رواية انتقامي وحبك الفصل السادس والعشرون 26 الجزء الثاني بقلم رحمه


 رواية انتقامي وحبك الفصل السادس والعشرون 26 الجزء الثاني بقلم رحمه


انتقامي #وحبك 

الجزء التاني البارت26

#RahmaـTag 

ياسمين بصت بطرف عيونه لعمار الي مبصلهاش من سعات معرف انها جات عيونها دمعت 

انس بصلها لقها بصه لعمار الي مش بصص ليها 

ياسمين حطيت وشها الأرض و سكتت 

الشيخ بدأ يكتب الكتاب 

ادم قعد ساكت و ليان قعده مبتكلمش لاني هي و ادم مبيكلموش بعض من سعات متخنقوه

الشيخ بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 

الكل زغرط

تسنيم وقفت حضنت ابوها الي حضنها بيبوس راسها بحب شديد و بيبوس راسها 

ابو تسنيم بعد عنها الف مبروك ي حبيبتي

تسنيم بدموع الله يبارك فيك يا بابا 

ابو تسنيم طبطب علي شعرها 

مراد خلاص ي عمي بقا الله و لف تسنيم و حضنها 

تسنيم  اتكسفت جدا 

مراد و هو حضنها انتي عبيطه صح هو أنا أقدر اشوف غيرك 

تسنيم  بصت ليه و قالت في وادنه واقسم بالله اتشوف اي.ام سو.ده بسبب الي عملته 

مراد و هو بيبوس خدها و حضن وسطها  وانا موفق اشوف اسو.د ايام حياتي 

تسنيم  بتحول تبعد  و بعدات بعد شويه  و الكل يبارك ليهم و الكل بيصقف ليهم و مراد بيحضن تسنيم و بيرقص معاها و بيغمز ليها و بيمسكها من وسطها و بيبوس خدها 

الكل بيصقف و فرحان 

ياسمين ابتسمت بحزن و ق.هر و صعبت عليها نفسها جدا و كانت عوزه تعيط 

ابو تسنيم بيرقص مع تسنيم و مراد و كل البنات بترقص 

تسنيم شدات البنات و شدات ياسمين و بترقص معاهم و ياسمين كانت وقفه بتسقف و بتضحك مع تسنيم 

تسنيم حضنت ياسمين 

ياسمين حضنتها 

تسنيم بست خد ياسمين و بترقص معاها و ياسمين بترقص معاها و  بتسقف و تسنيم  حضنت ياسمين و هي بترقص معاها و نغم بترقص معاهم و عيونها علي عمار و عمار عيونه عليها 

الشباب وقفت بتر.قص و ادم وقف بيصقف 






مراد شد ادم و بي.رقص معاه و ادم بير.قص مع الشباب و الشباب كلها بترق.ص الغريب و القريب و الكل فرحان 

بعد شويه الكل قعد و بيكلمه 

في بنت دخلت  عندها 21سنه شعرها  قصير بس احمر و لبسه تشرت قط  لغيت سورتها احمر  و بنطلون بيفرند جنس و كوتش ابيض اسمها عشق اخت تسنيم التوام 

تسنيم بصدمه عشق 

عشق بصت لابوها و كانت خايفه يتردها 

عشق ازيك يا تسنيم 

تسنيم حضنتها 

عشق حضنتها الف مبروك ي حبيبتي 

ام تسنيم بحزن عامله اي ي عشق 

عشق بعدات عن تسنيم الحمد الله ي ماما و بصت لابوها ازيك يا بابا 

ابو تسنيم مردش عليها ولا بصلها تاني 

عشق ي بابا 

ابو تسنيم من غير ميبصلها لو بتحبي اختك امشي علشان متبوظيش فرحتها 

عشق دمعها وحده بس الي نزلت من عيونها مسحت دمعتها و بصت لتسنيم و ابتسمت انا كانت جيه ابركلك بس و بصت إخوتها الشباب الي بصين ليها و سكتين 

عشق بصت لكل الي بيبصلها و لفت و لسه هتخرج من الباب 

تسنيم مسكت أيدها بابا علشان خاطري انا خلاص لو بتحبني سمحها

عشق مسكت ايد تسنيم و داست عليها 

عشق احم خلاص ي تسنيم مفيش مشكله 

تسنيم ي بابا علشان خاطري و رقبت من ابوها و مسكت ايده 

ابو تسنيم بص لعشق و بص لتسنيم المشكله مش هنا 

عشق بعدات عن ايد تسنيم و رحت لابوها و حضنتوه و حطيت وشها في صدروه و بتعيط 

ابو تسنيم طبطب عليها و حضنها و خدها و دخل البلكونه 

ام تسنيم بصت للكل عشق بنتي توام تسنيم 

نغم قعده تع.بانه و بتلعب في الفون 

تسنيم نغم 

نغم بصت ليها 

تسنيم انتي تمام 

نغم هزت ر محاسها اه 

البنات بتبص لبعض 

ام تسنيم عامله اي ي ياسمين ي حبيبتي 

ياسمين بابتسامه كويسه ي طنط 

ندي قربت من ودان ياسمين مالك 

ياسمين بصوت واطي في ودنها مش طيقه اقعد مع اخوكي في حته 

ندي بصت ليها بحزن شديد و طبطبت علي أيدها 

ليان بصت لادم الي متجهلها ولا بيبصلها ول بيكلمها

ليان بصوت واطي لادم ادم

ادم من غير ميبصلها اممم 

ليان عوزه امشي 

ادم مبصلهاش شويه كده 

ليان سكتت و قالت ليه بصوت واطي ادم بحبك 

ادم سكت و مردش عليها 

إنس بص لياسمين و قال في ودنها يله 

ياسمين بصت ليه بحزن و هزت راسها بماشي 

انس وقف الف مبروك ي جماعه انا  هستاذن 

ادم اقعد شويه يا انس 

انس بص لياسمين تقعدي شويه ول تمشي 

ياسمين وقفت علشان عرفه لو قالت هقعد هيعمل اي 

ياسمين بحزن للكل لا معلش يا عمي هنروح 

ندي خلينا قعدين شويه 

انس بص لياسمين لو عوزه تقعدي نقعد 

ياسمين قعدات من غير متكلم 

انس قعد و مسك الفون و ساكت 

ندي قعده بتاكل لب 

روان اي ي ندي ي حبيبتي بطنك مبتو.جعكيش ده انتي قعده بتكلم في لب.

ندي برخامه وانتي مالك بخد فلوسك علشان اجيب ده انتي حش.ره منخيرك في كل حاجه 

تسنيم نفسي اعرف انتي و ياسمين ازاي متربين مع بعض 

ندي بضحك ههههه اصل انا هقولك بسكوته تربيت بابا و انا تربيت بابا يزن 

يزن لا ي شيخه والله و حط درعه علي رقبتها 

ندي هو انت في زيك يا حبيبي ربنا ميحرمني منك و حضنته و بست خده 

يزن بس راسها انتي قلبي يا ندي والله

ندي ابتسمت له وانت احن اب في الدنيا كلها 

ادم أي انا كمان مربيكي علي فكره ولا تربيتي معفنه ولا اي فهميني بس 

الكل ضحك 

ندي وانت كمان ي ادم بعتبرك اخويا الكبير و حنين عليا 

ادم ابتسم لندي و طبطب علي أيدها  انتي بقا مش اختي انتي بنتي الي انا شلتها اول مخرجتي من بطن أمك و ابوكي وصاني انا و يزن عليكي و بالاخص يزن الله يرحمه ابوكي كان بيحب يزن و عرف انو عمره ميخزلوه ولا يزعل بنته و وثق فيه ثقه عمياء 

ندي ابتسمت ربنا ميحرمني منك انتو اهلي بجد مش كلام و خلاص صدقني مبعرفش ارتحت غير لم يكون معاكو  و بصت لاخوتها و سكتت

ام تسنيم دخلت المطبخ و خرجت بعصير فرقت للكل و جاتوه  

و مازن كل شويه يشرب و ياكلها جاتوه روان و يبوس خدها و هي تبصلوه و تبتسملوه و هو يقول حاجه في ودمها و هي بتضحك معاه ،

بنت دخلت  من باب الشقه لبسه  بجامه نوم تشرت قط اسود و بنطلون احمر و شعرها الذهبي متسيب و  لبسه شبشب و بتدعك في عيونها و أيدها متجبسه اسمها رهف  عنده 20سنه ملهاش أهل و باعتبار أهل تسنيم أهلها هي جارت تسنيم و صحبتها 

رهف فبعدات أيدها عن وشها و بصت لكل الي قعدين 

رهف  بصوت بين عليه أنها لسه صحيه خير الله يجعله دخلت محل حلويات شويت شباب يلهوي قمر 

تسنيم  انفجرات في الضحك 

ام تسنيم بضحك يبتني احترمي نفسك 

رهف بصت لكل البنات بملل 

رهف  اي ي ليان ضربه بوز ليه الرجل هيط.لقك لو شاف البوز ده 

ليان ضحكت علي اساس انك معندكيش بوز 

رهف بس هو يجي و مش هخليه يشوف البوز ابدا 

روان انفجرات في الضحك انتي بتقعدي مع تسنيم كتير ليه اتعديتي 

تسنيم لا والله علي اساس اني ڤيرس يعني ولا اي 

رهف  عرفه اوسخ والله 

الكل ضحك

رهف  بصت لروان الي مازن بيشربها عصير و بصت للبنات وأقسم بالله الوحد حاله جفاف عاطفي صح ولا اي ي بت يا غزل 

رهف  بصت لياسمين بابتسامه هاي بسكوته وحشتيني 

ياسمين بابتسامه وانتي كمان ي رهف  عامله اي 

رهف  و هي بتشور علي درعها زي منتي شايفه مكسوره 

نغم و هي بتغمز لرهف  كله من قلت ادبك احترمي نفسك بقا 

رهف  انفجرات في الضحك و قعدات علي كنبه و هي بتضحك 

رهف  مديت أيدها لعائشه بتوكه امسكي ي اخت عائشه لميلي شعري بعيد عنك مش قدره احرك درعي 

عائشه وقفت و بتلم شعر رهف 

رهف  مقولتيش ي عائشه اخبار الج.وز اي 

عائشه شداتها من شعرها 

رهف  بضحك ههههه خلاص بهزر معاكي بصت لروان لينا كلام مع بعض 

روان انا معرفكيش 

عائشه قعدات بعد ملمت  شعر رهف

رهف رجعت راسها وره بجد احساس قمر وانتي معندكيش شعر قرفت قرف من شعري تبارك الله فيكي يا شيخه عائشه 

عائشه و هي بضحك فيا و فيكي يا شيخه رهف انا فهمه دمغك 

ام تسنيم انا دخلت عليكي امبارح قبل منام لقيتك نايمه 

رهف  أمممم 

ام تسنيم و دخلت من شويه لقيتك برده نايمه طيب انتي مكلتيش من سعتها 

رهف مبعرفش اكل لوحدي 

ام تسنيم طيب انتي العلاج بتع امبارح مختهوش صح 

رهف نسيت و لسه مخدتش علاج لغيت دلوقتي 

ام تسنيم بعصبية برده ي رهف 

ام تسنيم بصت ليها بعصبية و دخلت المطبخ 

غرام بصت لتسنيم هاتي اشرب 

تسنيم هشتغلك خدامه كمان و قامت تجيب ليها مايه 

غرام بصت لندي جيتي أمته 

ندي من يومين فضلت أن عليكي المبارح مرداتش 

تسنيم خرجت بكوبيت مايه و مدتيت أيدها 

غرام بعصبية اي دي 

تسنيم اي كوبيت مايه انتي هتزعقي ولا اي انتس عب.يطه 

غرام انا لم اقولك هاتي مائه يعني تخلي عندك د.م و تجبلي عصير 

تسنيم بقولك اي متوجعيش دمغي خدي اشربي انتي قولتي مائه مقولتش عصير و اسكتي 

غرام خدات المايه و بصله لتسنيم بقرف و بتشرب 

غرام يععععع طعمه وحش 

تسنيم ريحه عليها 

غرام بضاحك معاكي مضحكش يعني 

تسنيم رخمه رخمهههه 

تسنيم دخلت المطبخ و سكتت 

غرام بصت لمراد انت بقا مراد الي وجعه دمغي بيه و عاليت صوتها بصرحه انت يا مراد قمر قمر 

تسنيم خرجت مسكه طاسه في أيدها 

غرام بخضه يهنار اسود مش لدرجه 

الكل ضحك 

روان خلاص ي تسنيم احترمي نفسك ي غرام 

تسنيم بصت لغرام بقرف و دخلت تاني 

ام تسنيم خرجت من المطبخ مسكه كوبيت عصير امسكي ي حبيبتي اشربي ده لغيت لم اجبلك الاكل 

غرام حبيبتي يا سوسو و خدات الكوبيه و بتشرب منها 

ام تسنيم خرجت من بابا الشقه رحت شقه غرام 

ليان اي كسرك يختي 

غرام بصت لنغم و انفجرات في الضحك 

نغم بصت لغرام و ضحكت هي كمان 

روان اي هي حاجه قليلت الادب ولا اي بتضحكي علي اي ي هطله منك ليها 

غرام بصت لنغم خلاص بقا الضحك من غير سبب قلت ادب 

نغم لا والله علي اساس اني الادب يبيشر منك ده انتي وحده مشفتش بربع جنيه تربيه 

غرام بصت لليان اصل بعيد عنك وحد حيوان كان عوز يتحرش بيه رحت ضربتوه رح فصلي ايدي كفي 

عائشه ينهار اسود وربنا 

نغم هههههه استني بس وانتي عملتي اي ي غرام 

غرام ضحكت و سكتت 

اسراء لا قولي بجد عملتي اي 

غرام بصت لنغم و قالت ببرئه ضربتوه 

نغم وقفت تضحك  لا لازم تقولي عملتي اي 

ليان ضربتيه بس 

غرام احم و بصت لنغم و بصت لليان اصل يعني اصل  ضيعت مستقبله 

ليان بصت ليها بستغراب 

جد ليان جده ي بت والله 

غرام بصت لنغم الي عماله تضحك بتضحكي ليه ي ظريفه 

البنات بصت لبعض و ضحكوه بصوت واطي و الشبابيصوه لبعض و ضحكوه 

ام تسنيم اه صح عمك جيه انهارده بص عليكي شفك نايمه ادني الجواب ده ف

رهف بستغراب جواب 

ام تسنيم ايوه استني و خرجت من جنبها جواب و فتحتوه و فتحت الورقه و أدتها لرهف الي خدماتها بلهفه تقرها 

تسنيم خرجت و بصت لرهف و قالت وانتي اديتي لعمك مفتاح الشقه ليه 

رهف بصت لتسنيم انا اديتوه وحد علشان لم يعوز يجيلي و بصت لام تسنيم متكلمش معاكي في حاجه تاني 

ام تسنيم لا والله ي بنتي هو سئل انتي بتكلي ولا لا و فصل يسئل عليكي لغيت مداني الجواب ده 

رهف بصت لجواب و بصت لام تسنيم تاني بس انا كانت معاه امبارح لم كانت في المقابر مجبش السيره دي خلاص 

ام تسنيم والله خهت معرف انا اصلا مشوفتش الجواب المهم دلوقتي خدي علاجك و بلاش مهدئ ده خلاص ماشي سيبي الجواب ده سيبي و خدي العلاج 

رهف مش معاها اصلا و بتفكر في حاجه 

ام تسنيم ي رهف بقا 

رهف بصت لام تسنيم خلاص حاضر خلاص 

ام تسنيم بعصبية حاضر اي يختي 

رهف حاضر علي كل الي عوزه خلاص بقا سبيني الله يخليكي 

تسنيم بصت لرهف عم عوز اي في الجواب






رهف بصت لتسنيم كلامه ليه معاني كتير اوووي وانا مش فهمه هو عوز اي بظبط مش مهم انا هكلمك في الفون أو لم انزل الشغل بكره 

ام تسنيم شغل اي لا مفيش شغل بكره

رهف سكتت 

في بنت طلعه علي السلم محجبه اسمه عليا صحبت تسنيم بس محجبه و جميله اوو ي 

عليا مش شيفهم  و بتلف حلوين نفسها انت قلبك قاسي اووي اويي انت مش بتحس

تسنيم تعالي تعالي يا عبيطه اتخلي

عليا رحت علي باب شقه تسنيم و اتكسفت لاني ناس كتير قعده 

عليا باحراج هيجيلك شويه كده 

ام تسنيم اتخلي ي عليا اتخلي ي حبيبتي 

عليا دخلت و بصه لكل و جت عيونها علي ليان 

عليا بابتسامه اله اي ي ليان ي حبيبتي مال موشك عامل ليه كده 

رهف ضحكت انا قولتلك اي 

ليان برخامه بس ي ماما منك ليه 

عليا بصت لكل 

ام تسنيم عليا بنت اختي الصغيره و دول ي عليا أهل جوز تسنيم 

عليا بصت للكل اهلا و بصت لام تسنيم ايوه بردو مين 

ام تسنيم ايوه صح اصل مراد كتب كتابه علي تسنيم من شويه وامك كانت موجوده 

عليا بصت لتسنيم بصدمه احلفي اقصد بجد 

تسنيم اممم 

عليا سلمت علي الكل 

عليا بصت لام تسنيم بابا بيقولي انك عوزاني 

ام تسنيم بستغراب انا لا مستغناش عنك ي حبيبتي 

عليا بستغراب بجد 

ام تسنيم بضحك ايوه ايوه افتكرت اقعدي يختي اقعدي ابوكي بيوزعك 

عليا قعدات جنب رهف و سكتت 

روان مالك ي عليا 

ليان تلقيها مضروبه بشبشب هي كمان 

عليا بصت لليان و ضحكت عرفتي ازاي 

تسنيم انفجرات في الضحك هههههه البت ليان بتشم علي ضهر أيدها 

عائشه ايده بجد مضروبه 

ام تسنيم ههههه ايوه من اخوها 

عليا بتضحكي علي اي ي خالتي ده كان هيموتني وأقسم ده مجنون ده اي ده 

ام تسنيم هشششش اكتمي ده جوه مع عمك في البلكونه ويا 

عليا نفخت بديق 

تسنيم وانتي ازاي تسيبي وحده تقولك ي رقصه 

عليا  و هو سكت يختي مهوه شتمها شتائم وحشه و قالها  لم اختي انا تبقا رقصه انتي تبقي اي و شتمها خلاص بقا علشان هو جوه و هي خرج يضربني تاني 

ام تسنيم وقفت و مسكت شنطيت علاج رهف و بصله لعليا هو مضربكيش بسبب كده 

عليا والله 

تسنيم ايوه يا عليا هو ضربك علشان انتي نزلتي الشارع و هو بيتخانق بنص كوم و من غير طرحه 

عليا ده كان هيموت الود اسيب اخويا يروح في دهيه 

ام تسنيم ربنا يهديك يا عليا علشان انتي دمغك نشفه و دخلت المطبخ 

تسنيم انتي قولتي اخوكي اي قبل متنزلي 

عليا بتوتر اتخنقت انا و هو و قولت ليه هخلع الطرحه 

تسنيم وانتي بعديها نزلتي من غير طرحه 

عليا والله انا كانت نسيت احنا اتخنقنا اصل يبص من البلكونه لقيتوه بيتخانق مع وحد وهيموته وانا كانت خايفه عليه نزلت علشان الحقوه رح مسكني و ضربني و بقا يشتمني 

رهف بصت لعليا بطرف عيونها و ضحكت 

عليا نفخت بديق 

نغم علي فكره النفخ حرام يا محجبه 

عليا بصت ليها و بصت للبنات 

عليا اده ادخل الشله الفسده متجمعه دي مش ليان و روان  بس انتو كمان مضربين ولا انا بس 

رهف بضحك لا انتي بس

عليا طمنتوني 

اخو عليا اسمه  عيسي ااماخرج من البلكونه و كان بصص في الفون و السجاره بين شفيفوهه و رسفع معيونه شاف عليا وشه اتغير و حط الفون في جيبه 

عيسي انتي اي خرجك من البيت و نزلتي مع مين 

عليا بتهتها اصل ...د..هو 

عيسي بعصبية اخلصييي 

عليا مع بابا هو الي جبني 

عيسي وانا قولت ليكي اي متهرجيش من للبيت صح 

عليا ببرود والله ابوك هو الي طرقني علشان يخلالوه الجو هو وامك و جبني هنا و مشي و قال اي عسل هيرجع البيت هيتبره منه أز كان انت او اخوك 

عيسي بسسخريه لا والله 

عليا بسخريه اه والله 

عيسي بصلها وأقسم بالله ي عليا لم اروحلك هكسك و هجبسك 

عليا مرداتش عليه 

عيسي بصص ليها 

ام تسنيم خرجت و بصت لعيسي استهدا بالله ي عيسي هي مكنش قصدها 

عيسي لا اله الا الله و لسه هيخرج من الشقه 

ام تسنيم رايح فين 

عيسي و هو بيشرب السجاره عمي بعتني اجيب حاجه من تحت مش هتاخر و ازفته دي متنزلش ولا تروح في حته لغيت ماجي و نزل جري علي السلم 

ام تسنيم بصت لعليا مش هتهدي غير لم يموتك في ايده بسبب رخمتك عليه 

عليا اه دفاعي لابنك الي مربيه انتي تعرفي ابنك عامل اي او امبارح لراجع منين 

ام تسنيم بسخريه عمل اي راجع منين 

عليا كان سهران مع صحابه المعفنين في دسكوه و جي 8 الصبح مش شايف قصاده 

ام تسنيم لا ي شيخه 

عليا بسخريه اه والله 

ام تسنيم لم يجيلي 

ابو تسنيم خرج بص لرهف ازيك يا بت يا رهف 

رهف بابتسامه الحمد الله ي عمي انت عامل اي 

ابو تسنيم الحمد الله و بص لعليا هو عيسي شافك 

عليا ايوه 

ابو تسنيم انتي عامله اي دلوقتي 

عليا كويسه والله لو ضربني تاني هروح اقول لابويا انو بيكلم رقاصه 

تسنيم انفجرات في الضحك 

ليان بضحك البت بدل متستر علي اخوها بتفضحه 

عليا هو مفضوح أساس 

الكل انفجر في الضحك 

بنتاسمها عبير صحبت تسنيم و روان و اسراء و نغم و عائشه  و رهف و عليا من و هم اطفال  طلعه علي السلم  لبسه بنطلون چنس و تشرت كوم بمبه و كوتش ابيض و عمله شعرها ديل حصان و بتلعب في الفون 

ام تسنيم  عبير 

عبير بصت ليها و دخلت 

ام تسنيم اي ي حبيبتي في أي كأنتي غيبه  عن البيت ليه و قسم اي الي انتي كأنتي فيه 

عبير سندات راسها علي الباب و هي وقفه كانت في القسم و رحت النيابه 

روان بستغراب ده ليه يا عبير 

عبير استني بس اقعد و بصت للكل و ابتسمت سلام عليكم 

الكل عليكم السلام 

اسراء تعالي تعالي اقعدي و شورت جنبها 

عبير قعدات جنب اسراء 

ام تسنيم في أي امك من اول امبارح هتجنن عليكي 

عبير بدموع دخلت القسم و اتمرمات بسبب وحد حيوان حسب الله و نعمل وكيل 

ام روان اهدي بس كده يا عبير و قولي في أي امك فعلا كلمتني امبارح و كانت بدور عليكي وانا نزلت دورت عليكي بس مرداتش اقول لروان 

عبير انا كانت في الشغل و شويه لقيت وحد بيغمزلي مرداتش أكلمه جيه بعد كده لقيته ماشي ورايه انا خوفت لقيته بيوقفني غصب و بيقولي كلام وحش و عمل يتحرش بيه لميت عليه الناس و الحكومه جت خداتني انا و هو ريح يقول لظابط انا كانت بعرض نفسي عليه و الحمد الله شوفت ظابط وأقسم بالله ابن حلال و متربي عشر مرات و فيه كميت زوق مشوفتهاش في مخلوق مرداش ينزلني الحجز قعدني يومين في مكتبه و جيه معايه النيابه بس مشفتهوش من سعتها خاله ظابط تاني معايه 

ام تسنيم طيب والله كويس 

عبير بس مفيش حاجه تاني 

اسراء في ودان عبير  بصوت ور اطي  قمر صح 

عبير بصت ليها و عضيت علي شفيفها و قربت من ودنها قمر بس ده انا كانت بدوب من عيونه

اسراء فضلت تضحك 

تسنيم ضحكونا معاكو 

عبير بصت لاسراء لا ونبي دي تطلعي علي المسرح اسبوعين 

اسراء بصت لتسنيم و هي بتضحك البت عبير دي نيتها وحشه جدا 

عبير بصت لاسراء بصدمه اي ي بت قلت الادب دي اي مقعدك مع تسنيم الله 

رهف ههههه حوشي بس الادب الي بينزل منك 

عبير بصت لرهف ونبي انتي متكلميش عن الأدب بدل متولعي مكانك بس 

روان انفجرات في الضحك 

عبير بصت لروان ونبي انتي الي معلمهم 

ليان بصت لروان و انفجرات فيه الضحك 

عبير بصت لليان بملل بس بس انتي الي اتعلمتي منهم ي مؤدبه 

ليان بس ي ماما 

ام تسنيم عبير ابوكي جيه الصبح و فضل مستنيكي تيجي 

عبير بصت لام تسنيم بملل جيه ليه 

ام تسنيم معرفش 

عبير الحمد الله اني مكنتش موجوده اخيرا افتكر اني عنده بنت اصلا ده انا كانت وقفه في القسم و النيابه بعيط مش عرفه اتصل علي مين يجيلي حسب الله و نعمل وكيل فيه القهر الي حسيت بيه يحسه في اغله حاجه عنده 






ام تسنيم خلاص ي عبير امك الصبح كانت هتضربه بسببك كلامك ده قصدها 

عبير بصت لام تسنيم سيبك منه امي صحيه ول نايمه ق 

ام روان رحت عند مرات خالك من شويه كانت هنا 

عبير هزت يراسها و بصت لليان هي ياسمين مجتش 

ياسمين ضحكت علي عبير لأنها مبصتش نحياته اصلا 

ياسمين انا اهو ي عاميه 

عبير بصت ليها بصدمه انتي قعده مستخبيه ليه كده مشوفتكيش 

ياسمين لا والله انتي اتعميتي صدقيني 

عبير انا برده و بصت لندي هاي يا بورعي 

ندي ببرود و هي بتاكل لب اهلا يختي 

نغم محترمه يعني انهارده  ي عبير 

عبير بصت لنغم بملل ونبي انزلي من علي وداني انتي وحده زنانه و رخمه

نغم  انا مالي انتي ماشيه عماله تتخنقي مع ديانا وشك ده انتي رخمه 

عبير انا بروده وحده انا معرفش اختها ازاي و بصت لعائشه 

عائشه بض و بقتحك قدر ربنا ي بنتي هنعترض 

نغم حوشي ي بت منك ليها جنحتكو هتدخل في عيوني 

عبير نفخت بديق بس بقا سبينيفي ال انا فيه 

اسراء بضحك ايوه سبوها دلوقتي هي بتفكر في حاجه تانيه 

عبير بصت ليها بتبرق ليها و هتموت و تضحك 

عبير عيونها جت علي اسد الي قعد بصص ليها 

عبير بصت حوليها و بصت تاني لاسد بابتسامه 

عبير شكرا جدا لحضرتك ي حضرت الظابط مش عرفه اشكرك ازاي 

اسد العفو انا عملت الي لازم يتعمل

عبيير ابتسمتله 

اسراء بصت للبنات و غمزت بخفه و بصت لعلي الي بصله لاسد و مبحلقه 

تسنيم بصوت عالي عبيرررر 

عبير بصت ليها بقرف 

اسراء انفجرات في الضحك 

عبير بصت لام تسنيم هي قالت ليكي هتبات هناك ولا هتيجي 

ام تسنيم طلامه اتاخرت كده هتبات 

عبير خرجت فونها من جنبها و بترن علي حد 

اسراء قربت من دونها و بتقول ليها بصوت واطي تصدقي عندك حق عيونه بداوب و انفجرات في الضحك 

عبير بصت ليها و ضحكت 

رهف بدخل راسها منهم بتقوله اي

عبير و هي بتزق راسها ي ست ابعدي بقا نقصه قرف 

رهف قرف ي معفنه انا قرف 

عبير اقعدي بس بدرعك ده اقعدي 

 رهف قعدات بتنفخ بديق 

عبير حطيت الفون علي ودنها الو حبتك عقربه ي بعيد انت رخم كده ليه ي معفن ده انت من كتر عفنتك بتعرف انك جي من اخر الشارع ي معفن والله يله ي مهزق اديني امي ده انت مقرف اتجوز مين ياض يا معفن ده انت لو اخر رجل في العالم والله متجوزك اديني امي اخلص ياض 

اسراء بصت للبنات بضحك ابن خالتها بيحب يتهزق اوووي 

تسنيم بضحك هههههههه كل متسمع صوته تفضل تهزق فيه الود جبله مبيتكسفش علي دمه 

رهف عماله تضحك 

عبير اي ي ماما ميداني المهزق ده يكلمني ليه انتي مش هتيجي ليه و تباتيي ليه و اجيلك فين انا  وصلت البيت و هنام فيه يعني مش هتيجي خلاص انا هقفل علي نفسي برحتك انتي بقا تجيبي مين ي مانا يبان معايا ده عندها وانا اعمل اي بابن اختك ينام معاويه في الشقه بتاع اي ده عوز الي يحرسه بليل و هو نايم بدل محد يغتصبه أو يتحمرش بيه  بقولك اي حالي عن دمغي انا عوزه انام سلام الو الو هذا الهاتف مغلق حاليا برجع المحموله لحقن و قفلت الفون 

الكل انفجر في الضحك  اسد فضل يضحك من قلبه 

سفيان قرب من ودانه بخبث عجبتك 

اسد بصلوه و غمز جدا 

سفيان علي بركات الله 

اسد بص لعبير تاني 

عبير بصت لبنات  بتنفخ 

روان بضحك هو مبيزعقش 

عبير بس بجد بقا بجد انا بقرف لم اسمع صوته كده بكره حياتك لم اشوفه يلهوي مقرف 

ياسمين بضحك بصرحه عندك حق 

ندي. بضحك ده انسان رخم اووي 

عشق خرجهت من البلكونه و بصت لعلياو عبير 

عشق  بخنقه اهلا يختي منك ليه وانا اقول البيت مضلم ليه التريكو هنا وانا معرفش 

 رهف علي فكره عيب كده انتي امك معرفتش تربيكي 

عشق زيك مبظبط سبحان الله 

اسراء بصت لعبير و بتتكلم معاها بصوت واطي و بيضحكو مع بعض 

ابو تسنيم، دخل هو و ولده و قعدوه و الرجاله بتكلم مع بعض 

ادم  بصله بقا انا أن شاء الله هفتتح أكبر مدينه سياحيه في مصر و  فا انتو كلكو مسفرين معايه 

جد ليان كلنا 

ادم ايوه طبعا و بص للكل كلكو هتيجي انس و ياسمين و المشباب و شور علي كل الشباب و البنات و شور علي ال هكل

ابو تسنيم بس يبني كده 

ادم مبسش ها موفقين 

الكل موفقين 

ادم طيب يله اتفضله عزمكو في الكافيه عندي بالمناسبه دي 

ابو تسنيم دلوقتي 

ادم ايوه يله 

ليان بصتلوه بستغراب هو انت عندك كافيه 

ادم ايوه شخ

ليان امال اي الفندق ده 

ادم ايوه عندي فنادق   مش فندق

ليان بصدمه احلف 

ام تسنيم بضحك وانتي متعرفيش جوزك عنده اي ليان  بصت لادم لا معرفش 

ادم بص ليها انتي بتسئلي 

ليان انت مبتحكليش حاجه عن شغلك 

ادم بصلها و سكت و بص للكل يله يا جماعه الي هيلبس يلبس

بعد شويه الكل كان دخل كافيه كبير جدا و ادم ماشي قدامهم و في شاب جيه جري عليه 

الشاب اهلا اهلا ي استاذ ادم منورنا 

ادم عامل اي ي باشا 

الشاب الحمد الله ي فندم اتفضل خيمت حضرتك ول خيمه اكبر 

ادم لا خيمه بتعتي 

الشاب اتفضل اتفضل و جري و عماله يكلم في العمال و الكافيه انقلب و كل المشغلين عملين يجروه 

في شاب بكاميرا جي علي ادم 

الشاب البوص بتاعنا منور المكان بتع حضرتك 

ادم عامل اي ي معلم 

الشاب كويس اوووي تحبوه تخده صوره علي حسابي 

ادم متاكد علي حسابك 

الشاب حط ايده علي رقبتوه كله من خيرك يا ادم باشا 

ادم طيب از كان كده هات بقا الكاميرا 

الشاب مد ايده بكاميرا انت الي جيبهالي اشتغل بيها يا بوص 

ادم طبطب علي درعه انت عبيط ول اي انت اخويا يله بقا صورنا 

الشاب طيب اتفضله و وقف بعيد 

الكل وقف جنب بعض و ادم حط ايده حولين وسط ليان و ليان حطيت راسها علي صدره 

الشاب بصوت عالي جهزين 

ادم اخلص ي عم بتعملي فيها المفتش كروبه

الكل ضحك 

الشاب بدأ يصورهم 

رجل جيه يجري علي ادم 

الرجل ادم باشا منورنا اتفضل 

ادم عامل اي ي عمي ضياء 

ضياء الحمد الله ي باشا 





ليان بصت حوليها بدهشه اني ادم معلش ليها انو عنده كافيه ول تعرف حاجه عن شغله 

ادم اتفضله ي جماعه و دخلو مكان كله خيم و ريحين علي خيمه كبيره جدا مكتتب من بره اسمها لياني 

ليان بصت لاسم الخيمه و بصت لادم ابتسمت 

ادم وقف علي باب الخيمه اتفضله اتفضله 

الكل دخل قعدوه 

ادم دخل قعد جنب ليان 

ضياء وقف علي باب الخيمه و بص لادم بابتسامه عشر دقائق و الاكل هيكون جاهز 

ادم برحتك ي عمي ضياء 

ضياء بعد ازنك ي باشا 

ادم اتفضل يا عمي 

ضياء ماشي 

ادم بص للكل ها ي جماعه المكان عجبكوه 

اسراء بذهول ده تحفه 

في حته قصد كل الخيام محطوط فيها دجي و بدأت الرقصه اطلع جنب الدجي و ترقص و كل الخيام بيتفرجه 

الكل بص عليها 

ليان غارت جدا و حطيت أيدها علي عيون ادم 

ادم ابتسم عليها 

اسراء بصت لفارس الي بيتفرج علي الرقاصه 

اسراء بغيره و هي بتضربه في درعه انت يا اخ مش خطبتك قعده 

فارس بصله و مسك أيدها بسها خلاص حاضر

عيسي قعد بيتفرج علي الرقصه و بيشرب سجاير 

الرقصه خلصت رقص و رحت علي خيمت ادم 

الرقصه بمياعه ازيك يا استاذ ادم وحشنا مبتجيش ليه 

ليان بعدات عن ادم و قعدات غيران و بصله لادم 

ادم انا كويس الحمد الله 

الرقصه بصت لعيسي ازيك يا عيسي محدش شيفك يعني 

عيسي و هو بيشرب السجاره الحمد الله بطلنا 

الرقصه بسخرية لا ي شيخ امال امبارح ده اي 

عيسي بس ايده وش و ضهر الحمد الله مبقاش في منه

الرقصه. وحشتني اوي يا  عيسي هبقا اكلمك 

عيسي و هو بيبص لام تسنيم بقلق أن شاء الله 

الرقصه مشيت و بدأت ترقص تاني و بصه لعيسي

ام تسنيم بعصبية وحشتني اوووي ي عيسي هقول اي لم نروح ي استاذ عيسي 

عيسي ي خالتي صدق...

ام تسنيم قطعتوه هشششش اسكت لم نروح 

عيسي سكت 

ادم حصل خير يا جماعه 

الجرسون جيه باكل 

جرسون و هو بيرس الاكل استاذ ادم اخبارك اي 

ادم عامل اي 

جرسون الحمد الله تمام 

ادم انت مش كان فرحك من اسبوع 

جرسون ايوه انهارده اول يوم شغل 

ادم خرج من جيبوه تذكره و مد ايده لجرسون امسك كده دي هديه مني ليك هتروح اسبوعين الفندق بتعي الي في شرم 

جرسون بذهول هديه اي ي استاذ ادم انت ادتني هديه اد كده كفايه ده كتير اووي 

ادم بس ي معلم لا كتير ول حاجه امسك بس انا كده كده كانت هروحلك لغيت البيت بس انت اي نزلك انهارده 

جرسون هقعد اي تاني انا قعد بقالي اسبوع 

ادم لا اسمع كلامي امسك 

جرسون بس 

ادم اسمع الكلام بقا و هو مداد ايده بتذاكر 

جرسون خد التذاكر شكرا ي استاذ ادم مش عرف اشكرك ازاي 

ادم يله روح بقا 

جرسون بفرح احلف اروح دلوقتي 

ادم ايوه 

الجرسون مسك ايد ادم و بيسلم عليه مش عرف اشكرك ازاي مش عرف يله سلام انا بقا و مشي بعيد بيقلع قميص و بيجري 

الرجاله و الشباب فضلوه يضحكو 

ادم يله يا جماعه بسم الله 

الكل بياكل و ادم بيحط اكل قصد ليان و سعات بياكلها في بقها هو اه مبيكلمهاش بس بيحب يأكلها 

ليان بصالوه بحزن و هو بياكلها 

بعد شويه الكل الي بيشرب عصير 

اسد قعد و مسك فونه و جنيه الشيشه 

ادم قعد بيشرب سجاير 

و الي بيشرب قهوه و بيشرب عصير 





ليان بصت للكل بكسوف احم ي جماعه انا حبه اعتذر لادم اني زعلتوه و بصت لادم انا اسفه حقك عليا مكنش قصدي ازعلك اوع تزعل مني  انا مليش غيرك في الدنيا دي  و قربت  من ادم الي قعد جنبها و حطيت أيدها علي دقنه  انا اسفه 

ادم حضنها و بس راسها وانا عمري مزعل منك ابدا انتي متزعليش اني اتعصبت عليكي 

ليان بفرحه و هي حضنه انا عمري مزعل منك ابدا ي حبيبي 

ادم بس خدها و حضنها تاني 

رهف لو سمحت يا استاذ ادم معندك اخ زياده و صدقني انا الي هجيب الشقه 

الكل انفجر في الضحك 

ادم و هو حضن ليان ههههه لا للاسف 

روان بضحك يختي عنده اهو بس مش زيه وكسه 

مازن و هو حضنها من وسطها لا والله وانا مش عجبك ول اي 

روان عجبني طبعا يا حبيبي 

مازن امال اي بقا 

روان مش نفس درجه الرومنسيه الي عنده 

الكل انفجر في الضحك 

مازن بسها من شفيفها و هو بيحضنها 

عصام بعصبية اي ي عم قلت الادب دي متبس اختي قصدي ي عم 

الكل بيضحك و ادم بيضحك علي مازن و هو حضن ليان 

مازن بعد عن روان و بص لعصام بوريها انا رومنسي ول لا 

روان لا انت قليل الادب دي مش رومنسيه 

مازن و هو بيقرب منها و مسك وسطها طيب في رومنسيه اكتر من كده متيجي نروح 

روان بضحك و هي حطه أيدها علي صدره لا لا لا مش هروح انا مش مستغنيه عن نفسي 

مازن و هو بيغمز ليها و بيقرب ليها اكتر ليه بس ده انا حنين حته 

ادم أي ي خفيف اهدا شويه في أي 

مازن بص لادم يعم خليك في نفسك الله 

اسماعيل بضحك متبس ي بابا فعلا انت مالك انهارده

مازن ب عم ملكوش دعوه يريت كل وحد يخليه في حاله 

 اليوم خلص و الكل روح 

عند ياسمين اول مدخلت الاوضه 

انس قفل الباب بيمفاتيح من غير متحس ياسمين 

انس مسكها من شعرها بقا بتبص.يلوه وانتي علي زمتي 

ياسمين بخوف شديد هو مين ده 

انس و هو بيقلع الحزام انا هقولك مين ي روح امك ي بنت*****و فضل يضرب فيها

   

    الفصل السابع والعشرون الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×