلقيش ياحبيبتي وبعدين انتي شوفتي مازن طاير ازاي من الفرحة متقلقيش وانسي ياحور انسي كل الي فات 

حور بدموع وايديها بدات تترعش :م عارفة يانور يانور م عارفة انسي ....واكملت بنبرة وجع :كان نفسي كريم يكون معايا كان نفسي بجد

نور مسكت ايديها وقالت بابتسامة :صدقيني هو مرتاح وشايفك ومبسوطلك اوي كمان......وقالت بمرح وهي بتغير الموضوع :وبعدين اي يابت الجمال ده انتي كدة هتاكلي مني الجو خلي بالك بس 

حور ابتسمت ووحضنتها بحب:بحبك اوي بجد مكتتش عابفة هعمل اي منغيرك 

بدلتها نور الحضن بحب :ده انا الي م عارفة كنت هعمل اي من غيرك انتي اهلي ياحور 

ــــــــــــــــ

بعد وقت ..في الفرح بعد لما كل واحد خد عروستة وبيرقصو سلو 

مازن باانبهار وحب :شكلك حلو اوي بجد 

حور وشها احمر وقالت بكسوف:وانت كمان 

مازن :لسانك في الخناقات قد كدا لكن في الكلام حلو علي القد 

حور ضحكت وقالت :طب علي فكرة انا بحبك 

مازن بصلها بصدمة وهو بيستوعب الكلمة 

حور ضحكت جامد :مسمعتش غلط متقلقش 

مازن ابتسم بحب وحضنها جامد وفجاءة شالها ولف بيها بفرحة تحت ضحك حور 

ـــ

ادم بفرحة وعدم تصديق:انا م بحلم صح اخيرااا بقيتي مراتي 

نور ابتسمت بحب  :فرحانة اوي بجد ..

ادم حضنها  وقال بعشق:بحبك اوي يانور اوي بجد 

نور بدلته الحضن بفرحة وابتسامة 

ـــــــــــ





بعد وقت دخل اكرم وبص لحور ومازن الي قاعدين في الكوشة بدموع وندم وقرب عليهم حور شافته وهو بيقرب مسكت ايد مازن جامد بعصبية وهي بتفتكر كل حاجة من الاول وعنيها بدات تحمر 

اكرم كان بيقرب بندم وكان ماشي ببطئ لحد ماوصلهم وقال بدموع :عارف اني مستهلش اتكلم حتي عارف وادركت انا عملت اي والمرادي ندمت بجد انا م عايز فل.....

حور قاطعته بكره وقالت بهدوء مميت قبل ماتنف*جر :اطلع برة 

اكرم كمل :كنت راجع علي اساس في امل نرجع كنت مغفل ياحور ولحد دلوقتي مغفل لاني كنت فاكر كدة. مع انك بتبصيلي بكرهه الباصة دي مكنتش بتروح من بالي خالص ... وتنهد:من ساعت اما كر*يم......

حور ضرب*ته بالقلم بغضب وعنيها احمر وقالت بكرهه :متنطقش اسمو بالسانك القذ*ر ده تانييي فاهمممم ....وايديها بدات تترعش بغضب 

مازن مسك اديها يطمنها وبصله بغضب وكان هيقرب يض*ربه ادم ادخل 

وقال بهدوء:م مستاهل ...ومسك دراعه وشده لبرة ووقف وبصله وقال:انت عايز توصل لاي هاا فهمني انت جاي تبوظلها يومها ده كمان هااا 

اكرم بندم ودموع:م قادر قلبي بيتق*طع من كل حاجة مفيش حاجة اعيش علشانها اصلا كان عندي امل هو اه كان صغير بس كان في 

ادم بحزن عليه:انت الي عملت في نفسك كدة انت معملتش حاجة صغيرة نسامحك عليها فوووق الندم مينفعش يااكرم انت اتسببت في مو*ت اعز الناس لينا يعني الندم عمرو ماهيرجع ولا ينسي حاجة ...فعلشان كدة ابعدعننا يااكرم ابعد واختفي محدش عايزك انت دلوقتي ذكريات محدش عايز يفتكرها لينا كلنا صدقني ومحدش ظلمتك انت الي ظلمت نفسك بنفسك شوف حياتك بعيد عننا وسبنا في حالنا بقي 

اكرم كان سامع كلامه بحزن كبير وهز راسه بوجع وفضل يرجع لورا وهو بيتكلم بدموع:عندك حق عندك حق ...وبما انه خلاص مفيش حاجة اعيش علشانها فكدة مي*ت وكدة مي*ت 

ووصل لنص الشارع وفتح ايده وابتسم :سام...ومكملش كلمته والعربية طي*رته 

ادم جري عليه بخوف وبيحاول يفوقه بس لا حياة لمن تنادي 

ادم بصله وحضنه وهو بيعيط :هحاول اسامحك هحاول 

حور ومازن ونور وكل المعازيم خرجو علي الصويت الي كان قدام القاعة 

حور ونورم جريت علي ادم بخوف بس اتصدمو 

مازن حضن حور الي انهارت من المنظر ونور نزلت لمستوي ادم وحضنته وقالت بدموع :خد الي يستحقه ونصيبه واخرته كدة 

ادم عيط في حضنتها 

.....وتمت

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×